شرکت حسابرسی آلمانی گزارشی مفصل و با جزییات را به فدراسیون فوتبال ارجاع داده که ظاهرا راه فراری ندارد.

به گزارش ورزش سه ، کمیته صدور مجوز حرفه ایی در سال جدید فوتبال به پنج باشگاه استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان، گل گهر مجوز حرفه ای اعطا کرد و در یک اقدام عجیب و البته غیرپذیرفته در مجامع بین المللی پیشوند موقت را روی آن گذاشت چراکه از تخلفات گسترده صورت گرفته در آن آگاه بود و راهی برای فرار در آن گذاشته بود.

در ادامه این مجوز شرکت BALLYMPICS که یک ذیحسابی خصوصی آلمانی است و طرف قرارداد ای. اف. سی مدارک پنج باشگاه ایرانی را بررسی کرد و در نیمه اول  آذر ماه گزارشی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نمود و در این گزارش مدعی شد که سه باشگاه پرسپولیس، گل گهر و استقلال هیچ یک از معیارهای سطح A را پاس نکرده اند (پاس نشدن سطح A به این معنا در صورت رعایت نشدن حتی یکی از قوانین این بخش  باشگاه به صورت خودکار مجوز حرفه ایی باطل می‌شود).

مهم ترین شاخصه های سطح A که از سوی AFC ENTRY CONTROL BODY انتشار یافته به شرح زیر است:

1- پرونده پزشکی بازیکنان
2- برنامه های آموزشی
3- استادیوم خانگی
4- مدارک حقوقی
5 -مالکیت باشگاه ها
6-حسابرسی سالیانه مالی

 

بر اساس دادخواستی که ای. اف. سی در اواسط آذر  به ENTRY CONTROL BODY  ارجاع داده است خواستار لغو سهمیه باشگاه‌های متخلف ایرانی از لیگ قهرمانان شده است و در نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال ایران  5 روز فرصت جهت دفاع و جلوگیری از حذف سهمیه داده تا مستندات لازم را اعلام کنند.

در ادامه این نامه به  ENTRY CONTROL BODY این اجازه داده شده  تا از ورود باشگاه‌های متخلف به لیگ قهرمانان جلوگیری کند.

حتما بخوانید  میداوودی: باید از فرهاد مجیدی و تیمش حمایت کرد

اما نامه ارسالی AFC به فدراسیون فوتبال ضمائمی دارد که در جمع بندی برای سه باشگاه ایرانی به 1100 صفحه می‌رسد! که در نوع خود عجیب و قابل تامل است و نکات گل درشت آن درباره سه باشگاه به شرح زیر است:

1.پرسپولیس ، استقلال و گل‌گهر به ترتیب دارای بیشترین موارد تذکر از سوی  Entry control body هستند.

2.مهمترین دلیل حذف گل گهر از لیگ قهرمانان عدم پرداخت بدهی مربی بدنساز خود تا قبل از 31 آگوست اعلام شده که البته با توجه به اینکه مجوز گل‌گهر مثل استقلال و پرسپولیس در زیرشاخه ستاره دار قرار می‌گیرد،احتمال رفع آن وجود دارد.

3.عدم تصویه حساب باشگاه پرسپولیس با گابریل کالدرون قبل از 31 آگوست یکی از دلایل اصلی حذف بیان شده.

4.بدهی مالیاتی باشگاه استقلال(240 میلیارد تومان) و عدم تسویه آن از سوی این باشگاه در برسی ها از سوی شرکت آلمانی تایید شده و یکی از دلایل جلوگیری از حضور آبی پوشان در مرحله مقدماتی جام باشگاه های آسیا است.

*مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از مهمترین نکاتی است که عامل حذف آنها از آسیا شده است.

 در جمع بندی پرونده ارسالی به فدراسیون فوتبال نقطه امیدی برای گل گهر وجود دارد چرا که میتواند درباره تسویه حساب با مربی بدنساز خود رایزنی کند و در  مورد تاریخ پرداخت به توافق برسند و شاید راهی برای حضور در مسابقات 2022 لیگ قهرمانان آسیا  حضور پیدا کنند.این مربی اسپانیایی در دوره حضور مجید جلالی در گل‌گهر به کار مشغول بوده است.

*مهدی حاجی خانی

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 3 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.