ماهور الوند و خواهرش بازیگر سینما دختر سیروس الوند

ماهور الوند یکی از بازیگران زن ایرانی است وی دختر سیروس الوند کارگردان سینما و تلویزیون است خواهر ماهور الوند نیز یکی از بازیگران خوب کشورمان بشمار می رود ماهور الوند متولد 1373 در تهران بدنیا آمده است ماهور الوند فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای زیبا هست کارنامه هنری ماهور الوند بسیار درخشان است در فیلم ها و سریال های زیادی به نقش آفرینی پرداخته است در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر ماهور الوند در کنار خواهرش بازیگر فیلم چهارراه استانبول را در سایت نیک استار خواهید دید با ما همراه باشید.

 

ماهور الوند در خانواده هنرمند به دنیا آمده و پدرش سیروس الوند کارگردان قدیمی سینمای ایران میباشد او همچنین دارای یک خواهر بوده که آهو نام دارد.

به دلیل اینکه در یک خانواده هنرمند بزرگ شده و پدرش کارگردان بوده به بازیگری علاقه زیادی پیدا کرد .

پدرش مهمترین استاد او در این زمینه بوده است که تاکتیک‌های هنر و بازیگری را به آموخت و در نتیجه او در دانشگاه رشته تئاتر انتخاب کرد تا مدرک تحصیلی معتبر این حرفه را به دست آورد.

ماهور الوند
ماهور الوند

ماهور الوند در کنار خواهرش

ماهورالوند بازیگر فیلم سینمایی چهارراه استانبول با انتشار عکسی تازه در کنار خواهرش صفحه اینستاگرامش را به روز کرد.

 

تصاویری ازماهور الوند

ماهور الوند و خواهرش
ماهور الوند و خواهرش در اینستاگرام

او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته بازیگری و کارگردانی دانشگاه آزاد تهران است.

کلاسهای بازیگری را به صورت تجربی سپری کرده و یکی از شاگردان استاد سمندریان می‌باشد و مدرک بازیگری را از این استاد دانشگاه دریافت کرده‌ است.

در دوران دانشجویی چند کار نمایشی را انجام داد و با همکاری مرحوم سمندریان چند نمایش را بازی کرد.

ماهور الوند
ماهور الوند با تیپ خفن

سیروس الوند، (زاده ۱۱ بهمن ۱۳۲۹ در تهران) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران است. او همچنین برادر خشایار الوند، فیلمنامه‌نویس ایرانی است.

سیروس الوند پدر ماهور الوند
سیروس الوند پدر ماهور الوند

فعالیت‌ها سیروس الوند

سیروس الوند، فعالیت خود را به عنوان منتقد در سینمای قبل از انقلاب و در مجلات ستاره سینما و فردوسی آغاز کرد.

او بعدها با فیلمنامه‌نویسی فعالیت خود را ادامه داد و در سال ۱۳۵۴ موفق به ساخت اولین فیلم سینمایی بلند خود شد.

سیروس الوند در سال ۱۳۵۶ فیلمی با نام «فریاد زیر آب» با بازی داریوش اقبالی و شهره ساخت که در آن سال استقبال زیادی از فیلم شد.

الوند پس از انقلاب و در سال ۱۳۷۱ با فیلم «یک بار برای همیشه» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

مطالب پیشنهادی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 1 =