طرز تهیه چیپس و پنیر

چیپس و پنیر جزء غذاهای بسیار خوشمزه و البته پر کالری می باشد که طرفداران زیادی دارد. بچه ها و حتی جوان ها بسیار عاشق این فست فود خوشمزه هستند و از خوردن آن لذت می برند. اگر تا به حال چیپس پنیر فست فودی ها را می خوردید و بابت کالری بالا و بهداشت آن عذاب وجدان داشتید می توانید با ما همراه شوید تا در این مقاله طرز تهیه چیپس و پنیر خانگی و فوق العاده خوشمزه را با تمام فوت و فن هایش به شما آموزش دهیم.

چیپس و پنیر
طرز تهیه چیپس و پنیر مرحله به مرحله

 

مواد لازم جهت درست کردن چیپس پنیر

  • چیپس سیب زمینی: دویست و پنجاه گرم
  • قارچ خرد شده: یک دوم پیمانه
  • سینه مرغ: در صورت تمایل یک چهارم یک سینه کامل
  • ذرت پخته شده: دو قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای خرد شده: دو قاشق سوپخوری
  • کلم بروکلی خرد شده: دو قاشق غذاخوری
  • کره: بیست و پنج گرم
  • آویشن، پاپریکا، پودر سیر، فلفل سیاه و قرمز، نمک و زردچوبه: به میزان لازم
  • سس سفید: به میزان لازم
  • پنیر پیتزا: حداقل 250 گرم

 

طرز تهیه چیپس خانگی

مرحله اول: اگر دوست دارید چیپس و پنیر شما مخلفات زیادی داشته باشد و به عنوان یک وعده غذایی آن را میل کنید، بهتر است مقداری گوشت مرغ به آن اضافه کنید. در این مرحله سینه مرغ را به همراه مقداری آب، نمک و پیاز روی حرارت بگذارید تا خوب پخته شود و آبش کشیده شود. سپس آن را خرد کنید.

طرز درست کردن چیپس پنیر
طرز تهیه چیپس و پنیر خوشمزه

 

مرحله دوم: قارچ ها را خرد کرده و با مقداری کره تفت دهید تا آب قارچ ها کاملا کشیده شود. مقداری آویشن پودر شده روی قارچ ها بریزید.

طرز تهیه چیپس پنیر

 

مرحله سوم: سینه مرغ پخته شده و خرد شده، قارچ سرخ شده، فلفل دلمه ای خرد شده، ذرت پخته شده و بروکلی خرد شده را در یک ظرف بریزید و خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: ادویه هایی که در بالا گفته شد را به میزان دلخواه به مواد اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا تمام مواد طعم دار شوند.

مرحله پنجم: یک ظرف پیرکس یا ظرفی که قابلیت تحمل حرارت را دارد بردارید و یک لایه چیپس سیب زمینی کف آن بچینید. از موادی که در مرحله چهارم آماده کرده ایم روی چیپس ها بریزید. مقدار موادی که روی چیپس ها می ریزید کاملا سلیقه ای می باشد. سپس روی مواد را کاملا با پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید. سپس مجددا روی پنیرها یک ردیف چیپس سیب زمینی بچینید و مجددا مراحل قبل را تکرار کنید.

مرحله ششم: در انتها روی مواد را با مقدار زیادی پنیر پیتزا رنده شده بپوشانید. در صورت تمایل مقداری سس سفید روی مواد بریزید. سپس روی ان را با پنیر پیتزا رنده شده بپوشانید.

طرز تهیه چیپس و پنیر گام به گام

 

مرحله هفتم: فر را روی 180 درجه روشن کنید. ظرف را طبقه وسط فر قرار دهید. در فر را ببندید و ده دقیقه زمان بدهید تا پنیرها آب شوند. هر وقت دیدید پنیرها در حال ذوب شدن هستند فر را خاموش کنید و گریل آن را روشن کنید و در فر را ببندید تا هنگامی که سطح پنیرها طلایی شود. وقتی سطح پنیرها کمی طلایی شد فر را خاموش کنید.

 

مرحله هشتم: چیپس و پنیر را برش زده در ظرف مناسب سرو کنید. می توانید روی آن سس های دلخواه بریزید و میل کنید. سس تارتار، سس خردل و سس کچاب برای سرو در کنار این غذا مناسب هستند. البته شما می توانید از هر سس دلخواهی در کنار این غذا استفاده نمایید.

حتما بخوانید  طرز تهیه چیپس بازاری ترد خوشمزه در خانه مرحله به مرحله + نکات مهم پخت
طرز تهیه چیپس و پنیر
طرز تهیه چیپس و پنیر گام به گام

 

نکات پخت

  • برای درست کردن چیپس پنیر روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید به جای گوشت مرغ از تکه های ژامبون یا سوسیس سرخ شده استفاده کنید. این کار باعث می شود چیپس و پنیر شما خوشمزه تر اما ناسالم تر شود. معمولا در فست فودها برای خوشمزه شدن چیپس پنیر از کالباس و ژامبون در ترکیب آن استفاده می کنند. برای اینکه چیپس و پنیری که در خانه درست می کنید بدون استفاده از سوسیس و کالباس خوشمزه شود و طعمی شبیه به چیپس پنیرهای فست فودها داشته باشد یک فوت کوزه گری به شما یاد می دهیم. با اضافه کردن دو الی سه حبه سیر رنده شده به مواد میانی چیپس پنیر طعم آن بسیار فوق العاده خواهد شد و طعمی شبیه به چیپس و پنیرهایی که ژامبون دارند پیدا می کند بدون اینکه این مواد ناسالم را به آن اضافه کرده باشید.
  • مواد میانی چیپس پنیر کاملا سلیقه ای می باشد. چیپس سیب زمینی و پنیر پیتزا مواد اصلی این غذا هستند، البته ترکیب مقداری پروتئین ( گوشت مرغ) و تکه های خرده شده سبزیجات ( بروکلی و کرفس) طعم و عطر آن را فوق العاده خواهد کرد. شما می توانید موادی که در رسپی گفته شده است را حذف کنید یا اینکه مواد دلخواه خود را به آن اضافه کنید.
  • برای تهیه این غذا از مایکروفر نیز می توانید استفاده کنید. مایکروفر را روی درجه متوسط روشن کنید و ده دقیقه چیپس و پنیر را داخل آن بگذارید تا هنگامی که پنیر آب شود و سطح ان کمی طلایی شود.
طرز تهیه چیپس و پنیر مرحله به مرحله
طرز تهیه هات چیپس خوشمزه
  • بعد از روشن کردن گریل ترجیحا از کنار فر تکان نخورید. زیرا پنیر پیتزا زود می سوزد و ممکن است چند ثانیه تاخیر در خاموش کردن فر باعث سوختن آن شود. بنابراین هنگام روشن کردن گریل کنار فر باشید و همین که سطح پنیر کمی طلایی شد فر را خاموش کنید.
  • پاپریکا و آویشن مهم ترین ادویه های چیپس پنیر هستند ترجیحا آن ها را حذف نکنید.
  • در تهیه این غذا می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید یا اینکه مقداری ذرت تازه را در مقداری آب بپزید و ذرت های پخته شده را داخل غذا بریزید.

 

ارزش غذایی

این غذا یک غذای بسیار پر کالری اما بسیار خوشمزه می باشد. اگرچه کالری این غذا بالاست اما به عنوان میان وعده برای کودکان و نوجوانان که تحرک بالایی دارند یک غذای مناسب می باشد. شما می توانید با اضافه کردن قارچ، ذرت و سینه مرغ ارزش غذایی این غذا را افزایش دهید و با کم کردن مقدار پنیر آن کالری آن را کاهش دهید. این غذا چنانچه با این رسپی و در خانه تهیه شود سرشار از کلسیم، پروتئین، پتاسیم، ویتامین c و ویتامین های گروه b و ویتامین E و ویتامین D می باشد. همراه این غذا یک لیوان دوغ میل کنید تا ارزش غذایی ان افزایش پیدا کند. مصرف بیش از حد این غذا به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا چربی بالایی دارد و برای سلامت بدن مضر است. هفته ای یک بار گنجاندن این غذا در برنامه غذایی قابل تایید است. سایت نیک استار توصیه می کند افراد سالمند و کسانی که رژیم دارند از این غذا پرهیز کنند یا در صورت تمایل فقط به  مقدار خیلی کم از آن بخورند.

 

میزان کالری

این غذا حدودا 800 کیلو کالری انرژی دارد و غذای چرب و پرکالری ای محسوب می شود. مصرف آن برای افرادی که بیماری قلبی و چربی خون دارند مضر می باشد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

3 پاسخ

  1. من اینو درست کردم بین چیپس ها فقط قارچ فراوان ریختم و کمی فلفل دلمه ای و کلی پنیر پیتزا. خیلیییی خوشمزه شد. دفعه بعد با دستور شما درست می کنم.

  2. سلام. ممنون از آموزش این غذا. می تونم از سیب زمینی سرخ کرده به جای چیپس استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز. بله شما می تونید سیب زمینی سرخ کرده رو جایگزین چیپس کنید اما در نهایت چیپس و پنیر نخواهید داشت بلکه ترکیب سیب زمینی و پنیر و … خواهید داشت که اونم خیلی خوشمزه س اما ترد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =