چگونه خانه ای شیک و باکلاس داشته باشیم
در این مقاله می‌خواهیم به نکاتی الهام‌بخش درباره داشتن خانه‌ای زیبا شیک و لاکچری اشاره کنیم و به سوال چگونه خانه ای شیک و با کلاس داشته باشیم پاسخ دهیم.

داشتن خانه‌ای شیک که با قدم‌گذاشتن به آن، همه‌چیز زیبا و جذاب به نظر می‌رسد، کار ساده‌ای نیست. برای اینکه بتوانید فضایی زیبا و دل‌پذیر ایجاد کنید که در آن عناصر جذاب و وسایل زیبا وجود دارد، باید با اصول اولیه چیدمان و دکوراسیون آشنا باشید و از آن گذشته، هنر ست‌کردن و هماهنگی وسایل مختلف، رنگ‌ها، نقش‌ها و ترکیب‌ها را بدانید. در این مقاله می‌خواهیم به نکاتی الهام‌بخش درباره داشتن خانه‌ای زیبا شیک و لاکچری اشاره کنیم.

الفشناسایی سبک موردعلاقه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمینه طراحی داخلی و چیدن منزلتان در نظر بگیرید، این است که چه سبکی را می‌پسندید. سبک‌ها و مدل‌های مختلفی از چیدمان و دکوراسیون وجود دارد. شما طرفدار کدام هستید؟ برای مثال، به موارد زیر دقت کنید؛ سبکِ:

  • مدرن؛

  • مینیمال؛

  • روستیک؛

  • تلفیقی؛

  • بوهم.

۱.سبک مدرن

منظور از سبک‌وسیاق مدرن، استایلی است که با در نظرگرفتن ترندهای روز هر دوره طراحی می‌شود. در زمینه دکوراسیون هم باید ببینید که رنگ‌ سال، طرح‌های محبوب در هر دوره زمانی و البته وسایلی که مد می‌شوند، شامل چه گزینه‌هایی هستند. به‌طور کلی، در سبک مدرن از نوعی شفافیت در ابراز ایده‌ها بهره برده می‌شود. منظور چیست؟ یعنی طرح‌ها و رنگ‌ها واضح‌اند، از خطوط صاف و شکسته برای طراحی استفاده می‌شود و نقوش و طرح‌ها شلوغ و پر از رنگ نیستند. این سبک و سیاق از دکوراسیون برای هر فضایی، به‌ویژه خانه‌هایی با معماری جدید و آپارتمانی مناسب است.

۲.سبک مینیمال

دکوراسیون خانه مینیمال

مینیمالیسم از جذاب‌ترین طرح‌ها و سبک‌هایی است که می‌توانید برای داشتن خانه‌ای زیبا و جذاب در اختیار داشته باشید. منظور از این مدل از چیدمان و دکوراسیون چیست؟ مینیمالیسم یعنی پیاده‌سازی اصول کلاسیک به شکل و شیوه‌ای تازه. برای مثال، از رنگ‌های ساده و ترکیب رنگ‌هایی در این سبک استفاده می‌شود که در هماهنگی کامل‌اند. هیچ‌چیز اغراق‌شده نیست و نوعی سادگی در طرح، نقش و رنگ‌ها دیده می‌شود. در مینیمالیسم، تلاش بر این است که در نهایت سادگی، بیشترین استفاده را از اشیا ببریم و در بی‌حاشیه و زوایدترین شکل به فضایی تمیز، راحت و شیک برسیم. این سبک بیشتر برای آپارتمان‌های مدرن یا ویلاهایی کاربرد دارد که نوسازند.

۳.سبک روستیک

سبک روستیک یا راستیک هم نوعی بازگشت به طبیعت برای الهام‌گرفتن در فضاسازی است. در این سبک‌وسیاق از طراحی دکوراسیون، از عناصری استفاده می‌شود که در طبیعت موجودند؛ مانند چوب، خز، تزئیناتی حاوی رنگ‌های گرمی مانند قهوه‌ای و نارنجی. عناصری از روستا و طبیعت در سبک روستیک به‌شدت به‌چشم می‌آیند و بیشتر برای خانه‌های روستایی، ویلایی و ییلاقی مناسب‌اند.

۴.سبک تلفیقی

همان‌طور که از نام این سبک برمی‌آید، از تلفیق و ترکیب ایده‌های مربوط به سبک‌های چیدمان و طراحی داخلی در آن استفاده می‌شود. در واقع، این شما هستید که به عنوان صاحب خانه درباره مدل و سبک تزئینات و چیدمان تصمیم می‌گیرید. در سبک تلفیقی می‌توانید از عناصر و ایده‌های سبک‌های مختلف بهره ببرید. فقط اگر قرار است که خانه‌ای زیبا و شیک داشته باشید، لازم است که حواستان را به تناسب و هماهنگی میان رنگ‌ها و مدل‌ها جمع کنید. چنین سبکی برای فضایی مانند یک ویلا یا خانه‌ای کوچک ایده مناسبی است چون باعث می‌شود که متنوع و خاص به‌نظر برسد.

۵.سبک بوهمی

منظور از سبک بوهمی، استفاده از ایده‌ها و طرح‌هایی برگرفته از نقوش و الگوهای طراحی سنتی است. توجه به ریشه‌ها در این مدل از چیدمان و دکوراسیون بسیار مهم است. عناصر فولکلور و نوعی رهایی و بی‌قیدی در سبک بوهمی از جذابیت‌های آن است. کسانی که روحیه هنری دارند و به شعر، ادبیات و موسیقی علاقه‌مندند، معمولا رهایی ابراز ایده‌ها و خلاقیت را در چنین سبکی پیدا می‌کنند.

بانتخاب رنگ موردعلاقه

انتخاب رنگ برای دکوراسیون خانه

این مورد یکی از حساس‌ترین موضوعات برای داشتن خانه‌ای شیک و جذاب است. باید بدانید که از چه رنگی برای ایجاد فضایی دلنشین خوشتان می‌آید. شاید فکر کنید که این انتخاب ساده است اما اصلا این‌طور نیست. واقعیت این است که بسیاری از افراد، دقیقا نمی‌دانند که از چه رنگی خوششان می‌آید. برای همین، بعد از اینکه رنگی را به‌اشتباه محبوب خود می‌دانند و برای تهیه لوازم و وسایل منزل هم از آن استفاده می‌کنند، بسیار پشیمان می‌شوند. باید ببینید که چه رنگی برایتان دل‌چسب است، از حضور دائمی‌اش در منزل لذت می‌برید و امکان ست‌کردن با انواع رنگ‌ها و لوازم را دارد.

با در نظرگرفتن این‌ها است که می‌توانید فضایی شیک تدارک ببینید که نه خسته‌کننده است و نه در گذر زمان از مُد می‌افتد. دقت کنید که استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم و برای اسباب و وسایل مهم مانند مبلمان و پرده همیشه ایده خوبی است. در این صورت، می‌توانید برای اسباب و عناصر دیگر مانند موارد تزئینی (کوسن، آباژور و…) به‌سراغ رنگ‌های شادتر و در اصطلاح خودمانی جیغ بروید. هرچند که مقوله رنگ و انتخابش سلیقه‌ای است اما عمدتا، توصیه‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود، فضای خانه‌تان شیک و دیدنی شود. این رنگ‌ها با طیف وسیعی از وسایل و رنگ‌های دیگر در هماهنگی‌اند.

بهترین رنگ‌های پیشنهادی برای دکوراسیون منزل:

  • سفید و مشکی؛

  • خاکستری و طوسی؛

  • صورتی کم‌رنگ؛

  • آبی و سفید؛

  • طیف‌های سبز.

۱.سفید و مشکی

این دو رنگ در کنار هم جایزه اسکار بهترین دو رنگ مکمل را می‌گیرند. تقریبا هیچ مکانی نیست که با کنار هم قرارگرفتن دو رنگ متضاد سفید و سیاه زیبا نشود. همیشه و همه‌جا در هر سبکی از چیدمان می‌توانید به این دو رنگ فکر کنید و از نتیجه کار هم راضی باشید.

۲.خاکستری و طوسی

طیف رنگ‌های خنثی هم از بهترین انتخاب‌ها هستند. این رنگ‌ها ملایم و شیک‌اند اما چرا؟ به‌دلیل اینکه تمام وسایل و اسبابی که به این رنگ باشند، قابلیت ست‌شدن با انواع رنگ‌ها را دارند و در ضمن، بازتاب رنگی سبک و ساده دارند که به‌رغم ایجاد فضایی تمیز و منسجم مانع از دلزدگی و خستگی از یک مکان می‌شود. رنگ‌های بسیار تند معمولا خسته‌کننده‌اند و همیشه جذاب نمی‌مانند.

۳.صورتی کم‌رنگ

این رنگ هم از پیشنهادات حرفه‌ای‌ها است. شاید باورتان نشود اما طیف طوسی کم‌رنگ می‌تواند با شمار زیادی از رنگ‌های مختلف هماهنگ شود و دستتان را در طراحی بخش‌های مختلف منزل از نقطه‌نظر رنگ باز بگذارد. این رنگ هم برای ایجاد محیطی دوستانه و صمیمی مناسب است و هم از بهترین‌ها برای تدارک‌دیدن فضایی لوکس به‌شمار می‌رود. صورتی کم‌رنگ را با سبز، آبی، طوسی، بنفش و… سِت کنید و لذت ببرید.

۴. آبی و سفید

با انتخاب رنگ‌های کم‌رنگ این دو طیف یا حتی تلفیقشان هم می‌توانید محیطی شیک و جذاب بسازید. خانه‌ای با ترکیب رنگی این دو طیف، آرامش کافی دارد. برای شیک‌شدن یک خانه باید به ایجاد حس آرامش در آن دقت داشته باشید. شیک‌بودن و جذابیت هر فضا تاحد زیادی مدیون آرامش و راحتی است که در نتیجه ردکردن نیازهای اولیه و رسیدن به نقطه لوکس‌بودن به‌وجود می‌آید.

۵. طیف‌های سبز

انواع رنگ سبز هم از جذاب‌ترین گزینه‌های برای طراحی منزلی شیک‌اند. چه به‌سراغ رنگ سبز زمردی بروید و چه از رنگ‌های اسپرت‌تری مانند سبز ارتشی استفاده کنید، فضای خانه‌تان شیک، دوست‌داشتنی و رضایت‌بخش خواهد شد. علاقه آدمی به رنگ سبز برای قرارداشتن ریشه‌هایش در طبیعت انکارنشدنی است.

جاستفاده از عناصر چشمگیر

به‌سراغ مرحله نهایی از طراحی و ایجاد فضایی شیک می‌رسیم. اگر می‌خواهید که خانه‌ای شیک داشته باشید، حتما باید از لوازم و عناصری درخور این هدف بهره ببرید. در ادامه به این پیشنهادات دقت کافی کنید:

  • کاغذ دیواری و پوستر دیواری؛

  • آباژور و لوستر؛

  • آینه‌ها.

۱.کاغذ دیواری و پوستر دیواری

کاغذ دیواری لاکچری داماسک طلایی

این روزها، تنوعی بی‌نظیر در بازار کاغذ دیواری و پوستر دیواری وجود دارد. کاغذ دیواری در طرح‌ها، رنگ‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف در دسترس‌اند، برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله پرفروش ترین و پرطرفدارترین کاغذ دیواری را مشاهده کنید. کاغذ دیواری می‌توانند پوششی برای انعکاس بهتر نور در فضا، ایجاد حس‌وحالی مطلوب، بزرگ‌ترکردن محیط و ایجاد و القای حس و رنگ در منزلتان باشند.

یکی از زیرمجموعه‌های این پوشش‌های دیواری هم پوستر دیواری‌اند. منظور از پوستر دیواری همان کاغذ دیواری است که در قالب پوستری بزرگ در جنس‌ها و البته طرح‌های مختلف روی دیوار قرار می‌گیرند و فضایی بسیار خاص و زیبا به وجود می‌آورند.

اگر دوست داشته باشید، با خرید کاغذ دیواری لاکچری و نصب آن در فضا می‌توانید محیطتان را شیک و خاص و البته منحصربه‌فرد کنید. پوستر دیواری لاکچری را می توانید در سالن پذیرایی، اتاق خواب، پشت تلویزیون ، اتاق دختر و پسر ، اداری و… استفاده و نصب کنید. پوستر دیواری لاکچری کامل ترین دسته بندی را در میان سبک های دیگر دارد که می توانید به کمک آن دکوراسیون منزل تان را کامل کنید.

۲.آباژور و لوستر

هرگز از اثرگذاری نور و بازتابش برای ایجاد فضایی شیک و رضایت‌بخش غافل نشوید. آباژور و لوسترها می‌توانند با ایجاد شعاعی از نور در هر محیط به بزرگ‌ترشدن آن کمک کنند و جلوه رنگ‌ها و اسباب و وسایل دیگر را هم ارتقا بدهند. برای مثال، به لامپ تابنده‌ای بالای یک تابلوی سیاه و زیبا فکر کنید؛ این انتخاب ساده می‌تواند فضای خانه و جلوه تصویر تابلو را به‌‌سرعت چندین و چند درجه زیباتر و شیک‌تر کند. حتما به تهیه لوستر مناسب در هر فضا هم دقت داشته باشید. هیچ خانه شیکی با لامپی آویزان و بی‌حفاظ نیست. شکیل‌بودن فضا در توجه به جزئیات است و نباید آنها را دست‌کم بگیرید.

۳ .آینه‌ها

با وجود آینه‌ هم می‌توانید هر فضا را پرنورتر کنید و بزرگ‌تر جلوه بدهید. خانه‌های شیک از این خاصیت آینه‌ها نهایت استفاده را می‌برند. حتی در فضایی بزرگ هم وجود آینه‌ای که منعکس‌کننده نور و وسعت است، به شکوه بیشتر محیط کمک می‌کند. اگه برای استفاده از آینه در دکوراسیون ایده ای ندارید مقاله 34 ایده آینه برای استفاده در دکوراسیون را مشاهده کنید.

نکات

برای داشتن منزلی شیک باید کمی سلیقه به‌خرج بدهید. ارتقای سلیقه و رسیدن به ایده‌های نو هم با مطالعه نظر متخصصان و مشاهده نمونه‌های موجود در بسترهای مختلف از جمله اینترنت بسیار مقدور و شدنی است. با نگاه‌کردن به مدل‌ها و طرح‌های پیشنهادی برتر می‌توانید به دستاوردهای الهام‌بخشی برسید.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 18 =

همچنین بخوانید
برند اوردینری تحت حمایت شرکت مادر DECIEM در سال 2016 شروع به کار کرد و در زمینه تولید محصولات تخصصی پوست فعالیت دارد. این شرکت در سال‌های ابتدایی به دلایل مختلف به سرعت به موفقیت و شهرت جهانی دست یافت. به طوری که در سال 2017، این برند به عنوان شماره یک فروش لوازم بهداشتی در آمریکای شمالی شناخته شد. درادامه مقاله به معرفی چند محصول محبوب اوردینری می پردازیم.