طرز تهیه املت ژامبون

طرز تهیه املت ژامبون فوق العاده خوشمزه به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات مهم پخت جهت خوشمزه کردن، در ادامه به آموزش درست کردن نیمرو ژامبون می پردازیم با نیک استار همراه باشید.

املت ژامبون

املت ها غذاهای فوری و خوشمزه ای هستند که علی رغم فست فود بودن جزو غذاهای سالم محسوب می شوند. انواع املت در سر تا سر جهان طبخ می شود، با کمی خلاقیت می توان مواد مختلفی به تخم مرغ اضافه کرد و املت های متنوعی پخت. در اینجا به شما روش تهیه املت خیلی خوشمزه که به املت ژامبون معروف است را آموزش خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید.

 

مواد لازم

  • تخم مرغ: 10 عدد در اندازه متوسط
  • شیر: 2 پیمانه یا 450 میلی لیتر
  • پنیر پارمزان رنده شده: 1 پیمانه یا 100 گرم
  • ژامبون خرد شده: 1 پیمانه یا 150 گرم
  • جعفری تازه خرد شده: یک چهارم پیمانه یا 5 گرم
  • نمک: یک قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

 

طرز پخت املت ژامبون

مرحله اول: فر را روی 190 درجه روشن کنید. این املت در فر پخته می شود اما قابل پخت در انواع تابه و تابه رژیمی نیز می باشد.

 

مرحله دوم: یک ظرف مناسب برای پخت املت انتخاب کنید. ظروف تفلون و سرامیکی یا کریستال از بهترین ظرف ها برای پخت املت هستند. من از یک قالب با ابعاد 23*34 استفاده کردم. قسمت داخل ظرف را با قلم مو با کره چرب کنید. تمام دیواره ها و کف ظرف باید به کره اغشته شده باشد.

طرز تهیه املت ژامبون

 

مرحله سوم: تخم مرغ ها و شیر را در یک کاسه بزرگ ریخته و آن ها را خوب هم بزنید تا شیر و تخم مرغ کاملا با هم مخلوط شوند.

طرز پخت املت ژامبون

 

مرحله چهارم: مقداری جعفری تازه را بشویید و با یک چاقوی تیز جعفری ها را خرد کنید. مقدار جعفری مورد نیاز شما برای این املت حدودا 5 گرم می باشد.

طرز تهیه املت ژامبون

 

مرحله پنجم: ژامبون ها را مطابق شکل خرد کنید. اگر از ژامبون هایی استفاده می کنید که پخته نیستند و نیاز به پخت دارند ابتدا چند دقیقه آن ها را در کمی روغن تفت دهید. بعد از این که هر دو طرف ژامبون تغییر رنگ داد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس ژامبون ها را خرد کنید.

طرز تهیه نیمرو ژامبون

 

مرحله ششم: جعفری خرد شده، ژامبون و پنیر پارمزان خرد شده را به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید. مقداری نمک و در صورت تمایل فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

طرز درست کردن نیمرو ژامبون

 

مرحله هفتم: مواد املت را با دقت در قالب بریزید، قالب را کمی بچرخانید تا مواد املت به صورت یکنواخت در قالب پخش شوند.

آموزش پخت نیمرو ژامبون

 

مرحله هشتم: قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و در فر را ببندید. حدودا 45 دقیقه باید صبر کنید تا املت خوب بپزد. اگر دمای فر شما بیشتر از حد استاندارد باشد باید مدام املت را چک کنید زیرا ممکن است قبل از 45 دقیقه املت شما بسوزد.

حتما بخوانید  طرز تهیه املت با پنیر پیتزا فوق العاده خوشمزه مرحله به مرحله + نکات مهم

آموزش تهیه املت ژامبون

 

مرحله نهم: پس از 45 دقیقه و پس از این که کناره های املت مانند شکل طلایی رنگ شد فر را خاموش کنید و قالب را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید از حرارت بیفتد. سپس در یک ظرف مناسب قالب را برعکس کنید تا املت به صورت قالبی در بیاید. در صورت تمایل املت را برش بزنید و در ظرف مناسب بریزید. می توانسد برای زیبایی بیشتر مقداری ریحان یا نعناع تازه در کنار املت ها قرار دهید. امیدوارم از این املت خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه املت ژامبون خوشمزه

 

نکات پخت نیمرو ژامبون

  • در مرحله ششم اضافه کردن مقداری پیاز رنده شده به مواد املت باعث خوشمزه تر شدن طعم آن خواهد شد.
  • در صورتی که طعم پنیر پارمزان را نمی پسندید می توانید از پینر چدار رنده شده به همین مقدار استفاده نمایید.
  • اگر دمای فر شما استاندارد نیست و یا این که برای اولین بار از فر استفاده می کنید حتما در حین پخت حواستان به املت باشد که نسوزد یا زیاد از حد خشک و بی آب نشود. همین که کناره املت طلایی شد یعنی زمان پخت املت به پایان رسیده است.
  • این املت را می توانید در تابه رژیمی یا انواع تابه نیز درست کنید. برای این کار لاستیک دور در تابه رژیمی را بیرون بیاورید، تابه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود، سپس مایع املت را در تابه بریزید و تابه را تکان دهید تا املت به صورت یکنواخت در تابه پخش شود. سپس در تابه را ببنید و اجازه بدهید املت حدودا 30 دقیقه با دمای خیلی ملایم بپزد. در اواسط پخت وقتی سطح املت به اصلاح بست ( یعنی وقتی با قاشق به سطح املت بزنید مواد املت به قاشق نچسبد ) املت را پشت و رو کنید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود.
  • این املت را گرم سرو کنید زیرا املت ژامبون  به دلیل وجود پنیر هنگامی که سرد می شود سفت شده و بافت عالی خود را از دست خواهد داد.

 

ارزش غذایی

تخم مرغ غذای کاملی محسوب شده و سرشار از کلسیم و پروتئین می باشد. مقادیر قابل توجه ای ویتامین آ و ویتامین های گروه ب در تخم مرغ وجود دارد. مصرف زیاد تخم مرغ برای افرادی که کلسترول بالایی دارند خوب نیست زیرا تخم مرغ حاوی مقادیری کلسترول می باشد. ترکیب تخم مرغ و پنیر باعث افزایش پروتئین و کلسیم این غذا شده است و کالری آن را نیز تا حدی بالا برده است. ژامبون اگر از گوشت مرغوب تهیه شده باشد سرشار از آهن و پروتئین بوده و بخش مهمی از نیازهای بدن را تامین خواهد کرد. اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین های گروه ای، آهن، پتاسیم و منیزیوم از دیگر مواد معدنی و ویتامین های موجود در این املت به شمار می روند. در کنار این املت از یک لیوان دوغ خانگی و مقداری سبزی تازه استفاده کنید تا ارزش غذایی آن افزایش قابل توجه ای پیدا کند و وعده غذایی مغذی تر و سالم تری داشته باشید.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

یک پاسخ

  1. سلام. ممنونم بابت مطلب خوبتون. املت ژامبون یکی از املت های خیلی خوبه که با این که من به املت علاقه ندارم اما از این املت خوشم میاد. یه املت شیکه به قول معروف. به هر حال ممنون از رسپی این خوراک خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =