کاشت مو به روش FUT
کاشت مو به روش FUT، راهی موثر برای جلوگیری از تاسی و کم مویی است. این روش با برداشت و کاشت واحدهای فولیکولی مو، نتایج طبیعی و بدون اسکار ایجاد می‌کند.

عوامل مختلفی در تعیین جذابیت ظاهری افراد نقش دارند. از تیپ، استایل‌ ظاهری و نحوه لباس پوشیدن گرفته تا فرم بدن و چهره و حالت چهره و….که هر یک می توانند به شکل مجزا در افزایش جذابیت افراد دخیل باشند و فاکتوری برای تعیین میزان زیبایی در اشخاص قرار گیرند. بی تردید موها نقش اساسی در جذابیت افراد دارند و نمی توان این موضوع را رد کرد.

معمولاً افرادی که گرفتار طاسی یا ریزش شدید مو شده اند، از این اتفاق ابراز ناراحتی می کنند و همواره به دنبال راهی برای مقابله با آن می گردند. یکی از این راه ها می تواند کاشت مو یا همان پیوند مو به روش FUT باشد که می تواند به رفع این مشکل کمک قابل توجهی کند؛ توجه به این نکته ضروریست که کاشت مو باید به روش اصولی انجام شود تا کمترین آسیب را به همراه داشته باشد. همچنین ایجاد اسکار و زخم های آزار دهنده نکند و فرمی نچرال و طبیعی به موها بدهد. قطعا طبیعی بودن موهای کاشته شده اهمیت بسیار بالایی دارد.

هر چند عده ای تلاش کرده اند اسامی تجاری خاصی را به نیت برند سازی و کسب امتیازات ویژه برای رقابت با یکدیگر، بر روی این متد بگذارند اما خوب است بدانید که FDA میکروگرافت را به عنوان شیوه ای تایید شده به رسمیت شناخته است و لذا از FUT در کشورهای زیادی استفاده شده است.

کاشت مو به روش FUT یا همان میکروگرافت

کاشت مو FUT

این روزها  کاشت مو FUT  بهترین روشی است که می‌توان برای مقابله با تاسی و کم مویی از آن استفاده کرد. FUT مخفف Follicular Unit Transplantation است. شیوه ی کار در این روش بدین صورت است که، واحدهای فولیکولی مو، از بانک مو برداشته شده و در محل موردنظر کاشته می‌شوند. در سالیان اخیر کاشت مو به روش میکروگرافت مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است و استقبال بی نظیری از این شیوه درمانی برای پیوند مو شده است.

علت گرایش افراد به استفاده از این شیوه درمانی، کوتاه بودن دوران نقاهت، عدم ایجاد جای اسکار و در آخر طبیعی بودن نتیجه ی نهایی کار است. این سه عامل مهم باعث شده است تا اشخاص بسیاری کاندید استفاده از این شیوه درمانی باشند. بنابراین به جرأت می توان گفت پیوند مو به روش FUT بهترین شیوه درمانی برای کاشت مو است. از این مرحله به بعد انتخاب کلینیک مناسب و پزشک حرفه ای بسیار اهمیت پیدا می کند.

مراحل کاشت مو روش FUT یا همان میکروگرافت

کاشت مو به روش FUT یا همان میکروگرافت

  • مرحله اول : برداشت مو از قسمت پشت سر که به بانک مو مشهور است، میکروگرافت نام دارد.
  • مرحله دوم: تفکیک موهای مناسب از موهای نامناسب و آماده کردن بانک موی قوی از قسمت‌های برداشته شده است.
  • مرحله سوم: کاشت و قرار دادن مو های پیوندی در نواحی مبتلا به کم مویی یا طاسی می باشد.

 استفاده از دو تکنیک مختلف در روش FUT

 میکروگرافت یا همان FUT روشی برای پیوند مو است که با دو تکنیک متفاوت انجام می شود. هرچند در هر دو متد، با توجه به نیاز فرد متقاضی گرافت مو برداشته می شود.

روش اول، تریکوفیتیک اسکارلت نام دارد و برای وضعیتی است که میزان تاسی مو در سر بالاست. در این روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر، قبل از کاشت گرافت های مو در دستگاه مخصوصی به نام میکرو ایمپلنتر قرار می گیرد. گرافت های قوی تر تفکیک می شود و در نهایت به کمک دستگاه پانچ ایمپلنتر در بخش کم مو یا طاس کاشته می شود و در اصطلاح پیوند می خورد.

روش دوم، کاشت مو به روش Micro Graft

در این بخش بنا داریم تا به طور کامل‌تر، در خصوص مراحل کاشت مو میکروگرافت صحبت کنیم.

 برداشت مو در روش میکروگرافت

کاشت مو به روش Micro Graft

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، روش میکرو گرافت به نسبت سایر روش‌ها دارای ظرافت بیشتری است؛ در این روش به کمک میکرو موتورهای اتوماتیک که دقت بسیار بالایی دارند، کار پیوند انجام می شود و در نهایت برداشت گرافت‌ های بهتر و سالم‌تر مو اتفاق می افتد.

مرحله آماده سازی گرافت‌ های برداشته شده

در این مرحله گرافت‌ های استخراج شده درون سلول‌های بنیادی قرار می‌گیرند. سپس در حالت رشد قرار گرفته و به کمک دستگاه کاشت مو، کاشته می‌شوند.

تزریق داروی بی حسی، آخرین مرحله 

با توجه به اینکه احتمالاً اندکی درد به بیمار تحمیل می شود ، بنابراین بهتر است تا داروی بی‌حسی تزریق شود تا بیمار در طول فرایند کاشت به کمک دستگاه میکروگرافت هیچ دردی احساس نکنید.به صورت کلی استفاده از روش FUT بسیار مورد توجه به علاقه ی پزشکان و متقاضیان است.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 6 =

همچنین بخوانید
برند اوردینری تحت حمایت شرکت مادر DECIEM در سال 2016 شروع به کار کرد و در زمینه تولید محصولات تخصصی پوست فعالیت دارد. این شرکت در سال‌های ابتدایی به دلایل مختلف به سرعت به موفقیت و شهرت جهانی دست یافت. به طوری که در سال 2017، این برند به عنوان شماره یک فروش لوازم بهداشتی در آمریکای شمالی شناخته شد. درادامه مقاله به معرفی چند محصول محبوب اوردینری می پردازیم.