مواد غذایی خطرناک و سمی جهان را بشناسید

چند نوع مواد غذایی در جهان سمی و خطرناک و برای بدن بسیار مضر هستند این مواد غذایی ممکن است ظاهری خوشمزه داشته باشد ولی بعد از خوردن شما دچار مسمومیت در بدن شود ما در این بخش لیستی از این مواد غذایی خطرناک را گردآوری نموده ایم که در بدن بعد از هضم نوعی سم تولید می کنند بیشتر افراد به این سم مقاوم بوده و آن را دفع می کنند ولی برخی از افراد به سم  این مواد غذایی واکنش نشان داده و عوارضی در بدنشان ظاهر شده و دچار مسمومیت می شوند با این مقاله در سایت نیک استار همراه باشید.

 

چند نوع مواد غذایی در جهان

مواد غذایی سمی و خطرناک
جوجه تیغی ماهی

جوجه تیغی ماهی

جوجه تیغی ماهی در آبهای شور زندگی می نماید طمع این ماهی بعد از پخت بسیار خوشمزه و شیرین می باشد ولی این ماهی در پوست بدنش حاوی نوعی سم مرگبار دارد که می تواند فردی که این ماهی را خورده است مسموم و دچار مرگ و میر نماید .در بیشتر رستوران ها از این ماهی در غذاها استفاده می شود و سر آشپزها برای پخت این ماهی بسیار دقت می نمایند تا اندام های سمی این ماهی را در حین پخت از هم جدا نمایند .در رستوران های ژاپنی برای تهیه و پخت این ماهی کلاس های آموزشی برای آشپزها گذاشته اند و آموزش های ویژه ای ارائه می دهند .

 

چند نوع مواد غذایی در جهان

مواد غذایی سمی و خطرناک
میوه بادام هندی

بادام هندی

بادام هندی میوه درخت بلارد می باشد فواید بیشماری دارد و برای بدن بسیار مفید است ولی پوست این بادام دارای سم خطرناک می باشد که اگر شما به پوست این میوه دست بزنید دچار نوعی التهاب پوستی در بدن می شوید. خوردن بیش از حد این بادام هم می تواند در بدن دچار عوارض خطرناک شده و سم تولید نماید.

مواد غذایی سمی و خطرناک
بادام هندی

بادام هندی حاوی منیزیم می باشد که برای افرادی که میگرن دارند توصیه می شود فشار خون را نیز کنترل نموده و برای افراد چاق بسیار مناسب می باشد چون باعث لاغری و کاهش وزن در آنها می شود .

 

چند نوع مواد غذایی در جهان

مواد غذایی سمی و خطرناک

گوشت کوسه

گوشت کوسه در کشور ایسلند مورد استفاده قرار می گیرد ولی این گوشت بدون اینکه کلیه و دستگاه ادراری کوسه را از بدنش جدا نموده و بعد مورد استفاده قرار دهند با کلیه و مثانه این گوشت را مصرف می نمایند که در این قسمت بدن کوسه سم زیادی موجود می باشد و مستقیم به پوست بدن منتقل شده و فرد را دچار بیماری می نماید.

گوشت کوسه را در یک مکان آویزان نموده تا خشک شود این گوشت به مرور زمان تخمیر می شود و مزه ناخوشایندی دارد ولی افرادی که این گوشت را با نان می خوردند از مزه این گوشت هیچ وقت شاکی نیستند چون این گوشت مزه سرکه دارد و بسیار بدمزه است .

مواد غذایی سمی و خطرناک
هشت پا زنده غذای محبوب مرد ژاپن و کره جنونی

هشت پا زنده یا اختاپوس

هشت پا زنده یا اختاپوس نوعی غذایی دریایی در برخی از کشورها محسوب می شود این غذا به ویژه در ژاپن و کره جنوبی بسیار محبوب و مورد علاقه افراد این کشورها می باشد. هشت پا را به صورت زنده  با سبزیجات خوش بو و خوش طعم روی میز قرار می دهند و اجزای بدنش را قطعه قطعه نمود و می خورند هشت پا زنده نوعی سم در بدن دارد که سالیانه چندین نفر از سم این غذا کشته می شوند و بیشتر افراد بعد از خوردن هشت پا دچار مسمومیت حاد می شوند .

مواد غذایی سمی و خطرناک
میوه فوتبال

میوه Pangium edule یا میوه فوتبال

Pangium edule این درخت در اندونزی رشد می نماید و بسیار بلند می باشد میوه سمی ( میوه فوتبال) سمی می باشد و در حال حاضر تا کنون موجب مرگ چندین نفر شده است این درخت در جنوب آسیا رشد می نماید حاوی مقدار زیادی گلوکوزید است که به راحتی می تواند اسید سلفوریک را دریافت نماید . میوه فوتبال بسیار خوشمزه می باشد قبل از خوردن باید از روش هایی مانند کباب کردن ، شستن میوه استفاده نموده تا سم داخل این میوه از بین برود .

 

چند نوع مواد غذایی در جهان که سمی هستند

مردم اندونزی با روش هایی عجیبی این میوه را سم زدایی نموده و مصرف می نمایند میوه فوتبال را پوست کنده و در آب به مدت زیادی می جوشانند تا سم این میوه وارد آب جوشیده شود بعد با برگ های درخت مو پوشانده و کمی خاک و خاکستر برای این میوه ها ریخته و به مدت 40 روز این میوه ها را در این مواد دفن می نمایند تا قابل خوردن شود. میوه فوتبال منبع غنی ویتامین C و  آهن می باشد .

مواد غذایی سمی و خطرناک
چغندر قند

چغندر قند

چغند قند نوعی سبزی می باشد که در بیشتر کشورها  این سبزی در غذاها استفاده می نمایند چون حاوی مقدار زیادی نشاسته و مواد مغذی می باشد گیاه چغندر قند بومی آمریکایی است ولی در حال حاضر در سراسر جهان رشد می نماید اگر چغندر قند را به صورت خام مصرف نمایید سمی به نام سیانید یا سیانور وجود دارد که برای بدن بسیار خطرناک می باشد این سم موجب مرگ انسان می شود .

 

مواد غذایی سمی و خطرناک
میوه ای که دارای سیانور هست

میوه سمی و دارای سیانور

این میوه بسیار خوشمزه می باشد ولی برگ و بذر و شاخه های این میوه دارای مقدار زیادی سیانور است که اگر کسی به این میوه دست بزند دچار مسمومیت و بالاخره مرگ می شود . به همین خاطر نباید به این میوه دست بزنید و بعد از پختن این میوه را میل نمایید. در غیر اینصورت شما دچار بیماری اسهال شدید و تشنج می شوید این میوه فواید زیادی دارد برای بیماری آنفلوانزا بسیار مفید می باشد چون ضد عفونت است و به  کاهش التهاب کمک نیز می کند.

مواد غذایی سمی و خطرناک
میوه عجیب سیب آکی

میوه سیب آکی

سیب آکی نوعی میوه عجیب است بیشتر افراد از روی کنجکاوی از این میوه خورده اند و دچار استفراع شده اند سم این سیب آکی کشنده می باشد و موجب مرگ و میر افرادی که از این میوه خورده اند شده است. برای اینکه شما مسموم نشوید دانه سیاه این میوه را حذف نموده و بعد میل نمایید این میوه در غرب آفریقا رشد می نماید . با این روش می توانید از سم مرگبار این میوه در امان باشید.

 

چند نوع مواد غذایی در جهان که سمی است

مواد غذایی سمی و خطرناک
میوه سمی و خطرناک سیب آکی

 

منبع:  sabah .com .tr ترجمه شده توسط سایت نیک استار

 

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هشت =