طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو

آموزش تصویری طرز تهیه شکلات خانگی خوشمزه با پودر کاکائو مرحله به مرحله به همراه نکات طلایی، جهت درست کردن شکلات خوشمزه با دستور عالی با ما همراه باشید.

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو
طرز درست کردن شکلات خوشمزه مرحله به مرحله

شکلات های کاکائویی چه تلخ و چه شیرین طرفداران بسیاری دارد و خوب است بدانید کاکائو یک ماده ی مقوی و مفید برای بدن می باشد. انواع مختلف شکلات های کاکائویی در بازار وجود دارد که علی رغم خوشمزگی اکثرا قیمت بالایی دارند. علاوه بر قیمت بالا چربی مورد استفاده در ساخت شکلات های کاکائویی معمولا از روغن های ترانس بوده و برای بدن مضر می باشد. پس بهتر است برای اینکه از طعم یک شکلات کاکائویی سالم لذت ببرید خودتان در منزل شکلات درست کنید.

امروز یک روش بسیار ساده و کاربردی برای تهیه شکلات کاکائویی با پودر کاکائو را به شما آموزش خواهیم داد. این شکلات های زیبا برای پذیرایی در مهمانی ها و همچنین عید نوروز یک گزینه بسیار عالی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو را که خیلی هم خوشمزه هستش را به صورت مرحله به مرحله را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای درست کردن شکلات

پودر کاکائو: دو پیمانه (دویست و بیست گرم)

کره نرم شده در دمای اتاق: سه چهارم پیمانه (صد و هفتاد گرم)

شکر پودر شده: یک دوم پیمانه (صد گرم)

شیر: دو سوم پیمانه (صد و پنجاه میلی لیتر)

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری در صورت تمایل

آب: یک پیمانه (دویست و سی و پنج میلی لیتر)

 

طرز تهیه شکلات خوشمزه با پودر کاکائو

مرحله اول: کره نرم شده و پودر کاکائو را در ظرفی می ریزیم. با همزن دستی کره و کاکائو را خوب با هم مخلوط می کنیم تا به صورت یک خمیر یکنواخت در بیاید.

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو
دستور تهیه شکلات با پودر کاکائو گام به گام

 

مرحله دوم: یک قابلمه یا یک ظرف مناسب بردارید. یک پیمانه آب داخل آن بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. هنگامی که به جوش آمد ظرف محتوی شکلات و کره را بالای ظرفی که در آن آب در حال جوشیدن است قرار می دهیم. حرارت را کم می کنیم تا آب به آرامی بجوشد. اگر ظرفی که شکلات و کره را در آن مخلوط کرده اید قابلیت تحمل دما را ندارد می توانید مطابق شکل یک ظرف مناسب را بالای ظرف آب جوش قرار دهید و شکلات و کره را به آن منتقل کنید.

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو
طرز تهیه شکلات خانگی خوشمزه

 

مرحله سوم: در حالی که آب ظرف زیرین در حال جوشیدن است و حرارت به طور غیر مستقیم به ظرف بالایی می رسد مخلوط شکلات و کره را مرتب هم می زنیم. سپس شکر و شیر را به مخلوط اضافه کرده و با همزن دستی مواد را مرتب هم می زنیم تا یک مایع یک دست و صاف داشته باشیم. مایع باید کاملا یک دست و بدون دانه های شکر یا گلوله های شیر و کره باشد.

در صورت تمایل در این مرحله می توانید مقداری نمک به شکلات اضافه کنید یا اگر شیرینی مایع شکلات کم است آن را شیرین تر کنید. هنگامی که مایع داخل ظرف یک دست و رقیق شد مواد را از روی حرارت بر می داریم.

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو
طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو مرحله به مرحله

 

مرحله چهارم: بلافاصله پس از برداشتن شکلات ها از روی حرارت ان ها را در قیف یک بار مصرف می ریزیم و به شکل زیر در قالب مورد نظر می ریزیم. قالب استفاده شده در این تصویر قالب معمولی یخ می باشد. می توانید از قالب های شکل دار سیلیکونی نیز استفاده کنید تا شکلات های زیباتر و جذاب تری داشته باشید. قالب را در یخچال قرار می دهیم و تا زمانی که شکلات ها خوب بسته شوند و سفت شوند صبر می کنیم.

طرز تهیه شکلات با پودر کاکائو
طرز درست کردن شکلات خوشمزه با پودر کاکائو

 

مرحله پنجم: پس از بسته شدن شکلات ها آن ها را از قالب خارج کنید و روی آن ها در صورت تمایل مقداری پودر شکر بپاشید و از طعم بی نظیر این شکلات های فوق العاده لذت ببرید.

 

نکات پخت

از پودر کاکائوی مرغوب برای تهیه شکلات استفاده کنید و حتما قبل از استفاده آن را الک کنید.

می توانید مقداری فندق خرد شده، میوه خشک خرد شده یا … به شکلات اضافه کنید.

می توانید این شکلات را در قالب های شکل دار بریزید و شکلات طرح دار درست کنید.

 

ارزش غذایی

شکلات یک ابر غذا محسوب می شود و هر چقدر میزان پودر کاکائوی یک شکلات نسبت به شیر و شکر موجود در آن بیشتر باشد ارزش غذایی بیشتری دارد. کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. مواد شیمیایی موجود در شکلات تاثیر مثبتی در درمان و پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی دارد. مصرف کاکائو به میزان زیاد باعث کاهش فشار خون و کلسترول خون می شود. ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان بالای کاکائو باعث افزایش سلامتی انسان ها می شود و باعث کاهش و به تعویق انداختن بیماری های قلبی، عروقی و اختلالات مربوط به افزایش سن می شود. شکلات سرشار از روی، سدیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، اهن، کلسیم، منگنز، پروتئین و انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد.

 

میزان کالری

هر صد گرم شکلات کاکائویی حدودا 500 کیلو کالری انرژی دارد. کالری شکلات های کاکائویی با تغییر درصد کاکائو و شکر در این شکلات ها تغییر می کند و کالری شکلات های تلخ تر بیشتر از این مقدار می باشد. برای سوزاندن این مقدار کالری یک ساعت پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

26 پاسخ

  1. سلام دوست عزیز،ببخشید ی سوال داشتم؟!
    پودر کاکائو شرکت مه لب مرغوب و مناسب هستن؟

  2. درود بر شما
    من قبل از شما چندتا سایت دیگه رفتم ولی هیچکدوم مثل شما خوب توضیح ندادن…
    سپاسگزارم
    امیدوارم بتونم از روی دستور شما شکلاتی خوشمزه آماده کنم…
    موفق باشید

    1. سلام زنده باشید
      ممنون از نظر لطفتون و انرژی مثبت‌تون
      خوشحالیم که این مقاله براتون مفید واقع شده.

  3. سلام من این شکلات طبق دستور مو به مو درست کردم
    بعد از گذاشتن تو یخچال یه شب کامل باز که از قالب خارج میکنم آب میشه تو دست چرا ؟؟؟؟؟🤔🤔🤔

  4. سلام من درست کردم خیلی غلیظ شد شبیه شکلات صبحانه بود اصلا تو قالب هم شکل نگرفت حالا گذاشتم تو یخچال ببینم چطور میشه.چند ساعت زمان نیازه تا سفت بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =