پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر و استقلال دو سهمیه اصلی فوتبال ایران در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا هستند. 

به گزارش “ورزش سه”، به دلیل عدم تایید مجوز حرفه ای این دو باشگاه از سوی کمیته صدور مجوز حرفه ای AFC هر دو باشگاه در آستانه حذف از مسابقات پیش رو قرار دارند مگر اینکه کمیته استیناف رایی غیر از این صادر کند. اما در صورت  حذف این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا چه تیم هایی جانشین این دو تیم خواهند شد؟ 

 

غلامرضا بهروان که پیش تر رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای بود و اکنون عضو این کمیته بشمار می رود در پاسخ به این سوال گفت:«در این فصل 5 باشگاه استقلال، پرسپولیس، گل‌گهرسیرجان، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان درخواست مجوز حرفه‌ای داشتند که در حال حاضر سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای بگیرند. اگر مشکل گل‌گهرسیرجان حل شود گل گهر و سپاهان می‌توانند جایگزین استقلال و پرسپولیس شوند. در غیر اینصورت فقط دو تیم فولاد و سپاهان اصفهان از ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده شرکت خواهند کرد. باید به این نکته هم اشاره کرد 6-7 باشگاه لیگ برتری ما حتی مدارک خود را برای درخواست صدور مجوز حرفه‌ای در سامانه AFC بارگذاری نکرده‌اند. برخی باشگاه‌ها مثل تراکتور مدارک را ناقص بارگذاری کرده‌اند و انگار وسط کار آن را رها کرده‌اند. برخی باشگاه‌ها مثل نساجی مازندران حتی ثبت نام نکرده‌اند.»

حتما بخوانید  عنایتی: پرسپولیسی‌ها بگویند دقیقه ۹۲ چه شد؟

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.