نحوه صحیح استفاده از فونداسیون و کانسیلر
با فونداسیون، پوست صورت شما آماده‌ی مراحل بعدی آرایش می‌شود و شما می‌توانید به آرایشی بی‌نقص و زیبا دست پیدا کنید.

شالوده ظاهر شما سزاوار توجه بیشتری است. در حالی که این ایده ساده است. ایجاد یک سطح یکنواخت و پنهان کردن لکه ها – در عمل نیاز به توجه بیشتری دارد. هنگامی که اصول اولیه ته رنگ ها و خواص زیرسازی ها و کانسیلرهای مختلف را بدانید، می توانید به راحتی به اهداف خود برسید.

اعمال آرایش

۱. دست هایتان را بشویید.

قبل از دست زدن به وسایل آرایش یا دست زدن به صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید. دست های کثیف ممکن است باکتری ها را به صورت شما منتقل کنند.

۲. صورت خود را مرطوب کنید.

این کار از پوست شما محافظت می کند و آرایش را طبیعی تر نشان می دهد. اگر مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب نیست، کرم ضد آفتاب را نیز بمالید.

یک مرطوب کننده سبک وزن برای این کار خوب عمل می کند. با خیال راحت از کرم دور چشم هم استفاده کنید.

در صورت تمایل، پرایمر پایه را روی مرطوب کننده بمالید. این برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مفید است، برای ایجاد یک پایه صاف برای فونداسیون و همچنین به ماندگاری آرایش شما کمک می کند.

۳. اصلاح رنگ با کانسیلر

در صورت نیاز از کانسیلر اصلاح کننده رنگ استفاده کنید. اگر دایره های تیره چشم، خال های مادرزادی پورت یا سایر نواحی رنگارنگ را می پوشانید، کانسیلر تصحیح کننده رنگ با رنگ مخالف را روی پوست بمالید. این را با هم ترکیب کنید، اما انتظار نداشته باشید که ناپدید شود. فونداسیون و کانسیلر رنگ پوست آن را پنهان می کند.

هنگام استفاده از کانسیلر روی چشم، روی آن ضربه بزنید و از بیرون چشم به سمت داخل به سمت بینی کار کنید. شما فقط باید آن را روی تاریک ترین ناحیه بمالید، سپس با حرکاتی به سمت بالا بکشید تا بقیه قسمت ها را نازک بپوشانید.

این سخت ترین نوع کانسیلر برای استفاده است. با مقادیر و سایه های مختلف تمرین کنید تا نتیجه ای حاصل شود.

۴. زیرسازی را روی صورت خود پیاده کنید.

از یک اسفنج آرایشی ، نوک انگشتان خود یا (فقط برای زیرسازی مایع) از یک برس آرایش استفاده کنید. کل صورت خود را برس بکشید و مخلوط کنید تا فونداسیون یکنواخت شود، مراقب باشید که مقدار زیادی از کانسیلر اصلاح کننده رنگ را پاک نکنید. یک برس stippling به خوبی برای مخلوط کردن کار می کند.

اگر از فونداسیون مایع استفاده می کنید، قبل از استفاده، ظرف را در دست خود گرم کنید.

اگرچه بسیاری از کاربران آرایش ابتدا از کانسیلر استفاده می کنند، اما زمانی که کرم پودر مقداری از کانسیلر را از بین می برد، زمان و محصول را تلف می کند. استثنا، فونداسیون پودری است که باید روی کانسیلر اعمال شود.

۵. تنظیمات را انجام دهید.

خط فک خود را بررسی کنید، جایی که ترکیب ضعیف بیشتر قابل مشاهده است. اگر خطی می بینید، فونداسیون خود را کمی زیر خط فک کشیده و آن را با خط گردن خود ترکیب کنید. این به آرایش شما کمک می کند تا ظاهر یکپارچه تری داشته باشید. اگر فونداسیون در هر مکانی بیش از حد ضخیم یا کیکی به نظر می رسد، با یک پف پودری بر روی آن ضربه بزنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک لایه نازک است.

۶. سایر لک ها یا نقاط تیره را پنهان کنید.

در صورت تمایل می توانید کانسیلر را روی کل صورت خود بمالید، اما در بیشتر موارد تنها کاری که باید انجام دهید این است که نواحی ناهموار، آکنه و سایر لک ها را بپوشانید. به آرامی با انگشت، برس کانسیلر یا اسفنج ضربه بزنید تا جایی که نتوانید شکاف بین کانسیلر و پوست اطراف را ببینید.

۷. استفاده از پودر شفاف به عنوان روکش آرایش

صورت خود را به آرامی با یک پودر شفاف گرد کنید. این کار را بلافاصله پس از استفاده از کانسیلر انجام دهید تا یک روکش مات زیبا داشته باشید و آرایش را در جای خود نگه دارید. ممکن است بخواهید این مرحله را نادیده بگیرید اگر صورت شما بیش از حد خشک است، زیرا پودرها می توانند رطوبت را جذب کنند.

۸. استفاده از آرایش متنوع

در صورت تمایل از آرایش دیگری استفاده کنید. هنگامی که کانسیلر و فونداسیون تا حد ممکن ترکیب شدند، شما آماده هستید که ظاهری طبیعی داشته باشید یا از آن به عنوان پایه ای برای هایلایت، کانتورینگ و غیره استفاده کنید. هر کدام را که انتخاب می کنید، از ظاهر یکنواخت و بدون لک خود لذت ببرید.

انتخاب یک بنیاد

نحوه استفاده از کانسیلر و فونداسیون

۱. انتخاب رنگ متناسب با رنگ پوست

رنگ هایی را پیدا کنید که با رنگ پوست شما مطابقت دارند. فونداسیون باید تا حد امکان به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک باشد. هنگام انتخاب نمونه‌ها برای آزمایش، به سراغ نمونه‌ای بروید که به نظر می‌رسد با آن‌ها مطابقت دارد، به علاوه گزینه‌های یک درجه تیره‌تر و یک درجه روشن‌تر.

اکثر خطوط آرایش دارای یک سیستم شماره گذاری هستند که به انتخاب شما کمک می کند، اما هر سیستم فقط برای آن خط خاص اعمال می شود. اکثر برندها با اعداد از 10 تا 50 یا 1 تا 10 استفاده می کنند و اعداد بیشتر برای پوست های تیره تر است.

۲. ته رنگ خود را بررسی کنید.

بیشتر فونداسیون روی یک ته رنگ خاص هدف قرار می گیرد که به صورت “C” برای خنک، “N” برای خنثی، و “W” برای گرم خلاصه می شود. برخی از شرکت های آرایشی حتی رنگ ها را برای تطابق بیشتر با پوست شما ترکیب می کنند، بنابراین ممکن است متوجه ترکیب حروف مانند “NC” یا “NW” شوید. انتخاب فونداسیون اشتباه می تواند ظاهری خاکستری یا مسی برای شما ایجاد کند. این به ویژه برای افرادی که رنگ پوست تیره دارند بسیار مهم است، اما همه می توانند از این آزمایش بهره مند شوند:

پوست خود را بدون آرایش، زیر نور روز یا نور سفید خنثی بررسی کنید.

یک تکه پارچه زرد یا جواهرات طلا را زیر چانه خود نگه دارید. اگر این به صورت شما درخشش سالمی می بخشد، ته رنگ گرمی دارید.

یک تکه پارچه قرمز یا جواهرات نقره را زیر چانه خود نگه دارید. اگر این به خوبی صورت شما را تکمیل می کند، ته رنگ های سردی دارید (که می تواند از قرمز تا آبی متغیر باشد).

اگر تشخیص آن سخت است، احتمالاً رنگی خنثی دارید یا ممکن است برای نواحی مختلف صورتتان به کرم پودر متفاوتی نیاز داشته باشید.

یا برای یک آزمایش سریع اما غیرقابل اطمینان، وریدهای داخل مچ دست خود را بررسی کنید. آبی به معنای ته رنگ سرد، سبز به معنای گرم و سبز مایل به آبی به معنای خنثی است.

۳. تست فونداسیون

فونداسیون را روی فک و سینه تست کنید. این کار با نمونه‌های فروشگاه‌های بزرگ ساده‌ترین کار است، اما می‌توانید با نگه‌داشتن بطری روی صورت خود و نگاه کردن به آینه برای مشاهده میزان تطابق آن در داروخانه، ایده‌ای کلی به دست آورید. طرفداران آرایش کمی در مورد اینکه کجا فونداسیون را تست کنند بحث می کنند، اما هر طرف نکات خوبی را بیان می کند. با این حال، فونداسیون را روی بازوی خود آزمایش نکنید زیرا پوست در اینجا معمولا تیره تر از پوست صورت شما است. اگر می‌خواهید امنیت بیشتری داشته باشید، هر دو را آزمایش کنید:

خط فک شما در لبه فونداسیون خواهد بود. اگر رنگ با اینجا مطابقت داشته باشد، برای ترکیب کردن آن راحت‌تر خواهید بود.

قفسه سینه شما (اگر مرتباً در معرض نور خورشید باشد) معمولاً رنگی نزدیک به صورت شما دارد. آزمایش آن در اینجا همچنین تضمین می کند که رنگ صورت شما کاملاً متفاوت از بدن شما نخواهد بود.

۴. انتخاب رنگ زیر نور طبیعی

استفاده از کانسیلر برای صورت

رنگ را زیر نور طبیعی تست کنید. مگر اینکه روز خود را زیر چراغ های روشن فروشگاه بزرگ سپری کنید، آنچه در فروشگاه می بینید همان چیزی نخواهد بود که به دست می آورید. در حالی که نمونه ها را روی پوست خود دارید با یک آینه به بیرون بروید. نمونه ای که تقریباً به طور نامرئی با رنگ پوست شما ترکیب می شود، بهترین انتخاب برای کرم پودر است. قبل از قضاوت به فونداسیون چند دقیقه زمان دهید تا خشک شود و اکسید شود. بعد از خشک شدن آن را بررسی کنید تا ببینید چگونه به نظر می رسد.

اگر قصد استفاده از برنز و رژگونه دارید، در نهایت صورت شما کمی تیره تر از کرم پودر می شود. در این مورد، گاهی اوقات ترجیح داده می شود که با فونداسیون نیم تا یک درجه روشن تر شوید.

اگر هیچ چیز درست نیست، دو فونداسیون را روی پوست خود با هم مخلوط کنید.

۵. فونداسیون پودری یا مایع ؟

بین فونداسیون پودری و مایع یکی را انتخاب کنید. هر دو طرف طرفداران قوی و مخالفان قوی دارند. برخی از مواردی که ممکن است بخواهید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع فونداسیون برای شما مناسب است در نظر داشته باشید عبارتند از:

فونداسیون مایع کنترل بیشتری را در هنگام مخلوط کردن فراهم می کند. با این حال، ترکیب ضعیف یا تطابق ناقص تن می تواند خطوط واضحی را در جایی که فونداسیون به پایان می رسد باقی بگذارد. اگر پوست شما چرب است، یک نمونه بدون روغن یا غیر کومدون زا انتخاب کنید.

فونداسیون پودری (مخصوصاً پودر معدنی) روغن و عرق را جذب می کند، اما می تواند ظاهری شبیه به هم پیدا کند و حتی به چین و چروک ها و پوسته پوسته شدن پوست شفافیت بخشد. برای به حداقل رساندن این اثر از یک لمس سبک استفاده کنید.

می توانید هر دو را همزمان بپوشید. استفاده از فونداسیون مایع ابتدا و سپس استفاده از لایه ای سبک از فونداسیون پودری نیز می تواند به یکدست شدن آرایش و ماندگاری بیشتر آن کمک کند.

۶. پایان را در نظر بگیرید.

شما تمام این زمان را صرف انتخاب یک پایه کرده اید، اما باید یک تصمیم نهایی بگیرید. پایان یک موضوع ترجیح شخصی است که توسط چند اصل هدایت می شود:

اکثر فونداسیون ها نیمه مات هستند (حتی اگر به عنوان پوشش خاصی برچسب گذاری نشده باشند). اینها تقریباً روی همه انواع پوست به خوبی کار می کنند.

فونداسیون های مات برای تقویت پوست های چرب به خوبی عمل می کنند.

فونداسیون روشن کننده درخشندگی را افزایش می دهد و می تواند به پراکندگی چین و چروک کمک کند.

انتخاب کانسیلر

نحوه استفاده از کانسیلر

۱. با انواع کانسیلر آشنا شوید.

نوع کانسیلری که انتخاب می کنید به نوع پوست شما و جایی که قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد:

کانسیلر مایع گزینه پیش فرض است که برای پوشاندن آکنه و چین و چروک عالی است.

کانسیلر استیک و کانسیلر کرم بسیار ضخیم تر هستند که برای پوست های چرب خطر ایجاد می کند. یکی از این موارد را برای کارهای بزرگ، مانند سیاهی دور چشم و لکه های قرمز خشمگین کنار بگذارید.

کانسیلر کرم به پودر به صورت کرم روی آن مالیده می شود، سپس به سرعت سفت می شود. این برای اصلاحات در حین حرکت مفید است، اما تمایل دارد بعد از چند ساعت کیک شود.

۲. انتخاب رنگ مناسب فونداسیون

رنگی نزدیک به فونداسیون خود انتخاب کنید. کانسیلر که لک های بیشتر صورت شما را پنهان می کند باید تا حد امکان شبیه بهترین کرم پودر شما باشد. اگر لکه های تیره بزرگتر، به خصوص حلقه های تیره چشم را پنهان می کنید، می توانید یک درجه روشن تر بروید.

چشم های پف کرده در واقع با کانسیلرهای کمی تیره تر به نظر می رسند که غیرمنتظره است. مغز نواحی تیره را به عنوان سایه تعبیر می کند و باعث می شود که ناحیه پف کرده دورتر از آنچه هست ظاهر شود.

۳. پایان را در نظر بگیرید.

کانسیلرها در هر پوششی از مات تا ساتن هستند. کانسیلرهای غیر مات معمولاً بعد از استفاده باید با پودر ست شوند.

۴. با اصلاح رنگ آشنا شوید.

کانسیلر با رنگ روشن برای پنهان کردن تغییر رنگ طراحی شده است. این بر اساس چرخه رنگ است: دو رنگ مخالف یکدیگر را خنثی می کنند. اگر می‌خواهید حلقه‌های تیره چشم، رگ‌ها یا سایر نواحی رنگارنگ را پنهان کنید، راهنمای کامل را بخوانید یا این قوانین اساسی را یاد بگیرید:

تغییر رنگ سبز را با کانسیلر قرمز و نواحی قرمز را با کانسیلر سبز بپوشانید.

رنگ آبی را با کانسیلر نارنجی بپوشانید و بالعکس.

نواحی بنفش را با کانسیلر زرد بپوشانید و بالعکس.

سیاهی دور چشم معمولا ترکیبی از آبی، بنفش و گاهی سبز است. برای یافتن سایه مناسب از نارنجی، سالمون، هلو یا مرجانی که روی پوست شما کار می کند، آزمایش کنید.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.