خطای پنالتی مجید نصیری به روی رودی ژستد، شباهت عجیبی با خطای فرشاد فرجی به روی مهاجم خارجی استقلال داشت که توسط بنیادی فرد پنالتی گرفته نشد.

به گزارش “ورزش سه”، یک ارسال از سمت راست توسط کوین یامگا به روی دروازه در موقعیت بسیار خوبی و در محوطه 6 قدم به رودی ژستد رسید اما شوت بغل پای این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. در حالیکه مسی ها از اینکه دروازه شان برای بار سوم باز نشده بود خوشحال بودند، محمدحسین ترابیان داور میدان در سوت خود دمید و یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد.

 

تصاویر تلویزیونی نشان داد که پیش از خروج توپ از زمین، رودی ژستد روی تکل بلند سیدمجید نصیری روی زمین افتاد و تعادلش را از دست داد. داور بازی اعتقاد داشت از آنجایی که توپ هنوز در جریان بازی بوده، تکل بازیکن مس باعث به هم خوردن تعادل مهاجم بلند قامت آبی ها شده و او نیز به نشانه یک خطای پنالتی در سوت خود دمید.

 

واکنش محمد ربیعی در این صحنه نیز در نوع خود جالب بود. او رو به نیمکت خود با خنده های عمیق و تلخ، نسبت به تصمیم داور واکنش نشان داد. سرمربی مس خطاب به ترابیان گفت: خطایی که گرفتید اصلا پنالتی نبود، من صحنه را دیدم و اصلا خطایی انجام نشد. ربیعی قبل از این صحنه با خنده های عجیب مقابل دوربین ها اعتراض خود را نشان داد.

 

 

 

 

 

 

 

تصمیم جنجالی ترابیان بلافاصله ذهن هواداران را به سمت دربی پایتخت برد. دیداری که چند وقت پیش برگزار شد و دقیقا شرایط مشابهی در دقیقه 88 رخ داد. آبی ها در دقایق پایانی دیدار با پرسپولیس از سمت راست صاحب موقعیت شدند. ارسال محمد دانشگر به دهانه دروازه نصیب رودی ژستد شد و این بازیکن روی تکل فرشاد فرجی سرنگون شد.

حتما بخوانید  صدری: با افتخار از اسپانسر استقلال پول گرفتیم

 

موعود بنیادی فرد داور مسابقه در آن صحنه تشخیص داد که خطایی روی ژستد رخ نداده است. تصمیم او باعث اعتراض شدید استقلالی ها از جمله فرهاد مجیدی شد. سرمربی آبی ها در نشست خبری پس از بازی اعلام کرد که در مورد هیچ چیزی جز اتفاق دقیقه 88 و پنالتی که به سود تیمش اعلام نشده است، صحبت نمی کند. فریادهای صالح مصطفوی دستیار مجیدی نیز پس از آن صحنه و در میکسدزون استادیوم آزادی باعث محرومیت او شد.

 

به هر شکل اتفاقی کاملا مشابه با آن صحنه دربی امروز برای استقلال رخ داد. این مرتبه و برخلاف دفعه قبل، ترابیان در سوت خود دمید و خطای پنالتی را به سود آبی ها اعلام کرد تا کوین یامگا تیمش را پیش بیندازد. مسئله ای که باعث شد تا سرمربیان دو تیم در نشست خبری پس از بازی نیز به آن اشاره کنند.

 

 

 

 فرهاد مجیدی و محمد ربیعی با اعلام اینکه این صحنه مشابه همان اتفاق دقایق پایانی دربی بوده، درباره تصمیمات داور نظرات مختلفی را به زبان آوردند. ربیعی گفت: نیمه دوم، بازی کاملا در اختیار ما بود، اما اگر صحنه پنالتی دوم استقلال درست بود، چرا در دربی چنین صحنه‌ای را پنالتی نگرفتند؟ فرهاد مجیدی نیز در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت این صحنه او را به یاد دربی انداخته و داور در دیدار امروز تصمیم درستی گرفت در حالیکه بنیادی فرد در دربی مرتکب اشتباه شد.

 

در نهایت تصمیم ترابیان مبنی بر اعلام خطای پنالتی روی رودی ژستد از سوی 4 کارشناس داوری از جمله نوذر رودنیل، حسین عسگری، ابراهیم میرزابیگی و امید رحمتی تأیید شد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 17 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.