طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

رویال آیسینگ یک پوشش شیرین و خوشمزه برای انواع بیسکویت و کوکی می باشد. پخت کوکی در خانه بسیار آسان است و شما می توانید به سادگی در خانه کوکی های متنوع و خوشمزه درست کنید. امروز روش پخت یک کوکی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد و در ادامه روش تهیه رویال آیسینگ نیز اموزش داده می شود تا این کوکی های خوشمزه را با آن تزیین کرده و کوکی هایی بسیار زیبا و جذاب و فوق العاده خوشمزه تهیه کنید. با کمی مهارت و تمرین شما می توانید انواع طرح ها را با رویال آیسینگ روی کوکی بکشید و با این رو ش می توانید کوکی های مناسبتی تهیه کنید. مثلا مقداری کوکی تهیه کنید و با رویال آیسینگ روی آن ها انار بکشید و از این کوکی های زیبا برای مهمانی شب یلدا استفاده کنید. کوکی های تزیین شده با رویال آیسینگ یک گزینه مناسب برای مهمانی ها، جشن تولدها و مناسبت ها می باشد. طرز تهیه رویال آیسینگ بسیار ساده است و قلق خاصی ندارد. با ما در ادامه همراه باشید تا آموزش طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ را به صورت مرحله به مرحله و تصویری مشاهده کنید.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مواد لازم برای تهیه کوکی

  • کره حیوانی یا مارگارین به دمای محیط رسیده: دو پیمانه
  • شکر قهوه ای: سه چهارم پیمانه
  • شکر سفید: سه چهارم پیمانه
  • تخم مرغ در سایز متوسط: دو عدد
  • آرد سه صفر مخصوص شیرینی پزی: دو پیمانه
  • وانیل: یک قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  • بکینگ سودا (جوش شیرین): یک قاشق چایخوری
  • شکلات چیپسی: یک دوم پیمانه

 

دستور درست کردن کوکی

مرحله اول: کره یا مارگارین را در دمای اتاق یا به مدت چند ثانیه در مایکروویو قرار می دهیم تا نرم شود. کره نباید آب شود.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله دوم: با همزن دستی کره را خوب هم می زنیم تا کاملا نرم شود.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله سوم: در این مرحله شکر سفید، شکر قهوه ای،جوش شیرین، نمک و وانیل را به کره اضافه می کنیم. ابتدا شکر قهوه ای و بعد شکر سفید را به کره اضافه میکنیم. با همزن دستی مواد را خوب هم می زنیم و وقتی مواد خوب با هم مخلوط و یک دست شد، جوش شیرین، وانیل و نمک را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله چهارم: آرد را الک کرده در دو مرحله به آرامی به مواد اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن آرد مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم. از همزن دستی برای مخلوط کردن مواد استفاده می کنیم.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله پنجم: یک دوم پیمانه چیپس شکلات به خمیر کوکی اضافه کرده و با قاشق مواد را هم می زنیم تا شکلات ها به طور یکنواخت در سراسر خمیر پراکنده شوند.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله ششم: خمیر کوکی را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. انجام مرحله ششم در تهیه این کوکی ضروری نمی باشد و می توانید بدون استراحت دادن خمیر در یخچال کوکی ها را بپزید. اما این استراحت یک ساعته در نهایت باعث افزایش کیفیت بافت و ظاهر کوکی ها خواهد شد.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله هفتم: فر را روی 375 درجه فارنهایت (صد و نود درجه سانتیگراد) روشن می کنیم.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله هشتم: کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله نهم: خمیر کوکی را از یخچال خارج می کنیم و با قاشق مطابق شکل در سینی فر می چینیم.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله دهم: کوکی ها را در فر قرار می دهیم. ده الی پانزده دقیقه برای پخت این کوکی ها کافی می باشد. هنگامی که لبه های کوکی ها طلایی شد کوکی ها را از فر خارج کنید.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

مرحله یازدهم: کوکی ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شود. برای نگهداری در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید. در ادامه روش تهیه رویال آیسینگ را اموزش خواهیم داد که با استفاده از آن می توانید کوکی های خود را به بهترین شکل تزیین کنید.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

نکات پخت کوکی

  • کره به هیچ وجه نباید روی حرارت مستقیم قرار بگیرد یا آب شود. کره فقط باید نرم شود.
  • از شکلات های چیپسی خیلی شیرین یا تلخ برای این دستور استفاده نکنید. شکلات چیپسی پنجاه درصد برای این دستور مناسب می باشد.
  • خمیر این کوکی چسبنده می باشد و قابل شکل دادن با قالب یا دست نمی باشد. کوکی ها را با قاشق روی سینی فر بریزید و بین آن ها فاصله بگذارید، زیرا کوکی ها هنگام پخت پهن شده و فضای بیشتری اشغال می کنند. برای جلوگیری از چسبیدن کوکی ها به هم بین آن ها به اندازه کافی فاصله قرار دهید.
  • از هر کوکی دیگری می توانید به عنوان کوکی پایه تزیین با رویال آیسینگ استفاده کنید.

 

ارزش غذایی

این کوکی ها سرشار از پروتئین و کلسیم می باشند. ویتامین های گروه B به مقدار قابل ملاحظه ای در این کوکی ها وجود دارند . پتاسیم، سدیم، کلسیم، سلنیم، فسفر،منیزیم، مس و روی از مواد معدنی موجود در این کوکی ها هستند که به میزان کم در آن وجود دارند. این کوکی سرشار از قند، چربی و کربوهیدرات می باشد.

 

میزان کالری

هر یک عدد کوکی شکری حاوی چیپس شکلات حدودا 200 کیلو کالری انرژی به بدن می رساند که برای سوزاندن این مقدار انرژی بیست و پنج دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

حتما بخوانید  طرز تهیه کوکی هندوانه خوشمزه برای شب یلدا مرحله به مرحله + نکات

 

رویال آیسینگ

رویال آیسینگ به شیوه های مختلف و در غلظت های مختلفی تهیه می شود. در اینجا به شما روش تهیه رویال آیسینگ شکری را آموزش خواهیم داد که نسبت به سایر رویال آیسینگ ها کمی غلیظتر می باشد و برای تزیینات برجسته روی کوکی و شیرینی به کار می رود. مزیت این آیسینگ سرعت بالای خشک شدن آن می باشد.

 

مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ شکری

  • شکر پودر شده: یک پیمانه
  • شیر: دو قاشق چایخوری
  • سیروپ یا شربت ذرت: دو قاشق چایخوری
  • عصاره بادام یا عصاره خوراکی بادام: یک چهارم قاشق چایخوری
  • رنگ خوراکی: رنگ های دلخواه به میزان مورد نیاز
  • نکته: این مقدار رویال آیسینگ برای تزیین حداکثر دوازده کوکی مناسب می باشد.

 

طرز تهیه رویال آیسینگ

مرحله اول: مواد مورد نیاز برای تهیه کوکی را آماده کنید. کوکی هایی که می خواهید با رویال آیسینگ تزیین شود باید کاملا خنک باشد. زمان تهیه رویال آیسینگ بسیار کوتاه است و حداکثر پانزده دقیقه به طول خواهد انجامید.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

مرحله دوم: شکر و شیر را با هم مخلوط کنید. آن ها را در یک کاسه کوچک بریزید. با یک همزن دستی یا با پایین ترین درجه همزن برقی آن ها را با هم مخلوط کنید. مخلوط کردن را تا هنگامی که مواد نرم شوند ادامه دهید.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

مرحله سوم: عصاره وانیل و سیروپ ذرت را به مواد اضافه کنید. مواد را با همزن دستی خوب با هم مخلوط کنید. برای اینکه طعم رویال آیسینگ شما متفاوت باشد می توانید عصاره بادام را با عصاره وانیل جایگزین کنید. غلظت رویال آیسینگ باید به قدری باشد که  قابل رنگ شدن باشد و به راحتی روی بیسکوییت ها را بپوشاند.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

مرحله چهارم: در این مرحله شما باید رویال آیسینگی که تهیه کرده اید را تست کنید. مقداری از رویال آیسینگ را بر روی یک کوکی خنک ریخته اجازه دهید تا خشک شود. سپس کوکی را کج کنید اگر رویال آیسینگ از آن جدا نشد و کاملا به کوکی چسبید، رویال آیسینگ آماده مصرف می باشد. اگر رویال آیسینگ شما بیش از حد رقیق بود مقداری پودر قند به آن اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا غلیظ تر شود. اگر رویال آیسینگ به راحتی بر روی کوکی ها قرار نگرفت نشان دهنده ی غلظت بیش از حد آن می باشد. در این حالت مقداری سیروپ ذرت به آن اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

مرحله پنجم: رویال آیسینگ را به چند قسمت تقسیم کرده و به هر قسمت رنگ خوراکی مورد نظرتان را اضافه کنید تا رویال آیسینگ رنگی داشته باشید. رویال آیسینگ را در کاسه های کوچک قرار دهید و چند قطره رنگ خوراکی دلخواه به آن اضافه کنید و خوب آن را مخلوط کنید. برای تیره تر شدن رویال آیسینگ مقدار رنگ آن را بیشتر کنید. پس از اضافه کردن رنگ ها رویال آیسینگ ها را خوب مخلوط کنید تا یک رنگ کاملا یک دست و یکنواخت داشته باشند.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

مرحله ششم: برای تزیین کوکی ها با رویال آیسینگ شما می توانید از چند روش استفاده کنید. یک روش فرو بردن کوکی ها در رویال آیسینگ می باشد. همچنین شما می توانید از قلم مو برای تزیین کوکی ها با رویال آیسینگ استفاده کنید. نوک چاقو نیز برای تزیین کوکی ها با رویال آیسینگ مناسب می باشد. از قیف های کوچک و ظریف مخصوص نیز می توانید برای تزیین کوکی ها با رویال آیسینگ استفاده کنید. معمولا برای طراحی حرفه ای از این قیف ها استفاده می شود.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

مرحله هفتم: رویال آیسینگ را در رنگ های مختلف تهیه کنید و کوکی های رنگی و جذاب درست کرده از دیدن و خوردن آن ها لذت ببرید.

طرز تهیه کوکی با رویال آیسینگ

 

نکات تهیه رویال آیسینگ

  • حتما شکر را قبل از استفاده خوب پودر کرده، الک کنید تا رویال آیسینگ یک دست و زیبایی داشته باشید.
  • عصاره بادام خوراکی را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  • استفاده از سیروپ ذرت در این رسپی اختیاری می باشد. می توانید شربت بار ( شربت شکر) را جایگزین آن کنید.
  • حتما اجازه دهید کوکی ها خوب سرد شود و بعد آن ها را با رویال آیسینگ تزیین کنید. حتما قبل از تزیین تمام کوکی ها، به روشی که گفته شد از مناسب بودن غلظت رویال آیسینگی که تهیه کرده اید مطمئن شوید. می توانید غلظت رویال آیسینگ را با اضافه کردن پودر قند یا پودر شکر افزایش دهید و با اضافه کردن شربت ذرت یا شربت بار از غلظت آن کم کنید.

 

ارزش غذایی

ماده اصلی این آیسینگ شکر می باشد بنابراین ارزش غذایی رویال آیسینگ شکری تنها در کالری، قند و کربوهیدرات آن خلاصه می شود و ارزش غذایی دیگری ندارد و مصرف آن در مقادیر کم در حد تزیینات روی کوکی مجاز می باشد.

 

میزان کالری

کالری رویال آیسینگ به کار رفته برای تزیین یک کوکی حدودا 32 کیلو کالری می باشد. چهار دقیقه پیاده روی تند برای سوزاندن این مقدار کالری کافیست.

 

منبع: نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

7 پاسخ

  1. ممنون مدت ها بود دنبال دستور رویال آیسینگ میگشتم. دستورات سایت شما رو قبلا استفاده کردم و راضی بودم . امیدوارام این رویال آیسینگ هم خوب از اب در بیاد.

  2. میشه شکلات چیپس رو حذف و به جاش از گردو خرد شده یا کشمش استفاده کنم؟

    1. سلام و درود
      دوست عزیز اگه می خواین با رویال آیسینگ روی کوکی ها رو تزیین کنید بهتره از گردو یا کشمش در تهیه کوکی ها استفاده نکنید و حتی مقدار شکلات چیپس ای که استفاده می کنید کم باشه. اما اگه قصد کار با رویال آیسینگ رو ندارید بله می تونید هر چیزی رو جایگزین شکلات های چیپسی کنید.

    1. سلام و درود

      دوست عزیز سیروپ ذرت همون شربت غلیظ ذرت هست که در شیرینی پزی استفاده میشه. فروشگاههایی که محصولات خارجی دارن یا حتی لوازم قنادی ها هم ممکنه سیروپ ذرت رو داشته باشن. اگه پیدا نکردید هیچ مشکلی نیست همونطور که تو متن گفتم می تونید با شهد جایگزینش کنید. شهد ترکیب شکر و آبی که روی حرارت گذاشته شده و غلیظ شده.

    1. سلام و درود
      بله دوست عزیز مشکلی نداره. شکر قهوه ای باعث میشه رنگ کوکی ها بهتر بشه و طعمشون یه کم خاص.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + سه =