نگهداری از فیکوس آمستل

شرایط و اصول نگهداری از گیاه فیکوس آمستل در منزل به همراه آموزش نحوه تکثیر و پرورش آن که در این مقاله به طور کامل فنون مراقب از این گل خواهیم پراخت.

در این قسمت قصد داریم شما را با یکی دیگر از گیاهان زیبا و مناسب برای پرورش در منزل آشنا کنیم. گیاهی کم توقع، با روش نگهداری ساده که فیکوس آمستل نام دارد. این گیاه از جمله گیاهان مناسب برای پرورش در منزل و یا آپارتمان است که با فراهم نمودن شرایط مناسب قابلیت پرورش در فضای بیرون را نیز دارد.

روش نگهداری ساده ای دارد و به مراقبت زیادی نیاز ندارد. همین ویژگی ها این گیاه را به یکی از گیاهان محبوب در میان علاقمندان به نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است. به گونه ای که امروزه به صورت گسترده از این گیاه برای زیبا سازی منازل و فضاهای بیرون استفاده می شود.

این گیاه از جمله گیاهان مقاوم در برابر تغییرات محیطی به شمار می رود و روش نگهداری ساده ای دارد و برای نگهداری از آن نیازی نیست حتما در باغبانی حرفه ای باشید بلکه با رعایت چند نکته می توانید به سادگی این گیاه را در منزل پرورش داده و از زیبایی آن لذت ببرید.

از مزایای این گیاه می توان به قابلیت تصفیه هوای آن اشاره کرد به گونه ای که نگهداری گلدانی از فیکوس آمستل در هر خانه ای ضروری است. مزایای دیگر این گیاه روش نگهداری ساده آن است به گونه ای که به راحتی می توانید با رعایت چند نکته و فراهم کردن شرایط محیطی مناسب این گیاه را به خوبی در منزل پرورش داد و از زیبایی آن لذت برد.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه نگهداری و پرورش فیکوس آمستل در منزل آشنا کنیم. به همین منظور ابتدا نیازهای محیطی این گیاه را بررسی خواهیم کرد. سپس در ادامه روش های نگهداری و پرورش آن را در منزل به شما آموزش خواهیم داد. در انتهای مقاله نیز به بررسی روش های تکثیر این گیاه زیبا در منزل خواهیم پرداخت. اگر علاقمند به داشتن گلدانی زیبا از این گل در منزل هستید با ما همراه باشید.

نگهداری از گل فیکوس آمستل

فیکوس آمستل با نام علمی Ficus binnendijkii (Alii) و نام انگلیسی Willow Ficus از جمله گیاهان آپارتمانی زیبا و بسیار مناسب برای پرورش در آپارتمان یا گلخانه است که روش نگهداری بسیار ساده ای دارد و به راحتی قابل پرورش در منزل است. فیکوس آمستل از خانواده Moraceae است و بومی فیلیپین است. این گیاه را با نام فیکوس برگ دراز نیز می شناسند. از لحاظ ظاهری دارای برگ هایی بلند است و شاخه های گسترده و انبوهی دارد اما از جمله گیاهان فاقد گل به شمار می رود. از مزایای این گیاه می توان به کم توقع بودن و تصفیه کننده هوا بودن اشاره کرد. این ویژگی ها علاوه بر زیبایی سبب شده است که امروزه از این پگیاه به صورت گسترده برای زیبا سازی منازل استفاده شود. این گیاه به مراقبت زیادی نیاز ندارد و به راحتی قابل پرورش در منزل و گلخانه است. در این مقاله شما را با اصول نگهداری و پرورش فیکوس آمستل در منزل آشنا خواهیم کرد.

 

نام گیاه : فیکوس آمستل

نام علمی گیاه : Ficus binnendijkii Alii

نام انگلیسی گیاه : Willow Ficus

خانواده گیاه : Moraceae

بومی : فیلیپین

 

خاک مناسب برای پرورش و نگهداری از گل فیکوس آمستل

در این قسمت قصد داریم به بررسی انواع خاک مناسب برای پرورش گیاهان بپردازیم. در ابتدا تعریفی از خاک های مناسب را برای کاشت گیاهان با هم مرور می کنیم. خاک هایی که برای کاشت گیاهان مختلف از آن ها استفاده می شود به دو دسته خاک های سنگین و سبک طبقه بندی می شوند. خاک های سنگین به خاک هایی گفته می شود که دارای بافتی فشرده تر و ذرات تشکیل دهنده ریزتری هستند.

منافذ بین ذرات خاک های سنگین کم است و به همین دلیل تهویه کمتری دارند. به عبارت دیگر آب را از میان خود دیرتر عبور می دهند و در واقع آب به مدت طولانی تری در این خاک ها وجود دارد. از طرفی در مقابل خاک های سنگین نوع دیگری از خاک ها به نام خاک های سبک وجود دارند که بر خلاف خاک های سنگین دارای بافت درشت تری هستند و به خوبی از میان آن ها هوا عبور کرده و تهویه مناسبی دارند.

این نوع خاک ها می توانند به سرعت آب را از میان خود عبور می دهند و مدت زیادی آب را درون خود نگه نمی دارند. از این نوع خاک ها برای گیاهانی استفاده می شوند که باید برای آن ها زهکشی مناسب فراهم شود. زیرا در صورت استفاده از خاک های سبک آب هایی که هنگام آبیاری کف گلدان جمع می شوند می توانند به سرعت از گلدان خارج شده و سبب پوسیدی ریشه های گیاه نشوند.

انواع مختلف گیاهان نوع مختلفی از خاک ها را برای رشد خود ترجیح می دهند. در مورد نوع خاک مناسب برای این گیاه می توان گفت برای کاشت فیکوس آمستل می توانید از ترکیب یک قسمت خاک باغچه، یک قسمت شن درشت و یا پرلیت، یک قسمت تورب (پیت) یا هوموس استفاده کنید.

برای تامین مواد مغذی مناسب برای رشد گیاه که ممکن است در خاک موجود نباشند بهتر است ماهانه دو مرتبه در فصل های بهار و تابستان هر سال که فصل رشد گیاه به شمار می روند گیاه را با استفاده از کود تغذیه نمایید. کوددهی را طبق دستور انجام دهید و از کوددهی بیش از اندازه اجتناب کنید زیرا می تواند سبب سوختن و نابودی گیاه شود. کمبود کود نیز کاهش سرعت رشد و کمرذنگ شدن برگ های گیاه را در پی دارد.

 

آبیاری مناسب برای پرورش گل فیکوس آمستل

آبیاری از مهمترین عوامل موثر بر رشد هر گیاهی است. هرچند گیاه نسبت به خشکی مقاوم باشد نیز باید میزان آبیاری متوسطی را داشته باشد تا بتواند به خوبی رشد کند. میزان آبیاری هر گیاه و تعداد دفعات آبیاری به توجه به ساختار گیاه و شرایط اقلیمی تعیین می شود. برخی از گیاهان برای رشد خود به غرقاب شدن نیاز دارند و باید خاک آن ها همراه مرطوب باشد اما برخی دیگر به میزان آبیاری کمی نیاز دارند.

آبیاری نقش موثری در رشد مناسب و سلامت گیاه دارد که باید طبق دستور برای هر گیاهی رعایت شود تا به گیاه آسیبی نرسد. در مورد آبیاری این گیاه می توان گفت میزان آبیاری و تعداد دفعات آن در فصل های مختلف با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال در بهار و تابستان به دلیل افزایش دمای هوا نیاز گیاه به آبیاری بیشتر است و در پاییز و زمستان گیاه به آب کمتری نیاز دارد.

در مورد آبیاری این گیاه می توان گفت ابتدا باید زهکشی مناسبی برای گلدان فراهم کنید تا میزان آب اضافی در هنگام آبیاری از کف گلدان خارج شده و سبب پوسیدگی گیاه نشود. بهتر است در فاصله بین دو آبیاری دقت کنید که خاک گیاه خشک شده باشد سپس برای بار بعدی گیاه را آبیاری کنید. معمولا دو مرتبه آبیاری به  صورت عمیق در طول هفته برای رشد گیاه مناسب و کافی است.

حتما بخوانید  شرایط نگهداری از گل آهار در منزل یا آپارتمان + روش تکثیر و پرورش آن

در زمستان ها آبیاری را برای گیاه به هفته ای یک مرتبه کاهش داده و از آب ولرم برای آبیاری گیاه استفاده کنید زیرا در غیر این صورت سبب ریزش برگ های گیاه می شود.

آبیاری را به صورت منظم برای گیاه انجام دهید و از آبیاری کم یا آبیاری بیش از اندازه گیاه اجتناب کنید زیرا آبیاری بیش از اندازه می تواند به دلیل انباشته شدن آب بین ریشه های گیاه سبب پوسیدگی ریشه های گیاه شود. کمبود آبیاری نیز می تواند سبب قهوه ای شدن و ریزش برگ های گیاه شود. تامین رطوبت مناسب برای رشد گیاه یکی از نیاز های فیکوس آمستل است.

بهتر است هر روز صبح و شب روی برگ های گیاه را غبار پاشی کنید ( با اسپری آبپاشی کنید ) اما دقت داشته باشید زمانی که روی برگ های گیاه نقاطی قهوه ای رنگ مشاهده کردید باید غبار پاشی را متوقف کنید. کمبود رطوبت می تواند سوختن برگ های گیاه شود. با بالا رفتن دما بهتر است غبار پاشی را هم برای گیاه افزایش دهید تا گیاه آسیب نبیند.

 

نور مناسب برای پرورش و نگهداری از گیاه فیکوس آمستل

نور نیز از مهمترین عواملی است که تاثیر بسزایی در رشد گیاهان مختلف دارد و نمی توان تاثیر آن را نادیده گرفت. محدوده نوری مناسب برای گیاهان مختلف با یکدیگر متفاوت است.

در این محدوده نوری گیاهان رشد بهتری دارند. مثلا برخی از گیاهان برای رشد مناسب خود به نور کامل و مستقیم خورشید نیاز دارند و در صورتی که این میزان نور را دریافت نکنند نمی توانند رشد مناسبی داشته باشند. در مورد نور مناسب برای این گیاه می توان گفت این گیاه تا حدودی می تواند نسبت به نور کم مقاومت کند اما در صورتی که نور دریافتی توسط گیاه به مدت طولانی کافی نباشد برگ های گیاه کمرنگ شده و دچار ریزش می شوند.

همچنین می تواند سبب کاهش یا متوقف شدن سرعت رشد گیاه نیز شود. بهترین مکان برای نگهداری از گیاه پشت پنجره های جنوبی است که در این حالت میزان نور مناسب را برایر گیاه فراهم کرده و نور مستقیم گیاه که سبب سوختن برگ های گیاه می شود هم به گیاه نمی تابد. زیرا نور مستقیم و فیلتر نشده می تواند سبب سوختن حاشیه برگ های گیاه و در نتیجه سوختن و ریزش برگ های گیاه شود.

 

دمای مناسب برای پرورش گل فیکوس آمستل

دما هم از فاکتورهای مهم در رشد گیاهان است. محدوده دمایی مناسب برای رشد گیاهان با توجه به ساختار درونی گیاه و شرایط اقلیمی که گیاه در آن زندگی می کند متفاوت است. برخی از گیاهان نسبت به افزایش یا کاهش دما مقاوم هستند اما برخی دیگر نسبت به تغییرات دمایی از خود واکنش نشان می دهند و صدمه می بینند.

در محدوده دمایی تعیین شده گیاهان رشد بهتری دارند و باید شرایط مناسب دمایی را برای گیاهان نتظیم کرد. در مورد دمای مناسب برای این گیاه می توان گفت مناسب ترین دما برای نگهداری از گیاه بین 16 تا 29 درجه سانتی گراد است. تا حدودی می تواند در برابر کاهش دما مقاومت کند.

کاهش بیش از اندازه دمای هوا می تواند سبب تیره شدن و ریزش برگ های گیاه شود. در این حالت برگ های گیاه نرم و آبکی می شوند و در نتیجه گیاه دچار یخ زدگی می شود. با بالا رفتن دما گیاه را در منزل نگهداری کنید و به صورت منظم آن را غبار پاشی کنید. بالا رفتن بیش از اندازه دمای هوا می تواند سبب سوختن حاشیه برگ ها و در نتیجه ریزش برگ های گیاه شود.

 

نحوه تکثیر گیاه فیکوس آمستل

در این قسمت روش تکثیر گل فیکوس آمستل را بررسی خواهیم کرد.روش های متفاوتی برای تکثیر این گیاه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به قلمه زدن . خوابانیدن ریشه های هوایی گیاه اشاره کرد. بهترین روش برای تکثیر این گیاه قلمه زدن گیاه است. بهترین زمان برای قلمه زدن گیاه هر سال در فصل بهار و تابستان است و برای این کار باید از ساقه هایی از گیاه استفاده کرد که دارای حداقل سه برگ هستند.

قلمه زدن گیاه باید توسط ساقه های جوان انجام گیرد.برای این کار باید به این صورت عمل کنید که با استفاده از یک قیچی باغبانی که قبلا آن را ضد عفونی کرده اید قلمه هایی را به طول تقریبا 15 سانتی متر از نوک ساقه های گیاه را که حداکثر دارای دو جفت برگ است جدا کنید. دقت داشته باشید که باید قلمه های گیاه را به صورت اریب برش بزنید.

باید برگ های انتهایی قلمه را از گیاه حذف کنید و فقط دو یا سه برگ بالای قلمه ها را باقی بگذارید زیرا در غیر این صورت سرعت ریشه زایی قلمه های گیاه کاهش می یابد. پس از برش دادن قلمه های گیاه بهتر است برای اینکه سرعت ریشه زایی قلمه ها افزایش یابد آن ها را ابتدا در هورمون ریشه زایی فرو ببرید و سپس در گلدان هایی مناسب بکارید.

می توانید بدون فرو بردن قلمه های گیاه در هورمون ریشه زایی هم قلمه های گیاه را در گلدان بکارید اما در این صورت سرعت ریشه زایی قلمه های گیاه در مقایسه با استفاده از هورمون ریشه زایی کمتر می شود. می توانید. بهترین ترکیبی که می توانید قلمه ها را در آن بکارید پیت ماس یا ماسه شسته است. برای آن ها رطوبت مناسب را ایجاد نمایید.

برای تامین رطوبت مناسب برای رشد گیاه بهتر است روی سطح گلدان ها را با نایلونی شفاف بپوشانید و برای اینکه تهویه مناسب برای قلمه های گیاه فراهم شود می توانید روی سطح نایلون را سوراخ های کوچکی ایجاد کنید . برای قلمه های باید خاکی را فراهم کنید که مرطوب باشد برای این کار پس از کاشت باید با استفاده از اسپری گلدان ها را آبیاری نمایید.

قلمه ها را برای اینکه بتوانند سریع تر رشد کنند باید در دمای مناسب و نور خورشید غیر مستقیم قرار دهید. نور مستقیم خورشید می تواند سبب صدمه دیدن قلمه های گیاه شود. باید برای رشد قلمه های گیاه آن ها را در مکانی گرم قرار دهید. بعد از اینکه شرایط مورد نیاز را برای رشد گیاه فراهم کردید حدود چند هفته زمان نیاز است تا قلمه های گیاه بتوانند ریشه زایی داشته باشند.

پس از ریشه زایی قلمه ها باید نایلون را از روی سطح گلدان بردارید. پس از گذشت مدتی از زمان ریشه زایی قلمه ها می توانید گلدانی را که قلمه های گیاه در آن قرار دارند عوض کنید و قلمه های گیاه را در گلدان جدیدی بکارید. در واقع پس از ریشه زایی قلمه های گیاه باید زمانی که هوا مناسب است گیاهان جدید را به زمین اصلی برای کاشت منتقل نمایید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

16 پاسخ

  1. سلام. ممنون از شما بخاطر مطلب خوبتون. من این گل رو چند ساله توی خونه دارمو خیلی هم خوب مقاومه و تا الان خراب نشده. یه سوال داشتم ازتون. یه هفته ای میشه که روی برگای گل چند تا نقطه سیاه میبینم. برگها ریزش ندارن اما به صورت لکه لکه روی برگ ها سیاه شده. خواستم ببینم دلیلش چی می تونه باشه ؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب براتون کاربرد داشته. در مورد سوالی که مطرح کردید باید خدمتتون عرض کنم که دلیل این موضوع غبار پاشی توی آفتاب سوزان هست. باید غبار پاشی رو توی سایه برای گل انجام بدید. البته یه دلیل دیگه هم می تونه داشته باشه و اون هم استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی هست که ممکنه برای پاک و براق کردن برگ های گیاه استفاده کرده باشید. در این صورت من بهتون پیشنهاد می کنم برای پاک کردن برگ های گیاه از یه دستمال نرم و نم دار استفاده کنید و از مواد شیمیایی برای تمیز کردن برگ های گیاهتون استفاده نکنید.

  2. سلام. مرسی از مطلب مفیدتون. من یه مدته که یه دونه از این گل ها دارم توی خونه. الان یکسالی میشه. اومدم قلمه اش بزنم اما با اینکه همه این مراحلی رو که توی متن گفتین انجام دادم اما قلمه هام ریشه نزدن هنوز. الان تقریبا یه ماه میشه. دو تا قلمه رو با شش جفت برگ اریب برش زدم. هم براشون رطوبت ایجاد کردم، هم دما خوبه و هم نور غیر مستقیم دارن. خواستم ببینم دلیلش چی می تونه باشه. ممنون

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب تونسته براتون مفید باشه . در مورد سوالی که در مورد قلمه زدن مطرح کردید باید خدمتتون عرض کنم که همون سه جفت برگ روی قلمه ها کافیه. وقتی شیش جفت برگ داشته باشن که باید همه انرژی قلمه ها صرف تغذیه اون شیش جفت برگ بشه و دیگه توانی برای ریشه زایی براش نمی مونه. حالا من بهتون توصیه میکنم تا بهار صبر کنید. بعدش دوباره قلمه زدن رو برای گیاهتون انجام بدید اما این بار با سه جفت برگ.برای سریع تر ریشه زدن بهتره از هورمون ریشه زایی هم استفاده کنید.

  3. سلام. ممنون از مطلبی که قرار دادین. یه سوال داشتم در مورد تکثیر این گل و اونم اینه که توی متن گفتین استفاده از هورمون ریشه زایی می تونه باعث بشه سرعت ریشه زایی قلمه ها بیشتر بشه. می خواستم بدونم چطوری باید از هورمون ریشه زایی برای قلمه ها استفاده کنم؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب براتون کاربردی بوده. در مورد هورمون ریشه زایی باید خدمتتون عرض کنم که استفاده از این هورمون کاملا اختیاری هست. روش استفاده ازش به این صورت هست که بعد از اینکه قلمه ها رو برش دادید بهتره اون ها رو توی هورمون ریشه زایی فرو ببرید. منظورم همون قسمتیش هست که برش داده شده. بعدش سریع باید قلمه ها رو توی ترکیبی که بهش اشاره شده بکارید. توی این حالت قلمه ها با سرعت بالا تری ریشه زایی می کنن.

  4. سلام. مرسی از مطلبی که قرار دادین. من یکی از این گل ها رو توی خونه دارم. ازش خوب نگهداری می کنم اما الان چند روزه که برگ هاش دارن سیاه میشن و می ریزن. خواستم ببینم دلیلش چی می تونه باشه ؟

    1. سلام دوست عزیز. در مورد سیاه شدن برگ های گیاهتون می تنم بگم ممکنه نتیجه دو عامل باشه که اولیش سرد بودن هواست که توی این حالت برگ ها یه حالت نرم و آبکی مانند هم پیدا می کنن و عامل ذوم می تونه مربوط به بیش از اندازه بودن کوددهی هم باشه که توی این حالت برگ های گیاهتون می سوزن و دچار ریزش میشن. توی حالت اول بهتره گیاهتون رو ببری توی یه محیط گرم تر و توی حالت بعد باید فاصله زمانی بین دفعات کوددهی رو برای گیاهتون تنظیم کنید تا مشکل برطرف بشه.

  5. سلام. ممنونم بابت مطلب کاملی که قرار دادین. در مورد نور مورد نیاز این گیاه یه سوال داشتم. خواستم بدونم میشه توی تراس نگهش دارم ؟ آخه توی مقاله گفتین بهتره پشت پنجره های جنوبی نگهداری بشه.

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده در مورد مکانی که می تونید گیاهتون رو نگهداری کنید باید خدمتتون عرض کنم که هر جا که نور دریافتیش کافی باشه و غیر مستقیم باشه می شه نگهداریش کرد و اصلا الزامی برای نگهداریش توی تراس وجود نداره. از این بابت خیالتون راحت.

  6. سلام. ممنونم بابت مطلب خوبتون. یه سوال داشتم در مورد لغت زهکشی که مفهومش چی هست و باید چطوری برای گیاه انجامش داد؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده و کاربرد داشته. در مورد زهکشی باید خدمتتون عرض کنم که منظور از زهکشی ایجاد مجرا برای خروج آب اضافی از کف گلدون هستش که به این کار زهکشی می گن. در واقع برای این کار باید به این روش عمل کنید که چند تا سوراخ کوچیک با استفاده از یه وسیله نوک تیز کف گلدون ایجاد کنید تا میزان آب اضافی که موقع آبیاری به گل کف گلدون جمع میشه بتونه از طریق این سوراخ ها از کف گلدون خارج بشه و توی گلدون نمونه. د غیر این صورت جمع شدن آب و انباشته شدنش بین ریشه های گیاهتون می تونه باعث پوسیدگی ریشه های گیاهتون بشه و در نتیجه پوسیدن ریشه ها هم می تونه در نهایت باعث از بین رفتن گیاهتون بشه پس ایجاد زهکشی از مهمترین نکات برای نگهداری و حفظ سلامت این گیاه به شمار می ره. البته ناگفته نمونه که خاک های سبک هم به حفظ سلامت گیاهتون کمک می کنن چون خوب می تونن آب رو از بین خودشون عبور بدن و خاک رو مرطوب نگه نمی دارن به مدت طولانی

  7. سلام. ممنونم بابت مطلب خوبی که قرار دادین. این گیاه روش نگهداریش یه کم سخته متاسفانه. یه سوالی داشتم در مورد نوری که باید براش فراهم کنم ، من توی راهروی خونه گذاشتم گلدونش رو ، براش نور مصنوعی هم گذاشتم اما برگ هاش خیلی بیحال و روشن شدن. این مشکل می تونه به دلیل نور مصنوعی باشه یا دلیل دیگه ای داره ؟ ممنن میشم توضیح بدید.

    1. سلام دوست عزیز. خب خداروشکر که مطلب براتون جذاب بوده و کاربرد داشته. من توی مقاله هم نوشتم که باید نور کافی اما غیر مستقیم براش فراهم کنید تا خوب رشد کنه دیگه. الان شما توی راهرو چطوری نور مناسب براش درست کردین ؟ نور مصنوعی هم جایی براش توصیه نشده پس به نور خورشید نیاز داره. در مورد کمرنگ و روشن شدن برگ هاش بله نور کم می تونه دلیل این مشکل باشه اما اگه برگ هاش بیحال شدن که می تونه دلیلش این باشه که کودش کم بوده که باید منظم بهش کود بدید یا آبیاریش کم بوده که باید فاصله های آبیاری رو به یه شکا مناسب براش تنظیم کنید یا اصلا اینکه دمای هوایی که توی اونجا قرارش دادین زیادی بالاست که در این صورت هم باید ببریدش یه جای خنک و بهش عمیق آب بدید. یه عامل دو عامل نیست. بیحالی برگ ها می تونه چند تا دلیل داشته باشه که باید همه رو بررسی کرد.

  8. سلام. ممنونم بابت مطلبی که گذاشتین. خیلی وقت بود که دلم می خواست یه دونه از این فیکوس ها توی خونه داشته باشم اما خب شرایط نگهداریش رو نمی دونستم و توی سایت های دیگه هم مطلب جامعی در موردش پیدا نکردم. یه سوال داشتمدر مورد این گل. اگه من بخوام توی محیط بیرون ازش نگهداری کنم مثلا مثل تراس ، کجا بهتره قرارش بدم ؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده. در مورد سوالی که مطرح کردید باید خدمتتون عرض کنم که شرایط محیطی رو که توی قسمت بالا براتون توضیح دادم رو هر جا بتونید برای این گل فراهم کنید می تونید نگهداریش کنید. حالا فرقی نداره که تراس باشه یا گلخونه. مهم اینه که شرایط نگهداریش مهیا بشه. همین. حواستون کاملا به مقدار و شدت نور دریافتی ، نحوه آبیاریش و نوع خاک و کودش باشه ، دمای هوا رو براش تنظیم کنید و دیگه خیالتون راحت باشه بابتش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

همچنین بخوانید
گل ابری یک گیاه زینتی زیبا و محبوب است که به دلیل شکوفه‌های زرد، آبی و بنفش متنوع خود، جذابیت خاصی به باغ‌ها و بالکن‌ها اضافه می‌کند. این گل دارای رشد سریع و مقاومت به شرایط آب و هوایی مختلف است که آن را به انتخاب مناسبی برای عاشقان گل و گیاه تبدیل می‌کند.