عقب افتادن پریود و بارداری

چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است؟ آیا عقب افتادن پریود نشانه حاملگی است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و به علائم بارداری می پردازیم.

بارداری یکی از موضوعاتی است که می‌تواند بسیاری از افراد را درگیر خود کند. بارداری نشانه‌ها و علائم مختلفی دارد که یکی از رایج‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها تأخیر در عادت ماهانه یا پریود است. تأخیر در عادت ماهانه و یا به عبارتی عقب افتادن عادت ماهانه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بارداری فقط یکی از آن‌هاست.

چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است
چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است

 

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این علت‌ها بپردازیم و همچنین به این سؤال پاسخ دهیم که چند روز تأخیر در پریود می‌تواند نشانه بارداری باشد. با ما همراه باشید.

بهتر است در همین ابتدا متذکر شویم که تنها راه قطعی برای اثبات بارداری و یا عدم بارداری آزمایش خون بارداری است؛ اما برخی دیگر از نشانه‌ها نیز وجود دارند که می‌توانند شما را متوجه کنند که آیا باردار هستید یا خیر. البته توجه داشته باشید که این نشانه‌ها قطعی نیستند و تجربه افراد مختلف در طول دوران بارداری باهم متفاوت است.

 

سیکل قاعدگی

به مدت‌زمان اولین روز پریود شما تا پریود بعدی سیکل قاعدگی گفته می‌شود؛ که متوسط طول این سیکل ۲۸ روز است اما ممکن است طول این دوره بیشتر یا کمتر شود. به‌طورکلی سیکل قاعدگی بین ۲۱ تا ۳۵ روز خواهد بود که در این حالت می‌شود بازهم گفت طبیعی است و جای نگرانی نیست. دوره پریود معمولاً ۳ تا ۵ روز طول می‌کشد؛ اما در حالت کلی بین ۲ تا ۷ روز هم طبیعی است.

 

تاخیر در پریود

تأخیر در پریود و عقب افتادن آن تا 5 روز طبیعی است اما اگر این تأخیر بیشتر طول بکشد می‌تواند نشانه‌ی مشکلی در بدن شما و یا بارداری باشد. این مطلب در صورتی درست است که شما قبلاً دوره‌های پریود منظمی را تجربه کرده باشید. اگر پریود شما به تأخیر افتاده و شما اخیراً رابطه جنسی داشته‌اید، می‌توانید از بی‌بی چک استفاده کنید و آزمایش خون بدهید.

حتما بخوانید  آیا امکان بارداری بعد گذشت دو هفته از پریود وجود دارد؟

پس از ۱۰ روز تأخیر در قاعدگی، درصورتی‌که شما قبلاً عادات ماهانه منظمی داشته‌اید، برای تشخیص بارداری یا عدم آن از بی‌بی چک استفاده کنید. با این شرایط احتمالاً بتوانید جوابی تقریباً قطعی دریافت کنید اما اگر دارای دوره‌های پریود نامنظم باشید احتمال خطا بیشتر خواهد.

آیا عقب افتادن پریود نشانه حاملگی است
آیا عقب افتادن پریود نشانه حاملگی است

 

علائم بارداری

بسیاری از علائم بارداری مشابه نشانه‌های قبل و یا هنگام پریود است؛ و این ممکن است باعث شود فرد نتواند تشخیص دهد که این علائم بارداری هستند آن‌ها را با نشانه‌های پیش از قاعدگی اشتباه بگیرد.

همانطور که ذکر شد یکی از رایج‌ترین علائم بارداری قطع شدن عادت ماهانه است اما شدن به این معنی نیست که هرگاه که عادت ماهانه شما عقب افتاد حتماً باردار هستید. بهتر است در صورت بروز این اتفاق حالت‌های دیگرتان را بررسی کنید و ببینید که آیا مشابه حالت‌های دیگر بارداری هستند یا خیر. از دیگر حالت‌های بارداری می‌توان به حالت تهوع، تغییرات سینه‌ها، لکه بینی، تکرر ادرار، سردرد و کمردرد، سرگیجه و ضعف، یبوست، تغییرات روحی و عاطفی، احساس درد در رحم، هوس‌های عجیب، تغییرات پوستی و خستگی اشاره کرد.

چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است
چند روز عقب افتادن پریود نشانه بارداری است

 

علل تاخیر در پریود

ناگفته نماند که عواملی مانند افزایش یا کاهش ناگهانی وزن، اختلالات هورمونی، بیماری، تغییر در ساعت بدن، محاسبه غلط، دوره پیش از یائسگی و یائسگی، استرس، قطع مصرف قرص‌های ضدبارداری و خستگی نیز می‌تواند باعث اختلال در روند قاعدگی باشد.

بهتر است در صورت ادامه این موضوع برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید و آزمایش بارداری انجام دهید.

 

منبع: سایت نیک استار

مطالب پیشنهادی
نظرات

6 پاسخ

  1. شما در مورد به تاخیر افتادن پریود کامل نوشتید اما در مورد به جلو افتادن پریود ننوشتید، کاش در این مورد هم توضیح می دادید

    1. سلام و درود
      دوست عزیز، این مقاله همانطور که از عنوانش هم پیداست در مورد به تاخیر افتادن قاعدگی به دلیل بارداریه و به مسائل دیگه نمی پردازه، در سایت مقالات زیادی در مورد قاعدگی وجود داره که می تونید اون ها رو مطالعه کنید، توصیه می کنم اگه دچار این مشکل هستید حتما به پزشک مراجعه کنید، زودتر پریود شدن گاهی ممکنه خطرناک باشه چون ممکنه باعث کم خونی شدید و خطرات ناشی از کم خونی در بیمار بشه

  2. سلام الان 4 روزه که قاعدگیم عقب افتاده، علائم بارداری رو هم دارم مثل سرگیجه، تهوع صبح گاهی، بی بی چک گذاشتم منفیه، چقدر احتمال داره باردار باشم؟ فکر می کنم هنوز زوده برای مثبت شدن بی بی چک

    1. سلام و درود دوست عزیز، همونطور که خودتون فرمودید هنوز برای مثبت شدن بی بی چک زوده و باید چند روز دیگه صبر کنید. علائم بارداری ممکنه کاذب باشه و به خاطر تلقین یا استرسی که دارید به وجود اومده باشه، توصیه می کنم یک هفته دیگه بی بی چک بگذارید و در این مدت از انجام کارهایی که برای زنان باردار ممنوعه خودداری کنید، مثل مصرف بعضی از مواد غذایی یا بعضی فعالیت های سنگین بدنی که منجر به آسیب به جنین میشه، برای اطمینان بیشتر بعد از مثبت شدن بی بی چک آزمایش خون بارداری انجام دهید.

  3. سلام لطفا منو راهنمایی کنید الان 13 روزه که من پریود نشدم، بی بی چک هم گذاشتم منفی بود و حتی آزمایش خون هم انجام دادم منفی بود، دیگه کلافه شدم

    1. سلام و درود دوست عزیز، همیشه تاخیر در قاعدگی به معنای بارداری نیست، گاهی اوقات مصرف بعضی از داروها یا بیماری های خاصی باعث تاخیر در قاعدگی می شوند، اگه قبلا قاعدگی منظمی داشتید و این اولین باری هست که دچار این مشکل شدید، حتما به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید تا وضعیت شما رو بررسی کنه، اما اگه قبلا قاعدگی نامنظمی داشتید و این اتفاق برایش ما افتاده است توصیه می کنم کمی صبر کنید، چون معمولا قاعدگی نامنظم نشانه تنبلی تخمدانه و افرادی که دچار تنبلی تخمدان هستند زیاد دچار اختلالات قاعدگی میشن، حتی ممکنه در افرادی که تنبلی تخمدان دارند برای یک مدت کوتاه یا حتی طولانی قاعدگی قطع بشه، به نظر من چند روز صبر کنید اگه پریود نشدید به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + پانزده =

همچنین بخوانید
ایمپلنت cmi یک ایمپلنت کره ای است، که به علت مقرون به صرفه بودن و کیفیت مناسب، در سطح جهان محبوبیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی کامل ایمپلنت کره ای cmi به همراه تاریخچه و انواع آن می پردازیم.
پیشرفت‌های برجسته هوش مصنوعی در علم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تشخیص بیماری‌ها، پیش‌بینی نتایج درمانی و بهبود مدیریت بیماران است. این تکنولوژی‌ها تأثیر بزرگی بر بهبود سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمانی دارند.
تعویض دریچه قلب با دریچه مصنوعی یا بافتی به منظور بهبود عملکرد قلب استفاده می‌شود. این روش جراحی خطراتی از جمله عفونت‌ها، خونریزی و مشکلات قلبی را می‌تواند به همراه داشته باشد.