گردنبند ثریا همسر محمدرضا شاه بر گردن ستاره هالیوود

کایرا نایتلی یکی از بازیگران معروف هالیوودی می باشد وی به تازگی عکس جدیدی را در فضای مجازی منتشر نموده است که در عکسش گردنبند قدیمی ثریا اسفندیاری همسر محمد رضا شاه پهلوی را بر گردن دارد ثریا اسفندیاری همسر دوم محمدرضا شاه پهلوی بود او دختر خلیل اسفندیاری می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر کایرا نایتلی گردنبند ثریا همسر محمدرضا شاه را بر گردن دارد را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

 

کایرا نایتلی با گردنبند ثزیا

نایتلی ستاره هالیوود گردنبند جواهرنشان ۲میلیون دلاری ملکه ثریا، همسر سابق شاه ایران رو بر گردن خود آویخت.

گردنبند ثریا بر گردن بازیگر هالیوودی

گردنبند ثریا همسر محمدرضا شاه
گردنبند ثریا همسر محمدرضا شاه
گردنبند ثریا همسر محمدرضا شاه
گردنبند ثریا همسر محمدرضا شاه

 

بیوگرافی کایرا نایتلی

 

کایرا کریستینا نایتلی (Keira Christina Knightley) در بیست و ششم مارس سال ۱۹۸۵ در شهرک پدینگتون واقع در لندن به دنیا آمد. پدر وی ویل نایتلی بازیگر انگلیسی و مادرش شارمن مک دونالد، بازیگر و نمایشنامه‌نویس اسکاتلندی است. شارمن بنا به علاقه‌اش به کیرا ایوانوا (Kira Ivanova) اسکیت‌باز اهل شوروی سابق، قصد داشت نام دخترش را کیرا بگذارد ولی در ثبت احوال، نام وی به اشتباه کایرا ثبت شد و این اشتباه تا به امروز نیز پابرجا مانده است.

کایرا نایتلی
فیلم های کایرا نایتلی

کایرا که دوران کودکیش را در ریچموند سپری کرده، از سه سالگی مورد توجه آژانس‌های استعدادیابی قرار گرفت و در ۶ سالگی در تعدادی از نمایش‌های محلی همچون بعد از ژولیت (After Juliet) نوشته‌ی مادرش و ایالت متحده (United States) نوشته‌ی یان مک شین به ایفای نقش پرداخت. در همین زمان بود که والدین وی متوجه اختلال نارساخوانی در کایرا شدند به طوری که او قادر به خواندن درست کلمات نبود. البته او در ادامه با کمک اطرافیانش و آموزش‌های ویژه هرچند بسیار آهسته و با استفاده از عینک های خاص، موفق به خواندن شد. کایرا در حال حاضر نیز دچار همین مشکلات است. بازی مورد علاقه‌ی وی در کودکی، خانه‌ی عروسکی بود و او در این مقطع، همیشه در حال ساخت چیزهای مختلف بود. خودش مهمترین دلیل بازیگر شدنش را همین موضوع می‌داند. اینکه هیچگاه دست از بازی کردن و ساختن بر نمی‌دارد.

کایرا نایتلی
عکس جدید کایرا نایتلی

بیوگرافی ثریا اسفندیاری :

ثریا اسفندیاری بختیاری (۱ تیر ۱۳۱۱ فرخ شهر – ۳ آبان ۱۳۸۰ پاریس) دومین همسر محمدرضا شاه پهلوی و ملکه ایران بود. وی فرزند خلیل خان اسفندیاری و نوه اسفندیار خان سردار اسعد است. ثریا در میان مردم به «ملکه‌ای با چشمان زمردین» معروف بود. ثریا اسفندیاری از آغاز دی ماه ۱۳۲۹ تا پایان اسفند ۱۳۳۶ همسر محمدرضا شاه پهلوی بود.

ثریا اسفندیاری
عکس ثریا اسفندیاری همسر شاه

ثریا دختر خلیل اسفندیاری و اوا کارل در اول تیرماه ۱۳۱۱ در یک خانواده سرشناس بختیاری در قهفرخ (فرخ شهر) متولد شد. او یک برادر و خواهر کوچکتر به نامهای بیژن و لعیا داشت. ثریا تا هشت ماهگی در ایران بود و پس از آن خانواده‌اش به دلیل وضعیت نامطلوب بهداشتی در ایران و شیوع آبله برای دوری از خطر بیماری او را با خود به برلین بردند.

ثریا اسفندیاری
ثریا اسفندیاری همسر محمد رضا شاه پهلوی

وی کودکی را در برلین گذراند و در پاییز ۱۳۱۶ به اتفاق خانواده‌اش به ایران بازگشت. در اصفهان وارد مدرسه آلمانی‌های مقیم اصفهان شد و زبان فارسی را نزد معلم خصوصی فرا گرفت. تا ۱۳۲۰ در آن مدرسه به تحصیل پرداخت؛ ولی پس از اشغال ایران در جریان جنگ جهانی دوم مدارس آلمانها تعطیل شد. او در ۱۳۲۳ وارد مدرسه مُبلغ (میسیونر)های انگلیسی شد و تا پانزده سالگی در این مدرسه به تحصیلاتش ادامه داد تا اینکه در ۱۳۲۶ به همراه خانواده‌اش به سوئیس رفت. در آنجا زبان فرانسه آموخت و انگلیسی را نیز بعدها در مؤسسه‌ای در لندن تکمیل کرد. ثریا به زبان‌های آلمانی، فارسی، انگلیسی و فرانسوی مسلط بود و به دلیل زیبایی مورد توجه شاه قرار گرفت. به وی پرنسسی با چشمان زمردین نیز گفته شده‌است.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =