هواداران فوتبال در انتظار اعلام لیست جدید دراگان اسکوچیچ هستند. فهرستی که ممکن است با تغییراتی در برخی از پست ها نیز همراه باشد.

به گزارش “ورزش سه”، زمان زیادی تا آغاز مجدد مرحله مقدماتی جام جهانی باقی نمانده است. تیم ملی باید در روزهای 7 و 12 بهمن به مصاف عراق و امارات برود و بازیکنان لژیونر 4 بهمن وارد فیفا دی خواهند شد و می بایست در اردوی تیم ملی ایران حضور پیدا کنند. در صورت پیروزی برابر عراق، صرف نظر از نتایج سایر بازی ها، شاگردان اسکوچیچ بلیط حضور در رقابت های جام جهانی 2022 قطر را رزرو خواهند کرد.

 

این روزها بحث و گمانه زنی ها درباره بازیکنان جدیدی که ممکن است توسط دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم ملی دعوت شوند، زیاد است. با توجه به اینکه به احتمال فراوان سه بازی پایانی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی تشریفاتی خواهد بود، کادرفنی تیم ملی نیز علاقه مند است بازیکنان جدیدی را در ترکیب خود تست کند تا آنها نیز فرصت درخشش و به نمایش گذاشتن توانایی هایشان را داشته باشند. در این بین، شاید تنها پستی که تغییر آنچنانی نسبت به قبل نداشته باشد، خط حمله ایران است.

 

در دیدارهای قبلی تیم  ملی، بازیکنان زیادی در ترافیک شدید خط حمله تیم ملی حضور داشتند یا فرصت درخشش به آنها نرسید و یا اینکه برای دقایق کوتاهی به میدان رفتند. بازیکنانی که شاید هر کدام از آنها می توانست در دوره های دیگر تیم ملی در ترکیب اصلی قرار بگیرد. اما بد نیست نگاهی بیندازیم به عملکرد مهاجمین فعلی تیم ملی از فیفا دی قبل و پس از بازی ایران و سوریه تاکنون. البته آماری که مهاجمین لژیونر تیم ملی از خود به جای گذاشته اند، چندان قابل توجه نیست.

 

* سردار آزمون (208 دقیقه، 4 بازی، یک گل به چلسی):
این روزها اخبار و شایعات درباره آینده مهاجم ایرانی زنیت به بالاترین حد ممکن رسیده است. از لیون فرانسه به عنوان مقصد بعدی او یاد می شود. پس از اینکه سردار در دیدار برابر سوریه موفق به گلزنی شد، در 4 دیدار زنیت به میدان رفت که در این میان او موفق شد دروازه چلسی را باز کند.

مهاجم ایرانی زنیت در این بازی دچار مصدومیت شد و در 25 روز گذشته مشغول ریکاوری و درمان خود بوده است. اگر آزمون در زنیت ماندگار شود، بازی بعدی برابر عراق دیدار برگشت او به میادین خواهد بود چرا که قهرمان روسیه تا 28 بهمن و 16 روز پس از اتمام فیفا دی نیز دیداری در پیش نخواهد داشت.

 

 

* مهدی طارمی: (680 دقیقه، 9 بازی، یک گل به بنفیکا، یک پاس گل برابر پورتیموننزه)
مهاجم پورتو در این مدت بیشتر از تمام لژیونرهای ایرانی به میدان رفت. او یکی از طولانی ترین روزه های گلزنی خود را توانست در آخرین بازی سال 2021 بشکند. طارمی با اینکه به اردوی قبلی تیم ملی دعوت نشد، اما از دیدار ایران برابر سوریه تاکنون در 9 بازی به میدان رفته و حتی در صورت تشخیص کونسیسائو، می تواند تا قبل از جدال برابر عراق 4 دیدار مقابل استوریل، ویزلا، بلننسس و فامالیکائو را برگزار کند.

البته اینها منوط به دعوت این بازیکن به اردوی بعدی تیم ملی است که به نظر می رسد این اتفاق رخ خواهد داد. طارمی تا به امروز یک بار دروازه بنفیکا را باز کرده و یک پاس گل نیز داده است. البته او روی 2 گل دیگر تیمش نیز تأثیر مستقیم داشته و بهتر از سایر مهاجمین کار کرده است. او فرصت بهبود این آمار خود را تا پیش از ورود به فیفا دی بعدی را خواهد داشت.

 

 

*  اللهیار صیادمنش: (436 دقیقه، 5 بازی: یک گل به دیناموکیف و یک پاس گل برابر لووف)
بازیکن سابق زوریا لوهانسک که باید به ترکیه بازگردد، هنوز به درستی مشخص نیست در نقل و انتقالات زمستانی راهی چه تیمی خواهد شد. اخبار پیرامون او زیاد است و برخی شایعات از پیشنهاداتی خبر می دهند که به دست اللهیار رسیده و بعضی اخبار نیز می گویند که او این فصل را در فنرباغچه می ماند. به هر شکل او پس از فیفا دی اخیر، یک گل زد و یک پاس گل داد و فنرباغچه نیز تا پیش از آغاز فیفا دی بعدی، 4 بازی در پیش دارد و باید دید او در این تیم به میدان می رود یا خیر.

حتما بخوانید  این شش مسابقه جذاب را امروز تماشا کنید!

 

 

* کریم انصاری فرد: (251 دقیقه، 6 بازی، یک گل به کیفیسیاس و یک پاس گل برابر المپیاکوس)
مهاجم با سابقه تیم ملی در این مدت فقط 2 بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و در باقی موارد به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد. او نیز به مانند اللهیار یک گل زد و یک پاس گل داد. او تا پیش از دیدار برابر عراق، فرصت حضور در 5 بازی برای آ.ا.ک آتن را خواهد داشت. باید دید کریم انصاری فرد در این دیدارها تا چه میزان می تواند که آمارش را بهتر کند.

 

 

* مهدی قایدی: (386 دقیقه، 5 بازی، یک گل به النصر، گرفتن یک پنالتی مقابل الظفره)
هر چند که پست تخصصی قایدی وینگر است اما جزو مهاجمین و عناصر اصلی تهاجمی تیم ملی به شمار می آید. او در دو دیدار برابر لبنان و سوریه جمعا 5 دقیقه هم فرصت بازی را به دست نیاورد و پس از آن با شباب الاهلی به 3 پیروزی، یک مساوی و یک شکست رسید. این بازیکن در جریان تساوی برابر النصر، تک گل تیمش را به ثمر رساند و در پیروزی یک بر صفر برابر الظفره نیز یک پنالتی گرفت. هر چند که مهدی قایدی در این مدت برای تیمش خوب بازی کرده اما تأثیرگذاری او روی گل های شباب الاهلی بیش از 2 مورد نبوده است.

 

 

* کاوه رضایی: (115 دقیقه، 5 بازی، صفر گل و صفر پاس گل)
مهاجم ایرانی اود هورلی روزهای خوبی را سپری نمی کند. از آخرین حضور او در میادین 17 روز می گذرد و پس از دیدار برابر سوریه تاکنون موفق به گلزنی نشده است. این مسئله سبب شده که دعوت از کاوه رضایی برای اردوی بعدی تیم ملی در هاله ای از ابهام قرار بگیرد ضمن اینکه مصدومیت های او در این چند وقت اخیر باعث دوری او از آمادگی شده است.

 

** مدعیان ورود به ترکیب، در انتظار چراغ سبز اسکوچیچ

 

* علی علیپور: (179 دقیقه، 5 بازی، یک گل به بنفیکا، گرفتن یک پنالتی مقابل ویزالا)
علیپور در فهرست های قبلی تیم ملی حضور نداشت اما او این روزها در ماریتیمو خوب کار می کند و با وجود دقایق اندکی که به میدان رفته، مثمر ثمر واقع شده است. او نیز یکی از مدعیان حضور در لیست بعدی تیم ملی است. مهاجم ماریتیمو در این مدت موفق به باز کردن دروازه بنفیکا شد و در تقابل با ویزالا نیز یک پنالتی برای تیمش گرفت.

 

* شهریار مغانلو (554 دقیقه، 8 بازی، 2 گل به نساجی)
مهاجم سپاهان که در تابستانی پر سر و صدا از پرسپولیس به جمع شاگردان نویدکیا اضافه شد، یکی دیگر از مدعیان دعوت به تیم ملی است. مهاجمی که در بازی با نساجی دبل کرد و توانست بالاخره با پیراهن سپاهان گلزنی کند. در میان تمام مهاجمین مدعی، شهریار بیشترین گل را به ثمر رسانده که البته باید این نکته را متذکر شد که سایر مهاجمین تیم ملی در خارج از کشور بازی می کنند.

 

 

به هر شکل در روزهای ابتدایی بهمن ماه فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اعلام می  شود. همگان در انتظار اعلام لیست جدید دراگان اسکوچیچ هستند تا شاهد تغییرات احتمالی و شاید جذاب میان بازیکنان دعوت شده باشند.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.