طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خانگی خوشمزه و مقوی به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت، جهت درست کردن این سوپ گوجه فرنگی خوشمزه با ما همراه باشید.

سوپ گوجه فرنگی
طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خوشمزه گام به گام

 

سوپ از جمله غذاهایی است که به شیوه های مختلف طبخ می شود و دستورهای مختلف و تنوعی برای پخت آن وجود دارد. انواع مختلفی از سوپ ها وجود دارند که هر کدام مواد متفاوت و طعم و مزه های مختلفی دارند. در این پست قصد داریم تا شما را با سوپی  به نام سوپ گوجه فرنگی فوق العاده خوشمزه آشنا کنیم. سوپ گوجه فرنگی در بسیاری از رستوران های اروپایی سرو می شود و یک سوپ خاص و متفاوت اما خوشمزه است. برای آموزش تهیه این سوپ خوشمزه با نیک استار همراه باشید.

 

مواد لازم جهت درست کردن سوپ گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی: 5 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 5 حبه
  • هویج: 3 عدد سایز متوسط
  • فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری
  • میخک: دو عدد
  • نمک: یک قاشق چایخوری
  • ادویه های تند: در صورت تمایل می توانید از ادویه های تند در این سوپ استفاده نمایید.
  • آرد سفید گندم یا جو: دو قاشق چایخوری
  • شیر: 50 میلی لیتر
  • کره: دو قاشق چایخوری

 

طرز پخت سوپ گوجه فرنگی

مرحله اول: سیر، گوجه، پیاز و هویج ها را خوب خرد کنید. نیازی نیست سبزیجات را خیلی ریز خرد کنید.

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی مرحله به مرحله
طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی مرحله به مرحله

 

مرحله دوم: 400 میلی لیتر آب را در قابلمه ای ریخته روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. وقتی آب به جوش رسید تمام سبزیجات خرد شده به جز گوجه های خرد شده را به آن اضافه کنید.

طرز درست کردن سوپ گوجه فرنگی

 

مرحله سوم: فلفل، میخک، نمک و سایر ادویه ها را به مواد اضافه کنید.

طرز پخت سوپ گوجه فرنگی

 

مرحله چهارم: مقداری آب ( در حد یک پیمانه یا کمتر ) به گوجه فرنگی های خرد شده اضافه کنید و آن ها را با مخلوط کن خوب میکس کنید تا کاملا له و پوره شوند.

طرز تهیه سوپ گوجه گام به گام

 

مرحله پنجم: گوجه فرنگی های پوره شده را به مخلوط آب و سبزیجات اضافه کرده و حرارت را بالا می بریم تا بجوشد. حدودا ده دقیقه اجازه می دهیم گوجه فرنگی به همراه بقیه سبزیجات بجوشد تا بوی خامی سبزیجات گرفته شود.

طرز تهیه سوپ گوجه مرحله به مرحله

 

مرحله ششم: آرد، شیر و کره را در یک کاسه ریخته و با هم خوب مخلوط می کنیم. می توانید کره را روی حرارت قرار دهید تا آب شود و سپس از روی حرارت بردارید و با مواد ترکیب کنید.

نحوه درست کردن سوپ گوجه فرنگی

دستور تهیه سوپ گوجه فرنگی

 

مرحله هفتم: ترکیب کره، شیر و آرد را به آن اضافه می کنیم. هنگامی که این ترکیب را به سوپ اضافه میکنیم باید مدام آن را هم بزنیم تا گلوله گلوله نشود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ ران مرغ بسیار خوشمزه با سس مخصوص به دستور ترکیه ای

دستور پخت سوپ گوجه فرنگی

 

مرحله هشتم: اجازه می دهیم تا سوپ با حرارت ملایم به آرامی بپزد و جا بیفتد. حدودا سی دقیقه زمان برای پخته شدن سبزیجات کافی می باشد. البته اگر سبزیجات را درشت خرد کرده باشید زمان بیشتری برای پخت آن ها مورد نیاز می باشد.

طرز تهیه سوپ گوجه خوشمزه

 

مرحله نهم: پس از پخته شدن سبزیجات سوپ شما آماده می باشد. ظرف را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسبی سرو می کنیم. مقداری گشنیز تازه را خرد کرده و در آن می ریزیم . سوپ گوجه معمولا تند و تیز است. می توانید در صورت تمایل هنگام سرو کمی فلفل قرمز به آن اضافه نمایید. ترجیحا این سوپ را در یک وعده مصرف نمایید زیرا اگر آن را در یخچال نگهداری نمایید سفت و غلیظ شده و برای استفاده مجدد باید مقداری آب به آن اضافه کرده و آن را گرم نمود.

 

نکات پخت

  • می توانید مقدار سبزیجات را کمتر از مقداری که در دستور عنوان شده در نظر بگیرید.
  • می توانید به جای آب از آب مرغ یا گوشت برای پخت استفاده نمایید که در آن صورت سوپ مقوی تری خواهید داشت.
  • به جای آرد سفید گندم می توانید از آرد جو استفاده کنید.

 

ارزش غذایی

این سوپ از سبزیجات مختلفی تهیه شده است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد. و نیز یک غذای مقوی و مناسب برای گیاهخواران می باشد. فیبر موجود در آن برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مناسب می باشد و یک سوپ راحت الهضم برای کودکان و سالمندان محسوب می شود. سرشار از ویتامین c، ویتامین A و ویتامین های گروه B می باشد و برای سلامت بدن مفید می باشد. به دلیل وجود سیر در آن خواص آنتی باکتریال داشته و برای سرماخوردگی و سایر عفونت های بدن مناسب می باشد. در صورتی که از مقدار بیشتری گشنیز یا جعفری خرد شده و آب لیمو ترش در مرحله آخر استفاده نمایید ویتامین C آن به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. اگر گیاهخوار نیستید می توانید به جای کره از روغن حیوانی در آن استفاده نمایید. ترکیب این سوپ به همراه نان سیر یا نان برشته فوق العاده خواهد شد. از طعم بی نظیر این سوپ خوشمزه در این روزهای پاییزی لذت ببرید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. به به سوپ گوجه فرنگی. مرسی که دستورش رو اینجا قرار دادید البته من قبلا هم یه دستور دیگه از این سوپ توی یه صفحه اینستاگرام دیده بودم که یه مقدار با رسپی که شما اینجا گفتین تفاوت داشت اما خب این یه موضوع طبیعی هست که رسپی های مختلف معمولا توی یک یا چند نکته با هم تفاوت دارن و یکسان نیستن. این سوپ رو تا حالا یه بار درست کردم و از لحاظ طعم بینظیره. میشه گفت می تونه به عنوان یه پیش غذای شیک یا تزیینات قشنگ هم استفاده بشه . به هر حال ممنون بابت مطلب خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 20 =