طرز تهیه املت با پنیر پیتزا

طرز تهیه املت با پنیر پیتزا با طعمی فوق العاده خوشمزه به صورت مرحله به مرحله به همراه نکات مهم پخت، دستور درست کردن نیمرو با پنیر پیتزا به صورت گام به گام را در ادامه خواهید دید با ما همراه باشید.

طرز پخت املت با پنیر پیتزا

املت ها جزو غذاهای فوری و البته خوشمزه هستن که هم می توان آن را در وعده صبحانه مصرف کرد و هم در وعده ی ناهار یا شام. انواع املت وجود داره که هر کدام ترکیبات و طعم خاص و متفاوتی دارند. از آن جایی که املت یکی از غذاهای بسیار رایج ما ایرانی هاست تصمیم گرفتیم چند مدل املت بسیار خوشمزه و جدید به شما آموزش دهیم. امروز به شما طرز تهیه املت با پنیر پیتزا یا املت پنیری را آموزش خواهیم داد. یک املت ساده و خیلی خوشمزه که خواص زیادی دارد و بچه ها قطعا عاشقش خواهند شد. لطفا با ما همراه  باشید.

 

مواد لازم جهت درست کردن املت پنیری

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • کره یا مارگارین: 2 قاشق چای خوری
  • پنیر پیتزا رنده شده: یک چهارم پیمانه یا 25 گرم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

 

طرز پخت املت با پنیر پیتزا

مرحله اول: تخم مرغ ها را نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا از سردی آن ها کاسته شود. سپس تخم مرغ ها را شکسته و  در ظرفی بریزید.

طرز پخت املت با پنیر پیتزا

 

مرحله دوم: تخم مرغ ها را با چنگال یا همزن دستی خوب هم بزنید، در صورت تمایل مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. کمی کره به تخم مرغ ها اضافه کنید و مجددا آن ها را هم بزنید. در حد دو الی سه قاشق غذاخوری آب به تخم مرغ ها اضافه کرده و آن ها را خوب هم بزنید.

طرز درست کردن املت با پنیر پیتزا

 

مرحله سوم: یک ماهیتابه نچسب بردارید، کره را داخل تابه بیندازید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. وقتی کره ذوب شد تابه را آهسته بچرخانید تا کره در تمام سطح تابه پخش شود، این کار باعث نچسبیدن املت به کف تابه می شود.

دستور تهیه املت با پنیر پیتزا

 

مرحله چهارم: مخلوط تخم مرغ را داخل تابه بریزید و بلافاصله تابه را کمی کج کنید تا مخلوط تخم مرغ  به صورت یکنواخت در تابه پخش شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه املت ژامبون فوق العاده خوشمزه مرحله به مرحله + نکات مهم پخت

دستور پخت املت با پنیر پیتزا

 

مرحله پنجم: با یک قاشق چوبی تخم مرغ های نپخته را از اطراف تابه به سمت وسط تابه هدایت کنید. دقت کنید که لایه زیری املت که بسته شده است آسیب نبیند.

طرز تهیه املت پنیری

 

مرحله ششم: وقتی تخم مرغ ها کمی پخت و از حالت شل بودن در آمد پنیر پیتزا رنده شده را روی آن می ریزیم. چند دقیقه صبر می کنیم تا پنیر آب شود، املت نباید زیاد روی حرارت باشد زیرا خشک و سفت می شود.

نیمرو با پنیر پیتزا

 

مرحله هفتم: با قاشق چوبی پهن املت رو تا بزنید.

طرز تهیه نیمرو با پنیر پیتزا

 

مرحله هشتم: وقتی املت کمی طلایی شد آن را از تابه خارج کنید و به یک بشقاب منتقل کنید.

طرز تهیه نیمرو پنیری

 

مرحله نهم: با کمی ریحان یا جعفری تازه و خرد شده املت را تزیین کنید. ترکیب نان تست و این املت ترکیب خوشمزه و مناسبی خواهد شد. از این املت ساده و خوشمزه لذت ببرید.

 

نکات مهم پخت

  • اضافه کردن آب به تخم مرغ باعث می شود که در حین پخت بخار آب تولید شود که این بخار آب باعث نرمی املت خواهد شد.
  • اضافه کردن کره به تخم مرغ ها باعث خوشمزه تر شدن املت و براق شدن آن می شود.
  • پنیر پیتزا رنده شده باید هم دما با محیط باشد. اگر پنیر را در فریزر نگهداری می کنید حتما همزمان با تخم مرغ ها آن را نیز در دمای اتاق قرار دهید تا به دمای مناسب برسد.

 

ارزش غذایی

تخم مرغ را می توان یک غذای کامل به حساب آورد. تخم مرغ اگرچه حاوی مقداری کلسترول می باشد اما اسیدهای چرب غیر اشباع نیز در ترکیبات تخم مرغ وجود دارد. تخم مرغ سرشار از پروتئین است، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم از املاح و مواد معدنی موجود در تخم مرغ می باشند. تخم مرغ حاوی ویتامین دی، ویتامین آ و ویتامین های گروه ب می باشد. ترکیب تخم مرغ و پنیر پیتزا باعث می شود این املت حاوی مقدار زیادی کلسیم و پروتئین باشد. مصرف سبزیجات تازه در کنار این املت ارزش غذایی آن را بالا می برد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =