تعطیلی لیگ برتر والیبال به خاطر حضور فولاد سیرجان در جام باشگاههای جهان با اعتراض هایی از سوی سایر تیم ها همراه شده است.

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال 2021 از 16 تا 20 آذرماه سال جاری با حضور 6 تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد و فولاد سیرجان نیز به عنوان قهرمان آسیا در این رقابت ها حضور خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان لیگ والیبال، با توجه به حضور تیم فولاد سیرجان به عنوان نماینده والیبال ایران و آسیا در این رقابت‌ها و با عنایت به تبصره 19 آئین‌نامه سازمان لیگ بازیکنان سال گذشته این تیم می‌بایست این تیم را در رقابت‌های آسیایی و جهانی همراهی کنند.

فدراسیون والیبال در همین راستا اعلام کرده هفته های دوازدهم و سیزدهم دور رفت که همزمان با برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های مردان جهان است و قرار بود روزهای 14 و 17 آذرماه برگزار شود، انجام نخواهد شد و این دو هفته‌ پایانی دور رفت به ترتیب در تاریخ های 28 آذرماه و یکم دیماه برگزار خواهد شد.

همچنین دور برگشت لیگ برتر والیبال نیز از روز یکشنبه دوازدهم دیماه آغاز خواهد شد و باشگاه‌های لیگ برتری از دوم تا یازدهم دیماه فرصت برای نقل و انتقالات نیم فصل خواهند داشت. بر این اساس، دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر بیست‌وچهارم بهمن به پایان می‌رسد و هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد.

حتما بخوانید  بحران در قهرمان آسیا با چهار باخت متوالی

این اتفاقات در شرایطی با اعتراض برخی از تیم های لیگ برتری همراه شده که آن ها معتقدند فولاد سیرجان با ترکیب فعلی نمی تواند مقامی در مسابقات جام باشگاههای جهان کسب کند و حضورش در این رقابت ها دلیل قانع کننده ای ندارد.

اما محمدرضا شریف پور، مدیر تیم فولاد سیرجان در این باره به مهر می گوید: هیچ اصراری نداشته‌ایم. طبق قوانین، تیم سیرجان باید در مسابقات شرکت کند در غیر این صورت نه تنها فدراسیون بلکه ورزش ایران متضرر می‌شود. سیرجان به خاطر اعتبار نام والیبال ایران در مسابقات شرکت می‌کند. طبق قرارداد در واقع بازیکنان خودمان را در اختیار داریم که آنها الان در تیم های شهرداری ارومیه و پیکان هستند. هیچ مخالفی وجود ندارد. هر دو طرف چه باشگاه سیرجان و چه بازیکنانی که به عنوان یار کمکی هستند با افتخار و با میل شخصی در تیم حضور خواهند داشت و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 2 =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.