مراسم هالووین در ایران در سال 2018 97

جشن هالووین در ایران بین جوانان برگزار می شود و هر کدام لباس های مختلفی پوشیده و در این روز کنار هم به جسن و شادی می پردازند این جشن مخصوص یهودی ها در اروپا می باشد و یک جشن سنتی غربی ها بشمار می رود ولی چند سالی می باشد که در ایران نیز رایج شده است ولی اروپایی ها چرا به جشن های ما اهمیت نمی دهند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر جشن هالووین در ایران دقیقا چه روزی در آبان 97 می باشد؟ را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

جشن هالووین در ایران
جشن هالووین در ایران

تاریخ هالووین در ایران چه روزی است؟

آخرین روز ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ برابر با روز چهارشنبه ۹ آبان سال ۱۳۹۷ بوده و این روز، روز جشن هالووین در ایران است.

تاریخچه جشن هالووین

روز آخر ماه اکتبر و جشن هالووین در کشور‌هایی نظیر آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا تعطیل رسمی اعلام شده است تا همه‌ی مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند. در این روز مردم لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و کودکان برای جمع آوری آجیل و شکلات درب خانه‌ها را می‌کوبند.

تاریخچه‌ی این جشن به ۲۰۰۰ سال قبل باز‌می گردد. شبی که به اعتقاد راهبان شب مقدس نام گرفت و ریشه در آیین و رسوم ساکنان جزایر بریتانیا از جمله ایرلند دارد. این جشن در حقیقت یک جشن مذهبی است و از قرن نهم میلادی رواج پیدا کرده است. فردای شب هالووین را روز تمام مقدسین نام نهاده اند و مسیحیان این روز را جشن می‌گیرند.
تاریخچه هالووین ریشه در جشنواره باستانی سلتیک دارد (سلتیک به معنای نژاد اسکاتلندی، ولزی و ایرلندی است) که به سامهِین (Samhain) معروف است. جشنواره سامهین جشنی بود که در فرهنگ اسکاتلندی در پایان فصل برداشت محصول برگزار می‌شد. سامهین زمانی بود که کافران باستانی آن دیار محصولات کشاورزی برداشت شده خود را ذخیره می‌کردند و برای فصل زمستان آماده می‌شدند. اسکاتلندی‌های باستانی باور داشتند در شب ۳۱ اکتبر مرز‌های دنیای زندگان و مردگان برداشته می‌شود و مردگان در آن شب به زندگی برمیگردند و موجب ببار آوردن تباهی و ویرانی نظیر بیماری یا محصولات آفت زده و خراب می‌شوند.

جشن هالووین در ایران
جشن هالووین در ایران

هدیه بده وگرنه شیطنت میکنم

“هدیه بده وگرنه شیطنت میکنم” یا قاشق زنی یکی از کار‌های مورد علاقه‌ی کودکان است که در شب هالووین انجام می‌دهند. کودکان در شب هالووین با پوشیدن لباس‌های عجیب و ترسناک خانه به خانه رفته و در می‌زنند و درخواست شیرینی و شکلات می‌کنند و می‌پرسند: ” Trick or treat?”. در اینجا صاحب خانه می‌تواند دو کار انجام دهد، یا در سبد‌های بچه‌ها شیرینی و شکلات بریزد یا همچنان بایستد تا بچه‌ها او را بترسانند و مسخره کنند. البته امروزه همه بچه‌ها را مهمان می‌کنند و در ظرف هایشان شیرینی و شکلاتی که از قبل تهیه کرده اند میریزند و بچه‌ها هم با انجام دادن کار خوبی برای صاحبخانه محبتش را جبران می‌کنند.

رسم Trick or treat یک از مهم‌ترین رسوم شب هالووین به حساب می‌آید. امروزه اگر در محله‌ای کودکی زندگی کند اهل آن محله موظفند برای پر کردن سبد کودک هنگامیکه برای Trick or treat به در منزل آن‌ها می‌آید شکلات هالووین تهیه کنند.

 

منبع: ستاره

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =