طرز نهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

فوندانت یک خمیر نرم و ابریشمیه که چند سالیه استفاده از آن برای تزیین کیک ها متداول شده است. کار با خمیر فوندانت بسیار راحته و دردسرهای خامه رو نداره . به دلیل اینکه شکل دهی به خمیر فوندانت و کاور کردن کیک ها با این خمیر بسیار راحت و ساده س، کیک هایی که با خمیر فوندانت تزیین میشن معمولا خیلی زیباتر و تمیزتر از کیک هایی هستن که از خامه برای تزیین آن ها استفاده شده، اصلا خمیر فوندانت رو میشه یه تحول در تزیین کیک ها محسوب کرد . تنها مشکل خمیر فوندانت اینه که یه کم گرونه و برای تزیین های سنگینی که روی کیک انجام میشه به صرفه نیست. البته نگران نباشید، اگه خمیر فوندانت رو خودتون در خونه تهیه کنید هزینه اش خیلی کم و به صرفه هست. پس اگه قصد دارید که یک کیک زیبا با استفاده از خمیر فوندانت تهیه کنید، دست به کار بشید و خمیر فوندانتی که در ادامه آموزش خواهیم داد رو درست کنید.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

 

خمیر فوندانت به دو روش درست میشه. یک روش با مارشمالو و یک روش هم بدون مارشمالو که برای درست کردن به روش دوم مقاله طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو رو مطالعه کنید. یک روش دیگه برای تهیه ی خمیر فوندانت استفاده از مارشمالوئه. خمیری که با مارشمالو تهیه میشه نرم تره و ماندگاری بیشتری داره. این خمیر بافتی نرم و ابریشمی داره و تهیه ی اون بسیار ساده س . با ما در ادامه ی این آموزش همراه باشید تا طرز تهیه ی یک خمیر فوندانت عالی و ابریشمی رو به صورت مرحله به مرحله و تصویری برای شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم جهت درست کردن خمیر فوندانت

مارشمالو : 450 گرم

روغن قنادی : یک دوم پیمانه

پودر شکر : 900 گرم

آب سرد : پنج قاشق سوپخوری

رنگ غذا ( در صورت تمایل ) : به میزان لازم

 

دستور تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی اول: دست ها ی خود را بشویید و خشک نکنید.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی دوم: یک سطح تمیز و تخت انتخاب کنید. با دست تمام سطح را به روغن آغشته کنید. تمام سطح کار باید از روغن پوشیده شود.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
طرز درست کردن خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی سوم: شکر را خوب آسیاب کرده و الک کنید تا کاملا نرم باشد. دو سوم از پودر شکر را روی سطح کار که از روغن پوشیده شده است می ریزیم.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی چهارم: مارشمالو ها را در ظرفی که قابل حرارت دادن باشد می ریزیم.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
دستور تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

 

مرحله ی پنجم: دو قاشق سوپخوری آب سرد به مارشمالوها اضافه می کنیم.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی ششم: مارشمالو ها و آب را با هم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
طرز درست کردن خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی هفتم: مارشمالوها را در مایکروویو قرار می دهیم . سی ثانیه صبر می کنیم . آن را از مایکروویو خارج کرده چند ثانیه هم می زنیم. باقی آب را به آن اضافه می کنیم و مجددا آن را به مدت سی ثانیه در مایکروویو قرار می دهیم.  مجددا بعد از سی ثانیه آن را از مایکروویو خارج کرده، چند ثانیه هم می زنیم . دوباره آن را در مایکروویو قرار می دهیم . این کار را تا وقتی تمام مارشمالو ها ذوب شوند انجام می دهیم . حدودا دو دقیقه و نیم برای آب شدن تمام مارشمالو ها کافیست.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو
طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی هشتم: مقداری روغن به دست های خود بمالید. خوب دست هایتان را به روغن آغشته کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه خمیر فوندانت بدون مارشمالو با دستور عالی مرحله به مرحله

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله نهم: مارشمالوهای ذوب شده را روی سطح کار که قبلا از پودر شکر پوشیده شده است بریزید.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی دهم: تا زمانی که یک خمیر نرم به دست بیاید با دست مواد را خوب با هم ورز دهید. در این مرحله می توانید کمی رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن رنگ خوراکی مجددا مقداری پودر شکر به خمیر اضافه کرده و آن را خوب ورز دهید تا چسبندگی آن از بین برود. اگر خمیر به دست های شما یا سطح کار می چسبید مجددا دست ها ی خود و سطح کار را چرب کنید. حدودا هشت دقیقه زمان برای ورز دادن خمیر فوندانت لازم است .

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

مرحله ی یازدهم: خمیر اماده شده را در سلفون پیچیده در ظرف دربسته ای در یخچال قرار دهید. با این روش خمیر شما برای دو هفته تازه و نرم می ماند و قابل استفاده می باشد.

طرز تهیه خمیر فوندانت با مارشمالو

 

نکات تهیه خمیر فوندانت

  • حتما شکر را به خوبی آسیاب کرده، الک کنید و مطمئن شوید که کاملا نرم و یک دست شده است. این کار برای داشتن خمیری نرم و ابریشمی و منسجم ضروری می باشد.
  • زمان ذوب مارشمالوها در مایکروویو نباید بیشتر از دو و نیم دقیقه شود.
  • پس از ریختن مارشمالوهای ذوب شده روی پودر شکر، آن ها را خوب با هم مخلوط کنید. حدودا هشت الی ده دقیقه باید خوب آن ها را ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست بیاورید.
  • روغنی که در دستور گفته شده است برای چرب کردن دست ها و سطح کار می باشد و از این طریق با مواد فوندانت ترکیب می شود. تمام این روغن باید در ترکیب خمیر فوندانت استفاده شود.
  • اگر پس از ورز دادن متوجه شدید که خمیر کم کش می آید و زود پاره می شود یک قاشق سوپخوری آب به آن اضافه کرده مجددا آن را خوب ورز بدهید.
  • برای تهیه ی فوندانت رنگی بهتر است از رنگ های ژله ای خوراکی استفاده کنید تا خمیر شما چسبنده نشود. یک الی دو قطره از رنگ دلخواه را به خمیر اضافه کرده آن را خوب ورز بدهید تا رنگ خمیر یک دست شود.
  • دقت کنید که در حین کار با فوندانت هر جا خمیر شما پاره شد می توانید از آب برای چسباندن آن استفاده کنید. در واقع چسب فوندانت آب می باشد.

 

ارزش غذایی

این خمیر به دلیل شکر  بالایی که دارد سرشار از کالری و قند می باشد. ژلاتین موجود در مارشمالو دارای پروتئین های مورذد نیاز برای رشد استخوان های بدن می باشد اما به دلیل در صد بالای شکری که در این خمیر استفاده شده است، ارزش غذایی پایینی دارد و مصرف آن توصیه نمی شود. برای افراد مسن و افرادی که اضافه وزن دارند یا درگیر بیماری قند هستند مصرف فوندانت مضر می باشد، می توانید هنگام سرو کیک فوندانت آن را جدا کرده کنار بگذارید.

 

کالری غذایی

هر صد گرم خمیر فوندانت 373 کیلو کالری انرژی دارد که برای سوزاندن آن حدودا 50 دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد. البته خمیر فوندانت با کیک خورده می شود بنابراین کالری آن را بیشتر از این مقدار در نظر بگیرید.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام شد مارشمالو رو اب کنم ولی خمیرش خیلی شله اصلا حالت خمیر به خودش نگرفته شاید دستور رو رعایت نکردم من مارشمالوها رو با گاز به روش بن ماری اب کردم و ابش بیشتر از مقدار دستوره و اینکه شکر رو هم چند بار اسیاب کردم و ۳ بارم الکش کردم ولی اصلا حالت خمیر به خودش نگرفت خیلی شله و چسبنده

    1. عزیزم اگه از اون مارشمالوهای خشک استفاده کردی و خمیر فوندانت شل شده طبیعیه چون همونطور که گفتم خاصیت کشسانی مارشمالوهات از بین رفته. شما این بار به مقدار کم مارشمالوی نرم و تازه بگیر و به روشی که در این دستور گفته شده عمل کن حتما فوندانت خوبی می تونی درست کنی. فقط به مقدار مواد خوب دقت کن و مراحل کار رو دقیقا مثل دستور انجام بده. موفق باشی

  2. سلام حالتون خوبه ببخشید من یه سوالی دارم من مقداری مارشمالو تهیه کردم ابعادش بزرگ بود و چون یه بار در بسته ش رو باز کردم با اینکه درش رو کاملا کیپ کردم ولی مارشمالوم خشک شد و اصلا دیگه نرم نیست ایا میتونم از این مارشمالو استفاده کنم ممنونم میشم راهنماییم کنید

    1. سلام ممنون دوست عزیز. راستش من تا حالا تجربه همچین موردی رو نداشتم. احتمال می دم خاصیت کشسانی مارشمالویی که خشک شده از بین رفته باشه. اما می تونید امتحان کنید. چند تکه ش کنید و در دستور فوق استفاده کنید ازش. اگه نرم شد که می تونید ازش استفاده کنید. اما اگه دیدی داره حل میشه تو اّب ازش استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =