رونمایی گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی

گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی یکی از گوشی های جدید می باشد که از ویژگی های خاصی برخورددار می باشد رنگ این گوشی بسیار زیبا و طرح بدنه خوش دستی دارد پردازنده این گوشی قدرتمند می باشد این گوشی دو سیم کارت می باشد سیستم عامل این گوشی اندروید و نسخه 9 را پشتیبانی می نماید باتری Mate 20 Pro ظرفیت بالایی دارد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر ویژگی های منحصر بفرد گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

 

هوآوی اعضای جدید خانواده میت را معرفی کرد و به همین سبب می‌خواهیم نگاهی اولیه به یکی از این اعضا بیاندازیم که نسخه پرو این عضوهای جدید هم است.

خانواده میت با معرفی میت 10 ها توانست خودش را در دنیای گوشی‌های هوشمند بیش از پیش مطرح کند و نشان دهد که رقیب سرسختی برای گوشی‌های نوت، آیفون‌ها و پیکسل‌های نسخه بزرگ است. یکسال از زمانی که میت 10 ها معرفی شدند گذشته است و اکنون نوبت به نسخه جدید این گوشی ها رسیده که عضو جدید خانواده میت باشند.

گوشی‌های جدید خانواده میت با نام پایه میت 20 معرفی شدند. در این بررسی می‌خواهیم در مورد یکی از بهترین اعضای این خانواده صحبت کنیم که میت 20 پرو نام دارد. به صورت اولیه این گوشی را با هم بررسی می‌کنیم و زمانی که گوشی به دستمان رسید به صورت کامل آن را بررسی می‌کنیم و تجربه کاربری خودمان را با شما در میان می‌گذاریم.

 

طراحی

هیچ شباهتی بین این گوشی با میت 10 پرو دیده نمی‌شود. هوآوی در زمینه طراحی قدمی بلند روبه جلو برداشته و میت 20 پرو شباهت زیادی به پی 20 پرو دارد. جلوی گوشی صفحه‌نمایش تمام صفحه‌ای وجود دارد فضای بسیار زیادی درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. قاب جلو و پشت و لبه‌های گوشی خمیدگی دارند که شما را به یاد طراحی آئرودینامیک خودروهای روز دنیا می‌اندازد.

گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی
گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی

در قاب پشتی گوشی 3 دوربین قرار دارد که در بخش مخصوص خودش به طور کامل به توضیح در مورد آن می‌پردازیم. نکته مهم در اینجا طراحی این دوربین‌هاست که بر خلاف گوشی‌های هوشمند دیگر طراحی زیر هم ندارند و هوآوی تصمیم گرفته با الهام گرفتن از طراحی چراغ‌های پورشه این دوربین‌ها را به صورت ماتریکسی و دو به دو کنار هم قرار دهد که حضور فلش را در اینجا برای تکمیل این طراحی نباید فراموش کنیم.

قاب پشتی از شیشه ساخته شده و فریم اطراف دستگاه از فلز است. این طراحی آشنایی است که در بیشتر پرچم‌داران امروزی بازار مشاهده می‌کنید. رنگ جدیدی که هوآوی با معرفی پی 20 پرو وارد دنیای موبایل کرد در این گوشی هم استفاده شده است اما نکته خاص رنگی در این گوشی رنگ جدیدی است که هوآوی با میت 20 پرو وارد دنیای گوشی‌های هوشمندش کرد.

گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی
گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی

میت 20 پرو به رنگ سبز زیبایی دارد که هوآوی آن را سبز زمردی نامیده است. در قاب پشتی پترنی را مشاهده می‌کنید که علاوه بر به وجود آوردن ظاهری زیبا برای قاب دستگاه سبب شده تا قاب پشتی کاملا ضد اثرانگشت شود و علاوه بر این چسبندگی‌اش به دست بیشتر شود.

یکی از نکات مهم در طراحی میت 20 پرو اسپیکرهای مخفی آن هستند. زمانی که به اطراف گوشی نگاه می‌کنید خبری از سوراخ‌های اسپیکر که در دیگر گوشی‌های هوشمند می‌بینید نیست. هوآوی اسپیکر اصلی دستگاه را در درگاه تایپ سی آن ادغام کرده است. مهندسان هوآوی برای اینکه به این مرحله برسند مجبور به تغییرات اساسی در سیستم بلندگوها شده‌اند.

 

صفحه نمایش

برای این گوشی زیبا از صفحه‌نمایش 6.3 اینچی از جنس اولد استفاده شده است. این صفحه رزولوشن 1440p دارد. بالای صفحه‌نمایش همانطور که گفتیم ناچ قرار دارد و حاشیه‌های صفحه به طرز چشمگیری کمتر از نسل قبلی هستند و خمیدگی‌ای که برای کناره‌های آن به کار رفته یکی از عوامل موثر در این امر بوده است.

به نظر می‌رسد که صفحه کیفیت بسیار خوبی داشته باشد و به راحتی قابل رقابت با صفحه‌نمایش آیفون 10 اس مکس یا گلکسی نوت 9 باشد اما برای ارائه نظر نهایی باید تا زمان رسیدن این گوشی به دستمان و کار کردن با آن صبر کنید.

 

سخت‌افزار

برای میت 20 پرو پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو هم‌زمان در نظر گرفته شده است که می‌توانید علاوه بر اینکه یک پرچم‌دار خاص را در دست داشته باشید دو سیم‌کارت فیزیکی خودتان را در آن قرار دهید.

پردازنده میت 20 پرو یکی از خاص‌ترین بخش‌های آن به‌حساب می‌آید. پردازنده این گوشی کایرین 980 است که اولین چیپ 7 نانومتری موبایل در دنیا به‌حساب می‌آید که هوش مصنوعی هم داخل آن ادغام شده است. هوآوی ادعا کرده این پردازنده جدید از نسل قبل 20 درصد سریع‌تر است و مصرف انرژی‌اش 40 درصد بهتری شده است.

کایرین 980 پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با 4 هسته 2.6 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی است. پردازنده گرافیکی هم Mali-G76 است که به ادعای هوآوی این پردازنده 46 درصد قدرت بیشتری دارد و مصرف انرژی‌اش هم 178 درصد بهینه‌تر شده. در پردازنده این گوشی AI یا همان هوش مصنوعی هم ادغام شده که با تشخیص وضعیت گوشی پردازنده را مجبور می‌کند تا حداکثر پتانسیلش را به کار گیرد. به طور مثال اگر مشغول بازی کردن باشید هوش مصنوعی بارهای اضافی دیگر را از روی دوش پردازنده بر می‌دارد تا بتواند تمام نیرو در خدمت بازی شما باشد.

 

گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی
گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی

از تشخیص چهره بهبود یافته برای این گوشی استفاده شده است. یکبار که چهره خودتان را برای گوشی تعریف کنید می‌توانید با برداشتن گوشی گزینه تشخیص چهره را فعال کنید تا قفل صفحه را باز کند. هوآوی این ویژگی را در این گوشی تشخیص چهره سه بعدی نامیده است.

تشخیص چهره با این ویژگی از دوربین تشخیص عمق سه بعدی استفاده می‌کند تا هزاران نقطه نور اینفرارد را به صورت کاربر می‌تاباند تا نقشه‌ای از صورت کاربر را به دست بیاورد. تشخیص چهره در این روش حدود 600 میلی‌ثانیه به طول می‌انجامد.

تشخیص چهره تنها قابلیت جذاب امنیتی این گوشی نیست. میت 20 پرو به سنسور داخل صفحه‌نمایش مجهز است که می‌توانید تنها با قرار دادن انگشت خودتان روی صفحه‌نمایش به گوشی دستور بدهید تا اثرانگشت شما را تشخیص دهد.

 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل اندروید طبق انتظار روی گوشی نصب است و البته با همکاری نزدیک گوگل و هوآوی آخرین نسخه این سیستم عامل یعنی اندروید پای روی میت 20 پرو نصب است؛ اما رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 9.0 است که تجربه‌ای متفاوت از کار کردن با Mate 20 Pro را برای شما به ارمغان می‌آورد. رابط کاربری در این گوشی به سمت تروتمیز تر شدن پیش رفته است. در این نسخه هوآوی برای سلامتی کاربر ارزش بیشتری از قبل قائل شده است. به همین سبب تندرستی دیجیتالی را در نظر گرفته است که توسط آن رفتار کاربر برای کار کردن با گوشی بررسی می‌شود.

 

گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی
گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی

باتری

برای گوشی‌ای در این حد و اندازه باتری‌ای با ظرفیت بالا نیاز است. هوآوی از باتری پرظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعتی برای آن استفاده کرده است که گواهی امنیت TÜV را دارد. هوآوی ادعا می‌کند میت 20 پرو از شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند که به کاربر امکان می‌دهد در مدت‌زمان 30 دقیقه 80 درصد باتری گوشی را با اتصال کابل شارژ کند در حالی که اگر شارژر بی‌سیم استفاده کنید می‌توانید در مدت‌زمان 30 دقیقه به شارژ 30 درصدی برسید.

علاوه بر این می‌توانید از این گوشی برای شارژ دستگاه‌های دیگرتان که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. برای اینکه روی این ادعاها صحه بگذاریم باید صبر کنیم تا Mate 20 Pro به دستمان برسد و خودمان آن را تست کنیم.

 

دوربین

در قاب پشتی دستگاه 3 دوربین را می‌بینیم که یکی از این دوربین‌ها سنسور 40 مگاپیکسلی و سنسورهای دیگر 20 و 8 مگاپیکسلی هستند. بهبود در دوربین گوشی سبب شده تا لنز با زاویه دید بسیار زیاد لایکا را روی این گوشی ببینیم. با کمک لنز زاویه دید زیاد لایکا، که دسترسی آن از داخل منو است، می‌توانید عکس‌هایی با نسبت ابعاد 18.9:9 بگیرید.

لنز عریض لایکا علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد فضای بیشتری از سوژه را ثبت کنید امکان عکاسی ماکرو حرفه‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند. با کمک این لنز می‌توان از فاصله 2.5 سانتی‌متری از سوژه عکس گرفت که در دنیای گوشی‌های موبایل بی‌سابقه است.

گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی
گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی

علاوه بر سخت‌افزار در بخش هوش مصنوعی که با دوربین ادغام شده نیز شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم. در میت 20 پرو دوربین توانایی تشخیص 1500 سناریو و بیش از 5000 سوژه را در 25 دسته مختلف دارد که به این وسیله برای سوژه مشخص رنگ و نور مناسب تنظیم می‌شود تا نتیجه کار به بهترین صورت ممکن باشد.

انتظار زیادی از دوربین Mate 20 Pro به‌خصوص در بخش فیلم‌برداری داریم و برای اینکه بدانیم گوشی تا چه اندازه‌ای می‌تواند انتظار ما را برآورده کند صبر می‌کنیم تا محصول به دست ما برسد و بعد از آن نظر نهایی خودمان را با شما در میان می‌گذاریم.

گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی
گوشی Mate 20 Pro از شرکت هواوی
مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =