کمر درد های مزمن با تکرار عادت های اشتباه در مسافرت

کمر درد یکی از مشکلات شایع در بین بیشتر افراد در سراسر جهان می باشد دقت کرده اید که وقتی یک جسم سنگین را جا به جا می نمایید بعد از این کار دچار کمر درد شدید می شوید بیشتر آقایان و خانم ها در باشگاه بدنسازی آنقدر به عضلات کمر خود فشار وارد می نمایند که دچار دیسک کمر شده و آسیب جدی بر مهره های کمر و گردنشان وارد می شود در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر چند عادت بد در زندگی روزمره که موجب کمر درد می شود  را در سایت نیک استار خواهید خواند با ما تا انتها همراه باشید.

کمر درد
چند عادت بد در مسافرت

بنابراین ما باید در حین ورزش و شنا نمودن اقدامات لازم را برای آسیب ندیدن مهره های گردن و کمر در نظر بگیریم بیماری های مانند فتق گردن و کمر ، اسپاسم عضلانی،آرتروز و یا شکستگی گردن و دیسک کمر این بیماری ها از عادت های بد در زندگی روزمره به وجود می آید.

محققان و پزشکان چند عادتی که موجب بیماری در ناحیه گردن و کمر به وجود می آید را  مورد بررسی قرار داده اند در این مقاله به بیماران و افرادی از ورزش های سنگین بدنسازی استفاده می نمایند به این چند موارد در این مقاله اشاره خواهیم کرد.

 

کیف و یا چمدان کوچک برای مسافرت

کمر درد
چند عادت بد در مسافرت

یکی از مواردی که می تواند به کمر شما آسیب جدی برساند حمل نمودن اشتباه چمدان می باشد اگر کیف و چمدان مسافرتی شما بسیار سنگین باشد موجب گردن درد در شما می شود حمل نمودن وسایل سنگین باید به روش های درستی انجام شود تا به مهره های پشت  و گردن شما آسیب وارد نشود هنگامی که کیف و چمدان و یا شی سنگینی را می خواهید از زمین بلند نمایید زانوهایتان را باید خم نموده تا چمدان را بلند نمایید کیف سنگین را به آرامی بلند نمایید تا به مهره های کمر شما فشار وارد نشود اگر دوست دارید از کوله پشتی استفاده نمایید از یک طرف شانه استفاده ننمایید کوله پشتی را به هر دو شانه خود آویزان نمایید تا به مهره های گردنتان آسیب وارد نشود .

کمر درد
کمر درد در مسافرت

هر دو ساعت یکبار از ماشین خارج شوید

مهم نیست خودروی شما چه مدلی باشد و داخلش چقدر راحت باشد افرادی که به مدت طولانی در داخل خودرو به رانندگی می پردازند دچار فتق گردن می شوند شما باید از خودرو پیاده شده و 5 دقیقه پیاده روی نمایید تا گردن دردتان خوب شود وقتی در حال رانندگی هستید از بالش های کوچک برای گردنتان استفاده نمایید به این ترتیب گردن شما از انقباض و تنش در امان می ماند هر 20 دقیقه دست ها و پاهایتان را جا به جا  کرده و تکان دهید و زیاد بی حرکت نباشید.

حتما بخوانید  گرفتن MRI برای کسب تکلیف کمر درد
کمر درد
چند عادت بد در مسافرت

شیرجه به آب کم عمق

بیشتر آسیب ها گردن در شیرجه به آب های کم عمق اتفاق می افتد اگر این کار را انجام دهید دچار شکستگی در ناحیه گردن می شوید که موجب می شود گردنتان به صورت جدی آسیب دیده و مسافرت شما را خراب نماید و قبل از شیرجه به آب عمق آن را در نظر بگیرید با شکستن گردن شما دچار فلج شده و نمی توانید پاهایتان را تکان دهید.

 

با دقت وارد استخر شوید

وقتی می خواهید وارد استخر شوید آرام و با احتیاط این کار را انجام دهید از کفش مناسب استخر استفاده نمایید چون سطح استخر لغزنده می باشد و احتمال این هست که شما سر خورده و کنترل خود را از دست داده و زمین بخورید پس این بسیار مهم است که کفش مناسب پوشید و احتیاط نمایید .

کمر درد
چند عادت بد در مسافرت

در روزهای گرم جلوی کولر به صورت مستقیم قرار نگیرید

در روزهای گرم که از بیرون به خانه می آید جلوی باد سرد کولر نباشید و خود را از کولر دور نمایید چون موجب می شود شما دچار گردن درد شوید افرادی که عرق نمودن و بدنشان خیس عرق می باشد اشتباه نموده و جلوی کولر می نشینند بیشتر اسپاسم های عضلانی ناشی از هوای سرد کولر می باشد .

 

کفش های پاشنه بلند

از کفش های پاشنه بلند برای خرید و پیاده روی در مسافرت استفاده ننمایید بیشتر خانم ها دوست دارند در مسافرت نیز شیک باشند و از کفش پاشنه بلند استفاده می نمایند شما با کفش پاشنه بلند در مسافرت نمی توانید راحت باشید و دچار مشکلات کمر درد خواهید شد در مسافرت از کفش های مناسب برای پیاده روی استفاده نمایید.

کمر درد
چند عادت بد در مسافرت

گرم کردن بدن قبل از ورزش

بیشتر افراد دوست دارند در مسافرت به شنا و یا اسکی روی آب بپردازند بیشتر ورزش های آبی اگر اشتباه انجام شود بدن را دچار آسیب جدی می نماید قبل از اینکه بدنتان را گرم نمایید شروع به ورزش ننمایید چون بسیار خطرناک می باشد حرکات کششی قبل از ورزش بسیار برای بدن مفید می باشد .

 

منبع: tekmagazin.com

مطالب پیشنهادی
نظرات

7 پاسخ

  1. سلام چند روز پیش جلوی در مدرسه مون انگار آب ریخته بودن و یخ زده بود به خاطر سردی هوا من متوجه نشدم و همین که پام رفت رو یخ به شدت سر خوردم و به پشت افتادم زمین. از اون روز خیلی کمرم درد می کنه با اینکه کبود هم نشده. میشه راهنماییم کنید که برای تسکین دردش چیکار باید بکنم؟

    1. سلام دوست عزیز، توصیه می کنم در اسرع وقت به متخصص ارتوپد مراجعه کنید زیرا ضربه شدیدی که به کمر شما وارد شده ممکنه باعث آسیب دیدن مهره های کمرتون شده باشه. البته می تونید تا فردا از یه درمان خونگی استفاده کنید و اگه جواب نداد به پزشک مراجعه کنید. مقداری پماد پیروکسیکام یا عصاره اکالیپتوس رو روی حرارت بخاری یا هر حرارت غیر مستقیم گرم کنید و به قسمتی از کمرتون که در می کنه بزنید. چند دقیقه آهسته اون قسمت رو ماساژ بدید. سپس با یه شال نخی گرم شده کمرتون رو ببندید و 24 ساعت به همین حالت باقی بمونید. اگه با انجام این کار درد کمرتون خوب نشد حتما به دکتر نشون بدید.

  2. وای مسافرت های طولانی حتی اگه با ماشین شخصی هم انجام بشه بازم می تونه باعث کمردرد بشه. بهتره بنظرم از همین تکنیک دو ساعت به دو ساعت پیاده شدن از ماشین استفاده کنیم که لااقل کمتر اذیت بشیم. به هر حال ممنون از مطلبی که قرار دادین.

  3. ممنون مطلب خوبی بود همیشه موقع رانندگی کمر درد می گیرم به حدی که حتی نمی تونم از ماشین خارج بشم و پیاده روی کنم. امیدوارم این که نوشتید بالش پشت گردن بگذارید به دردم بخوره و دیگه از کمر دردهای وحشتناک رانندگی نجات پیدا کنم

    1. سلام و درود دوست عزیز، البته این بالش باعث میشه شما دچار گردن درد نشید هر چند باعث کاهش کمر درد هم میتونه بشه، توصیه می کنم شما هنگام رانندگی قبل از اینکه کمر دردتون شروع بشه از ماشین پیاده بشید و 5 دقیقه پیاده روی کنید. اگه به محض رانندگی دچار کمر درد میشید حتما به متخصص ارتوپد مراجعه کنید ممکنه ستون فقرات شما دچار آسیب شده باشه.

  4. سلام من 4 سال دانشجو بودم و هر ترم چند بار یه چمدون بزرگ و سنگین و یه کوله و یه ساک دستی رو با خودم میکشوندم اینور اونور، خیلی هم کمر درد میشدم اون روزا اما هیچ وقت فکر نمی کردم به خاطر این چمدون و کوله پشتی سنگین باشه کمر دردم. ممنون از مطلبتون

    1. سلام و درود دوست عزیز، متاسفانه یکی از مهمترین و شایع ترین علل دردهای ناحیه کمر فشاریه که به خاطر بلند کردن اجسام سنگین به مهره های کمر وارد میشه و این فشار در دراز مدت حتی باعث آسیب دیدن مهره های کمر میشه و این آسیب ها ممکنه مدت ها نهفته بمونه و با یه حرکت یا ضربه شدید خودش رو نشون بده و تا مدت ها باعث اذیت شدن فرد بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =