مهمان برنامه حالا خورشید که ادعا می کند امام زمان است

مدتی قبل مردی به نام “محمد حسینپور سایان” به دلیل استعداد ورزشی خاصی که داشت مورد توجه رسانه ملی ایران قرار گرفت. از او در برنامه حالا خورشید با اجرای رضا رشید پور دعوت به عمل آمد و او با حضور در این برنامه و انجام حرکات ورزشی خاص به شهرت رسید و بین مردم محبوبیت کسب کرد. چندی بعد یعنی مدتی پس از حضور او در این برنامه و مشهور شدنش او ادعای منجی گری کرد و مدعی شد امام زمان است و برای نجات انسان ها آمده است. در ویدئوهایی که از این شخص در فضای مجازی پخش شده است مشاهده می شود که او ادعا کرد که از تاریخ 10 تا 14 آبان آسمان به حقانیت و صداقت او شهادت خواهد داد.

او که به واسطه تلویزیون ملی ایران معروف شده است در حال حاضر شاگردهای بسیاری دارد و خود را مهدی موعود می داند و ادعا می کند که به زودی حقایق بر همگان آشنا خواهد شد. در شبکه های مجازی این شخص با نام دکتر سایان و با هشتک معروف #دکتر_ سایان شناخته می شود . او موافقان و مخالفان بسیاری دارد و مخالفانش معتقدند حرف ها و کارهای او خنده دار و احمقانه می باشد. مخالفان او معتقدند او یک بیمار روحی روانی است و باید تحت درمان قرار بگیرد. موافقانش اما حرف های او را باور کرده اند و می گویند شاید واقعا او مهدی موعود باشد. شاگردهای او می گویند چرا باید هر کسی که ادعای امام زمان بودن دارد را دستگیر کرد؟ مگر امام زمان چگونه قرار است ظهور کند؟! رضا رشیدپور که مجری برنامه حالا خورشید است نیز ادعای دکتر سایان را مسخره کرده و با طنز گفته است که او امام زمان را به برنامه اش دعوت کرده است.

 

معرفی اجمالی مردی که ادعا میکند امام زمان است ، دکتر سایان کیست؟

دکتر سایان یا محمد حسین پور سایان پدیده این روزهای فضای مجازی می باشد و حرف ها و ادعاهای او جنجال زیادی به پا کرده است. او ابتدا با طرح موضوعات مختلف و چاپ چند جلد کتاب و ادعای تاسیس یک سبک رزمی جدید و نگارش دایره المعارف هنر خود را مطرح کرد و به همین واسطه به شبکه 3 سیما و برنامه حالا خورشید دعوت شد. اما کار این شخص در این جا به پایان نرسید. او مدتی پس از حضور در برنامه حالا خورشید ویدئوهای عجیبی از خود منتشر کرد و در آن ویدئوها مدعی منجی بودنن شده و ادعا کرد که امام زمان موعود است.

محمد حسین پور متولد سال 1367 در سراب استان آذربایجان غربی می باشد. او یک سایت شخص دارد که البته این روزها از دسترس خارج شده و قابل مشاهده نمی باشد. با سرچ اسم او به ویدئوها و اطلاعات ضد نقیضی در مورد او دست خواهید یافت. در اکثر بیوگرافی هایی که از او در سایت ها موجود است نوشته شده است که او دارای مدرک دکترای استاتیک با گرایش پاتوبیولوژی از یک دانشگاه نامشخص در ترکیه است که البته صحت و سقم این ادعا مشخص نیست و معلوم نیست آن دانشگاه کجاست و این رشته چیست.

عکس مردی که ادعا میکند امام زمان است
عکس مردی که ادعا میکند امام زمان است

دروغگو، نابغه یا بیمار روانی؟!

روحیه عدالت طلبی و آرمان گرای انسان ها باعث شده است که در هر دین و آیینی یک منجی و نجات دهنده بشر از ظلم و ستم وجود داشته باشد. وجود منجی نه تنها در دین اسلام بلکه در یهودیت و مسیحیت و بودا و … بسیاری از ادیان الهی و غیر الهی جوامع بشری وجود داشته است. در ادیان مختلف منجی کسی است که توانایی های خارق العاده دارد و بشریت را از تاریکی و ظلم و ستم نجات خواهد داد. همین منجی خواهی باعث شده است که افراد زیادی در طول تاریخ از این احساس انسان ها سواستفاده کنند و خود را منجی موعود معرفی کنند. در بین مسلمان ها هم مسئله منجی و ظهور امام زمان از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و احساسات پاک مسلمانان در انتظار مهدی موعود شیادان و دروغ گو های زیادی را وسوسه کرده است که خود را امام زمان بنامند. این امر مختص این روزها و دوران نیست و حتی در زمان های قدیم نیز بودن افراد زیادی که ادعای منجی بودن می کردند که معروف ترین آن ها محمد علی باب رییس فرقه گمراه بهاییت می باشد. محمد حسین پور سایان یکی از این افراد است.

حرف های دکتر سایان پر است از ادعاهای علمی. او می گوید یک سبک رزمی جدید به نام سایان پایه گذاری کرده است. پیروان این سبک رزمی جدید ساکاری یو نامگذاری می شوند. بسیاری از طرفداران و پیروانش از هشتک ساکاری یو در پست های خود استفاده می کنند. در بسیاری از صحبت های او میل عجیبی به ایجاد یک کاریزما مشاهده می شود . یکی از سایت های ایرانی در مورد او نوشته است: دکتر محمد حسین پور سایان جوان ترین فلسفه ساز و فلسفه دان ، بزرگترین نابغه عصر معاصر، قهرمان امپیک مبارزات آزاد قفس 2016 روسیه، زیباترین و جوانترین فیلسوف با افکار آسمانی، خوش سیرت و خوش سیما و بی ادعا، خالق حس ششم و هفتم و هشتم، خالق هشت سایمن و جوانترین عالم. همانطور که می بینید کم نیستند سایت ها و افرادی که ادعاهای او را باور کرده و دل به وعده های پوچ و دروغین او بسته اند.

جالب اینجاست که در برنامه حالا خورشید از او در مورد این که حس ششم و هفتم و هشتم چیست سوال پرسیده شد و او در پاسخ به جز حرف های کلی و بی ربط جواب قابل تامل و با منطقی ارائه نداد. معروف ترین کتابی که از او چاپ شده است کتابی است به نام ” دایره المعارف هنر در جامعه و رسانه های جهانی ” . معنای خود این کتاب به کنار اما وقتی در موضوعات کتاب دقیق می شویم  می بینیم که مفاهیمی مثل نژاد و ملل، رنگ مو، سولاریم، ماساژ، طرح لباس، روانشناسی، کاربرد شیمی و … در کنار هم قرار گرفته اند و جالب تر این که متن کتاب ظاهرا در دسترس نیست و فقط می توانید عناوین و موضوعات آن را با سرچ کردن مشاهده نمایید. این کتاب در شبکه خبر هم خبرساز شد و اخباری از آن منتشر گردید.

اسم محمد حسین پور سایان را که سرچ کنید با مطالب زیادی روبرو می شوید که اکثر آن ها تعریف و تمجیدهای دروغین و اغراق در مورد شخصیت او می باشد. در اکثر این معرفی نامه ها آمده است او شخصیتی همه فن حریف دارد و هم فلسفه می داند و هم ورزش. هم عرفان و هم علم . یاری دهنده نیازمندان است و از مال دنیا دوری می کند!

شاید با ” اشو ” آشنا باشید. کتاب هایش یک زمانی سر و صدای زیادی به پا کرد و اکنون می توان در میان کتاب های دست فروشان انقلاب آن کتاب ها را پیدا کرد. او در هند ادعا کرد که طرحی نو برای ایجاد آرامش در دل انسان ها دارد و با حرف های عارفانه خود پیروان و مریدان زیادی جمع کرد. در نهایت به دلیل مشکلات مالی و اخلاقی زیادی که در هند و آمریکا ایجاد کرد مطرود شد تا مرد. فردی دیگر به نام ناپلئون هیل که خود را پدر روانشناسی موفقیت می دانست با زیرکی و حقه بازی بسیار توانست تمام کتاب های خود را بفروشد و افراد بسیاری را به بهانه چگونه ثروتمند شدن درگیر مباحث خود کرد. کتاب ” بیاندییشید و ثروتمند شوید ” یکی از کتاب های او در این حوزه است که با فروش آن پول بسیار زیادی به جیب زد. معلوم نیست محمد حسین پور در کدام دسته قرار گرفته است. هدف او چندان مشخص نیست. آیا او شیاد و دروغگو است ؟ آیا  ترکیب علم و روانشناسی و فلسفه و ورزش در یک شخص و در نهایت ادعای منجی بودن او نشانه بیماری روانی و اختلالات ذهنی اوست؟ آیا او آن قدر زیرک است که با نبوغ خود توانسته مشهور شود و افراد زیادی را طرفدار خود کند و آنقدر استعداد داشته که پایش به تلوزیون ملی ایران باز شده است؟ به نظر شما او در کدامیک از دسته های فوق قرار می گیرد؟

مردی که ادعا میکند امام زمان است
دایره المعارف مردی که ادعا میکند امام زمان است

دکتر سایان در ” حالا خورشید “

بد نیست بدانید اولین و تنها حضور این مرد عجیب در تلویزیون درشبکه سه و برنامه حالا خورشید خلاصه نمی شود. او قبل از آن به شبکه خبر، شبکه جام جم، شبکه سلامت و شبکه یک نیز رفته بود ودر مورد موضوعاتی مانند سلامتی، ورزش و … سخنرانی کرده بود. همچنین مدال آوری او در مسابقات مبارزات ازاد روسیه در برخی از خبرگزاری ها مانند خبرگزاری ایرنا کار شده بود. این که او توانسته برنامه های مختلفی در شبکه های مختلف صدا و سیما داشته باشد نشان دهنده زیرکی و نبوغ او می باشد. البته او بیش از هر چیز در برنامه حالا خورشید معروف شد و به شهرت رسید. او در این برنامه از ادعاهایش و منجی بودنش سخنی نگفت. البته در مورد حس ششم و هفتم و هشتم و سبک ورزشی جدیدی که ادعا می کرد ابداع کرده است سخن های ضد و نقیضی زد که در پی آن رضا رشیدپور به علت عدم دقت و بررسی کافی در انتخاب او به عنوان مهمان برنامه اش در توئیتر از مردم عذرخواهی کرد.

مهرنوش مقدسی که جزو تیم روابط عمومی حالا خورشید است و دعوت کننده محمد حسین پور سایان به برنامه بوده است در این باره می گوید که به دلیل این که بیشتر شبکه های رسمی قبلا از او برای سخنرانی دعوت کرده بودند و حتی شبکه خبر در مورد ایشان چند خبر کار کرده بود وی را فردی موجه برای حضور در برنامه حالا خورشید تشخیص داده اند. او می گوید این فرد به هیچ عنوان رفتارهای عجیب و غیر عادی و غیر متعارف نداشته است و اگر چنین بود و چنین رفتارهایی در پشت صحنه داشت اجازه شرکت در برنامه به او داده نمی شد. او کاملا عادی و معمولی رفتار می کرده است.

مردی که ادعا میکند امام زمان است

مجازات کسی که ادعا می کند امام زمان است

مجازات کسی که ادعای امامت کند بسیار سنگین است. طبق شرع و قانون اسلامی هر گاه فردی ادعای امامت کند و بگوید من امام زمان هستم و دارای عصمت هستم  ابتدا باید با او مذاکره کرد تا این شبهه و ابهام از او برطرف شود. اگر حقیقت را نپذیرفت و همچنان بر ادعای خود باقی ماند در صورتی که ادعای او ملازم با انکار نبوت باشد او محکوم به ارتداد است. هر گاه ادعای امام زمان بودن او باعث خدشه و انکار احادیث مربوط به ظهور و امام زمان شود که این خود باعث تکذیب پیامبر بزرگ اسلام خواهد شد حکم ارتداد بر او جاری می شود و نه قتل. ادعای مطلق امامت باعث ارتداد نمی شود و باید در مورد آن بررسی های بیشتری صورت گیرد.

 

سخن آخر

بدون شک این فرد یک بیمار دروغگو است. با استناد به روایات محکم و مستدلی که در اسلام در مورد نحوه ظهور امام زمان و ویژگی های ایشان وجود دارد به راحتی می توان فهمید که تمام مدعیان نجات بشر و تمام افرادی که ادعای امام زمان بودن می کنند دروغ گو هستند و هدفشان از بیان این دروغ ها یا شیادی و کلاهبرداری است یا جمع کردن مردم و تشکیل فرقه و مذهب جدید و یا جلب توجه و دیده شدن. این فرد اگر چه شیاد و دروغگو است اما نمی توان نبوغ او را نادیده گرفت. کسی که می تواند با ادعاهای علمی اش افراد زیادی را قانع کند و به عنوان مهمان اصلی بسیاری از برنامه های شبکه های ملی ایران حضور پیدا کند بدون شک یک نابغه می باشد اما او نابغه ای است که با وجود هوش و نبوغ خود راه به بیراهه برده و به طمع شهرت و دیده شدن ادعای منجی بودن و ادعاهای بی اساس دیگری داشته است. شاید بتوان رسانه ملی را در این امر مقصر دانست. لذت دیده شدن و مورد توجه بودنی که رسانه ملی به او داد شاید وسوسه ای شد برای این که یک مرحله جلوتر برود و مدعی منجی بود شود و ادعای امام زمان بودن نماید. نظر شما چیست؟ شما تا چه حد با این فرد آشنایی دارید و به نظر شما چرا او دروغ می گوید؟ اگر با طرفداران او رابطه دارید از آن ها بپرسید که با چه استدلالی حرف های او را باور کرده اند و از او حمایت می کنند؟ اگر کتاب های او را خوانده اید نظر خود را در مورد محتویات آن کتاب ها با ما در میان بگذارید. بی صبرانه منتظر خواندن نظرات جالب و اموزنده شما خوانندگان فهیم هستیم.

 

منبع: nikstar.ir

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =

همچنین بخوانید
قیمت آهن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در تولید محصولات فلزی و ساخت و سازها است. از قرن ها پیش، آهن به عنوان یک منبع اصلی برای تولید واحدهای صنعتی و مصارف مختلف به کار می‌رفته است. بنابراین، تغییرات در قیمت آهن می‌تواند تاثیرات عمیقی بر اقتصاد و صنعت داشته باشد.
بازار پر از برندها و مدل های مختلف بخارشوی است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. انتخاب بهترین بخارشوی، نیازمند شناخت دقیق نیازها و انتظارات شما است.
حوله‌ نخی یزدی، از انواع منسوجات سنتی یزد است. با پیشرفت تکنولوژی و فرایند تهیه‌ نخ ویسکوز، به دلیل جذب آب بسیار بیشتر آن نسبت به نخ، بیشتر از نخ ویسکوز تولید می‌شوند. باتوجه به تبحر بالای بافندگان یزدی، از کیفیتی بی‌نظیر هم برخوردارند.
آزمون آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی را در یک زمینه کاربردی و روزمره ارزیابی می کند. سوالات آزمون هم موقعیت های کاری و هم موقعیت های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد.