طرز تهیه سوپ شیر و قارچ

سوپ و آش و سایر غذاهای آبکی از این قبیل طرفداران بسیاری دارد و در انواع بسیار مختلفی نیز پخته می‌شود. شیر و قارچ نیز از مواد غذایی بسیار مفید هستند که سرشار از پروتئین و انواع ویتامین‌ها نیز می‌باشند و بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. سوپ شیر یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که به‌عنوان پیش‌غذا برای شام ناهار و یا حتی در هنگام سرماخوردگی استفاده می‌شود. امروز با هم قصد داریم طرز تهیه سوپ شیر و قارچ خوشمزه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه
آموزش تصویری طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه مرحله به مرحله

 

مواد لازم جهت درست کردن سوپ شیر

قارچ تازه نیم کیلو

پیاز ۲ عدد متوسط

کره ۱۰۰ گرم

خامه ۲۰۰ گرم

آب ۲ تا ۴ لیوان

شیر ۲ تا ۴ لیوان

سینه مرغ نصف یک عدد

جو پرک نصب بسته

آرد ۲ قاشق غذاخوری

تره فرنگی یا جعفری در صورت تمایل

فلفل دلمه در صورت تمایل برای تزیین

ذرت و نخودفرنگی در صورت تمایل یک فنجان

نمک فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

دستور پخت سوپ شیر و قارچ

مرحله اول: ابتدا پیازها را به‌صورت نگینی خورد می‌کنیم. در مقدار بسیار کمی روغن سرخ‌کردنی یا کره تفت می‌دهیم.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ
آموزش طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به صورت گام به گام
طرز تهیه سوپ شیر
دستور طرز تهیه سوپ شیر و قارچ خوشمزه

وقتی‌که پیازها طلایی شد مقدار بسیار اندکی زردچوبه به آن اضافه می‌کنیم. مرغها را درون آن قرار داده و سپس دو تا سه لیوان آب ولرم به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که به جوش بیاید.

طرز تهیه سوپ شیر
طرز درست کردن سوپ شیر با قارچ

مرحله دوم: هویج‌ها را خوب می‌شوریم و پوست آن‌ها را می‌گیریم. به‌صورت درسته آن‌ها را در آب مرغ در حال جوش می‌اندازیم. این کار باعث می‌شود که هویج‌ها سریع‌تر پخته و به‌اصطلاح مغزپخت شوند؛ اما ممکن است که طعم شیرینی به آب مرغ شما بدهد. اگر این شیرینی اندک را دوست ندارید می‌توانید هویج‌ها را به‌صورت نگینی خورد کنید. اجازه دهید که هویج و مرغ خوب پخته شوند. اگر می‌خواهید از نخودفرنگی استفاده کنید آن‌ها را نیز در این مرحله به سوپ خود اضافه کنید پس‌ازاینکه هویج و مرغ و نخودفرنگی خوب پخته شدند با آبکش آب مرغ را جدا می‌کنیم.

 

مرحله سوم: نخودفرنگی مرغ و هویج را نیز جدا می‌کنیم با این کار فقط پیازها از داخل سوپ جدا می‌شود و ظاهر ناخوشایندی ایجاد نخواهند کرد. حال آب مرغ جداشده را درون قابلمه می‌ریزیم و سینه مرغ را ریش‌ریش می‌کنیم و هویج را نیز که حالا خوب پخته‌شده است رنده کرده و یا و نگینی خورد می‌کنیم.

اگر از هویج رنده شده استفاده کنید ظاهر نرم‌تری به سوپ شما خواهد داد. از طرفی عده یا دوست دارند که سفتی هویج را زیر دندان خود احساس کنند. در این صورت اگر شما نیز جزو این دسته از آدم‌ها هستید می‌توانید هویج را نگینی خورد کنید.

 

مرحله چهارم: حال سینه مرغ ریش‌ریش شده هویج رنده شده نخودفرنگی و آب مرغ را درون قابلمه روی شعله قرار می‌دهیم. حالا نوبت اضافه کردن قارچ است آن را نیز می‌توانید به‌صورت خلالی و یا ورقه‌ای به‌دلخواه خود خورد کنید.

طرز تهیه سوپ قارچ
طرز درست کردن سوپ قارچ با شیر

عده‌ای که قارچ را پیش از اضافه کردن اندکی تفت می‌دهند. این کار باعث می‌شود که آب قارچ کمی گرفته شود اما به نظر من ممکن است بوی ناخوشایند ایجاد کنند. وقتی قارچ پخته شد نوبت اضافه کردن جو پرک می‌رسد. توصیه ما استفاده از جو پرک است اما اگر قصد دارید از جو معمولی استفاده کنید حتماً از قبل آن را پخته باشید.

طرز تهیه سوپ شیر
طرز پخت سوپ قارچ و شیر

حال می‌توانید کنسرو ذرت را به مقدار دلخواه اضافه کنید. در این مرحله اگر غلظت سوپ شما کم بود می‌توانید از آردی که در مواد لازم گفته شد استفاده کنید. به این صورت که آن را در نصف فنجان آب سرد به‌خوبی حل کنید و سپس آن را به سوپ اضافه کنید این کار باعث می‌شود که سوپ غلیظ‌تری داشته باشید.

حال نوبت اضافه کردن شیر است شیر به مقدار دلخواه خود به سوپ اضافه کنید تا رنگ آن به‌خوبی سفید شود برای اینکه سوپ سفیدتری داشته باشید می‌توانید در ابتدا اصلاً از زردچوبه استفاده نکنید.

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه
دستور تهیه سوپ شیر خوشمزه و لذیذ

توجه کنید که قبل از اضافه کردن شیر بهتر است شیر را گرم کنید تا موقع اضافه کردن آن به مواد، شیر شما نبرد همچنین از آب‌لیمو استفاده نکنید. می‌توانید پس از پختن و موقع سرو از آب‌لیموی تازه در صورت تمایل استفاده کنید.

 

مرحله آخر: پس‌ازآنکه ۵ تا ١٠ دقیقه با شعله ملایم جوشید می‌توانید قالب کره خود را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که ذوب شود. پس‌ازاینکه دو سه قل زد سوپ شما آماده است. شعله را خاموش کنید.

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ
طرز تهیه تهیه سوپ شیر با قارچ مرحله به مرحله

به‌دلخواه به آن فلفل و نمک اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کنند. می‌توانید موقع سرو از خامه، مقداری سینه مرغ، مقداری فلفل دلمه، تره فرنگی یا جعفری و قارچ برای تزیین روی سوپ استفاده کنید. نوش جان

طرز تهیه سوپ شیر
طرز پخت سوپ شیر با قارچ گام به گام

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

2 پاسخ

    1. سلام و درود
      دوست عزیز می تونید خامه رو حذف کنید اما اگه فکر می کنید سوپ شیر با خامه بدمزه میشه باید بگم که سخت در اشتباهید اتفاقا یکی از دلایل طعم خوب و خوشمزه سوپ شیر همین خامه س. امتحان کنید یک بار با خامه و یک بار بدون خامه این سوپ رو بپزید ببینید کدوم طعم رو می پسندید؟؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =