پرورش پرندگان یکی از مشاغلی است که در سال های اخیر در ایران رونق زیادی پیدا کرده است. این شغل به دلیل سودآوری بالا و علاقه مردم به پرندگان، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این نوشته قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا پرورش پرندگان زینتی سود ده است یا بومی.

پرورش پرندگان زینتی

پرورش پرندگان زینتی از جمله مشاغلی است که نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد. این پرندگان فضای کمی برای پرورش نیاز دارند و میزان غذای کمتری را مصرف می کنند. علاوه بر این، قیمت پرندگان زینتی در بازار نسبت به پرندگان بومی بالاتر است.

با توجه به این عوامل، پرورش پرندگان زینتی می تواند سودآوری بالایی داشته باشد. البته این سودآوری در صورتی حاصل می شود که پرورش پرندگان به صورت اصولی و درست انجام شود.

لازم به ذکر است برای دستیابی به سودآوری مطلوب در این راستا می توانید اقدام به فروش تخم نطفه دار پرندگان زینتی نیز بکنید و یا از طریق جوجه کشی مصنوعی به نتیجه بهتری دست یابید. کافی است در این حیطه اقدام به خرید ماشین جوجه کشی با کیفیت و اتوماتیک کرده و بدون دغدغه پرورش خود را آغاز کنید.

پرورش پرندگان زینتی

پرورش پرندگان بومی

پرورش پرندگان بومی نیز یکی از مشاغلی است که در ایران رونق زیادی دارد. این پرندگان به دلیل سازگاری با شرایط آب و هوایی ایران، نیاز به مراقبت های زیادی ندارند. علاوه بر این، قیمت پرندگان بومی نسبت به پرندگان زینتی پایین تر است.

با توجه به این عوامل، پرورش پرندگان بومی نیز می تواند سودآوری داشته باشد. البته این سودآوری در صورتی حاصل می شود که تعداد بیشتری پرنده بومی در مقیاس بزرگتر پرورش داده شود.

حتما بخوانید  معرفی 15 تا از پرسودترین پرنده های زینتی و غیر زینتی برای پرورش

عوامل موثر در سودآوری پرورش پرندگان

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، عوامل دیگری نیز در سودآوری پرورش پرندگان موثر هستند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع پرنده
  • نژاد
  • سن
  • جنس
  • رنگ
  • وضعیت سلامتی
  • نحوه نگهداری

پرورش دهندگان پرندگان باید به این عوامل توجه داشته باشند تا بتوانند پرندگانی با کیفیت تولید کنند و سود بیشتری کسب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقالات مفید درباره انواع پرندگان در وب سایت چیکن دیوایس مراجعه کنید.

قبل از شروع پرورش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از شروع پرورش پرندگان چه زینتی و چه بومی باید یکسری از عوامل را در نظر بگیریم که این موارد عبارتند از:

  • انتخاب نوع پرنده بر اساس منطقه جغرافیایی یا محل سکونت خود
  • انتخاب پرنده بر اساس امکانات پرورشی در دسترس
  • انتخاب پرنده مناسب بر حسب کشش بازار منطقه سکونت

این سه مورد جزو عوامل مهم در پرورش پرندگان هستند چرا که زیستگاه نادرست در پرورش پرندگان مشکلات جدی و هزینه های گزافی را برای پرورش دهنده به دنبال خواهد داشت.

نتیجه گیری

در پاسخ به این سوال که پرورش پرندگان زینتی یا بومی سودده تر است، نمی توان پاسخ قطعی داد. این موضوع به عوامل مختلفی مانند سرمایه اولیه، بازار فروش، مهارت پرورش دهنده و شرایط محیطی بستگی دارد.

با این حال، در صورتی که پرورش دهنده به این عوامل توجه داشته باشد، می تواند با پرورش پرندگان زینتی یا بومی، درآمد مناسبی کسب کند.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

همچنین بخوانید
برند اوردینری تحت حمایت شرکت مادر DECIEM در سال 2016 شروع به کار کرد و در زمینه تولید محصولات تخصصی پوست فعالیت دارد. این شرکت در سال‌های ابتدایی به دلایل مختلف به سرعت به موفقیت و شهرت جهانی دست یافت. به طوری که در سال 2017، این برند به عنوان شماره یک فروش لوازم بهداشتی در آمریکای شمالی شناخته شد. درادامه مقاله به معرفی چند محصول محبوب اوردینری می پردازیم.