طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی و موز

آموزش طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی و موز خوشمزه مرحله به مرحله همراه با نکات مهم – طرز درست کردن میلک شیک توت فرنگی و موز خانگی گام به گام

طرز تهیه میلک شیک

با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا از نوشیدنی های خنک و خوشمزه استقبال زیادی می شود. میلک شیک ها نوشیدنی های بسیار مناسبی برای فصل تابستان و حتی برای تمام فصول هستند. میلک شیک مخصوصا اگر در خانه تهیه شوند بسیار مقوی بوده و یک نوشیدنی کامل و سالم محسوب می شود و یک میان وعده عالی و سالم برای کودکان است. می توانید با اضافه کردن مقداری آرد جوانه گندم (در حد یک قاشق)، مغزیجات پودر شده، خرما یا عسل و … میلک شیک مقوی تری تهیه کرد. در تهیه میلک شیک شیر یا بستنی تهیه شده از شیر را با میوه های دلخواه یا شیرین کننده های دلخواه میکس می کنند و به صورت خیلی خنک سرو می کنند. شما در تهیه میلک شیک می توانید کاملا خلاقیت به خرج داده و هر میوه یا هر شیرین کننده ای که دوست داشته باشید می توانید همراه شیر میکس کنید. نیک استار در ادامه به شما طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی و موز که از ساده ترین و البته خوشمزه ترین میلک شیک ها محسوب می شود را آموزش خواهد داد. لطفا با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه میلک شیک

  • شیر سرد: دو پیمانه
  • توت فرنگی خرد شده: یک دوم پیمانه
  • موز خرد شده: یک دوم پیمانه
  • بستنی وانیلی شیرین: یک دوم پیمانه

 

طرز درست کردن میلک شیک توت فرنگی و موز

مرحله اول: توت فرنگی های رسیده و سالم را برای تهیه میلک شیک انتخاب کنید. از موزهای بیش از حد رسیده شده برای تهیه میلک شیک استفاده نکنید. توت فرنگی ها و موزها را خرد کنید. برای نتیجه بهتر می توانید میوه ها را پس از خرد شدن به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید. این کار بافت میلک شیک شما را جذاب تر خواهد کرد.

طرز درست کردن میلک شیک
طرز درست کردن میلک شیک توت فرنگی

مرحله دوم:  میوه های خرد شده را در بلندر یا مخلوط کن بریزید. اگر میوه ها را در فریزر گذاشته اید، مطمئن شوید که تیغه های بلندر شما از پس خرد کردن میوه های یخ زده بر می آید.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی
طرز درست کردن میلک شیک توت فرنگی

مرحله سوم: شیر را به میوه ها اضافه کنید. می توانید از شیر غلیظ شده به جای شیر معمولی استفاده کنید.

آموزش تهیه میلک شیک توت فرنگی

مرحله چهارم: بستنی وانیلی را به بلندر اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید از مقدار بیشتری بستنی استفاده کنید. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که مقدار بیشتر بستنی کالری میلک شیک شما را افزایش خواهد داد.

طرز درست کردن میلک شیک توت فرنگی و موز

مرحله پنجم: در این مرحله برای مقوی تر کردن میلک شیک می توانید مواد دلخواهتان را به آن اضافه کنید. عسل، پودر چهار مغز، آرد جوانه گندم و … گزینه های مناسبی برای اضافه شدن به میلک شیک هستند. بلندر را روشن کنید و صبر کنید تا مواد خوب میکس شوند.

آموزش درست کردن میلک شیک توت فرنگی و موز

مرحله ششم: غلظت میلک شیک باید شبیه به عکس زیر باشد. وقتی به این غلظت رسید مخلوط کن را خاموش می کنیم.

طر تهیه میلک شیک توت فرنگی و موز

مرحله هفتم: میلک شیک را در لیوان مناسب ریخته می توانید با تکه های موز و توت فرنگی و کمی بستنی آن را تزیین کنید. از این نوشیدنی بسیار خوشمزه و مقوی و خنک لذت خواهید برد.

 

نکات مهم

  • می توانید از شیر ساده برای تهیه میلک شیک استفاده کنید اما برای نتیجه بهتر دو قاشق غذاخوری خامه صبحانه به مواد اضافه کنید.
  • عسل، کنجد، انواع مغزیجات و … باعث مقوی شدن و در عین حال پر کالری شدن میلک شیک شما می شود و برای کودکان و نوجوانان انرژی زا و بسیار مفید می باشد.
  • توصیه می کنم از بستنی های طعم دار برای تهیه میلک شیک استفاده نکنید زیرا طعم میلک شیک شما را تغییر می دهد.

 

ارزش غذایی

میلک شیک سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد. چربی، پروتئین، کلسیم، قند و کربوهیدرات از ترکیبات اصلی میلک شیک می باشد. میلک شیک مقدار زیادی کلسیم دارد و به رشد استخوان ها کمک زیادی می کند. از دیگر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میلک شیک می توان به ویتامین ث، ویتامین های گروه ب، ویتامین ای و ویتامین دی، پتاسیم، سدیم، منگنز و روی اشاره کرد. اضافه کردن انواع مغزها، عسل و … باعث افزایش ارزش غذایی میلک شیک می شود.

 

میزان کالری

هر صد گرم از این نوشیدنی تابستانی خوشمزه تقریبا 111 کیلو کالری انرژی به بدن می رساند. برای سوزاندن این مقدار انرژی پانزده دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد. اضافه کردن خامه، عسل و .. به میلک شیک باعث افزایش قابل توجه کالری آن می شود.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

  1. ترکیب بعضی از میوه ها می تونه جذاب بشه و ترکیب بعضی از میوه ها می تونه بد و غیر قابل خوردن بشه. با ترکیب هر میوه ای می تونید میلک شیک درست کنید فقط باید قبلش تست کنید بیینید ترکیبش رو دوست دارید یا نه. می تونید مثلا یک میوه رو به عنوان میوه اصلی انتخاب کنید و میوه دیگر رو خیلی کم بهش اضافه کنید.

  2. من این میلک شیک رو با موز و شاتوت درست کردم خیلی بامزه و خوشمزه شد عسل هم ریختم داخلش خیلی جذاب شد. با هر میوه ای می تونم این میلک شیک رو درست کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =