خانه » سلامت » تغذیه سالم » چی بخورم زود حامله بشم؟ چه بخوریم زود باردار شویم؟

چی بخورم زود حامله بشم؟ چه بخوریم زود باردار شویم؟

چی بخورم زود حامله بشم

امروزه ناباروری یکی از مشکلات زندگی بسیاری از افراد می‌باشد. از طرفی اغلب خانم‌ها دوست دارند که با روش‌های طبیعی باردار شوند. ولی وقتی‌که یک خانم نمی‌تواند به‌صورت طبیعی باردار شود، گمان می‌کند که مشکلی در بدنش وجود دارد که باید خیلی سریع رفع شود؛ اما لازم است این نکته را بدانید که گاهی اوقات ناباروری باعث جلوگیری از بارداری نمی‌شود. این کمبود مواد مغذی در بدن است که دلیل ناباروری است؛ بنابراین تغییر در رژیم غذایی و روش زندگی می‌تواند باعث بارداری شود. همچنین درمان‌های خانگی که برای بارداری ذکر شده‌اند نه‌فقط در حل مشکل ناباروری مؤثرند بلکه باعث کاهش خستگی، درد پریودی، گرفتگی عضلات، پریودی‌های شدید و سایر مشکلات هورمونی در خانم‌ها نیز می‌باشند.

چی بخورم زود حامله بشم

چی بخورم زود حامله بشم – چه بخورم حامله بشم – چه بخوریم حامله بشیم

همانطور که می‌دانیم تغذیه نقش بسیار مهمی در باروری بدن و سلامت جنین دارد و مواد غذایی بسیاری وجود دارند که برای بارداری مفید هستند. در این مقاله تعدادی از مواد سالم خوراکی را برای شما آورده‌ایم.

 

گوشت بوقلمون مرغ و گاو

عنصر آهن برای بارداری ضروری است. محققان عقیده دارند که زنانی که بدن آن‌ها آهن کافی دارد احتمال بارور شدن بیشتری نسبت به زنانی دارند که آهن خونشان پایین است. اگر از آن دسته افرادی هستید که گوشت دوست ندارید می‌توانید سبزی‌ها، پروتئین‌هایی مثل لوبیا، کوینولا و نخود مصرف کنید.

 

ماهی سالمون

مصرف شاه‌ماهی، ماهی سالمون و ساردین در باردارشدن مؤثر هستند. این ماهی‌ها اسیدهای چرب امگا ۳ دارند که باعث افزایش هورمون‌های بارداری، کاهش استرس و افزایش جریان خون در ارگان‌های تناسلی می‌شود. در گردو و روغن کتان نیز مقدار زیادی امگا ۳ دارند.

 

صدف خوراکی

گاهی مشکل تخمک‌گذاری به دلیل کمبود روی در بدن است. صدف خوراکی مقدار زیادی روی دارد. اگر تمایل به مصرف این ماده غذایی ندارید می‌توانید به‌جای آن از گوشت کم‌چرب و لبنیات استفاده کنید. مغزها، تخم‌مرغ و بنشن‌ها نیز می‌توانند جایگزین این ماده خوراکی شوند. همچنین فلز روی را در قرص‌های مولتی‌ویتامین نیز می‌توانید با مشورت پزشک مصرف کنید.

 

حتما بخوانید  زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد و برای زیبا شدنش چکار کنیم؟

سیب‌زمینی شیرین

این ماده غذایی سرشار از ویتامین c، ویتامین b۶، بتاکاروتن، پتاسیم و فیبر غذایی است. پزشکان عقیده دارند که نشاسته موجود در سیب‌زمینی شیرین باعث افزایش سرعت تخمک‌گذاری می‌شود.

تمشک و بلوبری آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که باعث محافظت بدن در برابر صدمات و پیر شدن می‌شوند. همچنین بهتر است که مرد هم از این میوه مصرف کند چراکه در قوی شدن اسپرم تأثیرگذار هستند.

 

شیر

شیر ماده غذایی مفیدی که مقدار زیادی کلسیم دارد که برای استخوان‌ها و باروری بسیار مناسب است. یک لیوان شیر پرچرب یا بستنی پرچرب می‌تواند به رفع مشکلات تخمک‌گذاری بدن کمک کنند؛ اما اگر خواستید که یک لیوان دیگر نیز بنوشید حتماً شیر کم‌چرب استفاده کنید چراکه شیر پرچرب باعث افزایش وزن می‌شود.

 

گندم کامل

کربوهیدرات یکی دیگر از مواد موردنیاز بدن برای بارداری است. کربوهیدرات در نخود، سبزی‌ها، لوبیا و میوه‌ها به‌وفور یافت می‌شوند. گندم کامل مقدار زیادی کربوهیدرات دارد. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده که در نان سفید شیرینی‌ها و برنج سفید یافت می‌شود ممکن است باعث افزایش قند خون شوند؛ که مشکلاتی برای هورمون‌های بارداری و سیکل قاعدگی ایجاد می‌کند؛ اما مصرف گندم کامل این مشکلات را نخواهد داشت و حتی برای تخمک‌گذاری نیز مفید است.

چی بخورم زود حامله بشم

چی بخورم زود حامله بشم – چه بخورم حامله بشم – چه بخوریم حامله بشیم

 

چربی‌های سالم

مصرف مواد خوراکی که چربی سالم دارند، همیشه چیز بدی نیست. بدن به چربی به‌خصوص چربی اشباع نیاز دارد و چربی‌ها برای عملکرد درست بدن ضروری هستند. چربی‌های اشباع‌شده باعث می‌شود که مقدار لیپوپروتئین کاهش یابد. لیپوپروتئین باعث افزایش احتمال بیماری قلبی می‌شود. همچنین چربی‌های خوب برای سلامت استخوان‌ها نیز لازم هستند و چربی‌های اشباع‌شده به جذب کلسیم موردنیاز بدن کمک می‌کنند. ریه‌ها، مغز، اعصاب سیستم ایمنی و کبد برای عملکرد درست نیاز به چربی‌دارند. همچنین برای باردارشدن، تنظیم هورمون‌ها اسیدهای چرب موردنیاز هستند. همچنین اسیدهای چرب به افزایش جریان خون رحم، کاهش حساسیت به هورمون پرولاکتین، افزایش مخاط دهانه رحم و تخمک‌گذاری کمک می‌کنند. زیتون، روغن‌زیتون، گوشت حیواناتی که علف خوارند، تخم‌مرغ، آجیل، آووکادو، کره، نارگیل و روغن نارگیل ازجمله منابع چربی‌های مناسب هستند.

 

حتما بخوانید  10 روش درمان سرماخوردگی در دوران بارداری با حفظ سلامت جنین

مصرف سبزی‌ها

مصرف سبزی‌ها در روز در شرایط معمولی پیشنهاد می‌شود اما اگر قصد بارداری دارید مصرف میوه و سبزی بسیار مهم‌تر است. اگر می‌خواهید که به‌صورت طبیعی باردار شوید از سبزی‌ها برگ سبز تیره مثل اسفناج، رومایین، منداب و کلم بروکلی استفاده کنید این سبزی‌ها سرشار از فولات هستند که باعث بهبود تخمک‌گذاری می‌شود.

چی بخورم زود حامله بشم

چی بخورم زود حامله بشم – چه بخورم حامله بشم – چه بخوریم حامله بشیم

 

نکات مهم برای زود حامله شدن

  • حداقل ۵ وعده در روز سبزی‌ها تازه، منجمد، کنسرو شده و خشک‌شده و میوه مصرف کنید. مصرف آب‌میوه و آب سبزی‌ها نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از این وعده‌ها محسوب شود. به خاطر داشته باشید که آب‌میوه می‌تواند شیرین باشد بنابراین بهتر است مصرف آن‌ها را به ۱۵۰ میلی‌لیتر در روز محدود کنید.
چی بخورم زود حامله بشم

چی بخورم زود حامله بشم – چه بخورم حامله بشم – چه بخوریم حامله بشیم

  • وعده‌های غذای اصلی خود را از غلات و سیب‌زمینی قرار دهید. کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای و فیبر و مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد توسط این ماده غذایی فراهم می‌شود. نان برنج قهوه‌ای کلزا و ماکارونی نیز می‌توانند مصرف شوند.
  • در هر وعده غذایی از پروتئین‌ها استفاده کنید. پروتئین‌هایی مانند گوشت بدون چربی و مرغ، تخم‌مرغ، لوبیا، عدس و ماهی بهتر است که بیشتر مصرف شوند. حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید که یکی از این وعده‌ها می‌تواند چرب باشد.
  • از غذاهای مانند گوشت قرمز، نان، سبزی‌ها سبز، غلات صبحانه غنی‌شده و میوه خشک که سرشار از آهن هستند استفاده کنید.
  • از مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c همراه وعده‌های غذایی آهن‌دار غافل نشوید. ویتامین c به جذب منابع غیر گوشتی کمک می‌کند.
  • مواد غذایی لبنی که حاوی کلسیم هستند مثل شیر پنیر و ماست استفاده کنید. روزی ۲ تا ۳ واحد لبنیات در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

توجه: جهت مشاهده و مطالعه مقاله (چهار معجون برای افزایش اسپرم و تقویت اسپرم برای باروری) بر روی تقویت اسپرم کلیک کنید.

 

منبع: نیک استار

به این مقاله امتیاز دهید

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره
(10 رای, میانگین امتیاز: 3٫00 از 5)
Loading...

دیدگاه ها

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نوشتن دیدگاه

19 − 16 =