ماهی نئون تترا
با یادگیری روش‌های نگهداری از ماهی نئون تترا می‌توانید به سادگی این ماهی را در آکواریوم نگهداری کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

همه چیز در مورد ماهی نئون تترا ( Paracheriodon innesi ) و نحوه نگهداری نئون تترا به همراه روش تکثیر و پرورش آن، در ادامه به تمام این موارد خواهیم پرداخت با نیک استار همراه باشید.

 

معرفی ماهی نئون تترا

ماهی ها موجودات آبزی زیبایی هستند که همواره نگهداری از آن ها با رعایت نکات و شرایط خاصی در منزل امکان پذیر بوده است. ماهی ها از لحاظ طبقه بندی به دو دسته ماهی های زینتی ( مناسب برای نگهداری در آکواریوم ) و ماهی های دریا و رودخانه ای تقسیم بندی می شوند. از لحاظ میزان مقاومت ماهی های زینتی و آکواریومی نسبت به سایر ماهی ها به مراقبت زیادی نیاز دارند و در برابر بیماری ها کمتر مقاومت می کنند.

 

برای نگهداری از این نوع ماهی ها باید شرایط مناسب برای پرورش و رشد آن ها را در محیط آکواریوم فراهم کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از انواع ماهی های زیبا و مناسب برای پرورش در آکواریوم آشنا کنیم که به دلیل زیبایی و روش پرورش تقریبا ساده دارای جایگاه خاصی در میان علاقمندان به پرورش ماهی های زینتی در منزل است. نام این ماهی زیبا نئون تترا است. امروزه از این نوع ماهی به دلیل زیبایی و مقاومت بدنی بالا به صورت گسترده در آکواریوم ها به عنوان یک ماهی زینتی استفاده می شود.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط زندگی ماهی نئون تترا و نحوه نگهداری و تکثیر آن آشنا کنیم. با یادگیری این روش ها می توانید به سادگی سوارتل را در آکواریوم نگهداری کرده و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

مشخصات ظاهری و محیط زندگی ماهی های نئون تترا

نام رایج : ماهی نئون تترا

خانواده : کاراسین ها

نام علمی :Paracheirodon innesi

بومی : جنوب آمریکا

اندازه : تا 4 سانتیمتر رشد می کند .

همزیستی : ماهی صلح جو و پر تحرک ، سازگار با تمام ماهی ها

مقدار آمونیاک آب برای بهترین عملکرد این ماهی در حد 0-2 باید باشد

نیترات آب را بین 25-50 و حتی کمتر از 25 میلی حفظ کنید

درجه سختی آب 1° _ 10° dH

میتوانید برای تغذیه ماهی از انواع غذا های خشک و کرم خونی و آرتیمنای زنده استفاده کنید

طول دوره زندگی این نوع ماهی ها بین 5 -8 سال است

به تانکی معدل حداقل 30-40 لیتر آب نیاز دارند

سطح شنا : میان آب

خصوصیات فیزیکی شیمیایی : دما 20 تا 25 درجه سانتی گراد

PH آب مورد نیاز در حدود 5.5 _ 7.5 می باشد (( به عبارت دیگر می توان گفت آب های اسیدی را بیشتر ترجیح می دهند))

رفتار و تولید مثل : ماهی صلح جو و زنده زا بوده که به راحتی تکثیر می شود .

ماهی نئون تترا

 

شناخت ماهی های نئون تترا

این نوع از ماهی ها از جمله ماهی های پر تحرک و صلح جو به شمارمی روند و به صورت گروه های 5 تایی نگهداری می شوند. این نوع ماهی ها بیشتر از 3 یا 4 سانتی متر رشد نمی کنند و می توان آن ها را از ماهی های سازگار با ماهی های دیگر و ماهی های آب شیرین برشمرد که خواستگاه آن ها جنوب آمریکا است اما می توان زادگاه اصلی آن ها را آفریقا دانست. بهتر است در تانک های گیاهی و انبوه از درختچه ها یا بوته های گیاهی نگهداری شوند.

حتما بخوانید  نگهداری از ماهی سوارتل یا دم شمشیری در آکواریوم + روش تکثیر و پرورش آن

 

این نوع ماهی ها بیشتر ترجیح می دهند به صورت گروهی زندگی کنند و می توان به صورت گروه های 5 تایی نگهداری شوند. معروف ترین گونه این نوع ماهی ها نئون تترا نام دارد . زیبایی خیره کننده ای دارند و به دلیل داشتن روش نگهداری و تکثیر تقریبا ساده دارای جایگاه خاص و محبوبیت زیادی در بین علاقمندان بهد پرورش ماهی های زینتی هستند.

 

ماهی های تترا دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به تترا پنگوئن، تترا کاردینال، تترا جواهر، تترا امپراطور، تترا چشم قرمز ( تترا چشم چراغی، رد آی )، تترا قرمز یا تترا قرمز آتشی، تترا سر آتشی یا تترا دماغ قرمز یا تترا رامی نوز، تترا تابان، تترا کنگو، تترا الماسی، تترا زیبا، تترا لیمویی، تترا بوئنوس آیرس، تترا قلب خونی، تترا فانتوم سیاه، تترا باله خونی، تترا اشعه ایکس یا تترا ایکس ری، تترا لندگراف، تترا آب پاش، تترا یک خط، تترا بلک ویدو یا دامن سیاه، تترا پاندا، تترا دیسک یا سالمون دیسکس، تترا ژله، تترا دم شمشیری اشاره کرد.

 

نحوه تکثیر ماهی نئون تترا

از مزایای نئون تترا مسی توان به مقاوم بودن و توانایی رشد در آکواریوم های خانگی اشاره کرد. نحوه تکثیر نئون تترا به این صورت است که باید دو ماهی ماده را در مقابل یک ماهی نر در یک تانک با ظرفیت کم نگهداری کرد. دمای مناسب برای تولید مثل این نوع ماهی ها برغابر با تقریبا 21 درجه سانتی گراد است. پس از حدود 22 ساعت تخم ها به ماهی های کوچک تبدیل می شوند.

 

نحوه نگهداری از ماهی های نئون تترا

در این قسمت قصد داریم نکات مهم در خصوص نگهداری از این ماهی ها را با هم بررسی کنیم. روش نگهداری و پرورش ماهی های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر کدام از آن ها شیوه نگهداری و پرورش مخصوص به خود را دارد. در مورد ماهی های نئون تترا می توان گفت این نوع ماهی ها علاقه دارند در تانک هایی با عمق زیاد نگهداری شوند.

 

بهتر است در محیط زندگی این نوع ماهی ها از بوته های گیاهی استفاده شود. نور زیادی برای پرورش این نوع ماهی ها مورد نیاز نیست و نئون تترا می تواند در مکان هایی که تقریبا نیبمه تاریک هستند رشد مناسبی داشته باشد. بهترین دما برای نگهداری از این ماهی ها بین 22 تا 28 درجه سانتی گراد است.

 

البته دما می تواند با توجه به محل نگهداری از این ماهی ها مقداری تغییر کند. این نوع ماهی ها از جمله ماهی های آب شیرین هستند که می توانند به خوبی در کنار ماهی های صلح جوی دیگر نگهداری شوند.

 

 

تغذیه مورد نیاز برای ماهی های نئون تترا

در این قسمت قصد داریم شما را با نحوه و میزان تغذیه این نوع ماهی ها آشنا کنیم. نئون تترا ها حساسیت زیادی به نوع خوراک ندارند و تقریبا می توان گفت از جمله ماهی های همه چیزخوار هستند.

 

می توانید ار مواد گوشتی در خوراک این نوع ماهی ها نیز استفاده کنید. برای تغذیه نئون تترا می توان از غذاهای موجود در اکثر فروشگاه های مخصوص آبزیان استفاده کرد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =