طرز تهیه اسموتی توت فرنگی

آموزش طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه با شیر و بدون شیر مرحله به مرحله همراه با نکات مهم – طرز درست کردن اسموتی توت فرنگی خوشمزه گام به گام

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی

اسموتی ها نوشیدنی های بسیار خوشمزه ای هستند که در تهیه آن ها از میوه تازه، میوه های یخ زده، عسل، کره بادام زمینی، خامه و … استفاده می شود. اسموتی ها نوشیدنی های بسیار مناسبی برای روزهای گرم سال هستند و از آن جایی که معمولا در تهیه آن از میوه یخ زده یا یخ استفاده می شود جیگر آدم رو حسابی حال میاره. نیک استار در ادامه به شما طرز تهیه دو نوع اسموتی توت فرنگی را آموزش خواهد داد. اسموتی اول نوع متداول و رایج اسموتی توت فرنگی می باشد اما در آموزش دوم طرز تهیه اسموتی توت فرنگی بدون شیر برای افرادی که به لبنیات حساسیت دارند یا علاقه ای به استفاده از شیر در تهیه اسموتی ندارند آموزش داده می شود. لطفا با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر

 

مواد لازم

  • توت فرنگی: ده عدد
  • شیر: یک دوم پیمانه یا 125 میلی لیتر
  • یخ مکعبی: پنج تکه
  • شکر: در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری
  • بستنی ساده وانیلی: در صورت تمایل سه قاشق غذاخوری

 

مراحل درست کردن

مرحله اول: توت فرنگی ها را خرد کرده داخل مخلوط کن می ریزیم.

طرز درست کردن اسموتی توت فرنگی
طرز درست کردن اسموتی توت فرنگی با شیر

 

مرحله دوم: شیر و بستنی را روی توت فرنگی ها می ریزیم.

طرز درست کردن اسموتی توت فرنگی با شیر

 

مرحله سوم: تکه های یخ را داخل مخلوط کن ریخته و آن را روشن می کنیم. صبر می کنیم تا مواد خود با هم میکس شوند.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر

 

مرحله چهارم: در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری شکر به مواد میکس شده اضافه می کنیم. و یک دقیقه دیگر مخلوط کن را روشن کرده تا شکر در اسموتی حل شود.

آموزش تهیه اسموتی توت فرنگی

 

مرحله پنجم: وقتی غلظت اسموتی شبیه به شکل زیر شد مخلوط کن را خاموش می کنیم. اسموتی را در لیوان مناسب ریخته با یک توت فرنگی آن را تزیین کنید. به دلیل تکه های ریز یخ اسموتی باید سریع خورده شود یا در یخچال نگه داشته شود زیرا پس از مدتی یخ ها آب شده و اسموتی ظاهر ناخوشایندی پیدا می کند. از طعم بهشتی این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.

آموزش درست کردن اسموتی توت فرنگی

 

دو) طرز تهیه اسموتی توت فرنگی بدون شیر

 

مواد لازم

  • توت فرنگی: ده عدد
  • آب سرد: یک چهارم پیمانه
  • تکه های یخ: پنج عدد
  • شکر یا عسل: یک قاشق غذاخوری

 

مراحل درست کردن

مرحله اول: توت فرنگی ها را خرد کنید.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی

 

مرحله دوم: آب سرد و توت فرنگی ها را داخل مخلوط کن بریزید.

طرز درست کردن اسموتی توت فرنگی
طرز درست کردن اسموتی توت فرنگی بدون شیر

 

مرحله چهارم: یک قاشق شکر یا عسل به مواد اضافه کنید.

طرز درست کردن اسموتی توت فرنگی با شیر

 

مرحله پنجم: یخ ها را اضافه کرده و مخلوط کن را روشن کنید.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر

 

مرحله ششم: چند دقیقه صبر کنید تا غلظت اسموتی شبیه به شکل زیر شود. مخلوط کن را خاموش کرده و اسموتی را در ظرف مناسب سرو می کنیم. این مدل اسموتی کالری کمتری نسبت به اسموتی تهیه شده باش یر دارد و علاوه بر این برای افرادی که منع مصرف لبنیات دارند مناسب می باشد.

آموزش تهیه اسموتی توت فرنگی

 

نکات مهم

  • برای تهیه اسموتی از میوه های سالم و رسیده استفاده کنید.
  • حتما قبل از ریختن تکه های یخ از توانایی تیغه های مخلوط کن برای خرد کردن یخ ها مطمئن شوید. بعضی از مخلوط کن ها تیغه ضعیفی دارند و خرد کردن یخ باعث آسیب رسیدن به تیغه آن ها می شود.
  • شما می توانید به جای توت فرنگی از هر میوه دلخواهی استفاده کنید، حتی می توانید میوه هایی که ترکیب جالبی دارند را با هم ترکیب کرده و اسموتی مخلوط چند میوه تهیه کنید.
  • برای حفظ بافت اسموتی، توت فرنگی ها، آب و شیر باید کاملا یخ باشند.

 

ارزش غذایی

اسموتی یک نوشیدنی کاملا رژیمی و میوه ای می باشد. می توانید بستنی و شکر آن را حذف کنید تا خیالتان بابت کالری آن راحت باشد. از آن جایی که اکثر کودکان تمایلی به خوردن میوه نداشته و به زور میوه می خورند می توانید با تهیه اسموتی میوه ای خانگی میوه به خورد آن ها دهید. اضافه کردن عسل، بستنی و خامه به اسموتی کودکان مانعی ندارد زیرا بدن آن ها به این نوشیدنی های پر کالری نیاز دارد. انواع مختلف اسموتی سرشار از انواع ویتامین ها، کلسیم، پروتئین و آهن می باشد و یک نوشیدنی بسیار مقوی و مناسب برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن محسوب می شود.

 

میزان کالری

یک لیوان اسموتی به شرط عدم استفاده از بستنی، کالری نسبتا پایینی دارد. به طور کلی اسموتی ها نوشیدنی های کم کالری ای محسوب می شوند و معمولا کالری صد گرم اسموتی از 200 کیلو کالری تجاوز نمی کند.

 

منبع: nikstar.ir

 

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

    1. بله دوست عزیز. می توانید ماست میوه ای را در فریزر قرار دهید تا کمی منجمد شود سپس آن را به اسموتی اضافه کنید. طعم اسموتی با بستنی خوشمزه تره اما اسموتی با ماست میوه ای هم طعم خوبی داره هم این که کالری کمتری داره و سالم تره

  1. سلام و درود

    بله عزیزم میتونید از توت فرنگی های یخ زده استفاده کنید، اگه تیغه مخلوط کن شما قابلیت خرد کردن یخ رو نداره می تونید توت فرنگی ها رو داخل فریزر بگذارید و بعد از یخ زدن استفاده کنید.

  2. اسموتی رو درست کردم خیلی خوشمزه بود ممنون میشه از توت فرنگی یخ زده به جای یخ استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − پنج =