طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی

در فصل های گرم سال تمایل به مصرف نوشیدنی های خنک بسیار افزایش پیدا می کند و چه چیزی بهتر از یک نوشیدنی خنک و خوشمزه خانگی؟ نیک استار در ادامه به شما روش تهیه یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و مغذی را اموزش خواهد داد. این نوشیدنی ترکیبی از چند میوه زمستانی می باشد که البته در تابستان نیز قابل دسترس است. این نوشیدنی سرشار از انواع ویتامین ها می باشد و یک نوشیدنی بسیار مناسب برای وعده صبحانه می باشد. شما می توانید به همین روش میوه های دیگری که ترکیب طعمشان را دوست دارید با هم ترکیب کرده و نوشیدنی دلخواه خود را تهیه کنید. برای آموزش تهیه این نوشیدنی فوق العاده خوشمزه لطفا با ما همراه باشید.

طرز درست کردن نوشیدنی شیک برای مهمانی
آموزش درست کردن نوشیدنی شیک برای مهمانی

 

مواد لازم جهت درست کردن نوشیدنی

  • آب لیمو ترش: 300 میلی لیتر
  • آب سیب: 300 میلی لیتر
  • آب پرتقال: 300 میلی لیتر
  • آب لیمو شیرین: 300 میلی لیتر
  • آب یخ: 50 میلی لیتر
  • عسل: یک قاشق غذاخوری

 

طرز درست کردن نوشیدنی تابستانی

مرحله اول: یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید. بهتر است عسل به دمای محیط رسیده باشد.

نوشیدنی خنک برای مهمانی
آموزش تهیه نوشیدنی خنک برای مهمانی

 

مرحله دوم: آب سرد را به عسل اضافه کنید.

طرز تهیه نوشیدنی های خنک برای تابستان
طرز تهیه نوشیدنی های خنک برای تابستان

 

مرحله سوم: آب پرتقال، آب لیمو شیرین و آب لیمو ترش را با هم مخلوط کرده به سایر مواد اضافه کنید.

یک نوشیدنی خوشمزه برای مهمانی
یک نوشیدنی خوشمزه برای مهمانی

 

مرحله چهارم: آب سیب را به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی
طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی

 

مرحله پنجم: با گوشت کوب برقی نوشیدنی را خوب هم بزنید. می توانید از مخلوط کن به این منظور استفاده نمایید. تا هنگامی که رنگ نوشیدنی ترکیبی از سبز و نارنجی و زرد شود به هم زدن ادامه دهید.

طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی
طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی

 

مرحله ششم: نوشیدنی را در لیوان مناسب بریزید. می توانید با یک برش لیمو نوشیدنی تان را جذاب تر کنید. ترکیب آب لیموترش، پرتقال و سیب همراه با کمی عسل یک ترکیب فوق العاده بوده و طعم بسیار خوشمزه ای خواهد داشت. از نوشیدن آن لذت خواهید برد.

طرز تهیه نوشیدنی های سرد کافی شاپ
طرز تهیه نوشیدنی های سرد کافی شاپ

 

نکات مهم

خلاق باشید. شما میتوانید ترکیب های دیگر را نیز امتحان کنید تا نوشیدنی دلخواه خود را تهیه کنید. البته هر میوه ای را نمی توان با میوه های دیگر ترکیب کرد. ترکیب آب سیب، آب آناناس، کمی موز و کمی عسل نیز ترکیب فوق العاده ای خواهد شد. به هر حال این شما هستید که می توانید با کمی خلاقیت و آزمون و خطا نوشیدنی مخصوص خودتان را تهیه کنید.

 

ارزش غذایی

این نوشیدنی بمب ویتامین ها و مواد معدنی محسوب می شود. این نوشیدنی سرشار از ویتامین ث می باشد. ویتامین ث در بدن نقش انتی اکسیدان داشته باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. منیزیم موجود در این نوشیدنی باعث تنظیم فشار خون شما خواهد شد. آب پرتقال سرشار از فلانوئید می باشد که یک ماده ضد التهاب بوده و در درمان آرتروز و دردها مفید می باشد. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم، کلر، روی، منیزیم، آهن، اسید فولیک، سدیم، فسفر و پکتین می باشد. کالری کمی دارد بنابراین شما می توانید با خیال راحت آن را مصرف کنید و این بمب ویتامین خوشمزه را به بدنتان هدیه دهید.

 

میزان کالری

این نوشیدنی جزء نوشیدنی های کم کالری و رژیمی محسوب می شود. یک لیوان از این نوشیدنی حدودا 90 کیلو کالری انرژی به بدن می رساند. ده دقیقه پیاده روی تند برای سوزاندن این مقدار انرژی کافی می باشد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

  1. سلام ممنون بابت این نوشیدنی خوشمزه. ببخشید آب لیموشیرین تلخ نمیشه؟

    1. سلام و درود. خواهش می کنم خوشحالم که خوشتون اومده. نه اّبلیمو شیرین در ترکیب با آب سایر مرکبات نه تنها اصلا تلخ نمیشه بلکه باعث شیرین شدن آب میوه هم میشه.

  2. تابستون که لیموشیرین و پرتقال گیر نمیاد چه جوری میگین نوشیدنی تابستانه؟

    1. سلام و درود

      دوست عزیز مرکبات طبعی سرد و خنک دارند به خاطر همین این نوشیدنی یک گزینه مناسب برای تابستان محسوب میشه اکثر کافی شاپ ها مرکبات رو در یخچال های مخصوصی که دارند نگهداری می کنند و بنابراین تابستان هم دسترسی به مرکبات دارند. هر چند که الان خیلی از هایپر استار ها تابستون بعضی از میوه های زمستونه رو دارند و زمستون میوه های تابستونه رو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =