طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده

تیرامیسو یک دسر ایتالیاییست که طرفداران بی شماری دارد. اگر در گوگل اسم این دسر را سرچ کنید دستورات فراوانی را برای شما پیدا می کند که همگی یک وجه مشترک دارند: مواد لازم فراوان و مراحل زیاد تهیه. اما امروز یک دسر به شما آموزش خواهم داد که از نظر شکل و مزه چیزی کم از تیرامیسو نداره و مهمترین مزیت آن سریع حاضر شدنش است. اصل تیرامیسو با این دستور درست نمیشه، این فقط یک دسر شبه تیرامیسوئه که مواقعی که حوصله و وقت درست کردن تیرامیسو رو ندارید می تونه براتون مفید باشه. مزه ی این دسر بسیار عالیه و می تونه یک میان وعده ی سالم برای فرزندان شما محسوب شود. با ما در ادامه ی این آموزش همراه باشید و طرز تهیه ی این دسر خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله و تصویری ببینید.

طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده و خوشمزه فوری
طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده و خوشمزه فوری

مواد لازم جهت درست کردن دسر تیرامیسو ساده 

بیسکوییت پتی بور: یک بسته

شیر: یک دوم پیمانه

نشاسته: دو قاشق غذاخوری

شکر: یک دوم پیمانه

گلاب: دو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده

مرحله ی اول: شیر، شکر و گلاب را روی حرارت می گذاریم، وقتی به جوش آمد نشاسته را با دو قاشق آب سرد مخلوط کرده به آن اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم تا شیر به همراه نشاسته بجوشد و غلیظ شود.

طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده فوری و خوشمزه
طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده فوری و خوشمزه

مرحله ی دوم: بیسکوییت ها را در غذا ساز پودر می کنیم. سپس در ظرف مناسب سرو مقداری از بیسکوییت ها را می ریزیم.

طرز تهیه تیرامیسو ساده و خوشمزه
طرز تهیه تیرامیسو ساده و خوشمزه

مرحله ی سوم: بعد از اینکه مخلوط شیر و نشاسته غلیظ شد از روی حرارت برداشته، اجازه می دهیم خنک شود. سپس سه قاشق غذاخوری از آن روی بیسکوییت ها می ریزیم، مقداری گردوی پودر شده نیز روی آن می ریزیم.

طرز تهیه دسر تیرامیسو فوری و خوشمزه
طرز تهیه دسر تیرامیسو فوری و خوشمزه

مرحله ی چهارم: روی آن را مجددا مقداری بیسکوییت می ریزیم و با پشت قاشق آن را صاف می کنیم.

طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده فوری و خوشمزه
طرز تهیه دسر تیرامیسو ساده فوری و خوشمزه

مرحله ی پنجم: دسر ها را در یخچال به مدت نیم ساعت قرار می دهیم تا خود را بگیرد. سپس با مقداری پودر گردو و ترافل رنگی شروی آن را تزیین می کنیم. دسر آماده ی سرو می باشد.

 

نکات پخت

برای شکلاتی شدن این دسر می توانید از بیسکوییت پتی بور کاکائویی استفاده کنید، یا از انواع بیسکوییت های میوه ای می توانید برای طعم دار کردن این دسر استفاده نمایید.

غلظت شیر و نشاسته باید مانند فرنی شود.

 

ارزش غذایی

این دسر سرشار از پروتئین و کلسیم بوده ، برای کودکان بسیار مناسب می باشد. کربوهیدرات موجود در این دسر خاصیت سیر کنندگی دارد و یک میان وعده ی مناسب محسوب می شود. همچنین ویتامین های گروه ب، فسفر، اسیدهای چرب، امگا 3، سلنیم و پتاسیم در مقادیر کم در این دسر وجود دارد.

 

کالری غذایی

هر صد گرم از این دسر حدود 310 کیلو کالری انرژی دارد که برای سوزاندن آن حدودا 40 دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

  1. چه جالب تیرامیسو مگه لیدی فینگر نمی خواد؟ طعم این تیرامیسو با اونی که با لیدی فینگر درست میشه فرق داره؟

    1. سلام و درود
      دوست عزیز همونطور که گفتم این تیرامیسو اصل نیست و همونطور که شما فرمودین تیرامیسو با لیدی فینگر تهیه میشه اما این روش برای تهیه تیرامیسو ساده و سریع هست و طعم نهاییش تفاوت چندانی با تیرامیسویی که با لیدی فینگر درست میشه نداره. البته بافتشون خیلی با هم متفاوته ولی طعمشون به هم نزدیکه. این تیرامیسو برای مواقعی هست که دلتون تیرامیسو می خواد و لیدی فینگر ندارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =