چگونه از صورت چاق شویم

سوالی که شما را به این مقاله کشانده است: چگونه از صورت چاق شویم و برای چاقی صورت چه بخوریم و چه کارها و ورزشهایی رو میشه برای چاق شدن صورت انجام داد که در ادامه به تک تک سوالات پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید.

چگونه از صورت چاق شویم
چگونه از صورت چاق شویم؟ چاق شدن سریع صورت با این راهکارها

اکثر افراد به دنبال چاقی صورت خود هستند. افراد لاغر احساس می کنند اگر صورتشان کمی چاقتر شود زیباتر می شوند و افراد چاق نیز معمولا پس از رژیم های لاغری که باعث لاغر شدن صورتشان نیز می شود به دنبال راهی برای چاقی صورت خود هستند. حتما این موضوع را بارها شنیده اید که چاقی یا لاغری موضعی وجود ندارد و برای چاقی یا لاغری بخشی از بدن باید تمام بدن چاق یا لاغر شود. البته روش های زیادی برای چاقی یا لاغری موضعی وجود دارد که بعضی از این روش ها واقعا موثر بوده و سبب چاقی یا لاغری موضعی می شود. در ادامه به بررسی بهترین و معتبرترین روش های چاقی صورت می پردازیم. لازم به ذکر است که برای چاقی صورت باید حداقل یک الی دو ماه از یک روش چاقی موضعی به صورت مدام استفاده کنید و چاقی صورت تنها با یک یا چند بار انجام این فعالیت ها اتفاق نخواهد افتاد.

 

1) برای چاقی صورت چه بخوریم؟

  • موز، ذرت پخته، انواع بادام و سیب زمینی چاق کننده صورت می باشند. در طول روز از این مواد استفاده کنید.
  • یک خیار را رنده کرده آن را به یک فنجان آب اضافه کنید و با یک قاشق عسل آن را شیرین کنید. روزانه یک لیوان از این شربت بخورید.
  • خوردن روزانه یک عدد سیب زمینی آب پز
  • خوردن ماست و جوانه گندم بعد از هر وعده غذایی( جوانه گندم را پودر کنید و به ازای هر پیاله ماست یک قاشق مرباخوری جوانه گندم به آن اضافه کنید)
  • مصرف انواع سویق و شیره انگور در وعده صبحانه
  • صبح ها ناشتا یک سیب درختی را اّپز کرده و میل کنید.
  • صبح ها ناشتا ژله بخورید.
  • مصرف روزانه گوجه فرنگی
  • مصرف شیر خشک
  • مصرف روزانه کشک
  • خوردن خاکشیر ناشتا
  • روزانه هشت لیوان آب بنوشید.
  • مصرف روزانه شیر موز
  • مصرف روزانه انواع آجیل
  • آب هویج و نارگیل در چاق شدن صورت بسیار موثرند.
  • مصرف روزانه سیب زمینی سرخ کرده
  • مصرف روزانه کره بادام زمینی به چاق شدن صورت کمک می کند.
  • مصرف قرص برای چاقی صورت : قرص مخمر جو و قرص مولتی ویتامین و آهن
برای چاقی صورت چه بخوریم
برای چاقی صورت چه بخوریم

 

2) تمرینات ورزشی برای چاقی صورت

تمرینات لپ و گونه: ماهیچه ها با تمرین و انجام حرکات ورزشی افزایش حجم پیدا می کنند. ماهیچه ای ترین بخش صورت لپ ها می باشند که با انجام حرکات مخصوص ورزشی می توان باعث چاقی لپ ها و در نتیجه چاقی صورت شد.

انگشت شصت یا اشاره خود را داخل دهانتان کنید و با لب هایتان به آن فشار وارد کنید. پنج ثانیه انگشت خود را به شدت بمکید.سپس انگشت خود را رها کنید. این حرکت را 15 بار تکرار کنید. این حرکت باعث تقویت ماهیچه های لپ و افزایش خونرسانی به ان می شود.

لب هایتان را به حالت غنچه در بیاورید. سپس آن ها را به حالت لبخند تغییر شکل دهید. تا حد ممکن بدون اینکه دندان هایتان دیده شود لبخندتان را بزرگتر کنید. 5 ثانیه در این حالت بمانید. سپس لب ها را مجددا غنچه کنید. این حرکات را 15 بار انجام دهید. نشانه درست انجام دادن این حرکات خستگی شدید ماهیچه های صورت شما پس از انجام این حرکت می باشد.

انگشت اشاره  و انگشت وسط دستانتان را به هم بچسبانید و با این دو انگشت گونه ها را به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار باعث تحریک ماهیچه های صورت و در نتیجه افزایش خونرسانی و چاقی صورت خواهد شد. دقت کنید که به آرامی و ملایمت گونه های خود را ماساژ دهید.

 

تمرینات گردن: تمرینات گردن و تحریک عضلات گردن نیز در چاق شدن صورت موثر است و باعث افزایش حجم صورت در ناحیه زیر گونه ها و چانه می شود. از متداولترین حرکات گردن حرکت زیر می باشد.

روی یک صندلی صاف بنشینید. کمر باید کاملا صاف باشد. سر خود را به سمت بالا بگیرید تا گردنتان کشیده شود. در همین حالت لب پایینی را روی لب بالایی بگذارید و سعی کنید لب پایینی را به سمت بینی بالا بکشید. کشش زیادی در هنگام اجرای این تمرین در عضلات گردن خود حس خواهید کرد. 5 ثانیه در این حالت باقی بمانید. 20 بار این حرکت را انجام دهید.

 

3) ماسک برای چاقی صورت

استفاده از ماسک برای چاقی صورت بسیار متداول و موثر می باشد. ماسک ها با افزایش آبرسانی به پوست باعث پرتر دیده شدن صورت می شوند و مصرف دراز مدت آن ها باعث چاقی موضعی صورت می شود. در ادامه چند ماسک موثر جهت چاقی صورت معرفی می شود.

ماست خیار: از مناسب ترین ماسک ها برای چاقی صورت ماست های ترکیبی با خیار می باشد. یک خیار را رنده کنید و یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. سپس این ماسک را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست صورت خود بگذارید. سپس با آب سرد آن را آب کشی کنید. استفاده مرتب از این ماسک باعث طراوت و چاقی صورت می شود.

حتما بخوانید  آیا قرص ب کمپلکس برای چاقی صورت تجویز میشود؟
ماسک چاق کننده صورت
ماسک چاق کننده صورت

ماسک جوانه گندم: یکی از موادی که هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی باعث چاقی صورت می شود جوانه گندم می باشد. شما می توانید به این منظور بعد از هر وعده غذایی مقداری ماست و جوانه گندم بخورید و روزی یک بار مخلوط ماست و جوانه گندم را به صورت ماسک به صورت خود بزنید.

ماسک شیر: شیر باعث طراوت و شادابی پوست شما و چاق شدن صورت شما خواهد شد. مقداری شیر با گلاب یا زردچوبه یا پودر جوانه گندم مخلوط کنید و به صورت خود بزنید. اگر پوست شما چرب است از شیر و زردچوبه یا شیر و جوانه گندم استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید شیر را با گلاب مخلوط کنید.

ماسک گل رس: ماسک گل رس نیز در سفت شدن و توپر شدن صورت موثر است. مقداری گل رس تمیز و مخصوص تهیه ماسک را برداشته، مقداری آب یا گلاب به آن اضافه کنید تا خمیر شود. سپس صورت خود را با این خمیر بپوشانید. بیست دقیقه اجازه دهید تا گل بر روی صورت شما خشک شود. در این مدت عضلات صورت شما باید بی حرکت باشند. سپس با آب سرد صورت خود را آبکشی  کنید و یک کرم مرطوب کننده سبک به پوست خود بزنید.

ماسک چاق کننده صورت
ماسک چاق کننده صورت

ماسک عسل: یکی از ماسک های چاق کننده صورت ماسک های ترکیبی عسل می باشد. ترکیب شیر و عسل، آب خیار و عسل، گلاب و عسل از جمله ماسک های ترکیبی عسل برای چاقی صورت می باشد.

ماسک نشاسته: یک ماسک بسیار عالی و تجربه شده برای چاقی صورت ماسک نشاسته می باشد. برای تهیه این ماسک یک قاشق نشاسته را در یک لیوان آب سرد حل کرده سپس آن را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن به پوست صورت خود بزنید و بیست دقیقه بعد صورت خود را با آب سرد شست و شو دهید.

ماسک گلیسیرین: ترکیب گلیسیرین و گلاب یک راه طبیعی برای چاقی موضعی صورت می باشد. مقدار مساوی گلیسیرین و گلاب را با هم مخلوط کرده به صورت خود بزنید، پس از ده دقیقه صورت خود را با آب سرد آبکشی نمایید. می توانید شب قبل از خواب به صورت خود این ترکیب را بزنید و صبح آن را بشویید.

ماسک سیب زمینی: چاقی شدن صورت با سیب زمینی : سیب زمینی رنده شده به دلیل نشاسته ی بالایی که دارد یک ماسک چاق کننده مناسب برای صورت به شمار می آید. به این منظور یک سیب زمینی را رنده کنید با مقداری گلاب آن را مخلوط کرده و آن را بیست دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

ماسک برای چاقی صورت
ماسک سیب زمینی بهترین ماسک برای چاقی صورت

ماسک الوئه ورا: مصرف آلوئه ورا هم به صورت خوراکی هم به صورت موضعی باعث چاقی صورت می شود. ژل داخل الوئه ورا را به صورت خود بمالید و پس از ده دقیقه با آب سرد آبکشی نمایید. قبل از استفاده از الوئه ورا از عدم حساسیت به آن مطمئن شوید.

روغن زیتون: استفاده موضعی از روغن زیتون و ماساژ گونه ها با روغن زیتون باعث چاقی صورت می شود.

 

4) چاقی صورت در کلینیک های زیبایی

از موثرترین روش های چاقی صورت روش هایی غیر طبیعی مانند تزریق ژل، چربی، عمل جراحی و … می باشد. اگر چه این روش ها تاثیر ثابت شده ای در چاقی صورت دارند اما اکثر این روش ها همراه با عوارض بعضا خطرناکی می باشند. از متداول ترین روش های غیر طبیعی برای چاقی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد

تزریق ژل: با گذشت زمان حجم چربی های زیر پوست کاهش پیدا می کند و قسمت هایی از صورت لاغرتر شده و فرو رفته می شوند. از روشهای موثر در جایگزین کردن حجم چربی از دست رفته ی پوست تزریق ژل می باشد. اکثر ژل های تزریقی حاوی هیالورونیک اسید می باشند. این ماده با جذب مولکول های آب باعث برجستگی و شادابی پوست صورت می شود. تزریق ژل معمولا تا یک سال ماندگاری دارد و پس از این مدت باید مجددا آن را تکرار کرد.

چگونه از صورت چاق شویم
چگونه از صورت چاق شویم – راههای چاق شدن سریع صورت

تزریق چربی: در این روش از سایر نقاط بدن چربی گرفته می شود و این چربی ها پس از غنی سازی به صورت تزریق می شوند. تزریق چربی به صورت، حجم های از دست رفته ی صورت شما را جبران می کند و باعث چاق تر شدن و جوانتر شدن صورت شما می شود. ماندگاری چاقی صورت بعد از تزریق چربی بیشتر از سایر روش های درمانی برای چاقی صورت می باشد.

چگونه از صورت چاق شویم
چگونه از صورت چاق شویم – چاق شدن سریع صورت با این روشها

پروتز: اگرچه امروزه برای چاقی صورت کمتر از روش پروتز گذاری استفاده می شود و اکثر افراد با تزریق ژل یا چربی صورت خود را چاق می کنند، اما پروتز گذاری یک راه مطمئن و موثر جهت چاقی صورت می باشد. پروتز ها از طریق ایجاد برشی بر روی استخوان های صورت کاشته می شود و باعث برجستگی قسمت های خاصی از صورت می شود.

چگونه از صورت چاق شویم
چگونه از صورت چاق شویم – چاق شدن سریع صورت با این راهکارها

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

7 پاسخ

  1. سلام. ممنون اطلاعات خوبی بود و استفاده کردم. من به شخصه دنبال روش های چاقی صورت بودم و در مورد سیب زمینی و تاثیر اون برای چاق کردن صورت زیاد شنیده بودم اما نمی دونستم به عنوان ماسک هم میشه ازش استفاده کرد. شنیده بودم باید سیب زمینی سرخ کرده رو هر روز تا یک هفته بخوریم که اتفاقا امتحانم کردم و واقعا نتیجه بخش بود. در واقع یه روش چاقی صورت توی زمان کم هست. حالا بنظرم ماسکش بهتره چون لااقل دیگه همه بدنم رو چاق نمیکنه بر خلاف سیب زمینی سرخ کرده. بازم ممنون. مطلب خوبی بود. مرسی

  2. خانوما ماسک خیار و ماسک جوانه گندم برای چاقی صورت خیلی خوبه. من ماست و جوانه گندم رو قاطی می کنم و می خورم یه قاشقشم می زنم به صورتم، خیارم رنده می کنم با آب و کمی شکر شریت درست می کنم باهاش و می خوردم، یه کم هم خیار رنده شده روی صورتم میگذارم اینم برای چاقی صورت خیلی خوبه

    1. سلام و درود دوست عزیز خیار و جوانه گندم مواد موثری برای چاقی صورت هستند که در متن هم به آنها اشاره شده، ممنون از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

    1. سلام و درود دوست عزیز، گل رس طبیعی ممکنه یه کم زبر باشه یا دارای ناخالصی هایی باشه که باعث آسیب به پوست بشه، گل رس هایی هستند با عنوان گل رس سفید که مخصوص تهیه ماسک صورت هستند و در داروخانه ها و لوازم آرایشی ها پیدا میشه، این گل رس ها برای پوست مناسب تره و باعث آسیب به پوست نخواهد شد.

  3. سلام تقریبا همه راههای چاقی صورت رو نوشتید ممنون واقعا، خواستم به اونایی که مثل من دنبال چاقی صورت هستن بگم که موثرترین راه برای چاقی صورت حرکات ورزشی صورته. چند نمونه ش رو من این جا دیدم و بقیه ش رو هم می تونید تو گوگل سرچ کنید، یک ماه یا دو ماه این حرکات رو روزی دو الی سه بار انجام بدید برای چاقی صورت عالیه

    1. سلام و درود دوست عزیز بله یکی از موثرترین روش های چاقی صورت ورزش های صورته که در متن به چند مورد از موثرترین این ورزش ها اشاره شده، ممنون از این که تجربه خود رو در اختیار ما قرار دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 11 =

همچنین بخوانید