صاف كردن مو به روش ژاپني

صافي ژاپني مو یک روش جدید و موثر برای صاف کردن موها می باشد. این تکنیک در سال 2000 میلادی در  آمریکا ثبت گردید و یوکو yuko نام گرفت. به طور کلی سیستم صاف کننده مو به روش ژاپنی یوکو نام گذاری شده است و روشی نوین در صاف کردن موها محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر شما، نیک استار به معرفی و بررسی صاف كردن مو به روش ژاپني می پردازد، با ما همراه باشید.

 

صاف کردن مو در این روش چگونه انجام می شود؟

صاف کردن مو به روش ژاپنی در سه مرحله انجام می شود. در این روش از آمونیم گلیکولات برای صاف کردن موها استفاده می شود. این ماده با قطع پیوندهای مو باعث اصلاح ساختار آن میشود و اثر آن تا وقتی موی جدید رشد نکند ادامه دارد. در صاف كردن مو به روش ژاپني علاوه بر استفاده از ماده شیمیایی آمونیم گلیکولات از روش های حرارتی نیز برای صافی موها و تثبیت ماده نرم کننده بر روی موها استفاده می شود. سپس در انتها خنثی سازی توسط لوسیون خنثی کننده انجام می گیرد.

صاف كردن مو به روش ژاپني

بعد از این کار موها تا دو الی سه روز نباید در معرض آب یا شست و شو قرار بگیرند. روش ژاپنی برای صاف کردن موها کمی زمان بر است و بسته به جنس مو، میزان آسیب دیدگی موها و اندازه موها از دو تا پنج ساعت ممکن است طول بکشد. ماندگاری روش صافی ژاپنی نسبت به سایر روش ها بیشتر می باشد و صافی ژاپنی مو بین چهار الی شش ماه ماندگاری دارد. همزمان با رشد موها قسمت های تازه روییده شده مو با قسمت های صاف شده مو حالت متفاوتی داشته که شکل خوشایندی ندارد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند هر چهار ماه یک بار مجددا از  صاف کردن موها با روش ژاپنی استفاده کنند تا موهایی یک دست و خوش حالت داشته باشند.

 

پس از صاف کردن مو چه نکاتی باید رعایت شود؟

پس از صاف کردن مو در این روش باید تا دو روز از موهای خود در برابر هر گونه شست و شو و حتی خیس شدن مراقبت کنید و پس از آن نیز با شامپوهای ملایم موهای خود را بشویید و برای حفظ بهتر صافی آن بعد از هر حمام موهایتان را سشوار بکشید. صاف كردن مو به روش ژاپني و رنگ زدن موها را نمی توان به صورت همزمان انجام داد و حداقل باید دو هفته از صاف کردن مو گذشته باشد تا بتوان موها را رنگ کرد. همچنین حداقل باید دو هفته از رنگ کردن موها گذشته باشد تا بتوان از روش صافی ژاپنی برای صاف کردن موها استفاده نمود.

 

 

معایب و مزایای صافي ژاپني مو

صافی مو به روش ژاپنی معایب و مزایای زیادی نسبت به سایر روشهای صافی مو دارد. از مزایای صافی ژاپنی مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

مزایای صافی مو به روش ژاپنی

  • محلول یوکو که در فرایند صاف کردن مو در روش ژاپنی استفاده می شود فاقد فرمالدئید بوده و دارای ترکیبات سرطان زا نمی باشد، بنابراین آسیبی به سلامت فرد نمی گذارد.
  • صاف کردن مو با روش ژاپنی ماندگاری بالاتری نسبت به کراتینه کردن موها و صافی برزیلی دارد و درصد صافی موها نیز در این روش بیشتر می باشد. البته کراتینه کردن موها نیز یک روش متداول و کم هزینه تر در مقاله کراتینه کردن مو چیست به طور کامل به معرفی و بررسی این روش صافی مو پرداخته ایم.
  • در روش صافی ژاپنی ساختار مو تغییر می کند در حالی که در روش کراتینه کردن موها یا صافی برزیلی تنها یک پوشش کراتینه اطراف موها را فرا می گیرد و باعث صافی و تغییر حالت موها می شود.

 

اما علی رغم مزایای قابل توجه صاف کردن مو با روش ژاپنی این روش معایب و محدودیت هایی نیز دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

معایب و محدودیت های صافی مو به روش ژاپنی

  • قیمت بسیار بالا: قیمت صافی مو به روش ژاپنی بسیار بالا بوده و از آن جایی که پس از رشد موهای جدید مجددا موها نیاز به صاف شدن خواهند داشت و در نتیجه برای داشتن موهایی صاف سالی دو الی سه بار باید صاف كردن مو به روش ژاپني انجام گیرد که با توجه به قیمت بسیار بالای آن مقرون به صرفه نمی باشد.
  • ماندگاری کم: با توجه به هزینه بالای این روش چهار یا شش ماه زمان زیادی برای صاف ماندن موها نمی باشد.
  • زمانبر بودن: افرادی که کمر درد دارند و نمی توانند حداقل چهار الی پنج ساعت روی صندلی بنشینند نمی توانند از صاف کردن موها به روش ژاپنی بهره ببرند زیرا این روش مستلزم یک جا نشستن به مدت زمانی طولانی می باشد.
  • اسیب به موها: اگرچه این یک روش برای بهبود وضع موها و صافی آن ها می باشد اما فرایند صافی مو به روش ژاپنی مانند تما فعالیت ها شیمیایی ای که بر روی موها انجام می گیرد باعث آسیب رساندن به موها و تا حدی تخریب آنها می شود.
حتما بخوانید  صاف کردن مو به روش ژاپنی | افشای راز موهای صاف و زیبا زنان ژاپنی

صافي ژاپني مو

 

چه افرادی می توانند از روش صافی ژاپنی مو استفاده کنند؟

این روش برای افرادی که دارای موهای آسیب دیده ( البته نه خیلی آسیب دیده)، موهای فر، موهای وزوزی، موهای مواج و موهایی شکننده می باشند مناسب می باشد. موهای دارای رنگ یا دکلره نیز می توانند از روش صافی ژاپنی بهره ببرند. به شرط آن که حداقل دو هفته از رنگ کردن موها گذشته باشد. لازم به ذکر است که در نهایت پس از از بین رفتن اثر صافي ژاپني موها بدحالت تر و آسیب دیده تر از قبل خواهند شد. استفاده از روش صافی ژاپنی برای خانم ها در دوران بارداری و شیردهی منعی ندارد.

 

 

آموزش صافی مو به روش ژاپنی

 

مرحله اول: آماده سازی موها

پس از اینکه موی شما توسط آرایشگر بررسی شد و از مناسب بودن این روش برای صافی موهای شما اطمینان حاصل شد آرایشگر اقدام به آماده سازی موهای شما می نماید. در این مرحله به موها شامپو می زنند و موها را به محلول هایی برای تنظیم ph و تقویت مو آغشته می کنند.

صاف کردن مو به روش ژاپنی

 

مرحله دوم: استفاده از محلول یوکو

در این مرحله موها به محلول شیمیایی حاوی آمونیم تیوگلیکولات آغشته می شود. این محلول مدت زیادی بر روی موها باقی می ماند و در این مدت شروع به باز کردن پیوندهای دی سولفیدی مو می کند و ساختار موها را تغییر می دهد.

آموزش صافی مو به روش ژاپنی

 

مرحله سوم: آبکشی مو

پس از طی زمان معینی موها به طور کامل شسته و آبکشی می شوند تا کاملا تمیز و عاری از محلول یوکو باشند.

صافی دائم مو به روش ژاپنی

 

مرحله چهارم: سشوار کشی و اتوی مو

در این مرحله ابتدا با سشوار موها را خشک می کنند سپس با اتوی داغ موها را به خوبی اتو می کنند تا کاملا صاف شوند. از ان جایی که ساختار موها در مرحله قبل تغییر کرده است با اتو کردن موها به صورت دائمی صاف می شوند و ساختاری جدید پیدا می کنند.

قیمت صافی مو به روش ژاپنی

 

مرحله پنجم: خنثی سازی

در این مرحله یک محلول برای خنثی سازی به موها می زنند. این محلول باعث تعادل ph و خنثی شدن مواد شیمیایی باقیمانده بر روی موها می شود. همچنین باعث حالت گرفتن مو به شکل دلخواه و تثبیت حالت مو می شود.

صاف كردن مو به روش ژاپني

 

مرحله ششم: سشوار کشی و اتو

این مرحله آخرین مرحله برای صافی ژاپنی می باشد. در این مرحله ابتدا موها را می شویند تا محلول خنثی کننده از روی موها پاک شود. سپس موها را با سشوار خشک می کنند و دو بار با اتوی سرامیکی داغ به حالت دلخواه در می آورند. در این مرحله آرایشگر به مشتری توصیه خواهد کرد که تا دو روز از شستن و خیس کردن موهایش خودداری کند تا صافی موها به خوبی تثبیت شود.

 

صاف كردن مو به روش ژاپني

 

توجه: همانطور که گفته شد روش صافی ژاپنی نیز مانند سایر روش های صافی مو دائمی نبوده و حداکثر چهار الی شش ماه ماندگاری دارد. باعث آسیب رساندن به موها شده و قیمت بالایی نیز دارد. نیک استار توصیه می کند از روش های طبیعی مانند کراتینه کردن موها در خانه با روش های طبیعی برای صاف کردن موها استفاده نمایید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

5 پاسخ

  1. مطلب خیلی جالب و کاربردی ای بود. ممنون از شما. اما نمی دونم چرا هر وقت بخوام خودم انجامش بدم نمیشه یا مثل اون چیزی که توی عکس هست در نمیاد اصلا. حتما باید برم آرایشگاه احتمالا. البته چند تا از دوستانم که رفته بودن آرایشگاه هم براشون خوب انجام نداده بودن حالا احتمالا ممکنه از مواد درجه یک براشون استفاده نشده باشه که نتیجه نداده. به هر حال ممنون از مطلبی که قرار دادین.

  2. سلام. ممنون از اینکه روش کار رو اینجا توضیح دادید. مفید بود. تقریبا شبیه به لخت شلاقی میشه دیگه. خوب دراومدن کار به چند تا عامل بستگی داره. اولین عامل اینه که اون جایی که میرید از مواد مرغوب استفاده کنن وگرنه اون نتیجه ای رو که می خواید نداره.دومین عامل هم به نوع و تجربه اون آرایشگاهی که میرید مربوط میشه اما در کل خیلی مدل شیکی درمیاد اگه همه نکات مربوط بهش رعایت بشه. در عین ساده بودن شیک میشه.

  3. هر کاری هم کنی و هر جایی هم که بری باز هم تو ایران نمی تونن صافی ژاپنی رو خوب در بیارن نمی دونم چرا

    1. دوست عزیز به آرایشگاه های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید اون ها قطعا می تونن صافی ژاپنی رو بی عیب و نقص انجام بدن. اکثر آرایشگاه ها از مواد اولیه بی کیفیت برای صافی ژاپنی استفاده می کنند که همین باعث میشه موها خوب صاف نشه و نتیجه ای که مد نظر مشتری هست حاصل نشه. راهش فقط مراجعه به آرایشگاه های معتبر و شناخته شده س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

همچنین بخوانید
بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که برخی از ‌ آنها محدود به برند خاصی می‌شوند. اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب را با شما در میان بگذاریم.
رنگ پوست هر فرد تأثیر زیادی بر روی نحوه آرایش و ظاهر او دارد. این مقاله به بررسی نکات اساسی آرایشی برای هر رنگ پوست می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای ایجاد ظاهری هماهنگ و زیبا ارائه می‌دهد.
اصول شینیون مو را رعایت کنید و با تکنیک‌های حرفه‌ای، شینیونی زیبا و متناسب با فرم صورت خود بسازید. استفاده از فیکساتور مو و اسپری تثبیت کننده حالت را به یاد داشته باشید تا ماندگاری بالا و حالتی بدون تافت را به دست آورید.