طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو

خمیر فوندانت یه خمیر بسیار نرم و البته خوراکیه که برای تزیین کیک استفاده می شه. کار با خمیر فوندانت بسیار راحته و محدودیت های خامه رو برای تزیین کیک نداره. به راحتی می شه کیک رو با استفاده از این خمیر به شیوه های مختلف و متنوع تزیین کرد. خمیر فوندانت رو می شه در رنگ های مختلفی تهیه کرد و با استفاده از این خمیرهای فوق العاده نرم و انعطاف پذیر کیک ها رو به بهترین شکل تزیین کرد. برای تزیین کیک با خمیر فوندانت حتما باید سطح کیک رو با مقداری خامه یا انواع کرم مخصوص کیک بپوشونیم تا خمیر فوندانت به سطح کار بچسبه و فیکس بشه. با استفاده از خمیر فوندانت می تونید انواع گل ها، شکل های مختلف، شخصیت های کارتونی و … رو بسازید و روی کیک قرار دهید.

طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو
آموزش تصویری طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو مرحله به مرحله

 

تنها مشکل خمیر فوندانت قیمت نسبتا بالای اون نسبت به خامه س ، که البته برای رفع این مشکل می تونید خمیر فوندانت رو در خانه تهیه کنید. دو روش برای تهیه ی خمیر فوندانت وجود داره. یکی روش کلاسیک که در این روش نیازی به استفاده از مارشمالو نیست و یکی روش معمولی که از مارشمالو برای تهیه ی فوندانت استفاده می شه. در اینجا روش تهیه ی یک خمیر فوندانت عالی بدون استفاده از مارشمالو را به صورت مرحله به مرحله و تصویری به شما آموزش خواهیم داد. با ما در ادامه ی این آموزش همراه باشید.

 

مواد لازم جهت درست کردن خمیر فوندانت با مارشمالو

پودر ژلاتین : یک قاشق سوپخوری پر

آب سرد : یک چهارم پیمانه

عصاره بادام: یک قاشق چایخوری

سیروپ ذرت : یک دوم پیمانه

گلیسیرین خوراکی : یک قاشق سوپخوری

پودر قند : 900 گرم

رنگ خوراکی : در صورت تمایل یک دوم قاشق چایخوری

 

دستور تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو

مرحله ی اول : آب سرد را در ظرفی می ریزیم. پودر ژلاتین را روی آن می پاشیم. دو دقیقه صبر می کنیم تا پودر ژلاتین اسفنجی شود. سپس مخلوط را روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا پودر ژلاتین کاملا در آب حل شود . می توانید آن را در مایکرویو قرار دهید و چند ثانیه صبر کنید تا پودر ژلاتین در آب کاملا حل شود.

طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو
آموزش تصویری طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو گام به گام

 

مرحله ی دوم : عصاره ی بادام ، سیروپ ذرت و گلیسیرین را یه مخلوط ژلاتین وآب اضافه می کنیم. خوب آن ها را هم می زنیم تا مایع شفافی به دست آید. برای اینکه مایع یک دست و شفافی داشته باشیم می توانیم این مخلوط را چند ثانیه در مایکرویوو یا روی بخار کتری به طور غیر مستقیم حرارت دهیم.

طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو
آموزش تصویری طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو مرحله به مرحله

 

مرحله ی سوم : یک و یک دوم پیمانه پودر شکر را در کاسه ای بریزید و سپس پودر شکر ها را در وسط ظرف جمع کرده، داخل آن حفره ای ایجاد کنید. مواد مایع مرحله ی دوم را در این حفره بریزید. با یک قاشق چوبی مواد را خوب با هم مخلوط کنید. تا وقتی خمیر چسبندگی دارد مرتب آن را با قاشق چوبی مخلوط کنید. سپس در صورت تمایل مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه کنید و خوب خمیر را ورز دهید تا رنگ خوراکی به صورت یکنواخت در خمیر پخش شود.

طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو
آموزش تصویری طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو گام به گام

 

مرحله ی چهارم:  یک دوم پیمانه از پودر شکر باقی مانده است. آن را روی سطح صاف و تمیزی بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو با دستور عالی مرحله به مرحله
طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو
آموزش تصویری طرز درست کردن خمیر فوندانت بدون مارشمالو مرحله به مرحله

 

مرحله ی پنجم: خمیر فوندانت را روی سطحی که پودر قند ریخته اید قرار دهید. اگر خمیر چسبنده بود مقداری پودر قند به آن اضافه کنید و آن قدر آن را ورز دهید تا یک خمیر نرم  که به دست نمی چسبد داشته باشیم. برای کار با خمیر فوندانت باید آن را روی سطح صاف و تمیزی که روی آن پودر شکر پاشیده ایم قرار دهیم. با وردنه خمیر را باز می کنیم، یا با قالب های مختلف آن را قالب زده روی کیک قرار می دهیم.

طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو
آموزش تصویری طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو گام به گام

 

مرحله ی ششم: فوندانت هایی که با این روش تهیه کرده اید را داخل سلفون پیچیده در ظرفی در بسته در یخچال قرار دهید. شش روز می توانید این فوندانت ها را در یخچال نگهداری کنید. به هیچ وجه نباید به فوندانت ها هوا برسد، زیرا خشک می شوند. می توانید در رنگ های مختلف خمیر فوندانت خود را آماده کنید و در یخچال قرار دهید .

طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو
آموزش تصویری درست کردن خمیر فوندانت بدون مارشمالو مرحله به مرحله

 

نکات تهیه ی فوندانت کلاسیک بدون مارشمالو :

  • عصاره ی بادام برای لطافت و ماندگاری خمیر به آن اضافه می شود، می توانید آن را حذف کنید یا از روغن بادام شیرین خوراکی استفاده کنید.
  • کورن سیروپ یا سیروپ ذرت عصاره ای است که از شیر بلال گرفته می شود و از آن در تهیه ی کیک ها می توان استفاده نمود. برای نرم کردن بافت خمیر فوندانت در دستور فوندانت کلاسیک استفاده می شود.
  • کورن سیروپ و عصاره ی بادام را می توانید از لوازم قنادی های بزرگ تهیه کنید.
  • می توانید از پودر قند به جای پودر شکر استفاده کنید. دقت کنید که پودر قند یا شکر را حتما الک کنید تا فوندانت شما یک دست و ابریشمی شود.
  • برای تهیه ی خمیر فوندانت رنگی می توانید این خمیر را به مقدار بیشتر تهیه کرده ، تکه هایی از آن جدا کرده یک الی دو قطره رنگ خوراکی ژله ای دلخواه به آن اضافه نموده، خوب آن را ورز دهید تا فوندانت رنگی شما آماده شود.
  • هنگام کار با فوندانت ضخامت آن را نازک در نظر نگیرید، زیرا خمیر شما پاره می شود. برای چسباندن قسمت هایی از خمیر که پاره شده است می توانید از آب کمک بگیرید. آب برای خمیر فوندانت نقش چسب را ایفا می کند . حتی می توانید برای چسباندن فوندانت های برش زده به سطح فوندانت قبلی ، از آب استفاده کنید. به این منظور باید سطح فوندانت را به میزان کمی مرطوب کنید.
  • فوندانت خمیری بسیار شیرین است اگر چه خوراکی می باشد اما افرادی که دچار دیابت یا اضافه وزن هستند یا افرادی که شیرینی زیاد آن را نمی پسندند می توانند هنگام سرو کیک های فوندانتی، لایه ی فوندانت آن را جدا کنند.

 

ارزش غذایی خمیر فوندانت

این خمیر سرشار از قند و انرژی می باشد، کالری بسیار بالایی دارد، از لحاظ ارزش غذایی ماده ی سالمی محسوب نمی شود و خواص غذایی ندارد، بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

کالری غذایی خمیر فوندانت

هر صد گرم فوندانت 373 کیلو کالری انرزی دارد که برای سوزاندن این مقدار انرژی به 50 دقیقه پیاده روی تند نیاز داریم. از آن جایی که فوندانت به همراه کیک خورده می شود، کالری آن بسیار بالاتر از این مقدار می باشد.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. من هر وقت به دردسرها درست کردن فوندانت فکر می کنم کلا منصرف میشم از این که کیکو با فوندانت تزیین کنم

    1. سلام دوست عزیز حق دارید درست کردن فوندانت خیلی وقت و حوصله می خواد ولی خوبیش اینه که می تونی یک بار وقت بگذاری و به مقدار زیاد درست کنی و داخل فریزر نگه داری. اینجوری دردسرش خیلی کمتره. کیک هایی که با فوندانت تزیین میشن انقدر قشنگ و تمیز از آب در میان که آدم واقعا دوست داره همیشه با فوندانت کار کنه

  2. سلام. ممنون از دستور عالیتون. یه سوال به نظر شما فوندانت با مارشمالو بهتره یا بدون مارشمالو؟

    1. سلام دوست عزیز. ممنونم. هر کدام از این روش ها مزیت ها و عیب هایی داره. مزیت فوندانت مارشمالویی انعطاف بیشترشه و اینکه بیش از حد شیرین نیست. اما هزینه فوندانتی که با مارشمالو تهیه میشه خیلی بالاتره. فونداتی که از شکر در تهیه اون استفاده میشه هزینه پایینی داره و به جز شیرینی زیادی که داره مشکل خاصی نداره و با توجه به قیمت مناسبی که داره استفاده از اون متداولتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =