چگونه جن عاشق انسان می شود

سوالی که اکثر مردم را به تفکر وا داشته است این است که چگونه جن عاشق انسان می شود و ازدواج جن با انسان امکان پذیر است یا خیر؟ که در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و روایاتی جالب راجب به جن را نقل خواهیم کرد.

اگر چه عده ی زیادی از افراد به جن و هر موجود زنده ای به غیر از انسان ها و حیوانات، اعتقاد ندارند، اما جالب است بدانید جن نه تنها یک حقیقت انکار ناپذیر از نظر دین اسلام است، بلکه، حتی باورهای غیر مذهبی و غیر دینی بسیاری در مورد این موجودات شگفت انگیز وجود دارد.

طبق آیات قرآن و روایات اسلامی، جن موجودی است که قبل از انسان آفریده شده است. وجود جن ها از آتش بدون دود خلق شده است. یک سوره ی قرآن نیز به نام جن نامگذاری شده است. جن از نظر لغتی به معنای پوشیده و پنهان است، یعنی موجوداتی که از چشم ما پنهان اند.

از نظر علمی، دلیل موجهی برای اثبات وجود جن ها وجود ندارد. شاید اینکه علم هنوز نتوانسته است این مسئله را اثبات کند ناشی از این باشد که در تقدیر الهی مقدر شده که جن ها و انسان ها از هم جدا و پوشیده بر هم زندگی کنند. البته بین فیلم های ژانر وحشت هالیوود فیلم های بسیاری به چشم میخورد که داستان حول شخصیت یک جن خبیث، یک شیطان یا روح می چرخد و آزارها و حوادث وحشتناکی برای انسان رقم می زنند.

چگونه جن عاشق انسان می شود
چگونه جن عاشق انسان می شود

در افسانه های ایرانی، جن جایگاه ویژه ای دارد، در بسیاری از افسانه ها و داستان های قدیمی ایرانی از جن ها نام برده شده است. گفته می شود جن ها هم مسلمان هم کافر هستند. جن های مسلمان، مهربان، زیبارو، بی آزار و دلنشین هستند و جن های کافر، وحشتناک، زشت و آزار دهنده می باشند. حتی در بعضی افسانه ها، جن ها موجوداتی مرکب از چند موجود دیگر توصیف شده اند، مثلا بدنشان شبیه به بدن انسان است اما سرشان شبیه به سر یک حیوان مثلا سر شیر، پاهایشان مانند پاهای حیوانات اهلی سم دار و دست هایشان شبیه به انسان ها ست. البته ممکن است چنین تصویر سازی هایی بیشتر نشات گرفته از خیال و اوهام فرد وصف کننده باشد.

گفته می شود جن ها می توانند به هر شکلی که می خواهند در بیایند، و حتی در قالب حیواناتی نظیر مار، بز، کبوتر، گوسفند، سگ و گربه ظاهر شوند. جن ها در آب انبار های قدیمی، خرابه ها، خانه های خالی از سکنه و مخروبه ، قبرستان ها و … زندگی می کنند. در شاهنامه ی فردوسی در یک مورد از جن ها نام برده شده است ، اما در ادبیات و افسانه های غیر دینی ایرانی کمتر از جن نام برده شده است.

چگونه جن عاشق انسان می شود
چگونه جن عاشق انسان می شود

بعضی از جن ها دارای قدرت های خاصی هستند. مثلا عده ای از جن ها توانایی درمان بیماری های صعب العلاج را دارند و عده ای دیگر قادر به انجام کارهای سخت و شگفت انگیز می باشند. مثلا می گویند جن ها در ساخت سازه های عظیم جهان نظیر تخت جمشید، اهرام مصر و … دخالت داشته اند. می گویند جن ها مانند انسان ها ساختار اجتماعی دارند. پادشاه دارند، دادگاه دارند، ازدواج می کنند و عزادار می شوند.

یکی از معروفترین جن ها که در مورد او داستان های زیادی بر سر زبان هاست، جنی به اسم زعفر می باشد. گفته می شود که زعفر پادشاه گروهی از جن های مسلمان بوده که هنگام نبرد امام حسین در کربلا به آن حضرت پیشنهاد کمک و یاری رساندن می دهد که البته حضرت پیشنهاد او را رد می کند. گفته می شود در زمان حضرت سلیمان جن ها و انسان ها در کنار هم زندگی می کردند و تعداد زیادی از سربازان حکومت حضرت سلیمان از جن ها بودند.

علاوه بر اینکه جن می تواند خود را به شکل حیوان در بیاورد، در بعضی اوقات جن های کافر و بد برای آزار رساندن به انسان ها خود را شبیه به انسان در می آورند. مثلا یک جن خود را به شکل یک زن زیبا در آورده بود و طرف مقابلش از روی شکل پاهای او متوجه این قضیه می شود و طنابی دور گردن او انداخته او را می کشد.

چگونه جن عاشق انسان می شود
چگونه جن عاشق انسان می شود

جن از نظر اسلام

طبق روایات، جن، موجودی اسرار آمیز و دارای شعور، تکلیف و اختیار است. جن از آتش آفریده شده است. هدف از خلقت جن نیز مانند انسان، عبادت و بندگی خداوند است. در قیامت جن ها نیز مانند انسان ها برانگیخته می شوند و برای اعمال خود مورد بازخواست قرار می گیرند. به نیکوکار آن ها پاداش و به بدکار آن ها عذاب تعلق می گیرد. “ابن قتیبه” شیطان را جن های سرکش و “جان” را جن های ضعیف دانسته است.

در قرآن کریم واژه ی جن، بیست و دو بار به کار برده شده است. یک بار در سوره های مدنی و بیست و یک بار در سوره های مکی. واژه ی جان که بعضی آن را جمع جن می دانند، پنج بار در قرآن تکرار شده است. واژه ی “اجنه” نیز ده بار در قرآن استفاده شده است که پنج بار از آن به طور قطع به معنای جن به کار رفته است. در قرآن نیز یک سوره به نام سوره ی جن نامگذاری شده است. این سوره داستان گروهی از جن هاست که نزد پیامبر رفته با شنیدن آیاتی از قرآن تصمیم می گیرند به دین اسلام مشرف شوند.

چگونه جن عاشق انسان می شود
چگونه جن عاشق انسان می شود

طبق آیات قرآن جن قبل از انسان آفریده شده است. طبق آیات قرآن جن از ” نارالسموم” آفریده شده است . یعنی آتش هایی با ترکیب رنگ های مختلف و آتشی سبک و بی دود. جن ها مانند انسان ها پیامبر دارند و در روز قیامت به آن ها نیز مانند انسان ها مطابق با اعمالشان جزاء داده می شود.
بر خلاف باور عموم جن ها نیز مانند تمام موجودات زنده، از عالم غیب بی خبرند و چیزی از غیب نمی دانند. اگرچه طبق آیات قرآن قبل از بعثت پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد(ص) جن ها پنهانی به آسمان هفتم می رفتند و استراق سمع می کردند اما بعد از بعثت راه هر گونه استراق سمعی بر آن ها بسته شد و از اخبار غیب منع شدند. اما متاسفانه هنوز در باور بسیاری از مردم جن ها آگاه به غیب هستند و می توانند از آینده به مردم خبر دهند. در حالیکه طبق آیات قرآن امکان این امر وجود ندارد. مثلا حتی در قرآن امده است که چند روز بعد از مرگ حضرت سلیمان متوجه مرگ ایشان شدند، بنابراین اگر جن ها علم غیب می دانستند باید به محض مرگ حضرت سلیمان از مرگ ایشان با خبر می شدند.
در روایات داریم که جن و شیطان هر دو از یک اصل هستند، اما شیطان جزو جن هایی است که جز شر و بدی از آن ها سر نمی زند، اما جن های دیگر خوب و بد دارند و شر مطلق نیستند. علامه ی امینی نویسنده ی کتاب الغدیر، حدود سیصد صفحه از جلد شصت کتاب معروف بحار الانوار را به ذکر روایات و داستان هایی با موضوع جن اختصاص داده است. ابوعلی سینا حکیم و دانشمند ایرانی در مورد جن گفته است که جن حیوانی از جنس هوا، دارای قدرت سخن گفتن، و دارای جرمی شفاف است که به شکل های مختلف در می آید.

حتما بخوانید  آموزش احضار جن مسلمان به روش ساده و استفاده از آنها + خطرات آن
چگونه جن عاشق انسان می شود
چگونه جن عاشق انسان می شود

 

چگونه جن عاشق انسان می شود؟ !!!

در آیه ی شش سوره ی جن گفته شده است : “مردانی از انسان ها به مردانی از جن ها پناه می برند” مفسران در تفسیر این آیه گفته اند که جنیان نیز مانند انسان ها، مرد، زن و تناسل دارند. زاد و ولد در آن ها وجود دارد. اما چگونگی این امر هنوز برای ما ناشناخته می باشد. حتی فخر رازی، با توجه به آیه ی پنجاه و شش سوره ی الرحمن، معتقد به ازدواج جن و انسان بوده و پدید آمدن نسلی از ازدواج انسان و جن را ممکن می داند. برخی مفسران آیه ی ” و شارکهم فی االاموال و الاولاد” را نشانه ی امکان ازدواج بین جن و انسان می دانند، اگر چه بیشتر مفسران این آیه را مصداق ازدواج و امکان آمیزش جنسی انسان و جن نمی دانند.

بعضی مفسران آیه ی پنجاه و شش و هفتاد و چهار سوره ی الرحمن را به امکان ازدواج بین جن و انسان در این دنیا، ربط می دهند. حتی در برخی روایات، اهل سنت نیز این ازدواج را تایید می کنند و در روایتی از اهل سنت داریم که، هابیل (پسر حضرت آدم) با یک حوری بهشتی ازدواج کرد و برادرش قابیل با یک جن ازدواج کرد.

داستان ها و روایات زیادی وجود دارد که به ازدواج و ایجاد روابط عاشقانه ی بین انسان و جن اشاره می کند. علامه ی مجلسی در یکی از کتاب هایش به صراحت نوشته است که مردی را دیده است که چهار زن ، یکی پس از دیگری از جنیان گرفته است. موضوع ازدواج جن و انسان به قدری مطرح بوده است که در مورد احکام شرعی آن نیز بحث شده است. شبلی نویسنده ی بزرگ، گفته است که کتاب “آکام المرجان فی الاحکام جان” را در پاسخ به این پرسش که آیا ازدواج جن و انسان جایز است و امکان دارد یا خیر، نوشته است. فخر رازی نیز امکان به وجود آمدن نسلی از ازدواج انسان و جن را قبول داشت.

چگونه جن عاشق انسان می شود؟
مطالبی که در بالا گفته شد نشان می دهد که امکان ازدواج انسان و جن وجود دارد و امکان ایجاد رابطه های عاشقانه نیز در آن ها وجود دارد ،اما اینکه آیا جن ها عاشق و دلباخته ی انسانی می شوند و به واسطه ی آن عشق، آن انسان را تحت مالکیت و تسخیر خود در می آورند یا خیر و اینکه مانع ازدواج معشوقه ی خود می شوند یا خیر بحثی است که در روایات و داستان هایی که از منابع معتبر به جا مانده است سخنی در باب آن نشده است. امروزه افراد زیادی مخصوصا دختران جوان برای به اصطلاح باز شدن بختشان به دعانویس ها و فالگیرها مراجعه کرده و ممکن است است از آن ها حرف هایی بشنوند با این مضمون که همزادت یا جن همزادت عاشق و دلبسته ی تو شده و بخت تو را بسته است و …، نظر به اینکه در روایات و آیات قران هرگز چنین مطالبی گفته نشده است، بهتر است بگوییم بار خرافی این مطالب بسیار بیشتر از بار حقیقی آن هاست. به هر حال جن از دیرباز تا الان همواره یک مبحث رمز آلود و شگفت انگیز به شمار می رود و افراد زیادی به دنبال کشف حقیقت این موجودات پر رمز و راز هستند و تمایل به برقراری رابطه و دوستی با این موجودات شگفت انگیز دارند. اما آن چه که از روایات به دست می آید نشان می دهد که جن ها به دلیل قوانین خاص وجودی از انسان ها پنهان هستند و ارتباط برقرار کردن با آن ها بسیار سخت بوده و حتی ممکن است صدمات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.
حوله‌ نخی یزدی، از انواع منسوجات سنتی یزد است. با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تهیه‌ نخ ویسکوز، به دلیل جذب آب بسیار بیشتر آن نسبت به نخ، بیشتر از نخ ویسکوز تولید می‌شوند. باتوجه به تبحر بالای بافندگان یزدی، از کیفیتی بی‌نظیر هم برخوردارند.