آزمون آیلتس جنرال
آزمون آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی را در یک زمینه کاربردی و روزمره ارزیابی می کند. سوالات آزمون هم موقعیت های کاری و هم موقعیت های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد.

اگر قصد مهاجرت یا کار، تحصیل در سطوح پایین و یا دریافت موقعیت شغلی بهتر را دارید در این آزمون شرکت نمایید.

نحوه برگزاری آزمون آیلتس جنرال

آزمون آیلتس جنرال به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. مدت زمان برگزاری این آزمون حدودا ۲ ساعت ۴۵ دقیقه می باشد که آزمون اسپیکینگ در تایمی جداگانه برگزار می شود.

این آزمون دارای ۴ بخش برای ارزیابی ۴ مهارت اصلی زبان یعنی اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ است.

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس جنرال

مدت زمان این بخش از آزمون ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است. که به صورت مصاحبه حضوری با ممتحن خواهد بود. بخش Speaking استفاده شما از انگلیسی گفتاری را ارزیابی می کند. هر آزمون ضبط می شود.

در بخش اول ممتحن از شما سوالات عمومی در مورد خودتان می پرسد و یک سری موضوعات آشنا مثل خانواده، تحصیلات، علاقه مندی های تان. این قسمت حدود ۵ دقیقه زمان خواهد برد.

در بخش دوم به شما کارتی داده خواهد شد که روی آن موضوعی نوشته شده که باید در یک دقیقه خود را آماده کنید تا به مدت دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت نمایید و در آخر ممتحن از شما یکی دو سوال مرتبط خواهد پرسید.

در بخش سوم نیز یکی سری سوال مرتبط به بخش دو از شما پرسیده خواهد شد تا شما بیشتر به توضیح در مورد موضوع بخش دو بپردازید.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس جنرال

این قسمت از آزمون ۳۰ دقیقه می باشد که شما ۱۰ دقیقه اضافه خواهید داشت تا پاسخ های تان را به برگه پاسخ نامه منتقل کنید.

در این آزمون ۴ فایل صوتی با لهجه های مختلف پخش می شود که شما باید سوالاتی به شکل های مختلف را پاسخ دهید.

در فایل اول مکالمه بین دو فرد را می شنوید که در مورد یک موضوع عمومی صحبت می کنند. در فایل دوم یک مونولوگ در مورد محتوای عمومی را خواهید شنید. در فایل سوم یک مکالمه بین ۳ یا ۴ نفر را می شنوید که در مورد یک موضوع آکادمیکی خواهد بود و در فایل چهارم یک مونولوگ در مورد یک موضوع آکادمیکی را خواهید شنید.

بخش ریدینگ آزمون آیلتس جنرال

مدت زمان این بخش ۱ ساعت می باشد و شما برای انتقال جواب های خود به پاسخ نامه زمان اضافه ای نخواهید داشت.

این بخش از آزمون دارای ۳ قسمت می باشد. بخش ریدینگ دارای ۴۰ سوال می باشد که مهارت خواندن و درک مطلب شما را به شکل های مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد.

متن های مورد استفاده در این بخش از جاهای مختلف مثل کتابها، روزنامه ها، مجلات و دیگر منابع نوشتاری تهیه می شود.

بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال

در این بخش از آزمون آیلتس جنرال شما ۱ ساعت زمان دارید که برای انتقال جواب ها به پاسخ نامه زمان اضافه ای نخواهید داشت.

در این بخش شما باید دو تسک رایتینگ بنویسید که تسک اول یک نامه ۱۵۰ حرفی و در تسک دوم باید یک مقاله ۲۵۰ حرفی نوشته شود.

کلاس آمادگی آزمون آیلتس جنرال

برای شرکت در آزمون آیلتس جنرال باید دانش زبانی خوبی داشته باشید تا بتوانید برای هدف مورد نظرتان نمره دلخواه تان را دریافت نمایید.

همانطور که می دانید آزمون آیلتس یک آزمون برای سنجش زبان انگلیسی شماست اما برای کسب موفقیت در این آزمون تنها دانش زبانی ملاک نیست و شما باید با تکنیک های حل سوال و مدیریت زمان نیز آشنا شوید و توسط یک مدرس آیلتس و شرکت در کلاس آیلتس این موارد را آموزش ببینید تا بتوانید به خوبی و راحتی در این آزمون نتیجه مورد نظرتان را دریافت نمایید.

یکی از موسسات زبان که به صورت تخصصی به برگزاری دوره های آیلتس می پردازد موسسه زبان دهخدا می باشد که به صورت گروهی و خصوصی به شکل حضوری و آنلاین و با بهره گیری از اساتید مجرب با تاکید بر نکات مهم شرکت در آزمون آیلتس و بهترین منابع آموزشی با یک برنامه ریزی دقیق شما را به هدف تان می رساند.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =

همچنین بخوانید
برند اوردینری تحت حمایت شرکت مادر DECIEM در سال 2016 شروع به کار کرد و در زمینه تولید محصولات تخصصی پوست فعالیت دارد. این شرکت در سال‌های ابتدایی به دلایل مختلف به سرعت به موفقیت و شهرت جهانی دست یافت. به طوری که در سال 2017، این برند به عنوان شماره یک فروش لوازم بهداشتی در آمریکای شمالی شناخته شد. درادامه مقاله به معرفی چند محصول محبوب اوردینری می پردازیم.