طرز تهیه پنکیک با ماست

آموزش تصویری طرز تهیه با ماست مرحله به مرحله همراه با نکات مهم پخت جهت خوشمزه کردن و دادن طعمی ایده آل، جهت درست کردن این پنیک خوشمزه با یک دستور عالی با ما همراه باشید.

طرز تهیه پنکیک با ماست

 

پنکیک یکی از متداولترین صبحانه های مردم اکثر کشورهای جهان می باشد. بچه ها معمولا عاشق پنکیک هستند و با اضافه کردن مقداری عسل، شکلات صبحانه ، انواع مغزها و میوه های فصل به پنکیک می توان یک صبحانه مقوی و مفصل برای آن ها تهیه کرد. پنکیک را به روش های بسیار مختلف و متنوعی می توانید تهیه کنید. امروز به شما روش پخت یک پنکیک خیلی خوشمزه با بافتی عالی را آموزش خواهیم داد که در تهیه آن به جای شیر از ماست استفاده شده است. با نیک استار در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه پنکیک با ماست را به صورت مرحله به مرحله و گام به گام ملاحظه کنید.

 

مواد لازم برای درست کردن پنکیک با ماست

تخم مرغ: دو عدد

آرد: هفت قاشق غذاخوری

شکر: دو قاشق غذاخوری

ماست کم آب: یک پیمانه

بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

روغن یا کره: برای چرب کردن کف تابه به میزان لازم

وانیل یا پودر هل: یک دوم قاشق چایخوری

 

طرز پخت پنکیک با ماست

مرحله اول: آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم. وانیل یا پودر هل را به آن اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

طرز تهیه پنکیک گام به گام

 

مرحله دوم: نمک، شکر، تخم مرغ ها و ماست را با هم مخلوط کرده به مواد خشک( مواد مرحله یک) اضافه می کنیم.

طرز تهیه پنکیک مرحله به مرحله

 

مرحله سوم: مطابق شکل با همزن دستی مواد را در یک جهت خوب هم می زنیم تا مایع کاملا یکنواختی به دست بیاید. گلوله آرد یا دانه های شکر نباید در مایع پنکیک وجود داشته باشد.

طرز تهیه پنکیک با ماست گام به گام

 

مرحله چهارم: پس از اینکه مواد خوب با هم مخلوط شد و مایعی یکنواخت به دست آمد ، مایع پنکیک را به مدت پنج دقیقه در دمای اتاق استراحت می دهیم.

طرز تهیه پنکیک با ماست مرحله به مرحله

 

مرحله پنجم: یک تابه نچسب را روی حرارت می گذاریم و صبر می کنیم تا خوب گرم شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه پنکیک ساده خانگی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز درست کردن پنکیک با ماست

 

مرحله ششم: روغن یا کره را داخل تابه انداخته اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

دستور تهیه پنکیک با ماست

 

مرحله هفتم: با یک ملاقه کوچک از مواد پنکیک برداشته داخل تابه تقریبا در وسط تابه می ریزیم.

طرز پخت پنکیک خوشمزه

 

مرحله هشتم: حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم پنکیک با حرارت ملایم بپزد. هنگامی که روی پنکیک پر از حفره های ریز شد زمان برگرداندن پنکیک می باشد.

آموزش تصویری طرز تهیه پنکیک

 

مرحله نهم: وقتی سطح پنکیک حباب های ریزی زد پنکیک را به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر پنکیک نیز بپزد و برشته شود.

طرز تهیه پنکیک خوشمزه

 

مرحله دهم : تمام پنکیک ها را به این روش آماده می کنیم، سپس در ظرف مناسب قرار می دهیم و روی پنکیک ها عسل، خامه، شکلات و … می ریزیم و سرو می کنیم.

 

نکات مهم پخت

  • حتما دقت کنید که ماستی که در تهیه پنکیک از آن استفاده می کنید آب نداشته باشد، می توانید از ماست یونانی یا ماست های کم نمک و سفت نیز استفاده کنید. اگر ماستتان آب داشت آن را در صافی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود سپس آن را به مایع پنکیک اضافه کنید.
  • مایع پنکیک باید نه زیاد شل و نه زیاد سفت باشد. به طوری که وقتی آن را در تابه می ریزید به راحتی پخش شده و گرد شود. اگر مایع پنکیک شما سفت بود به آن کمی ماست اضافه کنید و اگر شل بود یک الی دوقاشق آرد الک شده به آن اضافه کنید.
  • شیرینی این پنکیک کم است می توانید هنگام سرو از عسل یا انواع شیره های طبیعی برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

 

ارزش غذایی

پنکیک جزو کیک های تابه ایی محسوب می شود و یک میان وعده یا صبحانه مقوی و مغذی می باشد. پنکیک سرشار از کلسیم و پروتئین است و دارای ویتامین های گروه B و مقداری ویتامین های A E D C K  می باشد. همچنین پتاسیم، سدیم،آهن، منیزیوم، منگنز، سلنیم و سایر مواد معدنی در پنکیک یافت می شود.

 

کالری غذایی

هر صد گرم پنکیک حدودا 227 کیلو کالری انرژی دارد. شیرین کردن پنکیک با عسل یا شیره های طبیعی باعث افزایش کالری آن می شود. برای سوزاندن کالری صد گرم پنکیک حدودا نیم ساعت پیاده روی تند مناسب می باشد.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =