چاق شدن صورت با سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از نشاسته می باشد و همانطور که می دانید یکی از مهمترین مواد موثر در چاقی صورت نشاسته است. سیب زمینی یک منبع غنی بتاکاروتن می باشد، بتاکاروتن پیش نیاز ساخت ویتامین A در بدن است و ویتامین A نیز در شادابی و طراوت پوست نقش موثری دارد. اصلی ترین ماده اشکیل دهنده سیب زمینی نشاسته است، حدود 9 الی 25 درصد سیب زمینی از نشاسته تشکیل شده است و یک منبع انرژی مناسب برای بدن می باشد.

سیب زمینی دارای پتاسیم، آهن، منیزیم و فسفر می باشد و حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین c است. ویتامین C موجود در سیب زمینی بر اثر پخته شدن و   نگهداری طولانی مدت از بین می رود.

چاق شدن صورت با سیب زمینی
چاق شدن صورت با سیب زمینی همراه با روش استفاده

یکی دیگر از مواد مهم موجود در سیب زمینی ویتامین  B6 است. یک فنجان سیب زمینی پخته حدود بیست و یک درصد نیاز بدن به ویتامین ب 6 را تامین می کند. ویتامین ب 6 از مهمترین ویتامین های مورد نیاز آنزیم های بدن می باشد و بدن برای تولید سلول های جدید به این ویتامین نیاز دارد. بنابراین ویتامین ب 6 یک ویتامین ضروری برای ورزشکاران محسوب می شود و باعث آمادگی و بازسازی بدن آن ها می شود. ویتامین ب 6 همچنین از ویتامین های موثر در پیشگیری از سرطان می باشد.

سیب زمینی تازه و پوست نکنده حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین C می باشد که بر اثر حرارت و ماندگی ویتامین C خود را از دست می دهد.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان می باشد که باعث تولید کلاژن در بدن می شود. همانطور که می دانید از مهمترین مواد مورد نیاز بدن برای سلامت پوست، ماهیچه ها و غضروفها کلاژن می باشد. بنابراین ویتامین c موجود در سیب زمینی باعث سلامت پوست و ماهیچه ها و مفصل های بدن خواهد شد. سیب زمینی همچنین منبعی غنی از پتاسیم، سدیم و کربوهیدرات محسوب می شود و برای افراد ضعیف غذای مناسبی است.

 

خواص آب سیب زمینی برای پوست

سیب زمینی خواص فوق العاده ای برای زیبایی، جوان سازی و نشاط پوست دارد و در درمان بسیاری از مشکلات پوستی می توان از سیب زمینی به شیوه های مختلف بهره گرفت. از مهمترین خواص سیب زمینی چاقی صورت می باشد. تجربه نشان داده است که مصرف سیب زمینی به شکل های مختلف در چاق شدن صورت موثر است. در ادامه به بررسی اثرات سیب زمینی بر چاقی صورت می پردازیم.

 

 

نحوه استفاده از سیب زمینی برای چاقی صورت

 

1) تاثیر خوردن سیب زمینی پخته بر چاقی صورت

مصرف روزانه یک عدد سیب زمینی پخته یا یک بشقاب سیب زمینی سرخ شده حداقل به مدت یک ماه باعث چاقی صورت می شود. سیب زمینی سرشار از نشاسته می باشد. نشاسته موجود در سیب زمینی در دراز مدت می تواند باعث چاقی صورت شود. مصرف مرتب سیب زمینی سرخ شده نیز در چاقی صورت موثر است اما ممکن است سایر اعضای بدن را نیز چاق کند. همچنین ارزش غذایی سیب زمینی سرخ شده کمتر از سیب زمینی آب پز می باشد و کلسترول و کالری آن نیز بیشتر است. بنابراین برای چاقی صورت بهتر است روزانه یا یک روز در میان یک سیب زمینی پخته به صورت بخار پز یا آب پز مصرف کنید.

چاق شدن صورت با سیب زمینی
چاقی صورت با سیب زمینی همراه با طریقه استفاده

 

2) تاثیر آب سیب زمینی برای چاقی صورت

مصرف آب سیب زمینی خام برای چاق شدن صورت بسیار موثر است و علاوه بر چاقی صورت باعث جوانسازی پوست نیز می شود. آب سیب زمینی سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد. آب سیب زمینی خام سرشار از نشاسته و انواع ریز مغذی ها و درشت مغذی های مورد نیاز بدن می باشد. آنتی اکسیدان موجود در آب سیب زمینی به کلاژن سازی و جوانی پوست کمک می کند و آب سیب زمینی با درصد بالای نشاسته باعث چاقی صورت می شود. برای چاق شدن صورت با آب سیب زمینی کافیست که یک دوره ی چهل روزه آب سیب زمینی مصرف کنید.

حتما بخوانید  چه قرصی برای چاقی صورت خوبه؟

برای گرفتن آب سیب زمینی اول آن را خوب بشویید، سپس سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را با فشار دادن سیب زمینی های رنده شده در یک پارچه توری یا صافی جدا کنید. همچنین می توانید از دستگاه آب میوه گیری برای گرفتن آب سیب زمینی استفاده کنید. بهتر است سیب زمینی ها را با پوست آب بگیرید زیرا پوست سیب زمینی نیز سرشار از ویتامین C می باشد. اما اگر به پوست سیب زمینی کود های شیمیایی چسبیده بود ترجیحا پوست آن را جدا کنید و آب آن را بگیرید.

مصرف روزانه آب یک الی دو سیب زمینی در سایز متوسط در یک دوره ی یک الی دو ماهه باعث چاقی صورت شما خواهد شد. آب سیب زمینی بلافاصله سیاه می شود بنابراین به محض گرفتن آب سیب زمینی، آن را مصرف کنید. شما می توانید یک قاشق از آب سیب زمینی را به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود استفاده کنید تا علاوه بر چاقی صورت، پوست شما نیز جوان تر و شفاف تر شود. در ادامه به بررسی خواص ماسک سیب زمینی خواهیم پرداخت.

آب سیب زمینی برای چاقی صورت
آب سیب زمینی برای چاقی صورت و نحوه استفاده از آن

 

3) ماسک سیب زمینی برای چاقی صورت

یک روش دیگر استفاده از سیب زمینی برای چاقی صورت استفاده از آن به صورت ماسک می باشد. ماسک سیب زمینی خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. مصرف سیب زمینی به صورت موضعی بر روی پوست صورت، باعث روشن شدن پوست، از بین رفتن لکه های پوستی، کاهش چین و چروک های پوستی و چاقی آن می شود. حتما شنیده اید که ماده اصلی محصولات آرایشی جوان سازی پوست، کلاژن می باشد. سیب زمینی سرشار از کلاژن است بنابراین استفاده از ماسک سیب زمینی خام باعث کلاژن سازی در پوست شده موجب جوان شدن پوست صورت و سفتی آن می شود.

همچنین مواد نشاسته ای موجود در ماسک سیب زمینی خام در دراز مدت سبب چاق شدن موضعی صورت می شود. برای چاقی صورت با ماسک سیب زمینی شما می توانید هنگام استفاده از آب سیب زمینی برای چاقی صورت مقداری از آن را به صورت خود بمالید. یا روزانه یک سیب زمینی کوچک را رنده کرده با مقداری عسل ترکیب کنید و به صورت خود بزنید. استفاده از این روش در چاقی صورت موثر است.

بهتر است برای نتیجه گیری بهتر برای چاقی صورت با سیب زمینی هر سه روش استفاده از سیب زمینی برای چاقی صورت را همزمان انجام دهید یا حداقل از روش دوم و سوم به صورت همزمان به مدت یک ماه الی دو ماه مداوم استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

13 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر، آب سیب زمینی واقعا بد مزست، خواستم بپرسم میشه بعد از گرفتن آبش ، بهش شکر یا طعم دهنده ایی چیزی اضاف کرد؟

  2. درود
    برای فقط چاقی صورت، بهتره آب سیب زمینی استفاده بشه یا بصورت آبپز؟ کدوم موثر تر هست

  3. سیب زمینی سرخ کرده برای چاقی صورت عالیه هم خوشمزس هم کالری زیادی داره. من هر روز یه بشقاب پر می خورم که صورتم تپل بمونه

    1. سلام دوست عزیز. درسته سیب زمینی سرخ کرده کالری بالایی داره اما چون خیلی چربه باعث ایجاد چاقی شکم میشه. چون نمک داره فشار خون رو افزایش میده. دیر هضمه و حدودا 12 ساعت طول می کشه تا کامل هضم بشه و کلی ضررهای دیگه . البته از بس خوشمزس کسی به ضررهاش توجه نمی کنه مسلما ولی لازمه از عوارض مصرف سیب زمینی سرخ کرده بیشتر بدونیم تا برای چاقی هر خوراکی ناسالمی نخوریم.

      1. سلام میشه بگید ایا داعمیه و قابل برگشو نیست یا امکان داره دوباره لاغر بشیم

  4. سلام. ممنون میشم بفرمائید ماسک سیب زمینی برای چه پوست هایی مناسبه؟

    1. سلام و درود دوست عزیز. ماسک سیب زمینی برای هر پوستی مناسبه و باعث جوان سازی هر پوستی میشه. البته اگه پوستتون خیلی خشکه می تونید یک قاشق غذاخوری شیر به این ماسک اضافه کنید. در مورد پوست های خیلی چرب اضافه کردن مقداری عسل یا اب لیمو ترش می تونه مناسب باشه. در هر صورت ابتدا یک مقدار خیلی کم از ماسک رو روی یک قسمت کوچک از صورتتون امتحان کنید اگه بعد از چند دقیقه مشکلی پیش نیومد ماسک رو استفاده کنید.

  5. سلام. در مورد تاثیر اب سیب زمینی واسه چاقی صورت و حتی زیبایی پوست زیاد شنیدم . یک بار امتحان کردم آب یه سیب زمینی رو گرفتم اول این که خیلی بدمزه بود ودوم این که زود سیاه شد. خیلی دلم می خواد چهل روز از آب سیب زمینی استفاده کنم و نتیجه شو ببینم اما واقعا بدمزه و غیر قابل خوردنه این آب سیب زمینی.

    1. سلام و درود دوست عزیز. ذائقه ما به غذاهایی که خورده عادت کرده و طعم غذاهای جدیدی که قبلا استفاده نکردیم در وهله اول براش ناخوشاینده. اتفاقا آب سیب زمینی یه نوشیدنی رایج در سایر کشورهای جهانه و به دلیل خواص بالایی که داره مصرفش متداوله. چون شما همیشه سیب زمینی رو به صورت پخته خوردید ذائقه شما نتونسته طعم سیب زمینی خام رو تحمل کنه. پیشنهاد می کنم مجددا امتحان کنید. از مقدار کم شروع کنید. مثلا روز اول یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، روز دوم دو قاشق و همینطور کم کم اضافه ش کنید تا وقتی که ذائقه تون به این طعم جدید عادت کنه.برای این که آب سیب زمینی سیاه نشه باید بلافاصله بعد از ابگیری مصرف بشه چون سیب زمینی هم مثل موز و سیب در معرض هوا سیاه میشه. به این روش به راحتی می تونید رژیم چهل روزه آب سیب زمینی رو انجام بدید و از خواص و نتیجه مصرف آب سیب زمینی بهره ببرید.

  6. سلام. تضمین می کنید همه این موارد رو با هم انجام بدیم صورتمون چاق بشه؟ همیشگی باشه البته

    1. سلام و درود دوست عزیز. شما حتی یکی از موارد متن رو پشت سر هم و منظم برای یک دوره طولانی مثلا سی الی چهل روز انجام بدید صورتتون چاق میشه. اگه می خواین چاقی صورتتون همیشگی باشه هر روز از سیب زمینی حالا چه به صورت آب پز، چه آب سیب زمینی و چه ماسک سیب زمینی استفاده کنید. البته سیب زمینی فقط صورت رو چاق نمی کنه اما خوب تاثیری که بر صورت می گذاره بیشتر و محسوس تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =

همچنین بخوانید
تأثیر مشاوره روان‌شناسی در تناسب اندام افراد متمرکز است و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مشاوره روان‌شناسی می‌تواند بهبود چشمگیری در وضعیت تناسب اندام افراد داشته باشد و به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر در بهبود سلامت جسمانی و روانی فردی مطرح می‌شود.