طرز تهیه پیتزا در هواپز

روش تهیه پیتزا در هواپز تقریبا مشابه پخت پیتزا در فر می باشد با این تفاوت که زمان و دمای مورد نیاز برای پخت آن کمی متفاوت می باشد. همچنین پخت یک پیتزای خوب و خوشمزه در هواپز مستلزم رعایت نکات و فوت و فن هاییست که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. برای مشاهده طرز تهیه پیتزا با هواپز با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا در هواپز

 

از آن جایی که استفاده از هواپز برای طبخ غذا بسیار متداول بوده و روز به روز در حال افزایش می باشد برای شما دستورات مختلفی برای طبخ غذا با هواپز در سایت نیک استار قرار داده ایم. شما می توانید در مقاله طرز کار با هواپز با هواپز و طریقه استفاده از هواپز آشنا شوید. برای پخت کیک در هواپز نیز می توانید مطلب طرز پخت کیک در هواپز را مشاهده نمایید. امروز طرز تهیه پیتزا در هواپز را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم جهت درست کردن پیتزا

  • سوسیس یا هات داگ: به میزان دلخواه
  • سس گوجه فرنگی: به میزان لازم
  • زیتون حلقه شده: به میزان دلخواه
  • خمیر پیتزا: یک عدد
  • پنیر پروسس رنده شده: به میزان لازم
  • پنیر موزرلا: به مقدار لازم
  • قارچ خرد شده: در صورت تمایل
  • فلفل دلمه ای خرد شده: در صورت تمایل

 

طرز تهیه پیتزا با هواپز

مرحله اول: در مرحله اول به خمیر پیتزا نیاز داریم. شما می توانید خمیر پیتزا را خودتان در منزل تهیه کنید یا از خمیر پیتزاهای آماده بازاری استفاده کنید. خمیر پیتزا باید کاملا نرم باشد. اگر خمیر را از فریزر بیرون می آورید چند دقیقه آن را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. یکی از فوت های کوزه گری پخت پیتزا در هواپز در این مرحله انجام می شود. برای اینکه خمیر پیتزای شما در هواپز خوب بپزد لازم است که در این مرحله سطح خمیر پیتزا را با چنگال سوراخ کنید. نیازی نیست سوراخ ها خیلی عمیق باشند. مطابق شکل با چنگال سطح خمیر را سوراخ می کنیم.

طرز تهیه پیتزا با هواپز

 

مرحله دوم: در این مرحله باید سس را روی خمیر بریزیم. البته شما می توانید در این مرحله مقداری پنیر پیتزا نیز روی سس بریزید. سس کچاب یا هر سس دلخواهی که دوست دارید روی خمیر پیتزا بریزید و آن را در تمام سطح خمیر پراکنده کنید. شما می توانید با ترکیب مقداری سیر رنده شده، فلفل قرمز، پاپریکا، نمک و سس کچاب یک سس خانگی بسازید که طعمی فوق العاده به پیتزای شما می دهد. از هر سس دلخواهی در این مرحله می توانید استفاده کنید. در صورت تمایل روی سس کچاب مقداری آویشن، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا بریزید.

طرز درست کردن پیتزا در هواپز

 

مرحله سوم: سوسیس ها یا هات داگ ها را برش بزنید. سعی کنید ضخامت برش ها کم باشد. می توانید از گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده نیز در این مرحله استفاده کنید. در نکات پخت در مورد پخت پیتزا با گوشت چرخ کرده و گوشت مرغ توضیح خواهیم داد. در این مرحله برای خوشمزه شدن پیتزا می توانید یک فوت کوزه گری دیگر به کار ببرید. هات داگ ها را چند دقیقه در دمای پایین هواساز بپزید. هات داگ ها را روی توری هواساز بچینید. دما را روی 150 درجه و زمان را روی 5 دقیقه تنظیم کنید. پس از اتمام پخت هات داگ ها را از هواپز خارج کرده روی پیتزا بچینید. اگر تمایلی به این کار ندارید می توانید از پختن هات داگ ها در هواپز صرف نظر کنید.

دستور پخت پیتزا در هواپز

طرز پخت پیتزا با هواپز

 

مرحله چهارم: پنیر پیتزا های رنده شده را روی هات داگ ها می ریزیم. مقدار پنیر دلخواه می باشد. اگر از اضافه وزن نمی ترسید در مصرف پنیر پیتزا دست و دلبازی کنید. می توانید مقداری قارچ خرد شده و پخته شده و فلفل دلمه ای خرد شده در این مرحله به پیتزا اضافه کنید. برای اینکه پیتزای فوق العاده ای داشته باشید قارچ ها را ده دقیقه در دمای 175 درجه در هواپز بدون روغن بپزید و سپس آن ها را روی پیتزا بریزید.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع غذا با هواپز - دستور پخت 7 غذا خوشمزه در هواپز

 

مرحله پنجم: پیتزا را در طبقه پایین هواپز قرار دهید. می توانید کف هواپز چند قاشق آب بریزید تا پیتزای نرم تری داشته باشید. دمای هواپز را روی 175 درجه و زمان آن را روی 15 دقیقه تنظیم کنید. سپس بعد از پانزده دقیقه دمای آن را روی 200 درجه بگذارید و  به مدت دو دقیقه پیتزا را به طبقه بالای هواپز انتقال دهید تا سطح آن برشته و گریل شود. سپس هواپز را خاموش کنید و اجازه دهید پیتزا سرد شود. در آخر زیتون های برش زده شده را روی پیتزا بریزید و از این پیتزای خوش طعم و سالم لذت ببرید.

طرز پخت پیتزا در هواپز

 

نکات پخت

  • می توانید از گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده نیز برای پخت این پیتزا استفاده کنید. سینه مرغ را بپزید و پس از پخته شدن آن را ریش ریش کنید و ان را با کمی کره تفت دهید. سپس در مرحله ای که سوسیس ها را به پیتزا اضافه کردیم به جای سوسیس ها گوشت های مرغ ریش ریش شده را روی پیتزا قرار دهید. برای پیتزا با گوشت چرخ کرده نیز مقداری پیاز را رنده کنید و در تابه ای با کمی روغن تفت بدهید. سپس زردچوبه، فلفل قرمز، پاپریکا و پودر اویشن به آن اضافه کنید و گوشت چرخ کرده را نیز به آن اضافه کرده و چند دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید تا گوشت بپزد. در صورت تمایل می توانید مقداری رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه کنید. گوشت را از روی حرارت برمی داریم و وقتی از حرارت افتاد به جای سوسیس ها آن را روی خمیر پیتزا پخش می کنیم. فقط دقت کنید که روغن اضافی گوشت را جدا کنید تا پیتزا از هم وا نرود.
  • شما هر نوع پیتزایی که بخواهید می توانید در هواپز بپزید. حتی می توانید خودتان خمیر پیتزا را آماده کنید . در صورتی که از خمیر پیتزای خانگی استفاده می کنید خمیر را روی شبکه های فلزی هواپز پهن نکنید. آن را روی سینی هواپز یا روی یک بشقاب آلومینیمی یا شیشه ای پهن کنید و داخل هواپز قرار دهید.
  • هواپز قابلیت پخت دو پیتزا را به صورت هم زمان دارد. اما پیتزایی که در بالا و نزدیک به درپوش هواساز قرار دارد معمولا زودتر از پیتزای پایینی برشته می شود. برای اینکه بتوانید دو پیتزا در هواپز بپزید باید پس از اتمام مدت زمان پخت جای پیتزاها را با هم عوض کنید و دو دقیقه با 200 درجه سانتی گراد به آن ها حرارت دهید.
  • سعی کنید از سوسیس یا هات داگ هایی با برند معتبر و با کیفیت و سالم استفاده کنید. می توانید در خانه نیز سوسیس خانگی تهیه کنید و از آن در پخت این پیتزا استفاده کنید.
  • استفاده از آب در هواپز به این علت است که بخار حاصل از به جوش آمدن آب فضای هواپز را مرطوب کرده و از خشک شدن پیتزاها در حین پخت جلوگیری می کند. به این منظور چند قاشق آب کف هواپز بریزد.

 

ارزش غذایی

پیتزا سرشار از کالری و کلسیم و پروتئین است. چنان چه با گوشت مرغ یا گوشت قرمز آن را تهیه کنید ارزش غذایی آن افزایش پیدا می کند.

 

میزان کالری

این پیتزا در مجموع حدود 800 کیلو کالری انرژی دارد. چانچه آن را هشت قسمت کنید یک برش آن صد کالری دارد که برای سوزاندن این مقدار کالری 12 دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

3 پاسخ

  1. سلام. من همیشه همین مشکل رو دارم. پیتزاهام یکیش می سوزه و یکیش خوب برشته نمیشه. حوصله هم ندارم جاشو عوض کنم راه دیگه ای نداره

    1. سلام دوست عزیز. متاسفانه تنها راهش همینه که وقتی پیتزایی که در طبقه بالای هواپز قرار داره پخت اونو از هواپز خارج کنی و پیتزای طبقه پایین رو بزاری بالا. می تونی البته یکی یکی پیتزاها رو در هواپز بپزی اگه حوصله جا به جایی پیتزاها رو نداری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =