طرز تهیه نوشیدنی با لیموترش برای درمان سرماخوردگی

طرز تهیه 3 نوع نوشیدنی گرم و آرامش بخش با لیموترش جهت درمان سرماخوردگی، با خوردن این نوشیدنی ها خوش طعم، خوش عطر و مقوی بیماری سرماخوردگی تان را درمان کنید.

 

پاییز که می شود با سرد شدن هوا بازار دمنوش ها و نوشیدنی های گرم داغ می شود. امروز برای شما طرز تهیه یک نوشیدنی گرم فوق العاده خوشمزه و مقوی را آموزش خواهیم داد. نوشیدنی گرم لیمو به روش های مختلفی تهیه می شود که در این جا ما سه روش آن را به شما آموزش خواهیم داد.

این نوشیدنی بسیار سالم و مقوی بوده و سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان می باشد و برای روزهایی که سرماخورده اید یک داروی مسکن و آرام بخش قوی می باشد. حتما این نوشیدنی را در روزهای سرد پاییز و زمستان هفته ای یک الی دو سه بار میل کنید تا کمتر دچار بیماری سرماخوردگی شوید و سیستم ایمنی بدنتان قوی تر شود. البته علاوه بر مقاوم سازی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی جهت درمان سرماخوردگی نیز بسیار مناسب می باشد. برای مشاهده طرز تهیه نوشیدنی گرم لیمو ترش با ما همراه باشید.

 

 

روش اول / نوشیدنی لیمو عسل

 

مواد لازم

  • آب لیمو ترش: 15 میلی لیتر یا یک قاشق غذاخوری
  • عسل: 30 میلی لیتر یا دو قاشق غذاخوری
  • آب داغ: 60 میلی لیتر یا یک دوم پیمانه ( در صورت تمایل می توانید مقدار آب بیشتری استفاده کنید)

 

طرز تهیه نوشیدنی لیمو عسل

مرحله اول: یک عدد لیمو ترش رسیده را به دو نیم کرده و آب آن را بگیرید. هسته لیمو را از اّب لیمو جدا نمایید. آب لیمو را داخل فنجان بریزید.

طرز تهیه نوشیدنی با لیمو ترش

 

مرحله دوم: عسل را به آب لیمو ترش اضافه کنید.

طرز تهیه نوشیدنی برای سرماخوردگی

 

مرحله سوم: یک دوم پیمانه آب در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

نوشیدنی برای سرماخوردگی

 

مرحله چهارم: همین که اب به جوش آمد آن را از روی حرارت برداشته و در فنجان می ریزیم. محتویات داخل فنجان را کمی هم می زنیم تا عسل در آب حل شود. از نوشیدن این شربت خوشمزه و مقوی لذت خواهید برد.

طرز تهیه نوشیدنی لیمو عسل برای سرماخوردگی

 

نکات تهیه

از لیمو ترش تازه و عسل طبیعی و آب جوش برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید. ترکیب لیمو و عسل یک ترکیب فوق العاده برای درمان سرماخوردگی می باشد. عسل به دلیل خواص آنتی باکتریالی که دارد تسکین دهنده گلو درد و سرماخوردگی می باشد. این نوشیدنی خواص آرام بخش نیز دارد و می توانید آن را قبل از خواب بنوشید تا خوابی راحت داشته باشید.

 

 

روش دوم / نوشیدنی لیمو زنجبیل

مواد لازم

  • زنجبیل تازه رنده شده: 4 قاشق غذاخوری یا 60 گرم
  • لیمو ترش : یک عدد درشت
  • آب داغ: یک لیتر

 

طرز تهیه نوشیدنی لیمو زنجبیل

مرحله اول: زنجبیل تازه را رنده می کنیم. می توانید زنجبیل را پوست بگیرید ولی زنجبیل با پوست خواص بیشتری دارد.

طرز تهیه نوشیدنی لیموترش زنجبیل برای سرماخوردگی

 

مرحله دوم: آب را در ظرفی بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد زنجبیل رنده شده را در آب بریزید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه زنجبیل در آب بجوشد. حرارت باید ملایم باشد.

حتما بخوانید  10 روش خانگی جهت درمان سریع و آسان سرماخوردگی شدید بدون دوا دکتر

طرز درست کردن نوشیدنی لیمو زنجبیل برای سرماخوردگی

 

مرحله سوم: بعد از پانزده دقیقه مخلوط آب و زنجبیل را از روی حرارت بردارید و صاف کنید. آب یک عدد لیمو ترش را گرفته به آن اضافه کنید.

طرز تهیه نوشیدنی لیمو ترش زنجبیل برای درمان سرماخوردگی

 

مرحله چهارم: نوشیدنی را در ظرف مناسب بریزید. یک ورقه لیمو داخل آن بیاندازید. می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید. این نوشیدنی برای سرماخوردگی بسیار مناسب و مفید می باشد.

طرز تهیه نوشیدنی لیمو زنجبیل برای بیماری سرماخوردگی

 

نکات تهیه

حتما از زنجبیل تازه برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید. مقدار این نوشیدنی برای شش الی هفت وعده شما مناسب می باشد. می توانید در طول روز آن را مصرف کنید و بهتر است هر بار قبل از مصرف آن را گرم کنید. زنجبیل دارای خواص ضد احتقان می باشد و مصرف نوشیدنی گرم زنجبیل باعث رقیق شدن خلط های گلو و … شده و باعث خارج شدن آن ها می شود. زنجبیل همچنین دارای خواص آنتی باکتریال می باشد، گردش خون را بهبود می بخشد و به کاهش التهابات کمک می کند.

 

روش سوم / نوشیدنی لیمو دارچین

مواد لازم

  • عسل: یک قاشق چایخوری یا 5 میلی لیتر
  • آب داغ: یک دوم پیمانه یا 60 میلی لیتر
  • چوب دارچین: یک تکه
  • لیمو ترش: یک برش
  • میخک: سه عدد
  • جوز هندی: یک پینچ

 

طرز تهیه نوشیدنی لیمو دارچین

مرحله اول: مطابق شکل یک ورقه از لیمو جدا کنید. در صورت تمایل می توانید آب لیموی باقی مانده را بگیرید و به نوشیدنی اضافه کنید.

طرز تهیه نوشیدنی لیمو دارچین برای درمان بیماری سرماخوردگی

 

مرحله دوم: آب را در ظرفی ریخته و به جوش بیاورید. آب جوش را داخل فنجان بریزید. عسل را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه نوشیدنی گرم لیمو دارچین برای درمان سرماخوردگی

 

مرحله سوم: چوب دارچین و میخک ها را به فنجان اضافه کنید.

طرز درست کردن نوشیدنی لیمو ترش دارچین برای بیماری سرماخوردگی

 

مرحله چهارم: مقدار خیلی کمی جوز هندی و در صورت تمایل آب لیمو ترشی که در مرحله اول گفته شد به فنجان اضافه کنید. محتویات داخل فنجان را کمی هم بزنید. پنج دقیقه صبر کنید. می توانید در فنجان را ببندید. پس از پنج دقیقه نوشیدنی گرم و مقوی شما آماده می باشد. چوب دارچین را از آن خارج کنید. اگر مشکلی با خوردن میخک ها ندارید آن ها را در فنجان باقی بگذارید زیرا خواص فوق العاده ای برای بدنتان دارند. برش لیمو را داخل فنجان بیاندازید و از این نوشیدنی فوق العاده لذت ببرید.

دستور تهیه نوشیدنی گرم لیمو دارچین برای بیماری سرماخوردگی

 

نکات تهیه

می توانید از پودر دارچین برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید. جوز هندی عطر بی نظیری به این نوشیدنی می دهد اما در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید. یک پینچ به مقداری گفته می شود که بین دو انگشت سبابه و شصت قرار می گیرد. دارچین سرشار از ترکیبات ضد التهابی می باشد که باعث کاهش درد ناشی از گلو درد می شود. عطر تند دارچین می تواند گرفتگی سینوس ها را باز کند. میخک نیز دارای خواص ضد باکتریایی بوده و می تواند باعث کاهش درد شود. آنتی اکسیدان موجود در دارچین می تواند باعث بهبود هر چه سریع تر سرماخوردگی شود.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. مرسی از مطلب خوبتون. خیلی خوب بود مخصوصا اون نوشیدنی زنجبیل که به نظر من باید توی برنامه ثابت روزانه باشه نه فقط برای زمستون و هوای سرد. چون زنجبیل دارای خاصیت چربی سوزی خیلی زیادی هم هست. نوشیدنی لیمو ترش هم که واقعا معرکه بود. از قدیم تا یادمونه می گفتن بهمون لیمو و عسل بخورید که سرما نخورید. به هر حال ممنون از شما. مطلب خیلی خوب و کاربردی و مفیدی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =