جواد نکونام بعد از شکست در هفته چهاردهم برابر سپاهان، با آرامش خاصی در نشست خبری پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

به گزارش “ورزش سه” جواد نکونام سرمربی فولاد پس از مسابقه برابر سپاهان صحبت هایش را این چنین آغاز کرد:” تبریک می گویم به تیم خوب سپاهان که تیم پرمهره و باکیفیتی هستند. از نظر تاکتیکی از تیمم راضی هستم، می دانستیم سپاهان در خانه جلوی تمام تیم هایی که بازی کرده موقعیت سازی خوبی داشته، توانستیم این راه ها را ببندیم. شرایطی که روی گل ها به‌وجود آمد شرایطی بود که فقط همین بازیکنان می توانستند این توپها را گل کنند. توپ ما به تیرک می خورد ولی آنها بازیکنی دارند که سه بازیکن ما را از پیش رو برمی دارد و به آن شکل توپ را وارد دروازه ما می کند. این ها شرایطی است که ما نمی توانیم آن ها را تغییر دهیم، این کیفیت فردی بازیکنان است که سپاهان به آن آگاه است و برای همین موضوع است که سال هاست که بهترین بازیکنان فوتبال ایران را می خرد و در کورس قهرمانی قرار می گیرد، اگر قرار است ما هم در کورس قهرمانی باشیم و بتوانیم با استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سیرجان رقابت کنیم، باید ستاره داشته باشیم. 

خودتان می دانید سپاهان در کنار فولاد یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران را هم دارد اما در این بازی یک بازیکن از آکادمی در زمین نداشتند، سالهاست که ستاره ها را می گیرند و شما برای قهرمان شدن و جام آوردن نیاز به ستاره دارید. بازی های بزرگ به بازیکنان بزرگ برای تغییر نتیجه نیاز دارد. این ها مسائلی است که از روزی که آمدم مطرح کردم و سعی کردم یک سری تغییرات از نظر کیفیت ایجاد کنم تا بتوانیم در برابر تیم های مدعی، قابل احترام بازی کنیم. امروز هم روی نتیجه صفر صفر می توانستیم بازی را یک هیچ کنیم، روی یک هیچ هم می توانستیم بازی را مساوی کنیم اما وقتی بازیکنانی مثل امید نورافکن، سروش رفیعی را دارید که هر لحظه می توانند نتیجه را تغییر دهند، باید خیلی اشتباهات کمی انجام دهید ولی روی یکی دوصحنه اشتباهات وحشتناک فردی داشتیم و نتوانستیم نتیجه مناسب را بگیریم. 

در طول هفته هم تمرین داشتیم که از دو بازیکن مان استفاده کنیم منتهی قبل از شروع بازی این دو بازیکن از شرایط بازی خارج شدند و مجبور شدیم دو تغییر انجام بدهیم و سعی کردیم بازیکنانی که در این بازی کمک مان می کنند، بازی بدهیم ولی متاسفانه روی کیفیت فردی بازیکنان سپاهان آسیب دیدیم و گل هایی خوردیم که فقط از این بازیکنان بر می آید.
 امیدوارم در نیم فصل بتوانیم بازیکن ستاره بگیریم، ما بازیکن معمولی داریم و من نقاط ضعف تیمم را می دانم. شما ببینید فرشاد احمدزاده از تیم ما جدا شد، ستاره امروز سپاهان بود. فوتبالی که الان در ایران حاکم است، مبتنی بر ستاره هاست و ما اگر می خواهیم نتیجه بگیریم باید در نیم فصل تقویت شویم.

 

خبرنگار: اقای نکونام دو سئوال، یکی این که نبود شیمبا چقد تاثیر گذار بود؟ سئوال دیگر اینکه با توجه به نکته ای که در خصوص کیفیت فردی بازیکنان مطرح کردید، فکر نمی کنید گل امید نورافکن تا حدودی هم روی اهمال بازیکنانی زده شد که در برابرش دریبل خوردند و سرسری جا ماندند؟

 

حتما بخوانید  نکونام و انتقاد از رویه دفاعی در لیگ برتر

نکونام: خودتان گفتید شیمبا بازیکن تاثیرگذاری است، ما یک بازیکن مان نباشد باید غم بگیریم، ولی شما ببینید تعویضی های سپاهان را چه کسانی بودند؟ ما واقعا دستمان خالی است و گفتم یکی دوبازیکن را قبل بازی از لیست و ترکیب خارج کردم، محمدرضا عباسی را قبل از بازی از لیست خارج کردم زیرا در رختکن تب و لرز کرده بود و یک بازیکن دیگرمان را هم خارج کردیم، برای ما یک بازیکن هم مهم است شما ببینید اگر این سه بازیکنی که سپاهان از دست داد جایگزین نمی کردند چه اتفاقی می افتاد؟ متاسفانه بخاطر پنجره بسته دو فصل است که یاری نگرفتیم و چهار بازیکن فیکس توی زمین مان را از دست دادیم. برای نتیجه گرفتن ابزار نیاز داریم. در مورد سئوال دوم تان هم قطعا شرایط فردی بازیکن توانایی او را مشخص می کند. اشتباه فردی را هم معمولا بازیکنانی انجام می دهند که از نظر فنی تفاوت ها را در زمین رقم می زنند. 

هفته قبل ما همینطوری گل خوردیم، این هفته هم با اینکه تمرین کردیم باز یک در برابر یک دریبل می خوریم. شما ببینید من بازیکن را اوردم داخل بعد ضربه کرنر دقیقه نود را مستقیم می زند به اوت! یا هنگام جریان بازی سانتر را خراب می کند. ما سی دقیقه اخر فشار می اوردیم و تیم حریف وقت تلف می کرد. من اعتراضی به این قضیه ندارم و فقط آن را مطرح می کنم، پارسال تیم سپاهان معترض بود که وقت تلف کردیم در حالی که امروز دیدیم وقتی جلو باشند خودشان هم وقت تلف می کنند من به بچه ها و دوستانم در سپاهان هم گفتم، طبیعت فوتبال در ایران همین است و تیمی که جلوست وقت تلف می کند و تیمی که عقب است می خواهد جبران کند و نمی شود کاری کرد. ولی کیفیت فردی بازیکنان خیلی تاثیرگذار است.

 

خبرنگار: اقای نکونام یکی از سرمربیان لیگ برتر گفتند که تیم های استقلال و پرسپولیس اعتبار فوتبال ایران هستند. به نظر شما سپاهان و فولاد که در آسیا نماینده ایران هستند اعتبار فوتبال ما نیستند؟ در حالی که آنها مجوز حرفه ای هم نگرفتند!

نکونام: نخیر، اعتبار فوتبال ایران اتفاقا فولاد و سپاهان هستند چرا که توانستند مجوز حرفه ای بگیرند، کمتر باشگاهی می تواند این ها را بگیرد. زیرساخت هایی که سپاهان و فولاد دارند باید برای تمام تیم های ایران الگو باشد. باشگاه هایی که در فوتبال هزینه می کنند، قابل احترام هستند. فولاد خوزستان واقعا قابل احترام است زیرا مجوزی گرفته که خیلی از تیم ها نتوانستند بگیرند.

 

خبرنگار: در خصوص موضوعی که علی کریمی در مورد بازوبند مطرح کردند پاسخی می دهید؟ باتوجه به این که بسیاری از طرفداران شما دوست دارند نظر شما را بدانند؟ 

در این لحظه مدیر رسانه فولاد این نکته را ذکر کرد که این سئوال مربوط به بازی نیست و آقای نکونام می توانند به آن پاسخی ندهند. هرچند جواد نکونام خیلی کوتاه در این خصوص گفت:”اگر قرار باشد که من اینجا بنشینم  و به هرچیزی پاسخ بدهم که … نیازی به پاسخ نیست.”

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یک =

همچنین بخوانید
باشگاه‌های ترکیه و آرارات لیگ ارمنستان به دنبال جذب علی مبارکی، هافبک ایرانی اسپورتینگ ۲۹ ساله هستند، که در لیگ آذربایجان با عملکرد موفق مورد توجه قرار گرفته است.