نکات خرید حوله یزدی
حوله‌ نخی یزدی، از انواع منسوجات سنتی یزد است. با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تهیه‌ نخ ویسکوز، به دلیل جذب آب بسیار بیشتر آن نسبت به نخ، بیشتر از نخ ویسکوز تولید می‌شوند. باتوجه به تبحر بالای بافندگان یزدی، از کیفیتی بی‌نظیر هم برخوردارند.

از گذشته، بافت پارچه‌های نخی تا امروز در یزد ادامه داشته است. قبل از استفاده از نخ ویسکوز، این پارچه‌ها با نخ پنبه تهیه می‌شدند. با تجربه‌ یکبار خرید حوله یزدی، پس از آن جنس‌های دیگر را نمی‌خواهید استفاده کنید. در ادامه به معرفی حوله یزدی و فروشگاهی جهت خرید این حوله می‌پردازیم.

تاریخچه حوله یزدی

تاریخچه حوله یزدی

منسوجات یزدی از گذشته‌ها معروفیت بالایی داشته‌اند. انواع پارچه‌ نخی در یزد با استفاده از دستگاه‌های بافندگی دستی بافته می‌شدند. به این کار اصطلاحا کاربافی می‌گفتند. حوله‌های نخی یک نمونه از این محصولات در این زمینه هستند. امروز برای تهیه‌ این‌ حوله‌ها، از نخ ویسکوز استفاده می‌شود. رنگرزی این پارچه‌ها نیز به‌طور بسیار سنتی و باکیفیتی بسیار عالی انجام می‌شده است. امروزه این فرایند، کاملا ماشینی شده است و دیگر از دستگاه‌های بافندگی دستی خبری نیست. بافندگان امروزی یزدی هنرشان را از پدرانشان به ارث برده‌اند. به همین دلیل امروزه انواع پارچه‌های نخی که بافته می‌شود، کیفیتی درجه یک دارند.

چرا خرید حوله یزدی؟

حوله‌ نخی یزدی، از انواع منسوجات سنتی یزد است. با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تهیه‌ نخ ویسکوز، به دلیل جذب آب بسیار بیشتر آن نسبت به نخ، بیشتر از نخ ویسکوز تولید می‌شوند. باتوجه به تبحر بالای بافندگان یزدی، از کیفیتی بی‌نظیر هم برخوردارند. در حال حاضر این‌ها از معروفیت بالایی هم در سطح جهانی برخوردارند. به دلیل کاربردهای منحصربه‌فردشان، از آن‌ها در انواع مختلف دستی، تن‌پوش، استخری و کلاه حمام نخی یزدی و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود. این‌ها توسط صنعتگران مجرب و ماهر در شهر تاریخی یزد بافته می‌شود. بیش از آنکه حوله‌های یزدی را به‌عنوان یک کالای ساده بشناسیم، نمادی از تلفیق هنر و کیفیت یزد هستند. به همین دلیل است که خریدشان یک انتخاب بسیار مناسب محسوب می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی حوله‌های یزدی، کیفیت و دوام بی‌نظیر آن‌هاست. نخ‌های به‌کاررفته در آن‌ها، از بهترین مواد اولیه و با رعایت استانداردهای مرغوب‌ هستند. علاوه‌بر این‌ها جذب آب بالایی هم دارند، در برابر شستشوی مکرر و استفاده طولانی‌مدت نیز، مقاومت بی‌نظیری از خود نشان می‌دهند. خرید حوله یزدی با ماندگاری خود از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به زیبایی و طراحی‌شان اشاره کرد. طرح‌های منحصربه‌فرد و رنگ‌های خیره‌کننده هر کدام، آن‌ها را تبدیل به یک اثر هنری می‌کند. معمولا طرح‌های بسیار متنوعی هم دارند؛ ساده، کلاسیک، مدرن و خلاقانه. در تولیدشان از رنگ‌های ثابت و بادوام که در برابر شستشو مقاومت بالایی دارند، استفاده می‌شود. این امر باعث می شود که حوله‌های یزدی حتی پس از سال‌ها استفاده، زیبا و جذاب باقی بمانند.

چرا خرید حوله یزدی؟

خواص نخ ویسکوز

این نخ از انجام فرایندی بر منابع طبیعی که دارای سلولز بالا هستند، تهیه می‌شود. جذب رطوبت بالا، از خصوصیات بارز این نخ است. درصد بالای پنبه، سبب جذب بالا می‌شود. این جذب بالای رطوبت باعث تغییر فرم پارچه هم می‌شود. به همین دلیل این حوله‌ها پس از هر بار شستشو، برای زیبایی بیشتر نیاز به اتو کشیدن برای حفظ فرم پارچه دارند.

خاصیت مهم دیگر ویسکوز، جذب رنگ راحت و آسان آن است. به همین دلیل برای رنگرزی محصولات ویسکوز از رنگ ثابت راکتیو استفاده می‌کنند. استفاده از این رنگ، سبب جلای رنگ و زیبایی محصول می‌شود. خصوصیت سوم نخ ویسکوز این است که در دسته‌ الیاف خنک جای می‌گیرد. پارچه‌های بافته‌شده با نخ ویسکوز در حفظ درجه‌ حرارت بدن نقش دارند.

انواع حوله‌ نخی یزدی

همه افراد برای خشک کردن بدن خود پس از حمام، شستشو دست‌ها، پس از استخر و …، در طول روز نیاز زیادی به حوله دارند؛ به همین دلیل امکان پوسیده شدن بافت آن‌ها در طول زمان زیاد، وجود دارد. به همین خاطر بهتر است یک جنس باکیفیت از آن‌ها را تهیه کنید. برای تهیه‌ جنسی باکیفیت و ماندگار، حتما به سراغ خرید حوله یزدی بروید. در ادامه انواع آن را معرفی کرده‌ایم:

حوله تن‌پوش

از متداول‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها در حال حاضر، تن‌پوش یزدی است. این تن‌پوش‌ها برای پس از حمام به‌کار می‌روند. تن‌پوش را برای خشک کردن بدن بعد از حمام یا شستشو استفاده می‌کنند. این تن‌پوش‌ها را در اندازه‌ها و اشکال مختلفی طراحی می‌کنند. معمولا دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند. تن‌پوش‌ها همان‌طور که گفتیم، خاصیت جذب بالایی برای آب را دارند و نرم هستند. اگر به خرید حوله یزدی فکر می‌کنید، کیفیت آن تضمین‌شده است.

این‌ها مشابه به یک پالتو طراحی شده‌اند. اغلب مجهز به کلاه هستند، قسمت سر و گردن را به‌طور کامل پوشش می‌دهند، قدشان بیشتر بلند است و تا زیر زانو یا مچ پا قرار می‌گیرد. تن‌پوش‌ها به دلیل طراحی مناسب و رسمی خود، معمولا در فضاهای عمومی چون هتل، استخر، سونا، سالن ماساژ و … هم قابل استفاده هستند.

حوله مسافرتی

حوله‌های مسافرتی از جنس نخ سبک، طراحی و تولید می‌شوند. این‌ها را برای مسافرت و گردش مورد استفاده قرار می‌دهند. سایز این نوع، نسبت به نوع تن‌پوش، کوچک‌تر است. قابلیت خشک سریع‌تری هم دارند. می‌توانید خرید حوله یزدی مسافرتی را در سایز کوچک‌تر انجام دهید. حوله‌هایی که کوچک‌تر طراحی می‌شوند، برای خشک کردن دست‌ها و صورت مناسب هستند.

حوله مسافرتی

حوله آشپزخانه

آشپزخانه از مکان‌های مستعد آلودگی در خانه‌هاست. در این مکان امکان ریختن آب، روغن، آلودگی‌ها و مایعات دیگر روی کابینت یا فرش‌ها وجود دارد. به همین دلایل اصولا بافت حوله‌ آشپزخانه، نازک‌تر از نوع عادی است. این نوع مخصوص آشپزخانه‌ها در ابعاد کوچک‌تری هم تولید می‌شوند. از آن طرف، دارای قدرت جذب‌کنندگی فوق‌العاده بالایی هستند. حوله‌های آشپزخانه را برای تمیز کردن دست‌ها و ظروف در آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌دهند. برای جلوگیری از آسیب به وسایل فلزی و چوبی آشپزخانه هم کاربرد دارند. با کمک این دستمال‌ها می‌توانید گردگیری در آشپزخانه را انجام دهید. بهتر است برای گردگیری، از دستمال مخصوص بدون پرز استفاده کنید. حوله‌ها در آشپزخانه به‌طور مکرر شسته می‌شوند؛ پس بهتر است به خرید حوله یزدی برای آشپزخانه بیندیشید.

حوله استخری

حوله‌های استخری از جنس مناسب برای استفاده در محیط‌های آبی مثل استخر و دریا طراحی شده‌اند. این‌ حوله‌ها به‌خصوص از نوع یزدی خاصیت جذب آب بالایی دارند و سریع خشک می‌شوند. حوله‌های استخری را در انواع مختلف و برای سنین مختلف طراحی می‌کنند. برای خرید حوله یزدی از نوع استخری، توجه داشته باشید که نوع مخصوص سن خود را خریداری کنید.

شستن حوله یزدی برای اولین بار

شستن حوله یزدی برای اولین بار، برای ازبین‌بردن پرزهای اولیه انجام می‌شود. این پرزها، حاصل برش با دستگاه برش‌زن در کارخانه‌ تولیدکننده است. شستشوی اصولی آن برای اولین بار هم بر دوام و ماندگاری آن می‌افزاید. حوله‌ها عموما مستقیما با پوست بدن شما در تماس هستند. به همین خاطر، بهتر است بعد از خرید حوله یزدی، آن را به خوبی بشویید و البته خشک کنید. از دیگر خاصیت‌های شستشوی حوله برای اولین بار، این است که میزان آبگیری آن را هم افزایش می‌دهد. حوله‌های نو به دلیل آهاری که دارند، قدرت جذب رطوبت اولیه‌ آن‌ها کمتر است. خشک کردن و نگهداری آن شرایط خاصی دارد. حوله‌ها محل مناسبی برای رشد میکروب و باکتری هستند؛ در نهایت اگر به خوبی شسته و خشک نشوند، بوی نامطبوعی خواهند گرفت.

برای شستن حوله‌ برای اولین بار مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا دستورالعمل شستشویی که به همراه محصول هست را بخوانید.

  • حوله‌ نو را حداقل دو بار آبکشی کنید.

  • برای شستشوی حوله برای اولین بار بهتر است از هیچ شوینده‌ای استفاده نشود.

  • ضدعفونی کردن حوله را می‌توانید با مقدار کمی سرکه سفید، جوش‌شیرین یا نمک انجام دهید. سپس به آن آب را اضافه کنید.

  • حوله را باید با دست و آب ولرم زیر سی درجه سانتی‌گراد بشویید؛ این‌گونه به بافت و رنگ حوله، آسیبی وارد نمی‌شود.

  • از شستشوی هم‌زمان حوله‌ها با سایر لباس‌ها خودداری کنید؛ بهتر است حوله را به‌تنهایی بشویید.

  • حوله را با دست و پا چنگ نزنید؛ برای شست‌وشوی بهتر، نیم ساعت آن را در آب خیس کنید.

  • برای آبکشی و آبگیری می‌توانید آن را در خشک‌کن لباسشویی بیندازید.

  • حوله‌های رنگی و سفید را هم‌زمان با یکدیگر نشویید.

  • حوله‌های مخصوص آشپزخانه و دست و صورت را با حوله‌های تن‌پوش نشویید.

  • حوله‌های شسته شده را روی یکدیگر نیندازید. بهتر است آن‌ها را به‌صورت جداگانه روی چوب لباسی آویزان کنید.

شستن حوله یزدی برای اولین بار

قیمت حوله یزدی چگونه است؟

اگر به خرید حوله یزدی فکر می‌کنید، باید بدانید قیمت خرید حوله یزدی را عوامل مختلفی تعیین می‌کنند. هر چه الیاف یا نخ به‌کاررفته در حوله بیشتر و جنس آن‌ها بهتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. قیمت حوله نخی یزدی برای بزرگسالان هم بیشتر از کودکان است. برای خرید حوله یزدی با بهترین کیفیت و البته قیمت مناسب، می‌توانید محصولات سایت یزد نساج را بررسی کنید.

قیمت حوله‌های تن‌پوش

قیمت حوله‌های تن‌پوش نیز به عوامل مختلفی از جمله برند تولیدکننده، سایزشان و جنس به‌کاررفته در تولید آن‌ها بستگی دارد. انواع حوله با جنس الیاف مصنوعی با قیمت مناسب‌تری در بازار موجود هستند، دوام و میزان آبگیری آن‌ها بسیار پایین‌تر از نمونه‌هایی با نخ پنبه است.

قیمت بسیار گران تن‌پوش هم به معنای باکیفیت‌تر بودن آن در مقایسه با سایر حوله‌ها نیست. به همین دلایل است که باید علاوه‌بر قیمت، عوامل دیگری را در خرید حوله یزدی تن‌پوش در نظر گرفت. انواع تولید شده توسط برندهای خارجی و وارداتی در بازار با قیمت‌‌های بعضا بسیار بالا وجود دارند. این در حالی است که برندهای ایرانی در تولید انواع حوله تن‌پوش بسیار قدرتمند عمل کرده‌اند. یزد نیز از زمان‌های قدیم، در تولید پارچه و مخصوصا حوله بسیار زبانزد بوده است. به همین دلیل با خرید حوله یزدی از یک فروشگاه یزدی مطمئن، می‌توان از کیفیت حوله اطمینان حاصل کرد.

خرید بهترین حوله یزدی

حوله یزدی پارچه‌ای نرم و لطیف از جنس نخ پنبه، ویسکوز یا موارد مشابه است. از آن برای خشک کردن بدن استفاده می‌کنند. حوله‌های یزدی نسبت به دیگر انواع تولیدشده‌ آن، معمولا دارای خاصیت بالایی در جذب آب هستند. این‌ حوله‌ها نرم هستند و در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند.

 اگر قصد خرید حوله یزدی نرم و باکیفیت را دارید، به خرید حوله یزدی از فروشگاه‌ اینترنتی یزد نساج به آدرس https://yazdnasaj.com، به‌عنوان یک گزینه‌ بسیار عالی فکر کنید. این شرکت، تولیدکننده‌ یکی از بهترین کیفیت‌های حوله است. این شرکت حوله‌هایی با اندازه‌ها و مصارف مختلفی را ارائه می‌کند؛ از حوله‌های دستی کوچک گرفته تا حوله‌های حمام بزرگ و حوله‌های استخری. هر کدام از آن‌ها کیفیتی استثنایی دارند. برای نیازهای خاص هم حوله‌های مخصوصی طراحی شده است. این تنوع به مشتریان این امکان را می‌دهد که برای هر موقعیت و نیازی، یک حوله مناسب را با کاربرد خاص خودشون پیدا کنند. حوله یزدی از استفاده‌ روزانه در خانه گرفته تا سفرهای تفریحی و باشگاه‌های ورزشی، همراه ایده‌آلی برای هر لحظه است. در ادامه یکی دیگر از محصولات این شرکت را معرفی خواهیم کرد.

روفرشی

شرکت نساجی و تولیدی به نام یزد نساج، تولیدکننده‌ انواع روفرشی است. این شرکت که از ابتدای تأسیس این شرکت توجه خاصی بر کیفیت و نیازسنجی مشتری داشته است. روفرشی‌های تولیدی این شرکت در جنس‌های تولیدی روفرشی مانند ابریشم دورو، روفرشی شانل ابریشم، دو شانل، زردار، دورنگ و سه رنگ مخمل هستند. از مشخصات این روفرشی‌ها می‌توان به تراکم بالا، بادوام، رنگ ثابت، مخمل بسیار لطیف مناسب برای زیر پا، ضد الکتریسیته و … اشاره کرد. این روفرشی‌ها در ابعاد 3 و 6 و 9 و 12 متری، همچنین زیرپایی و پادری و سجاده تولید می‌شود. در رنگ‌بندی این محصولات هم محدودیتی نیست. در خرید روفرشی و انواع رنگ‌های آبی، کرمی، سبز، لاجوردی و …، روفرشی 9 متری، 6 متری، 12 متری و … تولید می‌شود.

روفرشی

شرکت تولیدی یزد نساج

این شرکت یکی از برترین تولیدکننده‌ محصولات بافت یزد مانند حوله‌های نخی یزدی، کلاه‌پوش نخی، روفرشی 9 متری، کاور مبلمان، کاور تشک، بالش‌های طبی و … است. شرکت و کارخانه‌ این برند در یزد قرار دارد. خرید از این فروشگاه و تولیدی، به شما امکان دسترسی به محصولات نساجی از جمله خرید روکش‌های فرش باکیفیت و متنوع را می‌دهد. علاوه‌بر این، تجربه‌ خریدی راحت، ایمن و دلپذیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این تولیدی، تمام تلاش خود را می‌کند تا فرآیند خرید اینترنتی برای شما آسان و لذت‌بخش باشد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + نه =