طرز تهیه توپک سیب زمینی

 آموزش تصویری طرز تهیه توپک سیب زمینی خیلی خوشمزه با پنیر مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت جهت دادن طعمی ایده آل، جهت درست کردن این توپک سیب زمینی خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه توپک سیب زمینی

وقتی هوس یک غذای سوخاری و خوشمزه می کنید و از کالری بالا و بهداشتی نبودن سوخاری های بیرونی فراری هستید، این توپک های سوخاری یه گزینه ی عالی هستند براتون. همچنین این توپک های خوشمزه رو می توانید به عنوان پیش غذا، یا دورچین فست فودهای خود در میزهای مهمانی، قرار دهید. هم به خاطر طعم فوق العادش هم به خاطر سوخاری بودنش، بچه ها خیلی از این توپک ها استقبال خواهند کرد و با کمی خلاقیت می توانید سبزیجات پخته رو به ترکیب این توپک ها اضافه کنید تا یک میان وعده ی خوشمزه و مفید برای بچه ها باشه. با نیک استار همراه باشید تا طرز تهیه این فینگر فودهای خوشمزه و ساده رو به صورت مرحله به مرحله و گام به گام به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم جهت درست کردن توپک سیب زمینی

مرغ پخته شده و ریش ریش شده: یک پیمانه

سوسیس رنده شده: یک دوم پیمانه

ذرت پخته شده: یک دوم پیمانه

سیب زمینی : شش عدد متوسط

پنیر چدار رنده شده : صد و پنجاه گرم

جعفری خرد شده: دو قاشق غذاخوری

آرد سوخاری: به میزان لازم

تخم مرغ: یک عدد

نمک، فلفل،زردچوبه، پاپریکا: به میزان لازم

 

طرز پخت توپک سیب زمینی

مرحله اول: سوسیس، سینه مرغ و ذرت پخته را با هم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه توپک مرحله به مرحله

مرحله دوم: سیب زمینی ها را پخته، پوست می کنیم و آن را له می کنیم، سپس جعفری، نمک و سایر ادویه ها را به آن اضافه می کنیم و خوب آن ها را با هم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه توپک سیب زمینی مرحله به مرحله

مرحله سوم: مقداری از سیب زمینی ها را برداشته، کف دست صاف می کنیم، از مواد میانی کمی در آن می ریزیم، مقداری پنیر چدار رنده شده روی مواد می ریزم، سپس سیب زمینی را مانند پیراشکی می بندیم به صورتی که در پایان تقریبا شبیه به توپ های کوچک شود.

طرز تهیه توپک سیب زمینی سوخاری

مرحله چهارم: توپک های آماده شده را به مدت پانزده دقیقه در فریزر قرار می دهیم.

طرز تهیه توپک سیب زمینی پنیری

مرحله پنجم: توپک ها را پس از بیرون آوردن از فریزر، ابتدا در تخم مرغ زده سپس در آرد سوخاری می غلطانیم، دقت کنید که کل سطح توپک ها آغشته به آرد سوخاری شود.

 

مرحله ششم: توپک ها را در روغنی خوب داغ شده است، سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن در صورت تمایل آن ها را روی دستمال روغن گیر قرار می دهیم تا روغن اضافی آن خارج شود.

طرز تهیه توپک سیب زمینی

مرحله هفتم: توپک ها را در ظرف مناسب قرار می دهیم،( من در کنار این توپک ها قارچ شکم پر نیز آماده کردم که واقعا طعم فوق العاده ای داشت. برای تهیه ی قارچ شکم پر از موادی که میان توپک ها قرار دادم، مقداری هم داخل قارچ قرار دادم و روشو با پنیر پیتزا پوشاندم و در تخم مرغ و سپس آرد سوخاری زدم و در روغن داغ سرخ کردم )

حتما بخوانید  طرز تهیه مانتی ترکیه ای مرحله به مرحله ( یک فینگرفود خوشمزه )
طرز تهیه توپ سیب زمینی خوشمزه
طرز تهیه توپک سیب زمینی مرحله به مرحله

نکات پخت

  • به جای سوسیس در ترکیب مواد میانی، می توانید از هویج پخته شده و رنده شده استفاده کنید.
  • چنانچه طعم تند این غذا را می پسندید مقداری فلفل سبز تند خرد شده به مواد میانی اضافه کنید، این کار عطر و طعم فوق العاده ای به این غذا می دهید.
  • هنگام آماده کردن توپک ها اگر سیب زمینی به دست شما می چسبید، کف دست خود را با آب سرد مرطوب کنید.
  • از انواع آرد سوخاری می توانید در این غذا استفاه کنید، اما برای افزایش عطر و طعم آن می توانید از آرد سوخاری که در این قسمت آموزش دادیم استفاده کنید.
  • تخم مرغی که توپک ها را در آن می زنید را می توانید با ادویه های دلخواه ترکیب کرده خوب هم بزنید تا طعم دار شود، این کار در بهتر شدن طعم نهایی توپک ها موثر است.
  • این غذا سنگین و پرکالریه و با خوردن یک الی دو عدد از این توپک ها احساس سیری می کنید.
  • به دلیل وجود پنیر پیتزا در این غذا، بهتر است آن را گرم و بعد از پخت، میل کنید تا طعم و بافت کرانچی بودن خود را حفظ کند.
  • مواد میانی کاملا سلیقه ای می باشد، می توانید انواع کلم، هویج و سبزیجاتی ازین دست را بپزید، له کنید و به عنوان مواد میانی در سیب زمینی ها قرار دهیدو. فقط دقت کنید که مواد میانی باید خوب ریز شده باشند، روغن یا آب اضافی نداشته باشند.
  • برای اینکه توپک ها پس از سرخ شدن شکل خود را حفظ کنند بهتر است آن ها را در روغن فراوان به نحوی که در روغن شناور باشند، سرخ کنید، اگر مثل من از روغن کمی برای سرخ کردن استفاده کنید، توپک ها پهن می شوند که البته در طعم و بافت آن تغییری ایجاد نمی شود.

 

ارزش غذایی

این غذا به دلیل سیب زمینی موجود در آن سرشار از پتاسیم و فیبر می باشد، پتاسیم نقش مفیدی در کاهش فشار خون دارد. سیب زمینی سرشار از ویتامین c و ویتامین های گروه b  می باشد. سیب زمینی همچنین دارای اسید آلفا لیپویک می باشد که به سلامت مغز کمک می کند.

به دلیل وجود گوشت مرغ، این غذا سرشار از پروتئین می باشد، همچنین نیاسین موجود در گوشت مرغ از بیماری های مغزی مانند آلزایمر پیشگیری می کند.

این غذا به دلیل ترکیب ذرت و پنیر پیتزا، دارای فیبر، ویتامین های گروه a،b،c و کلسیم، پتاسیم،آهن و نشاسته می باشد.

 

کالری غذایی

هر صد گرم از این توپک ها حدودا 250 کیلو کالری انرژی به بدن می رساند که برای سوزاندن آن سی و پنج دقیقه پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 17 =