آموزش درست کردن گل با نمد

کار با نمد یکی از آسان‌ترین هنرها می‌باشد، برای ساخت گل نمدی ، فقط کافی است الگوی مورد نظر را روی نمد با رنگ دلخواه خود پیاده کنید و با کوک‌های ساده و یا با چسب حرارتی ساخت گل را تکمیل کنید. از گل‌های نمدی می‌توانید برای تزیین هد بند، تل یل گل سر، روی یخچالی، روی کیف و حتی روی لباس استفاده کنید. در ادامه برای شما آموزش ساخت 10 مدل گل نمدی زیبا و شیک همراه با الگو را آماده کرده‌ایم با ما همراه باشید.

شاخه گل نمدی

 

درست کردن گل با پارچه نمدی

 

الگوی گل رز نمدی : برای درست کردن گل رز با پارچه نمدی طبق تصویر زیر عمل کنید، الگوی گل را روی نمد انداخته و به صورت مارپیچ برش بزنید و از مرکز گل گرد کنید و در نهایت پایین گل را کوک بزنید.

الگوی گل رز نمدی ، اموزش گل رز با پارچه نمدی

الگو گل نمدی شماره 2: برای ساخت گل نمدی آفتابگردان ابتدا طبق تصویر زیر الگوها را با تعداد مشخص شده از نمد برش زده و با چسب حرارتی به مرگز گل گلبرگ‌ها را بچسبانید.

گل نمدی

اموزش گل نمدی

گل نمدی با الگو شماره 3: به منظور دوخت گل نمدی ساده و چهار پر مانند تصویر زیر عمل کنید.

درست کردن گل با نمد

 

الگوی گل نمدی شماره 4: در تصویر زیر آموزش گل شقایق با نمد را مشاهده می‌کنید،برای دوخت گل نمدی ابتدا چهار گلبرگ گل را از نمد قرمز رنگ برش زده و با نخ قرمز رنگ دور تا دور گلبرگ‌ها را دوخت دندان موشی بروید و گلبرگ‌ها را به هم متصل کنید. مرکز گل را با نخ مشکی تو پُر دوزی کنید و از منجوق‌های مشکی نیز برای پرچم ، روی گلبرگ‌ها بدوزید.

گل شقایق نمدی

گل با نمد شماره 5: مدل برجسته می‌باشد طبق الگو در تصویر زیر نمد را برش زده و گلبرگ را به گلبرگ کناری خود با کوک ساده بدوزید تا حالت گرد و کروی به خود بگیرد در آخر مرکز گل یک مروارید سفید رنگ را دوخت بزنید.

 

الگوی گل سر نمدی

الگوی گل سر نمدی شماره 6 : مناسب برای تل و گل سر می‌باشد چرا که حالت برجسته دارد می‌توانید گل دوخته شده خود را به روی یک تکه نمد متصل کنید و روی تل و یا گل سر با چسب حرارتی بچسبانید.

الگوی گل سر نمدی

 

گل شماره 7: برای ساخت گل نمدی تصویر زیر ، ابتدا با قیچی دندانه دار دور تا دور گلبرگ‌های دایره‌ای خود را برش بزنید تا حالت دالبر دالبر بگیرد سپس مانند نمونه دایره را از مرکز تا کنید و روی نمد دایره‌ای کوچک‌تر با چسب حرارتی بچسبانید.می‌توانید برای زیبایی بیشتر دوخت گل نمدی ، از دو رنگ نمد برای گلبرگ‌ها استفاده کنید.

آموزش درست کردن گل با پارچه نمدی

 

گل شماره 8: گل نمدی زیر یکی از شیک‌ترین و زیباترین گل میباشد ، برای ساختن این گل ابتدا همانند تصویر یک نوار 30 سانتی را از نمد برش زده و از وسط مستطیل تا کنید و پایین نوار را دوخت ساده بزنید سپس با قیچی شروع کنید نوار را به فاصله‌ی نیم میل برش بزنید در آخر نوار برش خورده را از یک طرف جمع کنید و پایین گل را دوخت بزنید.

الگو گل سر نمدی

 

گل شماره 9: از گل نمدی زیر می‌توانید به عوان آویز استفاده کنید. یک تکه نخ را به مرکز دایره‌ی گل توپی خود با چسب حرارتی بچسبانید و همانند تصویر زیر گلبرگ‌های دایره‌ای دیگر را به صورت یک چهارم تا کرده و از مرکز شروع کنید به چسباندن، می‌توانید برای زیبایی آویز از نمدهای رنگی استفاده کنید.

آموزش گل نمدی

 

گل با پارچه نمدی شماره 10: از این مدل گل نمدی می‌توانید برای گل سر استفاده کنید.به منظور ساخت گل نمدی زیر، ابتدا مرکز دایره‌ای شکل گل را بدوزید و نوار رشته‌ای را دور تا دور مرکز دوخت بزنید. در آخر به ترتیب گلبرگ‌ها ی گل را به ترتیب در کنار هم دوخت زده و به گل سر خود وصل کنید.

درست کردن گل با نمد ، ساخت گل با نمد

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =