تبلیغات
خانه » سلامت » تغذیه سالم » ۱۲ توصیه غذایی برای محافظت از قلب شما

۱۲ توصیه غذایی برای محافظت از قلب شما

توصیه های غذایی برای سالم ماندن قلب

سن یک عامل مهم بیماری های  و قلبی عروقی است. با افزایش سن، بویژه عدم فعالیت و  کنترل استرس، تغذیه سالم  و خوردن مواد غذایی بدون کلسترول برای سالم ماندن قلب بسیار حائض اهمیت می باشد تغذیه مناسب نیز یکی از روش های محافظت از قلب در برابر بیماری ها می باشد در ادامه جزئیات بیشتر ۱۲ توصیه غذایی برای محافظت از قلب شما را در سایت نیک استار خواهید خواند با ما همراه باشید.

محافظت از قلب شما

محافظت از قلب شما

محققان و پزشکان دانشگاه های معتبر جهان در یک بررسی که از بیماران یک بیمارستان انجام داده اند یافته اند که بیمارانی که مشکل و بیماری قلبی دارند از مواد غذایی ناسالمی برای تغذیه بدن استفاده نموده اند و تغذیه نامناسب موجب شده است که دچار بیماری قلبی و عروقی شوند .

محافظت از قلب شما

۱۲ توصیه غذایی برای محافظت از قلب شما

خوردن روغن مایع مانند روغن زیتون

مطالعات نشان می دهد که چربی های رژیم غذایی بر میزان کلسترول خون تاثیر منفی دارند. چربی با چربی اشباع باعث افزایش LDL کلسترول یا همان کلسترول بد خون می شود بنابراین تغذیه روغن های طبیعی و مایع کمک می کند تا به کاهش چربی های غیر اشباع غنی از روغن زیتون، روغن فندق، روغن مایع  مانند روغن آفتابگردان باعث کاهش کلسترول LDL در بدن شود.

محافظت از قلب شما

خوردن سالاد و سبزی در روز

سبزیجات در بدن نقش عمدی در سلامت قلب ایفا می نمایند اگر روزانه شما از سبزیجات و سالاد های مختلفی همراه با غذا استفاده نمایید می توانید بدنی سالم و قلب قدرتمندی داشته باشید سبزیجات، ویتامین ها، به خصوص ویتامین C، که برای محفاظت از سلامت قلب بسیار مهم است را در رژیم غذایی خود بگنجانید.  سالاد و سبزیجات را در وعده های روزانه غذایی خود برای سلامت قلب اضافه نمایید.

محافظت از قلب شما

دو بار ماهی در هفته

برای محافظت از سلامت قلب در روز از پروتئین ها نیز استفاده نمایید گوشت ماهی تازه کلسترول ندارد و به گوشت سفید نیز مشهور می باشد در رژیم غذایی خود از گوشت ماعی نیز استفاده نمایید ماهی یکی از بهترین گوشت های سفید با کمبود کلسترول LDL است که باعث کاهش امگا ۳ و کاهش کلسترول بدن خون در بدن می شود ماهی را شسته و سعی کنید کباب نموده و میل نمایید بیشتر افراد ماهی را در ماهیتابه با روغن سرخ می نمایند که این کار باعث می شود روغن جامد به ماهی اضافه شود و روغن وارد خون شما شود .

 

مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید

مهمترین راه محافظت از قلب کاهش کلسترول و چربی در تغذیه روزانه است. هفته ای یک یا دو بار از گوشت قرمز استفاده نمایید گوشتی که کم چرب باشد .

محافظت از قلب شما

هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید

تمرینات منظم ورزشی و پیاده روی به حفظ فشار خون و سطح کلسترول کمک می کند. همچنین انرژی مورد نیاز ما را افزایش می دهد و وزن ما را تحت کنترل نگه داشته و باعث می شود که بدن ما خوش فرم و خوش هیکل بماند اگر شما اندام نرمالی داشته باشید به قلب تان نیز فشار وارد نشده و همیشه منظم کار می نماید و فشار خونتان همیشه در یک سطح خواهد بود .

محافظت از قلب شما

خوردن گردو، فندق، بادام

دانه های روغنی مانند گردو، فندق و بادام؛  غنی از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، روی می باشد که برای قلب بسیار مفید است و روغن گیاهی بسیاری دارد شما می توانید از این مواد غذایی مفید روزانه استفاده نمایید .

 

خوردن حبوبات

نخود ، عدس و لوبیا ذارای مقادیری زیادی ویتامین B و مواد مغذی می باشد که برای سلامتی قلب بسیار مفید می باشد شما می توانید از حبوبات مختلف در غذاهای روزانه خود استفاده نموده و رژیم غذایی سالم  تری داشته باشید. این جبوبات دارای ویتامین های و پروتئین های طبیعی می باشد که کلسترول بد خون را پایین آورده و باعث می شود شما وزن ایده آلی داشته باشید.

محافظت از قلب شما

هر روز شیر و پنیر میل نمایید

هر روز شیر و پنیر به اندازه کافی میل نمایید محققان در یک بررسی ثابت نمودند که کلسترول HDL که در شیر و پنیر وجود دارد باعث محافظت از قلب شما می شود شما می توانید ۲-۳ فنجان شیر در روز بنوشید، شما می توانید بین ۳۰-۶۰ گرم پنیر کم چرب مصرف کنید.

 

مواد غذایی سرخ کردنی نخوردید

هنگام تهیه غذای روزانه خود می توانید به جای سرخ کردن، کباب کردن، پخت و پز را انتخاب کنید. بنابراین می توانید کلسترول بد خونتان را کاهش داده و قلب سالم تری داشته باشید.

 

کنترل وزن و چربی دور شکم

چربی هایی که در دور شکم و پهلو ها قرار می گیرند و تجمع می نمایند سکته قلبی را در شما افزایش می دهند اگر دور کمر مردان بیشتر از ۹۴ سانتیمتر و زنان ۸۰ سانتیمتر باشد باید این چاقی دور کمرتان را جدی گرفته و برای کاهش وزنتان اقدام نمایید چون شما در معرض خطر سکته قلبی هستید کنترل وزن و کاهش آن باعث می شود که فشار خون شما پایین تر آمده و شما از اضافه وزن و کلسترول بد خون ایمن باشید و شما دچار حمله قلبی نشوید .

محافظت از قلب شما

هر روز یک فنجان چای سبز

چای سبز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که برای بدن بسیار مفید می باشد با خوردن روزی یک فنجان چای سبز می توانید از گرفتی عروق قلب جلوگیری نموده و چربی های داخل خونتان را سوزانده و هم کاهش وزن داشته باشید. افرادی هم که فشار خون بالا دارند می توانند با خوردن چای سبز فشار خونشان را کنترل نمایند .

 

از خوردن نمک زیاد خود داری نمایید

خوردن بیش از اندازه نمک در سر سفره غذا باعث می شود شما فشار خونتان همیشه بالا بوده و دچار بیماری قلبی شوید محققان دریافته اند که فشار خون بالا از خوردن نمک بیش از اندازه در غذا می باشد بدن ما روزانه به ۵ گرم نمک نیاز دارد و اگر بیشتر از این نمک بخورید فشار خون شما بالا رفته و دچار سکته قلبی خواهید شد .

 

منبع: tekmagazin.com ترجمه شده توسط نیک استار

برچسب ها :

دیدگاه ها

ایمیل شما نمایش داده نمی شود

نوشتن دیدگاه