قبیله پاپوآ گینه نو که یکی از عجایب گردشگری این منطقه محسوب  می شود

قبیله پاپوآ گینه نو مردمان عجیبی دارد این قبیله از زمان های قدیم در گینه نو بوده است و افرادی که در این منطقه زندگی می نمایند به زبان خاصی حرف میزنند که افراد معمولی نمی توانند زبان این اشخاص را متوجه شود بیشتر افراد برای اینکه این طایفه قدیمی را از نزدیک ببینند به این منطقه رفته و با حرکات دست با آنها سخن میگوند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو  را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو
تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو

یکی از جزایر کمتر شناخته شده در جهان پاپوآ گینه نو است که ساکنین اصلی آن قبیله‌هایی با قدمت‌های قدیمی است. پاپوآ گینه نو تبدیل به یکی از جذابیت‌ها و کشور‌های عجیب برای گردشگری و سفر شده است. در این جزایر نه تنها با مردم و قبایلی عجیب و غریب و البته رنگارنگ روبرو می‌شوید بلکه حتی مجبور خواهید بود که برای ارتباط با آن‌ها، از زبان اشاره استفاده کنید. در این جزیره تنها راه ارتباط با مردم عادی جزیره، زبان اشاره و گاهی زبان انگلیسی در شهر‌های اصلی آن است.

قبیله پاپوآ
تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو

پاپوآ گینه نو، جزیره و کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام و در بالای استرالیا است. این کشور از جزیره‌های متعدد با مردم و قبیله‌های مختلفی تشکیل شده است. پایتخت رسمی و ملی این کشور به نام پورت مورسبی (Port Moresby)، در جنوب شرقی گینه نو در دریایی مرجانی واقع شده است. بنابراین مشخص کردن دقیق آن در میان نقشه بسیار مشکل خواهد بود. تنها می‌توانید با نقشه گوگل این جزایر در کنار یکدیگر را از میانه کشور اندونزی، جزایر مارشال، جزایر سلیمان، نیو کالدونیا و دیگر جزایر پراکنده این منطقه تشخیص دهید.

جزایر‌هایی که پاپوآ گینه نو را تشکیل می‌دهند در مدت زمان ۴۰،۰۰۰ سال توسط گروهی مختلط از مردم که به طور کلی با نام قبیله ملانزیز شناخته می‌شوند، اشغال شده اند. از آنجا که این کشور در سال ۱۹۷۵ به استقلال دست یافت، با بزرگترین چالش خود روبرو شد. این که چگونه مردمی متشکل از چندین جوامع مختلف را که هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر ندارند، به عنوان یک ملت واحد رهبری کند. ملتی که هم اکنون به ۸۴۱ زبان زنده دنیا صحبت می‌کنند. سیاستمداران و اکثر مردم این کشور معتقدند که اگر می‌خواهند در این کشور زندگی کرده و با دیگر مردم ارتباط برقرار کنند از میان این ۸۴۱ زبان باید حداقل ۴ زبان را بدانند و الا به مشکل برخواهند خورد. کنترل چند صد جوامع مختلف گوناگون و جداگانه به عنوان یک ملت واحد کار بسیار دشواری است.

قبیله پاپوآ
تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو

 

جاذبه‌های زمین شناسی

مناظر با شکوه و متنوع کشور پاپوآ گینه نیو بازتابی از یک تاریخ جدید زمین شناسانه است که در نتیجه برخورد و حرکت لایه‌های زمین در صفحات شمالی استرالیا با لایه صفحه متحرک غربی اقیانوس آرام به وجود آمده اند. در نتیجه بهشتی برای زمین شناسان به شمار می‌رود.

در این کشور می‌توانید شاهد سر برآوردن جزایر از میان آب‌های اقیانوس و تشکیل جزیره‌های نوزادی باشید که ممکن است در سال‌های آینده به عنوان مکانی برای سکونت انسان‌ها و دیگر موجودات گیاهی و جانوری باشند.

دشت‌ها و جزایر پایینی در جنوب گینه نو جنوبی، از لحاظ جغرافیایی بخشی از خاک استرالیا محسوب می‌شوند. در واقع، گینه نو از استرالیا تنها در تاریخی حدود ۸۰۰۰ سال پیش، توسط سیلاب‌های کم عمق تنگه تورس جدا شد.

اطلاعات عمومی راجع به پاپوآ گینه نو

این کشور در قاره اقیانوسیه قرار گرفته است و حدود ۶۰۰ جزیره کوچک و حدود ۵۱۵۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. تنها ۱۳ درصد از مردم آن، در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

از عجایب دیگر این جزیره این موضوع است که پاپوآ گینه نو بیش از ۸۰۰ زبان بومی دارد و در نتیجه بیشتر از هر کشور دیگری در جهان، از این بابت شناخته شده است.

پاپوآ گینه نو از سال ۱۹۷۵ جزو کشور‌های مشترک المنافعه شده است. جمعیت آن بر طبق آماری که در سال ۲۰۱۳ گرفته شده است، ۷،۳۲۱،۰۰۰ نفر است. در سازمان ملل رتبه این کشور، ۱۵۷ بوده و زبان رسمی آن برای کار‌های اداری زبان انگلیسی است.

قبیله پاپوآ
تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو

واحد پول این کشور کینا (kina) است که به طور اختصاری K نوشته می‌شود.

کشوری که جاده هایش رودخانه‌ها هستند

در این کشور شبکه‌ای از راه آهن وجود دارد که می‌توانید با آن به نقاط مختلف جزیره بروید. با این حال پورت مورسبی شاید تنها پایتخت جهان باشد که با جاده و قطار با بقیه نواحی این کشور ارتباط ندارد. در این پایتخت هیچ راه آهنی وجود ندارد. در این کشور مهم‌ترین و بهترین وسیله نقلیه‌ای که وجود دارد، بنادر و رودخانه‌ها هستند. در حقیقت به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده و کوه‌های عظیم ساخت جاده در آن بسیار مشکل است؛ بنابراین پایتخت این کشور و باقی شهر‌ها با حمل و نقل درون رودخانه و بنادر با یکدیگر در ارتباط هستند. همچنین حمل و نقل و خدمات هوایی نیز در کلیه جزایر و خاک پاپوآگینه نو اقیانوسیه فراهم است.

تور پاپوآ گینه نو و قبایل این کشور

پاپوآ گینه نو، یکی از کشور‌های متنوع فرهنگی در این جهان بوده که دارای بیش از ۸۵۰ زبان شناخته شده است. با فرهنگ‌های غنی زندگی ابتدایی که تقریبا به همان زبان‌های اجدادی خود صحبت می‌کنند و جمعیت کثیری دارند. قبایل مختلف پاپوآ گینه نو در روستا‌های اجدادی و بر طبق سنت‌های قدیمی خود زندگی می‌کنند. شاید بتوان این کشور را یکی از کمتر شناخته شده‌ترین کشور‌های دنیا دانست. کمتر کسی در دنیای گردشگری امروز راجع به فرهنگ‌ها و جغرافیای این کشور به طور کلی می‌داند. در نتیجه سفر به پاپوآ گینه نو هنوز به عنوان ماجراجویی در میان قبیله‌های ناشناخته محسوب می‌شود. اگر حدود ۱۰۰ سال پیش وارد این جزایر می‌شدید، شاید قبایل آدم خوار می‌دیدید.

قبیله پاپوآ
تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو

اما هم اکنون این جزایر پر از چشم انداز‌های طبیعی و قبایلی با فرهنگ‌های جذاب است که با آداب و رسومشان شما را غافلگیر می‌کنند. می‌توانید پس از اجازه گرفتن از مردم قبیله، در مراسم‌ها و جشن‌های آن‌ها شرکت کنید. همچنین جدای از انتخابی که از میان ۸۵۰ قبیله می‌توانید داشته باشید، طبیعت نیز شما را به شگفتی وا می‌دارد. پاپوآ گینه نو پر از شگفتی‌های طبیعی عجیب و غریب است.

قبیله پاپوآ
تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو

می‌توانید به ابتدای رودخانه سپیک (Sepik) بروید تا با مردم کروکودیلی آشنا شوید، قبل از اینکه به سرزمین‌های مرتفع این جزایر بروید. تور‌های گردشگری که برای این منطقه برده می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند تا برای دو روز بتوانید در ارتفاعات و در میان قبیله‌ای به نام کلم (Kalam) در ارتفاعات منطقه بیسمارک شمالی زندگی کنید. می‌توانید در مسیر‌های مشخص شده برای طبیعت گردی راهپیمایی کنید و از دیدن پرندگان رنگارنگ جنگل‌های گرمسیری لذت ببرید. از معروف‌ترین جشنواره‌های این کشور، جشنواره‌های عامیانه قبایل است که یکی از جشن‌های مهم پاپوآ گینه نو است. همچنین سواحل زیبا، شفاف و فیروزه‌ای اطراف این کشور، برای شنا و لذت بردن از سواحل شنی موقعیت خوبی را برای گردشگران فراهم آورده اند.

در این جزیره می‌توانید به دیدن حیواناتی همانند کروکودیل‌ها و بسیاری از حیوانات عجیب و غریبی بروید که تاکنون حتی عکس آن‌ها را نیز ندیده اید. در این جزایر حدود ۳۸ گونه پرنده عجیب و غریب وجود دارد. اگر به حشره شناسی علاقه دارید، این مکان می‌تواند بهشت حشره شناسی شما باشد. در اینجا سوسک‌های غول پیکر سبز رنگ و پروانه‌های عظیم زیبا را در میان جنگل‌های گرمسیری پیدا خواهید نمود.

می‌توانید درون ویلا‌ها و ریزوت‌هایی که همانند کلبه‌های قبایل پاپوآ گینه نو در ارتفاع ساخته شده اند، اقامت کنید و از امکانات و تفریحات هتل‌های جنگلی این کشور، بهره ببرید. حیوانات نادر پستاندار آبی در این منطقه زندگی می‌کنند که در معرض خطر انقراض قرار دارند و می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید. اگر در قرن ۲۱ به دنبال جزایری همانند جزیره‌های ناشناخته گنج یا سریال انیمیشینی همچون سرندپیتی می‌گردید، به جزایر پاپوآ گینه نو سفر کنید!

قبیله پاپوآ
تصاویر عجیب و جذاب از قبیله پاپوآ گینه نو

 

الی گشت

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =