صاف كردن مو به روش گياهي

آموزش صاف كردن مو به روش گياهي در طب سنتی با 10 مواد عالی بدون عارضه، معرفی بهترین داروی گیاهی برای صاف شدن مو به اضافه طریقه استفاده از گیاهان دارویی که در زیر در اختیازتان گذاشتیم جهت مشاهده روشهای گیاهی صاف کردن مو و کراتینه کردن مو با ماه همراه باشید.

افرادی که موهای فر و مجعد دارند برای صاف و براق کردن موهای خود ممکن است راه حل‌های شیمیایی را انتخاب کنند، موادهای شیمیایی در سالن‌های زیبایی برای صاف کردن مو روش سریع و آسانی است اما به مرور زمان طراوت و سلامت موهای شما را از بین می‌برد.

صاف كردن مو به روش گياهي
معرفی بهترین داروی گیاهی برای صاف شدن مو در طب سنتی

با گذشت یک سال عوارضی چون خشکی و ریزش مو را برای فرد ایجاد می‌کند. استفاده از اتو مو و سشوار به صورت مداوم برای صاف کردن مو می‌تواند موها را خشک و شکننده کند، احتمال سوختگی مو نیز وجود خواهد داشت.

استفاده از روش های صاف کردن مو به روش گیاهی ، می‌تواند به حفظ و مراقبت از مو کمک کرده و موهای آسیب دیده را درمان کند.

 

معرفی مواد طبیعی و داروی گیاهی برای صاف شدن مو در طب سنتی

 

شیر نارگیل

شیر نارگیل توانایی درخشان کنندگی و موطوب کنندگی موها را داراست و با داشتن خواصی از جمله ضد قارچی و ضد ویروسی بودنش می‌تواند در درمان عفونت‌های پوست سر تأثیر گذار باشد.

صاف كردن مو به روش گياهي

 

طریقه مصرف: به منظور صاف کردن مو به روش گیاهی مقداری شیر نارگیل تازه را به همراه آب یک عدد لیمو مخلوط کرده، درون ظرف شیشه‌ای ریخته و ظرف را چند ساعت درون یخچال بگذارید.

سپس با لایه‌ی کرم مانند درست شده روی مخلوط پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید.

با یک کلاه شنا یا کلاه رنگ کردن مو سر خود را پوشانده و یک عدد حوله گرم و مرطوب را روی کلاه قرار داده و 30 دقیقه منتظر بمانید.

در آخر موها را با شامپو بشویید و تا وقتی که موها نَم بوده، موها را شانه بزنید تا در مجاورت هوا خشک شده و رطوبت خود را حفظ کند.

 

سرکه سیب

سرکه سیب سطح PH مو را کنترل کرده و به عنوان یک عنصر مؤثر صاف کردن مو کاربرد دارد.

به رشد موها و سلامت پوست سر از عفونت کمک می‌کند.

طریقه استفاده: یک الی دو قاشق غذاخوری از سرکه سیب را درون فنجان ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید تا حل شود.

بعد از اینکه موهای خود را با شامپو شست و شو دادید از این محلول روی موها ریخته و منتظر بمانید تا موهایتان با وجود این محلول روی سر در معرض هوا خشک شود.

 

برگ کرفس

برگ‌های تازه کرفس این ویژگی را دارد که موها را صاف کرده و رشد موها را بهبود بخشد.

 

صاف كردن مو به روش گياهي

طریقه مصرف: ابتدا برگ کرفس را خرد کرده و سپس با دستگاه آب میوه گیری آب آن‌ها را بگیرید.

آب به دست آمده را درون ظرف اسپری ریخته و دو روز بگذارید درون ظرف بماند بعد از دو روز محلول را روی موها اسپری کنید.

برای پخش شدن یکدست محلول روی مو، موها را شانه بزنید.

موها را ماساژ داده و با کلاه سر را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه فرصت دهید تا محلول جذب مو شود، در آخر موها را با شامپو خوب بشویید.

 

ماءالشعیر

این محلول می‌تواند برای مو به عنوان نرم کننده عمل کند و با داشتن پروتئین‌ها و ویتامین‌ها ، سلامت موهایتان را به شما هدیه دهد.

به منظور صاف کردن مو طبق روش زیر عمل کنید.

طریقه استفاده: یک استکان ماءالشعیر را درون ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوشیده و مقدارش نصف شود.

ماءالشعیر خنک شده را با یک استکان شامپو مخلوط کنید و هر روز از این مخلوط برای شست و شوی موهای خود استفاده کنید.

ماءالشعیر پخته شده می‌تواند به عنوان مرطوب کننده نیز کارایی داشته باشد برای این منظور محلول را درون اسپری ریخته و روی موها اسپری کنید.

 

آلوئه ورا

آنزیم‌های مفید موجود در آلوئه ورا می‌تواند موها را صاف و نرم کند.

حتما بخوانید  كراتينه مو چيست و قيمت كراتينه كردن مو چقدر است؟ + معرفی بهترین موادها

خاصیت مرطوب کنندگی این گیاه در ژل آلوئه ورا نیز موجود است.

صاف كردن مو به روش گياهي

 

طریقه مصرف: نصف استکان ژل آلوئه ورا را همراه با نصف فنجان روغن زیتون گرم شده مخلوط کرده و به دلخواه شش قطره روغن نارگیل و شش قطره روغن رز ماری را به ترکیب اضافه کنید.

ترکیب را به مو و کف سر بمالید و به مدت دو ساعت سرتان را با کلاه پوشانده سپس موها را با شامپو شست و شو دهید.

 

تخم مرغ

مو می‌تواند از تخم مرغ تغذیه کند چرا که سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب و لیستسن بوده که به بهبود موهای آسیب دیده کمک می‌کند. تخم مرغ این خاصیت را داراست که موها را ضخیم و درخشان کند.

صاف كردن مو به روش گياهي

طریقه استفاده: سفیده‌ی یک تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری عسل و روغن زیتون مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند سپس روی موها ترکیب را بمالید و با یک کلاه سر را پوشانده و بعد از 30 دقیقه موها را با یک شامپو رقیق و آب سرد شست و شو دهید.

نکته: وقتی که از ماسک تخم مرغ روی سر خود استفاده می‌کنید سرتان را با آب گرم نشویید چرا که تخم مرغ بین موها می‌چسبد.

 

ماست

ماست به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می‌تواند عفونت پوست سر و موها را درمان کند، همچنین به عنوان ماسکی برای صاف کردن مو به روش گیاهی کاربرد دارد.

طریقه مصرف: ماست را روی سر مالیده و موها را شانه بزنید تا در همه جا به طور یکسان پخش شود سپس کلاه را روی سر قرار داده و نیم ساعت صبر کنید در آخر موها را با آب ولرم بشویید.

 

روغن کرچک

این روغن حیوانی در طب سنتی برای حفظ رطوبت مو و صاف کردن مو به روش گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طریقه استفاده: از روغن کرچک دو قاشق غذا خوری برداشته و با یک قاشق غذا خوری روغن سویا مخلوط کرده و آن را حدود 20 ثانیه گرم کنید.

پوست سر و موها را با مخلوط به دست آمده ماساژ داده و بعد از 30 دقیقه سرتان را با شامپو بشویید.

بهتر است موها را شانه زده و بگذارید در معرض هوا خشک شود.

 

ژلاتین

پروتئین موجود در ژلاتین موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند و به صاف شدن و براقی مو کمک می‌کند.

داروی گیاهی برای صاف شدن مو

طریقه مصرف: یک قاشق از ژلاتین را در یک استکان آب گرم ریخته و بگذارید حل شود سپس یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به همراه چند قطره اسانس اسطوخودوس به ترکیب اضافه کنید.

مواد به دست آمده را به مدت ده دقیقه روی سر و موها مالیده و بعد با آب ولرم موها را بشوئید.

 

شیر

پروتئین موجود در شیر باعث تقویت و صافی موها شده و شیر برای مو خواص مرطوب کنندگی را به دنبال دارد.

طریقه مصرف 1: شیر و آب را به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده و محلول را داخل اسپری ریخته و موها را با آن کمی خیس کنید. موها را شانه زده 30 دقیقه فرصت دهید تا شیر جذب موها شود در آخر موها را با شامپو بشوئید.

طریقه مصرف 2: در یک استکان یک قاشق غذا خوری عسل را حل کرده و آب سه عدد توت فرنگی را نیز گرفته و به آن اضافه کنید.

مخلوط را به موهای بمالید و دو ساعت موها را در حوله پیچیده و در نهایت با شامپو مو را شسته و با شانه دندانه درشت مو را شانه بزنید.

صاف کردن مو به روش گیاهی

 

نکات مهم

وقتی صاف کردن مو به روش گیاهی را انتخاب میکنید ، سعی کنید بعد از شست و شو از سشوار استفاده نکنید چرا که باعث خشکی موها خواهد شد.

 راه حل‌های طب سنتی در هفته بهتر است 2 الی 3 بار مورد استفاده قرار گیرد تا اثر مطلوب داشته باشد.

بهتر است بعد از روش‌های گیاهی موها در مجاورت هوا خشک شود.

 انجام روش‌های سنتی به صورت مرتب و با صبر و حوصله می‌تواند مؤثر باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

8 پاسخ

  1. واقعاً جواب میده ??? کدوم روش بهتره ??
    میتونم از روغن املا استفاده کنم??

  2. سلام. مرسی از مطلب خوبتون. استفاده کردم واقعا. من از نارگیل و کاربردهای اون برای براق کردن و افزایش سرعت رشد مو زیاد شنیده بودم اما خیلی برام جالب بوده که می تونه توی ترکیب با مواد دیگه به عنوان یه ماسک برای صاف کردن مو به کار بره. به نظرم تاثیرش از ماسک های شیمیایی هم بیشتره. به هر حال ممنون. مطلب خوبی بود.

  3. سلام من حدودا یک ماهه که از تخم مرغ و آلوئه ورا به روشی که گفتید برای صافی موهام استفاده می کنم، موهام آن چنان صاف نشده ولی خیلی نرم و براق شده ممنونم

    1. سلام و درود
      دوست عزیز احتمالا موهاتون جنس زبر و سفتی داشته که صاف نشده، به استفاده از این ماسک موها ادامه بدید تا نتیجه دلخواهتون رو به دست بیارید.

  4. مطمئنید سرکه سیب باعث نرمی و صافی موها میشه؟ سرکه تا جایی که من می دونم باعث خشکی شدید مو میشه

    1. سلام و درود دوست عزیز، بله سرکه سیب خواص بسیار زیادی برای مو داره و واقعا موها رو نرم و لطیف می کنه، البته سرکه سیب خونگی نه سرکه های بازاری و نه هر نوع سرکه ای فقط سرکه سیب به روشی که در متن گفته شده

  5. سلام میشه لطفا بگید که با این روش ها واقعا موهامون مثل این عکس ها صاف میشه یا نه؟

    1. سلام و درود دوست عزیز، بستگی به جنس موهاتون و درجه فر بودن یا وز بودن موهاتو داره. اگه از این روش ها یک روش مناسب انتخاب کنید و به طور مداوم این روش رو انجام بدید بعد از گذشت یک زمان دو الی سه ماهه حتما تغییرات مثبتی در موهاتون مشاهده خواهید کرد و نتیجه دلخواه رو به دست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =

همچنین بخوانید
بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که برخی از ‌ آنها محدود به برند خاصی می‌شوند. اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب را با شما در میان بگذاریم.
رنگ پوست هر فرد تأثیر زیادی بر روی نحوه آرایش و ظاهر او دارد. این مقاله به بررسی نکات اساسی آرایشی برای هر رنگ پوست می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای ایجاد ظاهری هماهنگ و زیبا ارائه می‌دهد.
اصول شینیون مو را رعایت کنید و با تکنیک‌های حرفه‌ای، شینیونی زیبا و متناسب با فرم صورت خود بسازید. استفاده از فیکساتور مو و اسپری تثبیت کننده حالت را به یاد داشته باشید تا ماندگاری بالا و حالتی بدون تافت را به دست آورید.