کراتینه کردن مو
كراتينه مو چيست و هزینه یا قيمت كراتينه كردن مو چقدر است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم و به معرفی بهترین موادها کراتینه کردن مو می پردازیم.

كراتينه كردن مو چيست؟

كراتينه مو چيست و هزینه یا قيمت كراتينه كردن مو چقدر است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم و به معرفی بهترین موادها کراتینه کردن مو می پردازیم.

کراتینه کردن مو

 

کراتین نام یک پروتئین در ساختار مو، پوست و ناخن است که کمبود آن باعث آسیب مو، پوست یا ناخن می شود. سلول های تولید کننده کراتین بر اثر عواملی مثل تغذیه نامناسب، بعضی از بیماری، افزایش سن و … ضعیف شده و توانایی تولید کراتین را از دست می دهند در نتیجه موها، پوست یا ناخن سلامت خود را از دست می دهند. مثلا موها در نبود کراتین وز و فر و به هم ریخته می شوند. افراد زیادی برای حل این مشکل و داشتن موهایی نرم و خوش حالت دست به دامن کراتینه کردن موها می شوند.

کراتینه کردن مو بازسازی و احیای مو با ترکیبات حاوی پروتئین کراتین می باشد. هنگامی که ترکیبات حاوی پروتئین کراتین بر روی مو قرار می گیرد یک لایه بسیار نازک از این ترکیبات سطح موها را پوشش می دهد. در ارایشگاه ها و سالن های زیبایی با اعمال گرما از طریق اتو مو و … این لایه محافظ کراتینی را بر روی موها تثبیت می کنند به طوری که موها کاملا تحت پوشش این لایه قرار می گیرند و به دلیل تامین کراتین مورد نیازشان، نرم و خوش حالت می شوند. لایه کراتینی که بر روی موها تثبیت شده است باعث استحکام موها و نرمی و خوش حالتی آن ها می شود.

 

کراتینه مو به چه صورت انجام می شود؟

زمان مورد نیاز کراتینه کردن مو بستگی به حجم موهای شما دارد. همچنین چنان چه موهای شما خیلی ضخیم، وز یا فر باشد ممکن است یک بار کراتینه کردن برای صافی آن کافی نباشد و به دو الی سه لایه کراتین نیاز داشته باشد. زمان کراتینه کردن نیز معمولا طولانی است. در هنگام کراتینه کردن شما باید چشم های خود را ببندید تا کراتین وارد آن ها نشود.

برای کراتینه کردن موها معمولا از مواد برزیلی یا ژاپنی استفاده می شود. ابتدا موها را می شویند و سپس موها را به کراتین آغشته می کنند. سپس به موها گرما می دهند. متداول ترین روش برای اعمال گرما بر روی موهای کراتین زده شده استفاده از اتو مو می باشد. گرما باعث مهر و موم شدن کراتین بر روی موها می شود. وقتی موها کاملا نرم شد، آن ها را می شویند، خشک می کنند و مجددا با اتو مو صاف می کنند.

لایه کراتینی که روی موها کشیده شده است حدودا دو ماه دوام و ماندگاری دارد و دو ماه موهای صاف و زیبایی خواهید داشت. اما پس از دو ماه کم کم پوشش کراتین موها از بین می رود و مجددا موهایتان وز، فر و زبر و خشک خواهد شد.

قیمت کراتینه کردن مو

 

آیا کراتینه کردن مو دائمی است؟

یکی از مهمترین ایرادهایی که می توان به کراتینه مو گرفت دوام کم و دائمی نبودن آن است. از آن جایی که هزینه کراتینه کردن موها بسیار بالاست، کراتینه کردن موها از نظر اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نمی باشد. زیرا نه تنها حداکثر دو الی سه ماه ماندگاری دارد بلکه بر نرمی و صافی قسمت های تازه رشد کرده مو نیز اثری ندارد و موها از ریشه به همان حالت قبلی یعنی فر و وز رشد خواهند کرد.

هزینه کراتینه کردن مو

 

هزینه و قیمت کراتینه کردن موها چقدر است؟

هزینه کراتینه کردن مو بستگی به کیفیت مواد کراتینه که از آن استفاده می کنید، نوع آرایشگاه، شهر محل زندگی، حجم موها و میزان فر بودن موهای شما دارد. در سال 97-98 هزینه متوسط کراتینه مو بین یک الی سه میلیون تومان می باشد. البته اگر بخواهید از مارک های بسیار خوب کراتینه استفاده کنید هزینه کراتینه موهای شما سه الی چهار برابر می شود. ترکیبات کراتینه بدون فرمالدئید از بهترین کراتینه های موجود در بازار هستند که البته قیمت بسیار بالایی دارند.

حتما بخوانید  صاف کردن مو به روش ژاپنی | افشای راز موهای صاف و زیبا زنان ژاپنی

 

عوارض کراتینه کردن موها

کراتینه کردن موها علاوه بر دائمی نبودن و هزینه بالایی که دارد عوارض دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به وجود فرمالدئید در اکثر مواد کراتینه مو موجود در بازار اشاره کرد. تنفس این ماده شیمیایی در حین کراتینه کردن موها ممکن است باعث بروز مشکلات جدی تنفسی، خونریزی بینی، تهوع و … شود و حتی در مواردی شدید تر ممکن است افرادی به این ماده شیمیایی حساسیت داشته باشند و به عوارض جدی تری دچار شوند. البته بعضی از انواع مواد کراتینه موجود در بازار فاقد فرمالدئید هستند که به تبع قیمت بسیار بالایی دارند. حتی بعضی از مواد کراتینه فاقد فرمالدئید در حین حرارت دیدن فرمالدئید آزاد می کنند و باعث بروز مشکلات جدی در افرادی که آن را تنفس می کنند می شود. علاوه بر این کراتینه موها به دلیل حرارت بالایی که در حالت خیس بودن به موها وارد می شود باعث آسیب جدی به ساختار موها می شود که به دلیل استفاده از مواد کراتینه این آسیب قابل مشاهده نمی باشد اما پس از از بین رفتن پوشش کراتینه موها، در عرض دو یا سه ماه، متوجه خواهید شد که موهایتان به مراتب فر، وز و زبر تر از قبل شده است. نیک استار توصیه می کند برای اینکه از عوارض کراتینه کردن موها در امان بمانید از روش های طبیعی کراتینه کردن موها در خانه استفاده کنید. استفاده از روش های طبیعی برای کراتینه کردن موها در خانه نه تنها عوارض قابل توجه را ندارد بلکه به سلامت و نرمی طولانی مدت موها کمک می کند و باعث تقویت و استحکام موهای شما نیز خواهد شد.

 

معرفی چند محصول کراتینه مو و بهترین مارک کراتینه مو

 

Keratin Research Brazilian Keratin Hair Treatment

یکی از کراتینه های پرفروش و خوب دنیا این کراتین است که حاوی روغن نارگیل، روغن آرگان، اسید آمینه و انواع پروتئین ها برای نرمی و محافظت از موها می باشد.

کراتینه مو چیست

 

L’ANZA Keratin Healing Oil Hair Treatment

این محصول جزء مواد کراتینه فاقد فرمالدئید می باشد و قیمت بالایی دارد. اما پروتئین های خاصی در آن وجود دارد که باعث بازسازی عمیق موها شده و با استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی مختلف سبب نرمی و لطافت بیش از حد موها می شود.

کراتینه مو

 

 DAILY KERATIN by Keratin Express

این کراتین که به دیلی کراتین معروف است مانند کراتین لنزا فاقد فرمالدئید می باشد و یک گزینه مناسب برای افرادی است که می خواهند موهایی نرم و صاف داشته باشند و از عوارض کراتینه مو در امان باشند. دیلی کراتین نیز مانند سایر کراتین های فاقد فرمالدئید قیمت بالایی دارد.

مواد کراتینه مو

 

 Lasio Keratin-Infused Treatment One Day Formula

این کراتینه مو اگرچه حاوی فرمالدئید است اما یکی از پر مصرف ترین و البته گران ترین انواع محصولات کراتینه مو در دنیا می باشد. تاثیر این محصول در نرمی و صافی موها بسیار شگفت انگیز بوده و یک ماده کراتینه قوی به شمار می رود. این محصول زبری و وز بودن موها را به میزان قابل توجهی درمان می کند و ماندگاری نسبتا بالاتری نسبت به سایر محصولات کراتینه مو دارد.

بهترین مواد کراتینه مو

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 11 =

همچنین بخوانید
بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند که برخی از ‌ آنها محدود به برند خاصی می‌شوند. اما در ادامه این مطلب می‌خواهیم ۵ نکته طلایی برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب را با شما در میان بگذاریم.
رنگ پوست هر فرد تأثیر زیادی بر روی نحوه آرایش و ظاهر او دارد. این مقاله به بررسی نکات اساسی آرایشی برای هر رنگ پوست می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای ایجاد ظاهری هماهنگ و زیبا ارائه می‌دهد.