مراکز ترک اعتیاد زیادی تحت عنوان کلینیک‌های ترک اعتیاد مجاز و غیرمجاز فعالیت می‌کنند، برخی از آن‌ها شناخته شده، برخی فعالیتی غیررسمی و برخی نیز دارای پورتال‌های اینترنتی به جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه پیش‌بردن یک‌روند درمانی هستند. مسئله انتخاب کمپ ترک اعتیاد اهمیت ویژه‌ای دارد. شما باید در انجام آن، نهایت دقت را به کار بگیرید. برای بعضی از مردم سوال پبش می آید که برای ترک اعتیاد کمپ بهتر است یا کلینیک؟ به‌ هرحال در ادامه این مقاله، با تمامی تفاسیر، ترجیح دادیم که 7 مورد از معتبرترین و بهترین کمپ‌های ترک اعتیاد را در استان تهران به شما معرفی کنیم.

 

کمپ ترک اعتیاد مؤسسه راهی به‌سوی نور تهران

این مجموعه با بیش از بیست سال سابقه، با بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های در دسترس، به‌عنوان یک سازمان درمانی و آموزشی فعالیت خود را آغاز نموده است.

راهی به سوی نور

اولین مرکزی که به‌عنوان یک کمپ صددرصد مجاز و تحت‌نظر بهزیستی کل کشور فعالیت می‌کند، تحت عنوان مرکز ترک اعتیاد مؤسسه راهی به‌سوی نور شناخته می‌شود. استفاده از جدیدترین متدهای درمانی، بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های حداکثری، مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کل کشور، همکاری با سازمان‌های ناظر و… از جمله اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی است که کمپ ترک اعتیاد مؤسسه راهی به‌سوی نور را از دیگران متمایز می‌سازد.

مراحل پذیرش در این کمپ پیچیده نیست، بیمار به مرکز مراجعه کرده و به این مجموعه معرفی می‌شود، سطح انگیزه، وضعیت جسمانی و روحی او کنترل شده و در نهایت با پرکردن فرم‌ها، پس از تعویض لباس و ارائه لوازم شخصی، وارد سالن سم‌زدایی می‌شود. در این مرحله پزشک روی روند درمان او نظارت کامل خواهد داشت.

آدرس: تهران، خیابان مظفری نیا (سراج)، بین سی متری اول و سی متری دوم، خیابان بقایی، کوچه مجاهد ، پلاک ۱۳

تلفن: ۷۷۱۸۱۶۷۲ ۰۲۱

مشاوره: ۷۷۴۵۸۴۴۷ ۰۲۱

 

مرکز نورو کمپ تهران

این مرکز نیز در استان تهران با بهره‌گیری از مجوزهای رسمی به افراد امکان ترک انواع مواد محرک و توهم‌زا را می‌دهد. مطابق انتظار عملیات ایزوله‌سازی انجام شده و کلاس‌های آموزشی نیز به‌صورت دقیق و مستمر برگزار می‌گردد. از طرفی روحیه فرد بیمار نیز در همان مراحل اول پالایش و کنترل شده و جلسات به‌صورت هفتگی برگزار و در نهایت تمامی فعالیت‌ها نیز تحت‌نظر پزشکان مجرب انجام می‌گردد؛ به همین منوال، می‌توان گفت که وضعیت شخص بیمار حتی از لحاظ جسمانی نیز مدام زیر ذره‌بین خواهد بود تا در رویه درمان دچار مشکل خاصی نشود.

البته که پروسه درمان در این مرکز نیز به بیماران و افرادی که درگیر اعتیاد هستند توضیح داده شده و با جلب رضایت، عملیات درمانی آن‌ها شروع می‌شود.

 

کلینیک دکتر جوادی

این کلینیک نیز با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت فعالیت می‌کند. البته که روند درمان و ترک اعتیاد نیز توسط این مجموعه به‌صورت دقیق کنترل می‌شود. مطابق بسیاری از مراکز، مجوزهای رسمی را نیز در صورت نیاز در اختیار افراد قرار می‌دهد. دکتر مسعود جوادی به‌عنوان رئیس مجموعه با 14 سال سابقه کار تخصصی نیز نویدبخش بهترین نتیجه برای افرادی خواهد بود که درگیر عارضه اعتیاد هستند.

کوتاه‌شدن پروسه درمان یکی از خواسته‌های عموم افراد است. با سم‌زدایی تدریجی، مراحل به‌صورت کامل طی شده، مقدار و زمان مصرف و همین‌طور اطلاعات دریافت می‌شود و در نهایت عملیات درمانی نیز انجام می‌گردد. یکی از مزیت‌های مهم این مجموعه بهره‌گیری از تمامی اصول روان‌شناختی، انجام درمان‌ها، سم‌زدایی و… است. همین‌طور این کلینیک مجهز به مرکز فوق‌تخصصی کاشت و ایمپلنت نالتروکسان در ایران می‌باشد.

 

کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مراکز ترک اعتیاد، امکانات و قابلیت‌هایی است که متفاوت از دیگر مجموعه‌ها، در اختیار افراد قرار می‌دهند؛ دراین‌بین، مرکز تخصصی و مجموعه ترک اعتیاد پیام تندرستی، یکی از شناخته‌شده‌ترین نمونه‌ها در تهران است. این کلینیک مجوز سازمان بهزیستی را دریافت کرده و دارای مجوز بستری بیماران سو مصرف مواد مخدر می‌باشد. فعالیت‌های کلیدی و اساسی این مجموعه شامل: بررسی و تشخیص نوع اعتیاد و درمان آن، درمان‌های دارویی و روان‌شناختی و همین‌طور مشاوره‌های انفرادی و گروهی بسته به ویژگی‌ها و شرایط افراد خواهد بود.

از طرفی پذیرش آن به‌صورت 24 ساعته انجام می‌شود و دارای خدمات ویژه هتلینگ، درمان در اتاق‌های خصوصی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها است. اعزام آمبولانس نیز در شرایط خاص توسط این مجموعه انجام می‌شود و دارای متخصص روانپزشکان، روان‌شناسان، درمانگران، پرستاران و سایر متخصصین بهداشت روان است.

 

طلوع تهران

کلینیک کمپ ترک اعتیاد طلوع، یکی دیگر از عناوین معتبر و برجسته ترک سو مصرف مواد مخدر در استان تهران است که در این مجموعه، عملیات سم‌زدایی، بهره‌گیری از سیستم UROD و همین‌طور انجام ایمپلنت توسط تیم پزشکی صورت می‌پذیرد.

از طرفی دو بخش مجزا برای بستری خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته شده است و پذیرش بیماران بنا به خواسته در اتاق‌های دو و سه تخته و همین‌طور خصوصی VIP خواهد بود.

همین‌طور در کنار این موارد، امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های رفاهی زیادی نیز برای بیماران در نظر گرفته شده و ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و دستگاه نوار مغز، Rtms از جمله مهم‌ترین پیش‌نیازهایی است که در این کلینیک در نظر گرفته شده است. علاوه‌برآن، این کلینیک بعد از پایان دوره، برنامه‌های جلسه مشاوره فردی و شرکت در کلاس‌های گروه‌درمانی را نیز در نظر گرفته و به‌طورکلی، پروسه رهایی از اعتیاد و تأثیرات روان شاختی بعد آن توسط این مجموعه کنترل می‌شود.

 

مرکز ترک مواد مخدر نشاط

مرکز بعدی که به شما معرفی خواهیم کرد، کلینیک ترک اعتیاد نشاط تهران خواهد بود که علاوه بر خدمات پایه‌ای که سازمان بهزیستی کل کشور در نظر گرفته است، از سیستم MM نیز بهره گرفته و روان‌شناسی بالینی نیز در آن انجام می‌شود. همین‌طور برای افراد مبتلا به اعتیاد بهترین و ایده‌آل‌ترین فضا در نظر گرفته شده و این مجموعه تجربه‌ای ده‌ساله در این حوزه دارد. حمایت و پشتیبانی از بیمار در تمام دوره درمان، از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این کمپ بزرگ ترک اعتیاد است.

آموزش کار و کارآموزی، نظافت و استحمام، برنامه غذایی روی اصول و همین‌طور امکان استفاده از کلاس‌های ویژه، از جمله دیگر قابلیت‌ها و مهم‌ترین ارکانی است که این کمپ ترک اعتیاد را نسبت به سایر گزینه‌های موجود متمایز می‌سازد. ویزیت‌های تخصصی روان‌پزشکی، درمان و مشاوره، درمان‌های آرتی‌ام‌اس و سرم تراپی نیز توسط مسئولین این مجموعه از همان ابتدا انجام خواهد شد.

 

کلینیک ترک مواد آرمان

به‌عنوان مرکزی بعدی و نهایی لیست ۷تایی ما، در این گستره قرار می‌گیرد. در این کلینیک خدمات به‌صورت ویژه برای درمان انواع بیماری‌های روان‌پزشکی و روان‌شناسی ارائه می‌شود. همین‌طور روان‌درمانگرها و پرستاران متخصص نیز با کم‌ترین هزینه، در شرایط مطلوب بهترین کیفیت خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

این خدمات درمانی در دوره‌های از 15 الی 21 روز برای مراجعین ارائه خواهد شد و در آن تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای نیز زیر نظر پزشکان مجرب صورت می‌پذیرد. روان‌پزشک نیز در این کلینیک به‌صورت روزانه با بیمار در ارتباط خواهد بود و با او در مورد مشکلات احتمالی و همین‌طور پیش‌درآمدهایی که قرار است رخ دهد صحت می‌کند. لازم به ذکر است که خدمات سرپایی و درمان نیز در کم‌ترین زمان انجام می‌گردد و تجویز دارو به‌صورت روزانه و دو جلسه در هفته روان‌درمانی صورت می‌گیرد.

ترک کردن مواد مخدر و رهایی از اعتیاد

جمع‌بندی

ترک اعتیاد در خانه ممکن نیست، عوارض و اختلالاتی ممکن است بسته به افراد و ژنتیک آن‌ها بروز دهد. نوع مصرف مواد نیز باید تشخیص‌داده‌شده و روند درمان نیز به‌صورت دقیق پی‌ریزی شود. به جهت درمان هر چه‌بهتر و رهایی از این وضعیت، نیاز به حضور مداوم و مستمر در کلینیک‌های ترک اعتیاد خواهید داشت که در سراسر جهان در دسترس هستند، این کلینیک‌ها باید مجوزهای رسمی را از سازمان‌های مربوطه دریافت کنند. به همین منوال، در این مقاله سعی کردیم که هفت مورد از بهترین و البته معتبرترین کمپ‌های ترک اعتیاد تهران بزرگ را به شما معرفی کنیم.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.